17 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

17 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

f Futbol Muvaffa- kıyetleri Ve Halk Bizde Futbolün gerilediği iddinları yeni değildir. Bu- na rağmen takımlarımızın son zamanda elde ettikle- ri bazı mwvaffakıyetler var ki ehemmiyetsiz telâk- ki edilmemek lâzım gelir. Bu münasebetle dün Halk İle görüştük. Bize şunları , — söylediler: Pakizs Hanım ( Aksaray enddesi, postane üstü 3 ) Sporunuzda o inhilâl Uvar diyenlere esasen ben hak vermiyordum. Ayntraht takı- munın muntazam oynamasina ve kuvvetli olmasına rağmen mağlüp oluşu sporcularımızın kuvvetli olmasına bir delildir. Galatasarayın şampiyon olma- sina rağmen Almanları iki ile mağlüp etmesi dünkü maçta Fenerlilerin daha iyi oynadr- ğın gösteriyor. » Halil B. (Nuruosmaniye 105) Fenerbahçe dün. Almanlara karşı çok güzel bir oyun oy- nadı, Ayntraht takımıda Gala- tasarayla yaptığı maçtan daha kuvvetli ve sert oynadığı halde Fenerlilere maglüp oldu. Fe- nerlilerin dünkü maçı Galatasa- rayın oyunundan yüksek idi. * Nim B. (Beşiktaş Yıldız caddesi 112 Galatasarayın ve Fenerin kuvvetli bir Alman takımını yenmesi Türk sporculuğu için bir şereftir. Fenerliler Galata- saraya mağlüp olan Almanlar- la oynamak için sağlam bir kuvvei maneviye ile ortaya çıktıkları için Galatasaraydan fazla gol yapmıya muvaffak oldular. Sporcularımızı tebrik ederim, * Ahmet Naci B. (Beyoğlu Suraser- viler caddesi 118) — Dünkü maçta Fenerliler Galatasaraylılardan daha © iyi oynadılar Türksporcularının son zamanlarda Yunanlıları ve dün “de Almanları mağlüp etmesi spor tarihimiz için doğrusu kayde değer bir tekâmüldür. * ABB. (Boğazişinden) Galatasaray Ayntraht müsa- bakası çok cansız ve heyecan- sız geçti. Her iki takımda çok fena oynadı. Fener - Ayntraht maçı bilâkis çok heyecanlı ol du. Heriki takımda güzel oynadı . NT diliy 1: Hasan B. — Merhaba doktor Bey... F ? Delme — Hasan Bey. bizim kazanç Halkın Sesi | Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: # İki Rakip Hırsızın Boğuşması Biribirinin Malına Göz Koymuşlar, Fırsat Bekliyorlarmış Dün çok gülünç bir hırsır- lik oldu: Kuleli Mektebi hademele- rinden Abdülkerim ve Seyfet- tin biribirlerinin eşyalarına göz köymuşlar ve çalmak için fır- sat (o kollamışlardır. e Nihayet Abdülkerim dün bu fırsatı bulmuş, Seyfettinin yattığı ©- daya giderek eşyalarını topla- yıp kendi odasına girmiştir. Fakat birde görmüş ki S: fettin de ai ağlı Hi tırmaktadır. Seyfettin cürmü- meşhut halinde yakalandığını görünce evvelâ sararmış, fakat Abdülkerimin koltuğunda kem- di eşyalarını tanıyınca cesare- te gelmiş ve arkadaşının üstü- ne atılmıştır. Bu boğazlaşma neticesinde ikisi de biribirlerini bıçaklamışlardır. Poliste Dayak Bir Adam Müddeiumu- miliğe Müracaat Etti İsmail oğlu Saim Bey ismin- bir zat dün Müddeiumumiliğe gönderdiği bir istidada kendi- sine Galata Voyvoda karako- lunda işkence yapıldığını ve da- yak atıldığını iddia etmiştir. Tıbbıadli tarafından Saim Bey muayene edilmiş ve yüzünde gözünde darp eserleri ve be- reler görülmüştür. Kıskançlık Yüzünden Sarıyerde Çayırdere soka- ğında oturan Fethiye Hanım, komşusu Mürvet Hanımı kıs- kançlık yüzünden dövmüştür. Yeni Bir İntihar Sirkecide oturan Zümbül isminde bir Musevi kadınının dün kaybolduğ Yapılan tahkikat rai Madam Zümbülün bir sinir buhranı neticesinde kendisini bahçedeki kuyuya attığı anla- şılmış, cesedi çıkarılmıştır. Foça Ve Adatepe Gemileri İtalyada yapılan Foça ve Adatepe gemilerimiz (30) ha- ziranda İstanbulda (tesellüm edilecektir. 2: Hasan B. — Allah Allah... Sizin ka- SON POSTA İ DAHİLİ HABERLER | Kazanç, Muamele Ve Arazi Vergileri Memurlardan Yüzde (5) Ve (7) Üzerinden Vergi Kesilecektir. Muamele Ve Arazi Vergi Lâyihalarının Son Aldıkları Şekil Nedir? Ankara, 16 ( Husus! Muhabirimizden ) — Iktısat encümeni, kazanç vergisine ait tetkikatını bitirmiş, vücuda getirdiği lâ- yihanın esbabı mucibesini tesbite başlamıştır. Bu esaslarda encümenle hükümetin noktai nazarı arasında fark yok gibidir. Meselâ (75) kuruş yevmiye ve (20) lira maaş alanlardan kazanç vergisi kesilmiyecek, (50) liraya kadar maaş alanlardan yalnız (30) lirasından vergi almacaktır. Memur ve müstahdemlerin kuzanç vergisi yüzde beş, büyük maaş sahiplerinden yüzde (7) alınması teklif olunacaktır. İtiraz o komisyonlarına, alâkadarların menfaatleri tatmin edilecek şekilde ekseriyetle ticaret odası azaları memur edile- cek, tahakkuk memurlarının tasdine mahal kalmamak için az öcretli eksper usulü kabul edilmiştir. Doktor, mühendis, diş tabipleri ve dava vekilleri yalnız muayenehaneleri için vetği verecek, maktu vergi şekli kaldırılacaktır. Bunun için ikametgâh veya muayenehane icar bedeli ver- giye esas tutulacaktıt. İtiraz edenler bilânço veya beyanname usullerinden birini ihtiyar etmekte serbest bırakılacaklardır. Muamele Vergisi Bütçe Encümeni, Maliye ve İktisat Encimenlerinin o (15) beygirlik motörla çalışan mü- esseselerden vergi alınmaması kabul etmemektedir. esasını Encümen, * beygir kuvvetinin 6) yapılacak (ciro muamelesine €sas olamıyacağı mütaleasın- dadır. Encümen bu hususta “iymet esasına (o ehemmiyet ermektedir. Bunun için yarısı peşin, ya- nsı sene sonunda olmak üzere verginin iki taksitte alınması > muvafık görülüyor. (20) bin liraya kadar cirosu olan sınal müesselerin vergiden istisnası için de bir meyil vardır. Yakın- da lâyiba kati bir şekil 8i9 alacaktır. za Arazi Vergisi Bu vergiye ait lâyihanın son şekline göre arazinin kıymeti üzerinden vergiye tâbi tutul- ması istenmektedir. Yalnız ka- zanç maksadile değil umuma hizmet (noktasından Ovücude getirilen fidanlık, spor sahası, mülbak ve bususi bütçelerle idare edilen ziraati ıslah ma- halleri, parklar, çocuk bahçe- leri, yolar, köylerin manevi şahsiyetine ait harman yerle- rinden vergi o alınmıyacaktır. Husust kanun ve arsalardan vergi muafiyeti kabul edilen- lerle tasarrufu hükümetçe me- nedilen yerlerden de vergi alınmıyacaktır. i Yeni Tesisler Yeni yapılacak bağlar 2, İncirlik veya bahçeler (8) sene, aşılama zeytinlikler (10) sene, yenileri (15) sene, aşiret ve muhacir iskân edilen yerler sene, yeniden ziraate elve- rişli hale konan arazi (3) sene, yeni ormanlar (20) sene, dut- luklar (10) sene vergiden muaf olacaktır. Bir -mahallin mahsulü her- gi bir &:t yüzünden mah- yolursa vergisi affedilir. Vergi rın kıymetinin bin- iratsızlardan binde i tinde alınır. Bu vergi de iki taksitte ödenir. Arazi- de tadilât vergi nisbetini de- tirir. Tahrir meselesine gelince: 1340 senesinden itibaren arazinin umumi tahrirleri yapıl- mıyan yerlerde yeniden umumi taharir © yapılıncıya kadar (331) de tayin edilen kiymet- lerinin (6) misli vergi matrahı ittihaz edilir. 331 den sonraki senelerde ferağ, ipotek ve vadeli satışlar vesilesile arttırılmış olan arazi kıymetleri de 1331 deki kıy- metlerine irca edilir, 1331 de mukayyet kıymeti bulunmıyan veya o senede tar- la olarak kayitli iken bağ, meyvalık, fidanlık veya orman 3: Doktor — Ne olacak? Biz de hasta- zanç vergilerini niçin arttırıyorlar? Arttırınca | larin muayene ücretlerine zam yapmiya kal- | nihayet zavallı hastaların başında kesip pr Vergi Alma . Sekillerinde Bir Mantıksızlık Yanyana Üç Dükkân Kullanan Bir Tüccar Üç Tüccar mıdır? Bazı esnaf işlerinin icabı olarak yanyana iki veya üç dükkân kullanmaktadır. Bu dükkânların üzerine ayrı ayn unvan teskeresi istenmektedir. Halbuki unvan teskeresi dükkâ- na değil, tüccara ve esnafa aittir. Diğer cihetiön bâzı büyük mağazalar vardır ki müteaddit cepheleri vardır. Bu vaziyet karşısında bu mağazaların da ayni muameleyi örmeleri lâzımdır. Halbuki Böyle yapılmıyor. Bu garabet- ten acaba ne zaman vaz geçi- lecek? Hayın ırak Yeniköyde kahveci Yorgi- nin çırağı Vasil çekmeceden 5 lira çalarak kaçmıştır, Ekspres Günleri Haftada Hangi Günler Hareket Edecekler? Âyın yirmisieden Hibarem Ankara İstanbul ekspresleri- nin hareket günleri şöyle tes- bit edilmiştir: İstanbuldan: perşembe; Ankaradan: Pazartesi, çar- şamba, cuma. Hareket saatleri değişmemiştir. her hangi bir sebeple söküle- lerek veya mahvolarak tarla halini almış bulunan araziye (331) senesinden sonraki sene- lerde tadilen takdir edilmiş ve edilecek olan kıymetler (6) misle tâbi olmaksızın aynen vergiye matrah ittihaz edilir. Bu kanunun neşri ve ilânını müteakıp iki ay zarfında umu- mi tahrir gören yerlerde mu- salı, Pazar, | haline geek için birer se- | bir nüsha verilmesi mecburidir. | ve kızı kurtarmak istiyen ida beple ve heyeti tebed- Bu kanun ahkâmının tatbi- | sini öldüren Sürmeneli g9 dül eden yahut (bunlar. | kı için bir nizamname yapıla | mahkümu Mustafa Yusuf “dan kütük ve © ağaçları ! caktır. Balıkesirde idam edilmişti” Pazar Ola Hasan B. Ve | Vergi Kabağı 4: Hasan B. — Aman, dur, Orta Tahsil Mual- limlik İmtihanlar! Dün öğleden sonra Darüliö” nun ders salonlarında Orta Teğ” risat muallimliğine müracaat lerin imtihanları icra edilmi Tarih“ ve coğrafya için otuz Ki kadar müracaat etmiştir. Fransızca muallimliği içim i9 on İki, Almancaya yalnız iki, ilizceye de 5 kişi talip olmuştu” İngilizce için imtihan olanlari” üçü Rober Kollej mezunlarında” genç Türk Hanımlarıdır. Dün imtihanların yalmız tal kısmı icra edilmiş olup gele: perşembe günü sabah ondan İt” baren imtihanların şifahi kısmi icra “edilecektir. Resim Va Biçki Muzlimlikleri Ortamekteplerde resim “* biçki dersleri hocalığına girmeğ istiyen | muallimlerin imtihanlar" 17 haziranda Kız Muallim tebinde yapılacaktır. Mısırlı Futboleü Geçen senelerde | gehirimi? gelen Mısır futbol takımını? meşhur oyuncularından Memi Muhtar B. bir maçt asakatlanmı$ hastanede ayağı kesilmiştir. Açlık Grevcileri İdama mahküm oldukların öğrenince açlık grevi yapan mahküm hakkındaki karar yakın” da Millet Meclisinin tasdiki arzedilecektir. Avukatlar Toplanıyor Kazanç vergisinin tahsili Iİ alınacak yeni usulün kendilerini çok müşkül vaziyete düşüreceği"! ileri süren avukatlar bugün t9P” lanarak bu meseleyi görüşe lerdir. : Küçük İsmail Öldü Meşhur ortaoyuncusu Ki çük İsmail Efendi (90) yaş” aşkın olduğu halde ölmüştür. Iki Sahte Dişçi Galatada oturan Naci va Nuri isminde iki kişi Sıhhiye Mektebi talebesinden ve Mustafa Efendilerden yapmak bahanesile 9 lira landırmışlar ve yakal, dır. Seyrisefainde Tasarruf Seyrisefain İdaresinin se vapurları tasarruf omakss kızağa çekeceğini bildirmişti” Bu kararın tatbikına başlan Reşitpaşa ve İhsan vapur” kadro harici çıkarılmıştır. Bir İdam Bir kızın bikrini izale ede? bir