17 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

17 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Kari Göziel Gördüklerimiz Terkosun Bir Garibesi Daha Pek muhterem efendim, Terkos Su Şirketinden şik&yeti olanların imzalarını almak ve İstanbul halkını kasıp kavuran bu başbelâsı şirketten kurtarmak maksadile muhterem gazetenizin halkın bu baptaki reyini almak hususundaki o teşebbüsü © şayan takdirdir. Ben de size bir gari beden bahsedeyim: İlki sene evvelki müthiş soğuk» tarda saatin depo anahtarı ve evdeki su boruları patladı. Evin her tarafı bir sel gibi oldu. Şir- kete birkaç defa müracaat ettik. Nihayet tamam yedi gün sonra adam geldi, suyu kesti. Tamira- tımızı yaptık. Akıntı şiddetli ol- duğundan suyu kapayıncıya kadar hiç olmazsa saatin işaretinin tes- bitini ve ilk müracaatimden sonra zararım bana raci bulunmadığını ve kumpanyanın teşkilât noksan- lığı hatasının benim sırtıma yük- lemesine tahammül edemiyeceği- mi, tesbit ettiğim20 metro mikâbı zararın besabımdan tenzil edil- mesini şifahen talep ettim. Aldır- madılar ve memur göndermemesi yüzünden Şirkete ait olan zararı benden tahsil ettiler. Nasıl, Beğendiniz mi? Şişli Sansarlı sokak No. 32de Emin Cevdet Elimiz Böğrümüzde Kaldı Fatih yangınından sonra benim gibi herkes kendi arsasında birer ev yaptılar. Bilâhara Belediye harita yaptı. Bu harit mucibince de bir kısım evler tamamen yola gidiyor. Aradan çok zaman geç- mesile tamir ihtiyacı hissediliyor. Müracaatımızda müsaade edilmi- yor, inşaat yapacağız yine müsa- ade e edilmiyor. Satacağız kimse alınıyor. Çünkü istimlâke tâbi, halbuki O vergisini, sair kanuni tekâlifini veriyoruz. Böyle olduğn halde yine elimiz böğrümüzde kaldı Fatih Hahzpaşa Hasan Bir Maden Amelesinin Şikâyetleri Zonguldak Türk kömür ma- denler Anonim şirketinin yeni Yurulan iki yüz metrelik bir ku- Yusunda sular altında on iki saat, bazı da on dört saat çalıştırılı- Yoruz. Yeni iş kanunu sekiz saat Mesai esasını kabul etmişken bizi neden bu kadar fazla ça- İiştrıyorlar? Şirket mühendislerinde Türk #meleye karşı insaf denilen his Yoktur. Amele çavuşları ise göze Birmek için bizimle meşgul ol- Muyorlar. Cümhuriyet hükümetinden hi- Maye edilmemizi beliyor ve isti- Yoruz. Hiçbir müfettiş gelmiyor, Yaziyetimizi o görmüyor. Millet içimizden yetişmiş Domuz İni kuyusunda Vinççi İhsan Cevaplarımız Muallim Ekrem imzasile mek- İkp gönderen kariimizin sarih Nires bildirmesini rica ederiz. i takdirde bu mektubu der- Mask mümkün olmıyacaktır. Dal un Tefrikamız: No 4 BON POSTA Dünyada Neler Oluyor? Yunanlılar Hesabına Kaçakçılık Almanya Reisicümhuru Mareşal | Sigara Kâğıdı Kaçıran İMali Buhrana Çare Aranıyor Pekin 15 (AA) — iin Hindenburg Versay — Aleyhinde Ateş Püskürüyor Almanyada kırmızı miğferliler . isminde kuvvetli milliyetperver bir teşkilât vardır. Bu teşkilât son defa vergilerin aritırılması müönasebetile sokak- larda nümayişler yapmışlardır. Bu nümayişler Al- manyadaki cskerlik ruhunun bir ifadesi addedilebilir. Amerikanın Müdafaa Kuvveti Vaşington, 15 (A. A)— di Hindenburgun Mühim Bir Nutku Berlin, 14 (A. A.) — Ma- gazetesinin verdiği bir habere | Amerika Hükümeti gelecek şu- | rienbourg Alman Eblisalip ce- göre maliye nazırı ile Fransız bankası müdürü ve Parisin büyük O bankalarının O idaresi, başında bulunanlar arasında bir içtima (yapılmıştır. Bu toplanışta Avusturyadaki Krö- dit Austalt Bankasınn iflâs etmesi yüzünden ve siyasi vak'a- lar dolayısile merkezi Avrupada hâdis olan vaziyet hakkında tetkikatta bulunulmuştur. 6 banker ve sanayi erbabı arasindan seçilecek 8 kişiden mürekkep bir tetkik heyeti teşkili ve bu heyetin tahkikat yapmak, beynelmilel muavenet çarelerini (o araştırmak (üzere Merkezi Avrupaya gönderil- mesi kararlaştırılmıştır. Sabık Kıral ; İspanyaya Giremiyor Madrit, 14 (A. A) — Mu- vakkat Hükümet reisi M. Za- mura sabık kıralın âdi bir va- tandaş gibi tekrar memlekete kabul olunacağı hakkındaki haberleri tekzip etmistir. Leh Bütçesinde Tasarruf Varşova, 14 (A. A.) — İltti- haz edilen kararlara tevfikan Başvekil muhtelif nezaretlerde tasfiyeler o yapmıştır. Vermiş olduğu talimatta tasarrufa son derece riayet edilmesi emre- dilmektedir. KIRMIZI FENERL EVLER MUHARRIRİ: MARYSE CHOISY (Fransizca aslının 200,009 inci tab'ımdan terelime edilmiştir.) Ben inat ettim: >> Oda hizmetçisi olmayı <ih ederim. a abes, bu anlaşılmaz ter- y,” Madamın hakkımdaki te- Ünü yumurta o halinde kırdı. Artık bukadar tera e olan kadına ebem- St vermez olmuştu. ile baş başa bıraktı. Daktilo, güzel bir İngilizce ile benim ismimi (sahte), medeni vaziye- timi (sabte), (sahte), gözyaşlarile yumşamış ,büyük bir defter osahifesine Okay- detti, Hâlâ dere gibi ağlıyordu. | Beni daima ağlıyan daktilo yaşımı batta toplanacak tahdidi tesli- hat konferansının içtimaımdan evsol diğer devletlerin de'şiyuj İ suretle hardkete ( sevketme maksadile, oberri ve bahri kuvvetlerinin efrat ve mühim- mat itibarile mevcudunu miyeti Akvama bildirmiştir. Cetvelin tetkikinden anlâ- şıldığına göre Amerikan ordu- sunun şimdiki mevcudu 139. 957, bahri kuvvetlerinin mev- cudu 109.886 kişiden ibarettir. Kara tayyareleri mürettebatı olan 13155 ve deniz tayyareleri mürettebatın teşkil eden 14169 kişi de bu yeküönlara dahildir. Amerikan deniz kuvvetlerinin mecmuu 1251480 tonilâtodur. Fransada Meb'us İntihabı Lyon, 14 (A. A.) — Sol cenah radikal meb'us Augag- naur'in vefati ile inhilâl eden meb'usluk için yapılan kısmi intihabatı 3090 rey ile radikal sosyalist M. Julien kazamıştır. Sosyalist M. Philip 922 rey er Gün s0 17- Haziran-931 Hınr 8 Arabi Rumi 30 Muharem1350 | 4- Haziran vakalernni-vasati ————— 12. 0 20421. 47 6) v0 18 vakitezani-vasati 0445 | 428 433 214 33 (16.16 Güneşi Öğle İkindi ——— — Bana, cüzdanınızı... tiriniz... Birde... Hi, hi, hi. Ben çok hassasım. Bukadar sulu bir keder karşısında uzun müddet bitaraf kalamam. Ro- mancı kafamdan bir sürü kıli- şeler geçiyor: Terkedilmiş an- ne - sermayeler, beyaz esirler. Ve sordum: — Niçin ağlıyorsunuz? Bana parmağile kederinin sebebini gösterdi. Bu bir tef- rika romanı imiş. Öyle bir tefrika romanı ki, orada, kah- raman, yirmi dördüncü bapta Akış Yata İmsak dedi, miyetinin 700 üncü yıldönümü Marienbourgıta* büyük mera- simle tes'it olunmuştur. Reisi- cümhur Hindenburg, Prusya ve Almanya hükümet müesse- seleri ve Dantzig ile şarki rusyanın heyeti murahhasaları merasimde hazır bulunmuştur. Reisictümhur Hindenburg, as- kerleri teftiş ve 1860 ve 1870 mubarebelerine iştirak etmiş olanları selâmladıktan sonra demiştir ki: “Bugün Alman ara- zisinin bir kısmını ve bilhassa ik Prusyayı meş'um Versay uahadesile ana vatandın ay- rılmış görüyoruz. | Maamafih nevmit olmıyalım. Bizim ecda- dımız nasıl muannit mukave- met ve Allaha olan sarsılmaz itimatları sayesinde en müşkül seneleri atlattılarsa biz de bu- günkü buhrana hâkim olm “ız. Fakat bunun için dahili | ve bütün Alman milletinin şicdetli mukavemeti lâzımdır.,, Alınanyada Tahrikât Berlin , 14 (A. A.) — Birçok şehirlerde işsizler ve komünizt- ler tarafından yeniden karışık- lıklar çıkarıldığı bildiriliyor. Solingende zabıta bir komünist alayını dağıtmıştır. Tarafeyn arasında ateş teati olunmuştur birçok yaralı vardır. - Muahedesi! Şebeke :Ele Geçti Azası Yakalandı, Fakat Reisleri Olan Adam Firara Muvaffak Oldu 7 Pomem g ( Sağda yınurımı Salihli Jandarma Kumandanı Zeki Bey, solda Salihli reji memuru Rıfat Bey, Ortada Müfreze kumandanı Tahsin Efendi, Tahsin Efendinin sağında kaçakçı Simavlı Mustafa, Solunda kaçakçı an oğlu Mehinet. J Yunan Tayyare cemiyetinin Türkçe olarak tabettirdiği ve memleketimizde sattırdığı algara kâğulurımın kabı ) İzmir, (Hususi) — Yunan Tayyare Cemiyeti menfaatine Türkiye sahillerine kaçak sigara kâğıdı getiren ve ucuz fiyatle köylüye satan bir şebeke epey zamandanberi faaliyette bu- Yunduğu anlaşılıyor. Bu şebe- kenin reisi Giritli Mehmet çavuş namında bir adamdır. Bu şebeke Söke sahillerinden kara sularımıza kadar sokula- rak Salihlinin ( Adala ) nahiye- sine doğru ilerlemiştir. Bundan haberdar edilen Salihli jandarma kumandanı Zeki B., derhal karakol kumandanı Tah- sin Efendinin idaresinde bir müfreze tahrik etmiştir. Makineli Kızak | Karsta Böyle Bir Alet İhtira Edildi Kars,(Hususi)—Zarşatlı Cihan-| gir MamilofB.isminde bir zat kızak otomobili yapmıştır. Kızak, oto- mobil makinesile işlemekte ve oto- mobilin düz yolda yaptığı sür'ati kar içinde temin elmektedir. Ayni zamanda kızaklı otomobili uçurumlardan havalandırarak at- latmakiçinde bir âlet keşfetmiştir. Müfrezeye Salihli Reji me- muru Rıfat B. de iltihak et- miş, kaçakçıların bulundukları yer keşfedildiği zaman kaçak- çılar o jandarmalarımıza ateş etmişlerdir. Bir saat devam eden müsademe neticesinde ikisi ağır, birisi hafif olmak üzere üç kaçakçı yaralı; diğer leri sağlam olarak yakalanmış- tır. Müfrezeye iltihak eden bir bekçimiz de hafifçe yaralanmış: tır. Kaçakçıların reisi Mehmet çavuş firara muvaffak olmuştur. Jandarmamızın — gösterdiği muvaffakiyet takdire şayandır. Adnan a m İnfilâk Dinamit Yüzünden Dör' Kişi Parçalandı Kars, (Hususi) — Buraya iki saat mesafede Kümese: köyünde Ali Asker ismindeki köylünün evinde gömülü dina- mitler ocak hararetinin tesirile infilâlcetmiş, dört kişi parçalan- mış, dört kişi de yaralanmış- tır. büviyet | ölüyormuş. Hi, hi, hi.. Ge | ÜÇÜNCÜ BAP Büyük İş Acentesi ( Salâhiyeti haiz ) Yazıhane tarifesi: 40 frank Madam R. Menmarter - Paris Paris, 7 Mart 1928 Matmazel Choisy, Size takdim edilecek bir hizmet bulunduğundan yarın sabah saat 9 da yazıhanemi teşrifinizi rica ederim. Ge- lirken hüviyet varakalarını getirmeyi unutmayınız. .. Gittiğim vakit, yüzleri boyalı on namzet bekleme salonunda bekliyorlardı. Salon: beş tane siyah ve kırık sıra, dört duvar, yüzleri kızarticı sözler. Buraya yazı- lamaz, yazmıyorum. Bu kadınların arasında acen- tenin alışkınları var, Bunlar ne oda hizmetçisi, ne fahişe, fakat ber işe elverişli. Henüz kendi- lerine o imahsus bir üslupları yok. Birkaçını size tamtayım. l Ermin: Sarışm ve tombul, baldırları © sarkık, O yürürken bacaklarile çarliston yapan ve | i kollarile dans eden bir mahlük Sıkı memeler. Her yerde çalışmış. Üç a (Çbabanais) de kalmış ( meşhu Paris Oumumhanesi ), Fakat lisanı düzgün olmadığı için oradan yol vermişler. Tuhaf hikâyeler | biliyor. İpek bir mantosu, 20 franklık papuç ları var. Bir oda hizmetçiliği yahut ( Sous - Maiiresoc ) lık arıyor. — Artık benim için umumi 4 ek yok, dive temij