28 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

28 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

.AYDINLILAR HER SENE 300 || İzmirde seylâp felâketine uğrıyan- ların yeni evleri Felâket Görenlerin Evleri İzmir, (Hususi) — İIzmir ve Burnovada şeçen seneki yağ- mur ve sel felâketine uğrıyan- lar için yaptırılan evler ta- mamlanmıştır. Bugünlerde fe- lâketzedelere dağıtılacaktır. Bunlardan İzmirde (70) tane, Burnovada ise (100) tane ya- pıldi. (50) tane daha yapıla- caktır. Bir İddia Belediye_R"eîsi İmza Mı Taklit Etmiş? Maalkara ( Hususi ) — Ma- ranğoz Hüseyin İsminde birisi mahkemeye verdiği bir istida- da Belediye Reisi Nazmi Beyin kendisinin imzasını taklit ve sahte bir senet tanzim ettiği iddiasında bulunmuştur. Marangozun iddiasına göre, Belediye Reisi Nazmi Bey bir müddet metrük bir evde otur- “muş. Fakat günün birinde kendisinden oturduğu müddete nit kira bedeli İstenince © da evi tamir ettirmek için bir miktar para harcadığını ve bu paranın kiradan mahsubu lâ- zımgeldiğini söylemiştir. Nazmi B. evi tamir ettiğine dair marangoz Hüseyin imzası lle bir de vesika göstermiştir. Fakat Hüseyin Efendi bu se- nedin sahte olduğunu iddia etmektedir. Bakalım mahkeme ne karar vere-ek ? 0. N SÖON POSTA BİN LİRA ZARAR EDİYOR | Her Sene Aydın (Hususi) — Bu hava- lide Mendres havzasında vak- tile yüz binlerce İira sarfolu- nan kanal meselesi yeniden canlandı. Şimdiki vaziyet şu- dur: Eski kanaldan da, yeni kanaldan da su geçmiyor ve istifade edilmiyor. Yeni kanal yapılırken eskiti tahrip edil- diği için ikisi de bir işe ya- rayamıyacak — vaziyettedir. ve köylünün eli böğründe kal- mıştır. Aydın havzasının can - da- marı olmak istidadını taşıyan Toros Yolcuları Adana, (Hususi) — Nakliye işlerinde umumi bir buhran olmasına rağmen İstanbul - To- ros Ekgpresinin taşıdığı yolcu | miktarı hergün biraz daha artmaktadır. Orhangazi, (Hususi) — Bu havalide çekirge mücadelesi evvelki yıllara, bilhassa geçen seneye nisbetle çok farklı bir faaliyet safhası arzediyor. Ev- velâ Imha vasıtaları değişmiş ve yenileşmiştir. — Bunlardan arseniklisi imha — hususunda çok büyük bir rol oynuyor. Yalnız şu var ki çekirgeleri mahvederken ekinleri de ya- kıyor. Eğer şu zararı olmasa çok mükemmel ve tesirli bir | maddedir. Bundan başka — mücadele şartları da başka noktalarda lııııııııynt gösteriyor. » Geçeıı elâket Gören Aydın | Menderes nehri de bu sene bir felâket halini aldı. Yağmurlar nehri taşırdı ve mıntaka su altın suller tamamen mahvoldu. Bu #uretle Menderes nehrinin yal- nız pamuklara — verdiği zarar (300) bin lirayı bulmaktadır. Size bu acı hikâyeyi şöyle anlatayım: Menderesin İstifade edebile- cek bir hâle iki sene evvel bir mühendis tarafından bir proje yapıldı ve (500) bin lira sarfedilmek Memlekette Çekirge Afetile * * * Mücadele Nasıl Yapılıyor ? zi Temmuz uçkun haline giren bu sene henüz pel amuk ekilen kaldıp mah- ğildir, , getirilmesi için taştı ve bu suretile nehir mecrasının de- ğiştirilmesi teklif olundu. Nafıa Vekâleti bu projeyi evvelâ muvafık buldu. FıL düşünüp — taşındıktan Şöyle bir karar verdi: “— Bu teşebbüs şimdilik kalsın. Bu zamanda yarım mil- yon lira sarfetmek doğru de- Fakat ne oldu bilii Geçen sene Menderes - nehri ekinlerini bataklığa boğdu. Neticede ta- hakkuk eden zarar ( 200 ) bin havali Çekirke milcadelesine hazırlık iptidasımda ekirgeler küçuk boydadır. Horkes bilir. ki, (Sekkin) halindce bulunan çe- kııgılule (Uçkuün) halinde bu- misiniz? | nin İ | büyük “Mendres Hazasında Pamuk Zeriyatı liraya yakındır. Bu sene İse, yukarda söylediğim gibi nebir İki defa dı taştı ve (300) bin liralık pamuk mahvolup sonra | Bitti. Görülüyor ki iki zararı — birleştirildiği takdirde Mendereste güzel bir kanal açmak mümkün olabilecektir. Fakat böyle olmadı. Kat' inetice şudur: Her sene- ilkbaharında — kabaran Menderes — nehrinin — mecrası değiştirilmiyecek — olursa bu zarara daima katlanmak lâzım gelecektir A. Soğan Yemek Rekoru Mürefte, (Hususi) — Bura- da (60) yaşında Kara Mehmet isminde gü bağ amelesi vardır. Bu adam sabahleyin yüz dirhem, öğle ve akşam yemeklerinde yamışar okka soğan yemekte- dir. Talât Behçet kunanlara karşı alınacak - ted- birler ayrı ayrıdır. Evvelkiler ancak yerinde — temizlenmek suretile imha olunabilirler. Köylerde halk mücadeleye daha büyük bir alâka ile işti- rak ediyor. 16 köy balkı gayretlerle - çalışarak bugün — köylerini — çekirgenin zararından uzak bir hale ge- tirmişlerdir. senenin Şimdilik merkezde ve yarım saat kadar uzaktaki Velipaşa çiftliğinde — çekirge — kesafeti hayli fazlacadır. M. Hayret İzmir İktısadi Mıntakası Tıcaret Müdürü Ziya B. İncir Ve Üzümü İzmir, ( Hususi) — İzmir iktısat mımtakasının bu seneki incir, üzüm ve tütün istihsal vaziyetiğ hakkında Mıntaka Ti- caret Müdürü Ziya Beyden son malümatı aldım. Ziya Beyin verdiği malümatı hulâsa edi- yorum : İncir; Geçen seneki kadar istihsal — edilecektir. Mahsul vaziyeti iyidir. Son yağmur- ların verdiği zararlar o kadar büyük 'değildir. Üzüm; Bu da geçen senenin ayni olacaktır. Havalar idrak mevsimine kadar uygun giderse mahsulün nefasetinden emin olunabilir. Tütün; Bu sene rekoltenin geçen seneden az olacağı tah- min ediliyor. Diğer mahsuller: Mıntaka dahilindeki her çeşit mahsul idrak ve istihsal devresine gir- mişlerdir. Bugüne kadar kor- kulacak afetlerle uğraşılma- miştir. Ümumi vaziyet geçen seneden düşkün değildir. Müreftede Yeni Mahsul Mürefte, (Hususi), — Bu havalide bu sene ve bi'hassa son günlerde çok faydalı yaz- murlar yağdı. Mahsulün be- rektli olacağı anlaşılıyor. Bağ- lar çiçek açtı ve koruklar eşermiye — başladı. Salkımlar astalıksızdır. Bağcıların şim- dilik — yüzleri — gülmektedir. Müskirat inhisarı (1000) torba kükürt gönderdi ve hemen satıldı. Talât B:Iıçel Çeşmede Pla/ Ve Tlıcalar [ Karşıyaka — Bataklığı —| I Edebiyatçıların Seyahati | I Zonguldakta Fen Hayatı l | Kırkağaçta Yaz Âlemi I İzmir, (Hususi) — Karşıyaka, İzmir Ra Ena B Belediyesine raptedildikten — sonra büsbütün ihmale uğradı. Belediye İş Bankasından aldığı (2) milyon liradan Karşıyakaya bir metelik hıh sarfet- medi. Karşıyakanın bostanlı batak- lıkları İzmirin sıtma yatağıdır. Birçok- Çeşme, (Hususi) — Ilıcalarımız bu ayın ortasındanberi açılmış bulunuyor. İstanbuldan bile aile gelmiye başladı. Hilâliahmer burada güzel oteller, ga- zinolar ve kahveler açtı. Bu sene her türlü temiz zevk ve eğlence arasında romatizmalı hastalar sıcak solarımız- Zonguldak, ( Husust ) — Burada Mühendis — mektebinin — lâğvından bahse dilirken yalnız " Maden Çavuş mektebi,, nin kaldığı yazıldı. Halbuki baradaki Sarili karabeliri 'gesdi tedrisata devam etmesi tensip olunan ler. Talebeler burada dört saat | mektep “Maden Fen Mektebi ,, dir larını ölüme sürükliyen bu mikrop kaldılar. İstanbullu genç | ve Zongul dakta çavuş mektebi namile rerirlerimize elimizden gelen | vi, — niessese yoktur. Maden Fen dan şifa alacaklardır. yuvaları hâlâ eski cıvık halini muhafaza di re K rliği gösterdik ve kem- M Bi Saee UA Teğrekar memnun — ayrıldık- mektebinden maden fen memuru yetişir. Resimde talebeden bir grup Ilıcalarla birlikte plâj hayatı da | hlar vilâyete müracaz! ettiler ve Karşı- ıîdîıl:ı din Bd görüyorsunuz. F.B. Kırkağaç, ( Hususi ) — Her sewmi olduğu gibi bu sene de Kırkağacın çamlık sefası pek eğlenceli ve çok güzel oldu. İzmir-Kasaba şimendifer kumpanyası buraya hususi — trenlerle İzmir, Akhisar, Manisa, Alııehir, ve —Kasabadan yüzlerce uyırytçı getirdi. Zevkli ve tatlı bir gün geçi- rildi. Geçen seneye nisbetle bu sene kalabalık daha fazla idi. Gönder- diğim resimde ziyaretçileri çamlıklar arasında gezerken ghruyoı'ıuıuı Can rgama, ( Hususf ) — İzmire hdır ir aeyahat tertip eden İstanbul Edebiyat Fakültesi tale- besi Bergamamızada geldiler ve —rm Drra Hore AR T başladı. Hergün yüzlerce halk Çeşme — | yakamın müstakil bir Ec ediye ile idaresini plâjlarına gelip gitmektedir, istediler. Bakalım ne olacak? Adnan Y ların harabeler arasında alınan bir fotografını: gönderiyorum. Morraga v T n