29 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Terkosun Elek- trik Şirketine Devrı Ve Halk | Terkos Şirketinin Elektrik Şirketi tarafından satın alınacağına dalr — ortaya bir şayla çıktı. Bu müna- sabetle dün halka hitap ettik ve bu şayla veya teşebbüs hakkında #ikrini sorduk. Aldığımız cevaplar şunlar oldu: Beliğ B. Kadıköy Mis sokak $ Benim evimde terkos saati vardır. Ayni zamanda su de- poların ve sarnıcım — vardır. Terkos kullanmıyorum. Geçen- lerde — kullanmadığım — halde benden tahmini olarak ( 330 ) kuruş para aldılar. Bu tahmin işine dair de bir makbuz verdiler. Ben bu baş belâsı şirketin bir an evvel defedilmesini isterim. Sütten ağzı yanan yoğurdu üfliyerek içer. Binacnaleyh Terkos Be- lediyeye geçerse başka bir girkete verilmemelidir. O da ayni tecrübeyi — tekrarlamıya kalkarsa korkarım ki İstanbul- da tek bina kalmaz. Ça 'e Bisüğielet Kadirga Tahsin Bey sokak 17 — İstanbul halkı, Terkos kadar Tramvay Şirketinden de müştekidir. Binaeniley Terkos satın alınırsa, bunu doğrudan doğruya belediye idare etme- lidir. Bu suretle bizde su mütehassısları ve kendi işimlzi kendi elimizle ve kafamızla görmiye alışırız. Sami B. Sultanahmet Akbıyık TO— murcuk sokak 20 — Terkos saltanat devrinin yaptığı fena bir mukavele ile farım asırdanberi İstanbulun aşına bir belâ — olmuştur. Mukavelesi feshedildikten son- ra (Terkos) milli bir müesse- se olarak kalmalıdır. Bizde bunu bugünkü Hiristiyanlardan daba iyi idare edecek müte- hassıslar ve fen adamları da vardır. Bu suretle birkaç yüz Türk vatandaşı da iş bulmuş olur. Cemll B. Awlıı:ıı.ı Caml sokak 4 — Terkosun inşallah yakın- da defteri devrilecek. Bunu başka bir şirkete verirken - hüzümet ve belediye çok has- sas ve kıskanç davranmalıdır. Çünkü (bir deli kuyuya bir taş atar kırk akıllı çıkaremaz ) darbımeselimiz büyük bir ha- kikati söyler. Bence Tekosu Belediye idare etmelidir. İcap ederse mütehassıslar celbedil- meli ve Türk fen adamları yetiştirilmelidir. Aclık Grevi 'Kahramanı Hamdi, İdam Edilmiye- ceğini Duyunca Derhal İyi Oldu Yavuz — zırhlısında — onbaşı Ali Rıza Efendiyi parası için çakı ile kesen Rizeli Rıza ile Hamdinin idam kararları tem- yizce tasdik edilmiş ve Millet Meclisi Rizaya çakı tedarik et- !iî için asıl fail telâkkı etmiye- rek Hamdinin ölüm cezasını (15) sene hapse çevirmişti. Meclisin bu kararı şu günler- de müddeiumumiliğe — tebliğ edilecek ve Riza Sultanahmet meydanında asılacaktır. Riza ve Hamdi her ikisi de temyizin tastikinden sonra (22) gün açlık grevi yapmışlar ve simdi de delilik arazı gös- termiye başlamışlardı. Bunlar tevkifhanede ayrı ayrı odalar- dadırlar. Hamdiye cezasının on beş seneye tahvil edildiği söylenmiş ve gazeteler göste- rilmiştir. Hamdi çok sevinmiş ve deliliği geçmiştir.. Hamdi hapishaneye nakledilecektir. Çan Hırsızı Çuval İle Bunları Taşırken Tutuldu... İstanhul jandarma bölüğü Rami kumandanı evvelsi gün Yaloavalı Hüseyinin — sırtında bir çuval içinde götürdüğü çınlu nazarı dikkatini celbet- miş ve çevirmiştir. Hüseyin — istievap edildiği zaman bunları deveciler ve katırcılara satmak üzere ge- tir &'-"İu' iş ve ısrar edi- lince de: “— Uzun etmeyin işte çal- dim götürüyordum..,, Demiştir. Hüseyin gece kırda otlıyan deve ve katırların boğazından ve semerlerinden bu çanları toplamıştır. — Müddeiumumilik çan sahiplerini aramaktadır. Tutulan Yankesiciler Çatalcanın Celep köyünden Mehmet Ef. Edirmekapıda kö- mürlerini sattıktan sonra köye iderken Sılâhattin, İsmail ve üyazi tarafından — cebinden yankesicilik suretile paraları çılınmınıı Yankesiciler Rami jandarmaları tarafından yaka- İanmış, ve paralar Üzerlerinde çıkınıştır. SON POSTA ıuuılı.i ıınıı:nı.ı:n Gömüldükten Sonra Çıkarılan Adam Gümüşsuyu Sırtlarında Bir Müsademede Yara- lanan Hakkıyı Hangi Kurşun Öldürdü? Şimdi Burası Tevkifhanelerin birinden Anlaşılacaktır. kaçan Gönenli Hüseyin oğlu Hakkı çarşamba günü Dolmabahçe sarayı önünden gümüşeu- yuna doğru çıkarken polisler ve inzibat memurları tarafından görülmüş ve kendisine dur emri verilmiştir. Yakalanacağını aklı kesen Hakkı hemen tabancasına sarılarak memurlar Üze- rine ateş açmış ve kaçmak istemiş. Takip Neticesinde Memurlar tarafından da ta- banca ile mukabele edilmiş, fakat yukarı —çıkınca Hakkı — bostanlar — arasında kaybolmuştur. Takip eden memurlar da arayıp taradıktan sonra bulamıyarak dönmüşler- dir. Ertesi gün ihtiyar bir ka- dın bostanda gezerken yerde yaralı bir adamın yattığını gör- müş ve polise haber vermiştir. Polis yaralıyı almış ve Hakkı olduğunu tesbit ettikten sonraGü- müşsuyu hastanesine nakletmiştir biraz Kim Öldürdü ? Hakkı cuma günü akşam | özeri hastanede ölmüş ve dün | sabah hastane sertabibinin ver- diği rapor üzerine Topkapıya gömülmüştür. Hadiseden ha- berdar edilen Müddeiumumilik Tabibiadli Enver Beyi cesedin muayenesi için hastaneye gön- dermişse de cesedin gömül- düğü anlaşılmıştır. Hakkının hangi kurşunla öldüğü tesbit edilmesine lüzum görüldüğü icin dün kabir açılmış ve ce- set Morga nakledilmiştir. Gaz Döküp Kendini AteşliyenKadın FARUkL, : Edibe Hanım, yanında kayınvaldesile beraber hastanede İzmir (Hususi) — Eşrefpa- şada, Kâmilpaşa caddesinde (33) numaralı evde oturan (20) yaşlarında Edibe H. namında evli bir kadın başından aşa; ya bir teneke gaz dökerek kendini ateşledi ve %eci surette inülııre teşebbüs etti. Edibe Hanımın: — Yanıyorum, beni kurtarın! Diye acı acı istimdat etmesi üÜzerine —komşular yetişerek enç kadını baygın bir şekilde ardılar. Edibe Hanım genç ve çok güzel bir kadındır. Kendisi Memleket hastanesinin kadınlar koğuşunda bana hâdiseyi şöyle izah etti: Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: 1 Hasan Bey — Pazar ola gazeteci 2: Hükümet muharriri — Hasan B. şura- da bir dağ var. Onu devirirsem sevgilime kavuşacağım. — İki sene evvel evlendim. Zevcim halim, — selim, bana iyi lblr kocadır. Bügüne kadar onun en ufak bir hiddetini, gayri tabil bir hareketini görmedim. Evlendikten sonra tam ma- nasile mes'uttum. Fakat gün geçtikçe saadetimize yıbııa bir elıı uzandığını gördüm. Bu el kaynanam Selime Hanımın eliydi. Bu kadın zevcime aleyhim- de olmiyacak - iftiralarda bu- lundu. Bana, zevcimin kadın- lara karşı olan zâfından bah- setli. Hiçbir. kadın kendi oğ- lunun gençlik sergüzeştlerini Sıcaklardan Sonra Yağmur Dün Gece Sabaha Ka- dar Bütün Şiddetile Devam Etti Şehrimizde üç gündenberi devam eden bunaltıcı sıcaklar dön akşam havanın birdenbire bozulmasına sebep olmuş, neticede müthiş bir yağmur başlamıştır. Yağmur bardaktan boşanır- casıma sabaha kadar devam etmiş, gebrin alçak yerleri bir sel deryası halini almıştır. Yokuşlardan sularla birlikte akan kum ve çamur yığınları caddeleri kaplamıştır. Bu ça- mur yığınları —bilhassa Fın- dıklı ve Tophane taraflarında hayli “Hizladır. Yağmur din gece bazı kazalara da sebep olmu, sabaha karşı dinmiştir. Bir Hırsızlık İddiası Taksimde Kalmis apartıma- nında emlâk — sahiplerinden Nüzhet Bey polise müracaat ederek gelini Nimet Hanımın kendi airesinden — hırsızlık yaptığı idiasında bulunmuştur. Bir Muhtelis Adliyece Çatalcaya Gönderildi Gooc.nlerdı— Ğuıu mevkli müstahkem muhasibi mes'ulü Şevket B. — kumandanlığının '7) bin lirasını ihtilâs ederek İstanbula kaçmış ve burada yakalanmıştı. Müddeliumumilik Şevket Beye ait evrakı altıncı müstantikliğe vermişti. l:ıMıııı ik ıchnnın yeri t tahkikatın wçııdı:.ymı:mkım :or— miş ve Şevket Bey bu sabah mahfuzan Çatalcaya gönderil- miştir. gelinine anlatır mı? Bu kadın zevcimle benim aramda bir perde oldu. Ara- mızı soğutmiya — çalışıyordu. Nihayet bir çocuğum dünyar geldi. Fakat bu kadının K yine durmad. — Nihayet beni bu akibete kadar sürük- ledi. Bundan iki saat evvel çocuğumu — kendisine verdim. Sonra aşağıda teneke içerisin- deki gazı başımdan — aşağıya döktüm. Sonra da bir kibritle — ibe Hanımın hayatı teh- likededir. Zavallı kadının yüzü, göğsü parça, parça olmuştur. Haziran 29 ı Günün Tarihi Afyon Ticareti Ve Türkiye Ankara, ( Husust ) — Cenevs redeki Afyon konferansı, — her memleketin kendi — ihtiyacı ve aldığı siparişlere göre uyuşturucu maddeler imalinde serbest olma- #sına, afyon ziraatinin tahdit edil- memesine karar vermiştir. Tür” kiye, afyon hakkındaki beynel- milel bütün mukavelelere iştiraki afyon — müstahsillerimiz - için en faydalı yol olarak bulmuştur. Hükümet, afyon ticaretini hi- maye için afyon ihracatını husus! teşkilâta raptedecektir. Rüsumatı Tenkit Tevfik B. teminde bir rüsumat memuru sahtekârlık cürmile ağır cezada muhakeme edilirken rü- sumattan sorulan bir suale aylar- denberi cevap gelmemesi üzerine reis, bu idarenin çok ağır ve Ihmalkâr iş gördüğünü söylemiştii Başvekil Ankarada Başvekil İsmet Paşa dün An- karaya gitmiş, İstasiyonda teşyi edilmiştir. Hareketinden evvel Neşet Ef. isminde bir tacir ken- disine müracaat etmiş, fakat va- şih bir şey - söyliyemediğinden İsmet Paşa vali Muhittin Beye, müracaat eden zatle alâkadar olunmasını söylemiştir. Garip Bir Müracaat İzmirde Sıdıka ve Saadet isminde iki umumhaneci kadın Büyük Millet Meclisine bir istida ile müracaat ederek — tokrar umumhane açmalarına izin İste- mişlerdir. Kanun müsait olma- dığı için müracaat reddedilmiştir. Şoförlerin Dampingi Otobüs rakabeti otomobilel- leri de endişeye düşürdüğü için 500 kadar taksi şoförü otobüs fiatına müşteri taşımaktadır. Burhan Beye Nişan Atletizm — Federasyonu — relsl Burhan Beye Yunan hükümeti tarafından bir nişan verilmiştir. Rum Hastanesini Dava Balıklı hastanesinde bir ölüm vak'ası vaktile haber verilmedi- ginden hastane müdür ve opera- törü mahkemeye verilmiştir. Aşk Yüzünden Iımııır ofyada Agâh kızı 20 yıdınıdı muallime Meliha Hanım tabanca ile intihara teşebbüs etmiş, ağır ve ümitsiz bir halde hastaneye kaldırılmıştır. Genç kızın sevme- diği bir adamla nişanlanılması sebep olarak gösteriliyor. Adliye Vekili İstanbulda Adliye Vekili Yuszsuf Kemal B. iki gündenberi — gelrimizde bulunmaktadır. Bu günlerde tek- rar Ankaraya dönecektir. Seyar hati şahsi ve hususi mahiyette olduğu :8 /enmektedir. Kaçak Elmalar Ege vapurunda kamarot Osman 4 sandık elma kaçır- makta iken yakalanmıştır. Pazar Ola Hasan B. Ve Ferhatla Şirin 3: Hükümet muharriri — Bak işte şu dağ... İsmi “Hürriyet,, dağı ! 4: Hasan B. — Sen bu dağa bir balta vurursan tepene yıkılır ve seni sevgiline değil, Bteki dünyaya kavuşturur. wTT