29 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

29 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Dünyada Neler Oluyor? Fransa Hudutları Takviye Ediyor Fakat Sosyalistler Hü- kümetin Bu Teşebbü- süne İtiraz Ediyorlar.. Paris, 26 (A. A.) — Mec- lis, bugün hudutların müdafaa- Sına ait masraflara müteallik kanun lâyihasını müzakere et- miştir. Sosyalistlerden M. Re- naudel, zamanın gayrimüsait olduğu mütaleasını serdederek müzakerenin tehirini istemiştir. Mazbata muharriri, hükümet tarafından talep edilmiş olan 8.825 milyondan daha 2.400 milyonun — noksan olduğunu beyan etmiştir. Fransa Meclisinde Paris, 26 (ALA) — Meclis bugün / Hover'in teklifini ve Fransanın bu teklife verdiği ce- vabı müzakere etmiştir. Kesif bir samüin kütlesi Mecliste —hazır bulunuyordu. Celse açılır açılmaz Başvekil M. Laval, mezkür - teklifi ve Fransanın cevabımı olduğu gibi izahat vermeksizin Meclise bil- direceğini söylemiştir. Meclis, M. Laval'i derin bir süküt içinde dinlemiştir. Ceva- bın sonu sade merkez fırka- ları tarafından şiddetle alkış- lanmıştır. Paris, 26 (A. A.) — Gece celsesinde M. Flandin izaha- tına devam ederek, Fransanın Young plânına tecavüz - edil- mesine müsaade etmiyeceğini beyan etmiştir. —- M.Blum, sosyalistlerin borç- ların külliyen ilgasını istemiş 'ldıkıınnı hatırlatmıştır. A- parasının inhidamı karşı- ııııdı şarta tâbi olmıyan hisse me olacak? — Hover teklifinin 'hbull takdirinde bütçede bir nlıın ıçılıııı.ı olacağından bah- 'Fılut ıîılıcık rahne | uııı ütçededir. Hakiki e ise büsbütün başkadır. Mı%ını, 27 (A. A.) --h-.ı Hnııın- met cevabının kabulü hakkın- daki Foug&re takriri 189 reye karşı 386 rey ile kabul edil- miştir. Sultanahmet Ci- nayetiNasıl Oldu âulı. tarafı 1 inci sayfada ) sırada tabancasını çıka- rarak ateş etti. İlk çıkan kur- E:ıal omuzuma isabet etti. de hemen tabancamı çe- kerek: — Tabancanı aşağı all Diyerek Sabrinin ayağına ıte'q etmiye bıçlıâıın. & tabancasını atmadı, ateş etmi- ye dovam etti. Bu sıraı TÜ B -S. ';'I yandım, — diyerek yere yuvarlandı. Dostumun kardeşi Sabahat korkudan feryat etmiye baş- ladı. Sabri: — Kız ne bağırıyorsun? Di- yerek onun Üzerine de ateş etti ve yaraladı. Sabri bundan sonra kaçmak istedi, fakat elinceye kadar kaçma- =:eydııı’venıedim. Hasta- nede yatmakta olan manav Sabrinin ve Sabahat Hanımın yaraları hıcıldınndı ve hafiftir. Hayri Ef. nin yarası da sol omuzunda ve hafiftir. Şahitler de vak'ayı bu şe- kilde anlatmaktadırlar. Fakat Şük- | Sinema Âlemi Büyük Bir BuhranaGiriyor Holivut, ( Hususi Muhabiri- mizden ) — Dünyanın en baş döndürücü faaliyet merkezi- ne de buhran yet etti. Bu, bir şayia, hissolunan bir hâdise değil, el ile tutu- labilecek bir vak'adır. Bugün elde bulunan istatistikler gös- teriyor ki bütün Amerikada filim imalâtı üçte bir nisbe- tinde azalmıştır. Geçen hafta yalnız bir (stüdyo ) da sekiz yüz insanın işine nihayet ve- rilmiştir. Diğer bir şirket te Nevyorktaki —( stüdyo ) larımı kapıyarak — bütün — faaliyetini Paris ve Londraya nakledece- ğini haber veriyor. Holivudun bütün yıldızları istikbal hak- kında — endişededirler. Hatta şimdiye kadar beher filmi için (60) bin lira alan Jobn Gilbert kendisini bağlıyan mukavelenin feshi için (100) bin lira tazmi- nat teklifi karşısında kalmış, fakat bu teklifi reddetmiştir. * Akla hayret verici muvaffa- kiyetlerden #sonra sinemanın içine — yuvarlanır göründüğü uçurumun açılmasına saik ne- dir? Bazılarına göre sesli Hi- limlere karşı da hâsıl olmıya başlıyan soğukluk, bazılarına göre ise esası mali bir tesis olan filimcilik hakkında dünya maliyecileri arasında itimadın sarsılmasıdır. Bundan dolayı- dır ki birçok kimseler, (Şarlo) nun ilk noktai nazarına avdet etmiye meylediyordu ve filim- lerin daha az sesli olmasını iltizam ediyorlar. Nevyorkun bir sinema sarayı denmiye lâyık olan (Rialto) su da bu buhran yüzünden üç ay müddetle kapılarını kapa- ır. En Son Sinema Haberleri Paramount sinema şirketi, Avrupa için yaptıracağı İngi- lizçe olmiyan sesli filimler için bu s#ene bütçesini (2) milyon lira olarak tesbit etmiştir. * Gloria — Svanson, — meşhur (O'Neili )in filme alınmakta olan eserinde başlıca kadın rolünü deruhte etmiştir. * Georges Bancroft, yeni ya- pacağı Filim için (75) bin dolar Üzerinden bir mukavele yap- mıştır. iş Uzuun zaman hastanede kalmıya mecbur olan (Klara Bov) un yeni bir filim için mu- kavele müzakerelerine giriştiği haber veriliyor. di Tom Sawyer filminde Jea- kie Coogan ile birlikte büyük bir — muvaffakiyot — gösteren Mitzi Garren, birinci sınıf artist- ler arasına girmiş, baftalığı (1250) dolara çıkarılmıştır. Ayrıca, kazaya karşı bir mi- yen dolara sıgorta ettirilmiş- Ortada: Yeni Yıldız Lilian Bond Sağda: Glorya Suvanson Esrarlı Kadın rolünde Varşovada * Kapılarını Lehistanda mühim bir sine- ma buhranı var. Sinema sa- hipleri ile Varşova belediyesi arasında çıkan ihtilâf bu buh- ranın başlıca saikidir. Varşo- vada, küçük, büyük (60) sine- ma salonu vardır. Bu salonla- rın mühtelif şekil ve surette verdiği vergiler, hasılatlarının yüzde ellisine baliğ olmakta- '| dır. Halbuki bu yük, taham- mül edilebilir. bir derecede 60 Sinema » * Kapadılar değildir.. Onun için sinema müesseseleri Varşova belediye- sine müracaat ederek yaz temsilleri yüzde (15), kış tem- silleri için de yüzde (25) nis- betinde bir resim tenzilâh yapılmasını istemişlerdir. Varşova belediyesi bu mü- racaatı tetkike lüzum görme- den reddettiği için (60) sinema top yekün — kapılarımı kapa- mıştır. Holivutta Buhran Ve Tas Holivutta tasfiye muamelesi bütün artistleri alt Üst etmiş- tir. Şimdiye kadar küçüklü büyüklü 1500 kadar artist çıkarılmıştır. İlk tasfiye müdürler arasın- da ve her kumpanya yalnız en çok muvaffak olan müdür- lerini muhafara ederek diğer lerine yol vermiştir. Konturatı. bitmiş olan ar. sfiye Var tistlerin — konturatları — tecdit edilmemiştir. Bu işte en ziyade kaybeden —henüz — parlamak üzere bulunan yeni artistlerdir. Eski büyük — artistlerden hemen hiç kimse açıkta kal- mamıştır. Gerek Amerikada, gerek Avrupada — seyircilerin adedi şayanı — dikkat bir — surette azalıvıştır. Aşağida bir yeni Fransız — yıldızı Suzette — Comte Solda : Clara Bov Yeni Yapılan Filimler Ernst Lübitseh ve Maurlice Chevalier bu sene “Mütebes- sim Mülâzim,, isminde yeni bir filim çevirmişledir. Bu filimde birçök İnce “alaylar, ve Öskar Strans'un mükemmel musikisi vardır. a Rene Clairin bu sene yap- “iğı “ milyon ,, ismindeki opera komik fevkalâde beğerilmiştir. Rene Clzir bu filminde * Paris damları altında ,, fili- minden daha çok muvaffal: olmuştur. İnce alayları ve ne- fis bir musikisi vardır. * Elissa Landi “ daima Allha ısmarladık,, filminde fevkalâde ; muvaffak olmuştur. Bu yeni ve güzel artist aslen İtalyandır. Fakat İngiliz terbiyesi görmüş- tür. Sesli filimde, bütün diğer artistlere faik bir muvaffakıyet kazanmaktadır. Hareketi ve sesi şayamı hayret derecede caziptir. Bir Katil Yakalandı Bu Adam Karısını Ve Çocuklarını Bıçakla Kıtır Kıtır Kesmiştir. Cebelibereket, ( Hususi ) — karısını ve iki çocuğunu et kıyar gibi parçalıyarak — öldür ren uzun Ali oğlu durdu Meh- mük Oyakalanımş, ükkenml verilmiştir. Bir Baskın Hâdisesi Konya, (Hususi) — Burada Çumra köyünde beş kişi Ha- sanın evini basarak Dilber isminde bir kadını kaçırdıler. Bir Tasfiye Kararı Mardin, (Hususi) — Cizre kaymakamı iken bir meseleden dolayı tevkif edilen Hayri Ber yin tasfiyeye tâbi tutulduğu Ankaradan bildirilmiştir. Bir Şerir Öldürüldü Adana, (Hususi ) — Suriye hududundan sık sık hududu geçerek birçok cinayetler ya- pan ve en son olarak Fevzi- paşa taraflarında bir otomobili soyan meşbur Danaburun çe- tesi jandarmamız tarafından pusuya düşürülmüş ve haydut- lardan birisi ölü olarak tutu- muştur. Diğerleri yakalanmış- tır. Dinamit Faciası Balıkesir, (Hususi) — Erge- me köyünde bir çocuk eline geçirdiği bir dinamitle odun yarmıya çalışırken, infilâk ne- ticesinde feci surette yaralandı. Zararlı Bir Ucuzluk Hayrebolu, (Hususi ) — Bu havali köylüleri pazartesi günü burada kurulan pazarda bir - haftalık mahsullerini satarlar. Fakat son günlerde alımsızlık yüzünden köylünün — mahsulü çok ucuz gidiyor ve zavallıla- rın eline pekaz para geçiyor. Meselâ tereyağının okkası (90) kuruşa güç satılıyor. Semiz bir piliçte (15) kuruştur. Şikâyet Kutusu Zonguldak, (Hususi ) — Bu- ra belediyesi belediye binası- nın önüne bir şikâyet kutusu astırdı. Halk şehir işlerine ait şikâyetlerini yazarak buraya atacaktır. Ankaralı Sporcular Konya, (Husust ) — Burada iki maç yapan Ankaranın Altın ordu klübü futbolcüleri hükü- met merkezine döndüler. SON POSTA 'evmi, Siyast, Havadis ve Halk gazetes kdare | letanbul, Narsosmaniye Şerel sokağı 35 - 37 mh—u nmı a ':'ıııuı SON POSTA ABONE FİATI TÜRKİYE — ECNESİ MA0 n — 1Sene — 1700 ler *0 , 6 Ay e. 3, Mia n el Gelenevrak geri verilmez. Hânlardan mesuliyot alınmaz.