9 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

W Sayfı Halkın Sesi Akla Hayret Ve- en Bir VHadıse lılıtyı a n ilk trenin Mi a Erd mıv veriliyor. Bu, ıh bir hâdisedir. Zehire olan umumi meylin * dıllldlı halk — üzerinde Bu intıbar tesbit edebiliriz: Etem B. Sultanselim Fistik dibi 14 Malatyaya ilıkh giren tren vağgon Ti Ben bııı.ı' inanmak ııleıııu:::: Gerçi rakı satmak ve rakı — gevketmek memnu — olmiyan bir ticarettir. Demiryollar bir — memleketin — şahdamarlarıdır. Bu damarlarla bilhassa ilk de- fa yurdumuza can ve nur mıcek makineler, kitaplar irmeli ve buralardan maden- iz, mahsullerimiz çıkmalı — idi. Ben mutaassıp değilim, — yerine göre rakı da - içilir, — gşampanya da.. Fakat Anadolu- — mun sevimli ve temiz bir kö- köşesine (40) vagon birden î hâdisenin di duj; 1 olaırlarla Bey ,ŞAy:ııOyı Perk karger Anadolunun ııhdııı. Ltk vıı&r Ben Malatyaya y vagon rakı girdiği rini ihtiyatla kabul e 40 100 bin 'o rakı — tutar. tya bunu içmekle — değil, banyo yapmakla bile tüketemez. Bu haber ııınuııdlfı siyasetimizi iğnelemek — için — uydurulmuş birşeye be mziyor. * Falk B. (Beykor Yalıköy Çayır cad- desi 118) — (40) vagon rakı. Bu, çok — büyütülmüş bir yekündur. g na ben inanmak istemem, De- gil, Malatya, bütlün Orta Ana- — dolu bile bu kadar rakı içe- mez. Hem de bir lokomotif — (40) vagon rakıyı çekemez. Eğer mühtelif zamanlarda Malatyaya bu kadar rakı gir- — mişse ben Malalyalıları intiba- — ba davet ederim. Şimendifer — oraya rakı taşımak için değil, | medeniyet ve nur götürmek için yapılmıştır. Alı Riza B. Atık Ali Pş, tramvay caddesi 1$ . Malatyaya tren yapan hü- | kümet buraya bir günde (40) | wagon rakı sokulsun diye yap- mamıştır. Hergün buradan kırk vagon zahire çıkarılsın diye bu Oağır yükün altına girmiştir. — Alaıllara durgunlük veren bu yekânu ben âdeta bir iftira olarak telâkki ediyorum. Gö- — nü) bunun tekzibini arzu eder. — Eğer doğru ise esef edilecek, k -_phıbl:in ne yapayım? * eĞ . aBa gy o I 1: Hasan B. — Doktor, vereme yakalan- Evlenmeğe Tövbe eden Bir kadın Kocası Üzerine Hücum Etmiş, Öldürmek İstemış Fatihte Hıluıeî Ağa ma- hallesinde 28 numaralı evde oturan Hafize Hanım dün Müddeiumumiliğe müracaat ederek — kocasından — şikâyet etmişlir. Hafize Hanım ellilik bir kadındır. İki de oğlu var- dır. Vücudundaki — bereleri Adliye daktorlarına açarken şikâyetini şöyle ınlıtıynıdu. — Ben (16) senedir duldum, Gül gibi yaşıyordum, Bir bu- çuk ay evvelsaraç Cemal Efendi ğru diye 'orum. isminde birisi karşıma çıktı: — Evlenelim, dedi. Ben böyle gördüğünüz dığı.lı:lu: Fıçı gibi ihcîı:-ı dım. Gördü, begendi ve geve seve aldı. Meğer adam saraç filân değilmiş. Her gece saat (12) de gelir, beni dırır. (Paraları çıkar da çıkar ) diye döver, söver, gırtlağıma sarı- hr. Senin ve oğullarının kan- larını şerbet gibi içeceğim der. Bunu da yeminle kasemle söy- ler. Dün gece de beni boğu- yordu. Güçbelâ kurtuldum. Allahaşkına bana rapor veriniz de şu adamdan kurtulayım. Hafize Hanım bir daha ev- lenmiye tövbe etmiştir. Yeni Hapishane Maltepede — Askeri Liseye Nakledecek. Müddeiumumiliğin yeni bir hapishane binası aradığını yazdık Maltepede şimdi askeri lisenin bulunduğu bina beğenilmiştir. Adliye — Vekâleti bu binayı istiyecektir. Esasen mektep yakında buradan çıkacağı için bina boş kalacaktir. Abdülhamidin Mirası Abdülhamit veresesi tara- fından kendilerine ait olduğu iddiasile mahkemeye müracaat olunan Mehmedalipaşa — hanı için, mahkeme hanın mütevel- lilere ait olduğuna karar ver- miş, verese bu kararı temyiz etmiştir. Darülbedayide Darülbedayi — önümüzde — kış mevalminde tecrübe için birkaç operet temsil edecektir. eline al. 2: Doktor — Hasan Bey, benimle bera- ber gel, sokağa çıkalım, şu fenni dürbünü Çıkmaza Mı —. ON POŞTA Fenerbahçe İle Galatasaray, Şilt Müsabakası İçin Federasyonun Verdiği Kararı Ka- bul Etmiyor, İtiraz Ediyorlar Halk Fırkası, on sene devam etmek Üzere bir şilt turnuvası tertip etti. İdaresini de futbol heyetine bıraktı. Final maçinı oynyacak olan Galatasarayla Fenerbahçe, şilt üzerinde yalnız kendilerinin hak sahibi olduğunu söyliyerek ve Yunan takımı- nın geleceğini düşünerek bu maçı talik ettiler. Futbol heyeti bu kararı nizamsız buldu. Şildi, turnuva Üçüncüsü İstanbulspora vermiye karar verdi. Bu sırada İstanbulsporun şildi kabul et- mediği beyan olundu. Sebebi de bu klübün bu turnuvada yenilmesi idi. Sonra İstanbulspor bu haberi tekzip etti ve me- sele bir çıkmaza girdi. Bu münasebetle biz alâkadar zevatla görüştük. Bize aşağıdaki cevapları verdiler: Fethi - Boy Futbol Merkez Heyeti Reisi Fethi Bey diyor kit “— Şilt ihtilâfı, merkez mıntaka — heyetile — alâkadar bir mesele değildir. Maamafih benim nmoktai nazarıma göre klüpler bu hususta haksızdır- lar, Zira nizama rlayet etme- miş ve heyete müracaat etmek ve müsaade almak lâzımgelir- ken kendi kendilerine maçı talika karar vermişlerdir. İhti- lâfın halli için de yine teşkilât mucibince —yüksek — makama müracaat lâzımken ve federas- yonla halletmek icap ederketi yine ivicaçlı yollarla bir netice Zeki Bey kaptanı Zeki Baey din İstanbulspor klü- büne verilmesi yanlıştır. Galatasaray ve Fenerin maç yapmaktan çekindikleri yoktür ve maçlarını — yapacaklardır. Meırıı mazeretleri yüzünden bu İş bu şekle girmiştir. Fut- bol heyetinin lüzumsuz bir karar vermesi ayrıca bir hâdise çıkar- mıştır. Her iki klüp mafevk ma- kamlara müracaat ederek hakla- rının teslimini talep etmektedirler. Şilt maçı eliminasyon usulile zaman kı olamaz. Hatta hak sahibi tezahur etmiyor, fakat bir karar ver- mek İâzımgeliyorsa şilt mükâfa- tının keenlemyekün addedilmesi, Fener diyor ki: “e almak istemektedirler ki bu | fakathakkı sukut etmiş olan bir tarnı hareket doğru değildir. klübe verilmemesi lâzımgelir. ,, Eski Beyoğlu Veznedarı İntihar Etti Böyoğlu Kaymakamlığı Vez- nedarı İhsan Bey dün sabah saat yedide Yüksekkaldırım- daki evinde sıkmak suretile intihar etmiştir. Belediye Müfettişleri geçenler- de Beyoğlu Kaymakamlığında bir teftiş yapmışlar ve İhsan Beyin kasasında (70 - 80 ) lira Ekadar bir açık buldukları için kendisine işten el çektirmişler- dir. İhsan B. bu parayı sıkışık vaziyette bulunan memur ar- kadaşlarına borç olarak ver- mişti.. İhsan Bey işten el çek- tikten sonra bir kasap dükkâ- nına kâtip olarak girmiş ve fakat pek bedbin ve düşünceli imiş. Hergün refikası kendisini ağzına kurşun! | kapıdan teşyi eder ve arka- sından bakarmış. Dün sabah ta yine İhsan Beyi kapıya ka- dar teşyi etmiş ve İhsan Bey refikasına: — Haydi yukarıya çık ta pencereden beni seyret! Demiş ve elini sıkmış. Refikası yuka- rıya çıkar çıkmaz İhsan Bey ağzına tabancasını sıkmış ve kanlar içinde yere düşmüştür. Müddelumum?! Muavini Nec- mettin ve Tabibi Adit Enver Beyler cesedi muayene etmiş- ler, gömülmesine ruhsat ver- mişlerdir. İhsan Beyin parma- ğında ve ağzında barut isleri ve elinde tabanca bulunduğu için cesedin Morga nakline lü- zum görülmemiştir. nnnlı.i ıınnı:nı.nn (Şilt Maçı Meselesi Bir Iîs'tanbul Gırdı ? unanının İmarı Projesi Sekiz Milyon Liralık İn- şaat Projesi Pariste Hazırlanıyormuş Rıhtım Şirketi Müdürü Mös- yö (Kanonj) bir aydanberi Pa- veyş kanalı mühendisi Mösyö Laroşla beraber İstanbula gel- miş, limanda tetkik yapılmış ve 8 milyon liralık tesisat ve inşaat projesi hazırlanmıştır. Bu projenin teferrüatı Mösyö Laroşun tetkikatma istinaden Pariste hazırlanmaktadır. Fsas projenin de Ankarada tetkik edilmekte olduğu haber veril- mektedir. Mösyö Kanonj ağus- tos iptidalarında İstanbula dö- necek, hükümetle — müzakere iera olunacaktır. İçki Aleminde Sirkecide —oturan İbrahim isminde biri Taksimde Seniha lsminde bir kadının evine gel- miş, 63lııııııekle iken 12 Ğ'ı- sını çaldırmıştır. Bir Maznun Daha Acem Zebra İsminde bir. ka. din sabık Musul meb'usu Nuri Beyin öldürülmesi işinde methal- dar olarak ağır ceza mahkeme- sine sevkedilmiştir. Bu davaya 14 temmuzda devam edilecektir. Soyulan Depo Hünkâr Mahfelinden Elli Parça MMW Sultanahmet camtinde hün- Arılınııdı kıymetli gümüş ibrikler ve Hiğenlerle ipek sec- cade ve muhtelif halılar var- dir. — Hirsizlar -Dint Mücsse- seler Müdürlüğü lâğvedilme- den evvel depoyu soymuş- lardır. Evkaf bu depoyu henliz teslim almadığı için çalınan çinilerin miktarını tesbit ede- memişti. Bugün bir komisyon depoya giderek yeniden tetki- kat yapacaktır. Gümrüklerde Tasarruf Gümrük — İdaresinde tasarruf dolayısile Haydarpaşa kadrosun- dan (70) memurluk lâğvedilmiştir. Kenan 1-3;_; Müddeiumumi — Niçin Ankaraya Gitti? Müddeiumumi Kenan Bey düm saat iki postasile Anlııııyı gite miştir. Kenan Ankarada Ağustos nlııydlnlyı (60) seneyi ikmal eden memür ve hâkimler tekaüde — sevkedilecekleri — için tekaütlük yaşını dolduran hâkim- ler hakkında Acliye vekâletine kzahat verecek ayni zamanda 2d- liyenin kırtasiye ve levazım İşle- rile binaların tamir meselesini de konuşacaktır. Kenan Beyin An- kara seyahalini yeni Matbuat Ka munile alâkdar gösterenler de vardır. Otomobil Ücreti Ucuzladı Şoförler cemiyetinde dün ak- şam bir içtima yapılmış, taksi fiatleri görüşülmüş ve şimdiye kadar ilk açılışı (26 ) kuruş olan taksilerin — bundan sonra (5)' | kuruş olması kararlaştırılmıştır. Bu karara sebep son zamanlarda Gtobüs. rekabetinin şiddetlenme sidir. Şoförler işlerini takip için . Ankaraya da bir heyet gönde- receklerdir. Fırınlar Meselesi Fırınların tıhdlı .dumn hake kındaki belediye tara- fından tekzip ıdnııhı, bunun faydasız olacağı söylenmektedir. Üç At Geldi Her sene at yarışlarına iştirak —d:. bir zat «on günlerde Bük. Si Hai gacielale, Kayıkçıların İmtihanı — Sandalcılar ve uryacılar =ı-ı"=:ı nrilıeıhl:. Agopyan Hanı Faciası Hamında filim facla- A"'ıııı".ııııııııı ait —karar verilecektir. İki Çocuğun Vahşeti Antalyanın Kurşunlu kö; den 15 yaşında ÖRDE e on,';' şında Süleyman laminde Iki cuk kırda koyun bti A;'.". isminde bir kızın ırzını berbat etmişler, sonra da dereye atıp boğmuşlardır. Vapurcular Meselesi Vapurcular arasında yeniden başlıyan mizir. rekabetin önüne geçilmesi için Ticaret odası bü- kümete müracaate karar vere miştir. Alyon Buhranı İzmirde olduğu gibi burada Romanyalı Talebeler Dün şehrimize 17 Romen ta- lebesi gelmiş, şehrin muhtelif yerlerini gezmiştir. Pazar Ola Hasan B. Ve : Doktor — Bak, Içinde verem mikroplarını ıüruyoı nınııı? İşte vereme yıkılııııııılı için pis, tozlı Iı yerlere girmel havaya kalkan toz 4: Hasan B. — Yahu... cin, umacı dediği şeyler - | miş. umi lııdıı korkutalım.