13 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

13 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

; | İ i ' t & t - Bir Memlckel Habırkrı Blülerinden Gedik Ahmet: çetesi — fettiş Halit B. bu iş için bu- — tasaray atletleri gelecek hafta öğlu | da vereceği rapora intizaren $ $ iş | : f — kesin sevdiği bir genci öldüren — deşleri Ali ve Mehmettir. Hâ- — disenin diğer failleri olan Hacı, — tistikine — larm miktarı şunlardır: — 41066 Eşek, 115500 öküz, ve wĞl T3 deve. Haydutlar Takip Ediliyor Kayseri Taraflarında Otomobilin Üç Yolcusunu Yaraladılar seri ( Hususi ) — Pınar- hı.ıım;nn kalkan posta oto- mobiline yarıyolda ataş edilmiş, för teklikeyi anlıyarak son grıde kaçmıya — başlamıştır. Fakat atılan kurşunlardan oto- mobilde bulunanlardan üç ki- ın ağır sürette yaralandığı ber alınmıştır. Silâhı atanların o civar köy- olduğu anlaşılmıştır. Haydutlar sıkı sürette takip edilmektedir. Ayancıkta Ayancık, (Hususti) — Seyri- sefain — idaresi — kasabamızın ehemmiyetini takdir ettiği için burada burada bir acentalık tesisine karar vermiştir. Mü- râaya gelmiştir. Galatasaraylılar Balıkesirde Balıkesir (Hususi) — Gala- buraya gelecekler ve 24 tem- muz cuma günü de bura genç- lerile müsabakalar yapacak- lardır. Gençlerimiz hazırlıkla- rına başladılar. Soygun Değilmiş? Balıkesir, (Hususi) — Birkaç gün evvel Kepsut yolunda bir otomobili durdurup doktorları soyanlardan birisi yakalanmış- tır. Bu adam, tarlalarda çalı- şan bir çingenedir. Otomobilin önüne — bahşış istemek için çıkmışlar, fakat soyguncu - ol- duğu zannedilmiştir. Seyhanda Bir Facia Adana, (Hususi)— Tuzlanın Çavuşlu — köyünden — Mehmet Müslim isminde küçük bir çocuk buraya köyden kar- puz getirmiş, sonra yıkanmak için Seyhan nehrine girmiş, fakat yüzme — bilmediğinden boğulmuştur. Ağa Zadenin Davası Adana, (Hususi) — Müflis Ağa Zade Hulüsi Beyin Ağır- cezada iflâs masası aleyhinde açtığı davaya devam edilmiş, ehli vukufun müzayede kaime- “leri ve kasa defterleri hakkın- muhakeme ayın 15 ine talik edilmiştir. Ceyhan Yükseldi Adana, (Hususi) — Son ya- ğan — yağmurlardan — Ceyhan mehri bir metre kadar yüksel- miştir. Bir zarara sebep olma- ması için tedbir alınmıştır. Katiller Yakalandılar Kozan, ( Hususi ) — Ayşa köyünden Veli Ef. isminde her- katillerden üçü yakalandı. Bun- lardan çolak Mustafa ile kar- topal Ahmet ve Reşit aran- maktadır. Hayvan Mevcudü İzmir, ( Hususi ) — Vilâyet Baytar Müdürlüğünün bir ista- nazaran vilâyetimiz dahilinde hayvan miktarı sekiz senedenberi mütenasip bir şe- kilde artmıştır. Bu sene vilâye- timiz dahilinde sayılan hayvan- 25942 beygir, 1598 katır, inek, 6030 manda, 427,910 — koyun, 298757 keçi, 209 tiftik ———__——__—_—____—_—__——_———4————_—__—_— MODAYA UYDURMAK LÂZIM! Deniz ve plâj, bugünün ha- yat ve ihtiyaçları arasina gir- miş bir eğlence mevzuudur. Fakat bir salona gitmek, bir ziyafette hazır bulunmak nasıl bazı külfetleri icap ettiriyorsa garbin moda ve kaideperest muhitinde deniz ve plâja gi- debilmek için buna benzer külfetlere boyun eğmek zarı- reti vardır. Deniz ve plâj, bugün başlı başına bir kıyafet — modası yaratmıştır. Şekilperest garp- hlar, deniz için ayrı, plâj için ayrı kıyafet mnümuüneleri aramış, bulmuşlar, Geçenlerde, Pariste, bu k- yafetlere mahsus olmak üzere bir de müsabaka tertip etmiş- ler. Munhasıran sahne ve sine- ma artistlerine mahsus olmak üzere tertip edilen müsabaka- nın (Mayo) birinciliğini, yani deniz kıyafeti güzellik - yıldız- hığını Matmazel Rauvera, plâj kıyafeti birinciliğini de Mat- mazel Paulette Dubost kazan- mışlardır. Hakem — heye- tini teşkil edenler arasında maruf — hiciv — şairi Milton, Madam Margefit Moreno, Ka- purtala Mihracesi, Kontes Han- ri dö Mön, prenses Ghika; Madam Marle Leconte, Ro- binne, Jane Maruac, Blanche Montel, Alice Delysia, ressam Cayrön, Colin, heykeltraş Paul Landovski, muharrir Zamacois Victor Boucher'nin bulunduğu nazarı dikkate — alınırsa, bu teşebbüsü, her hangi bir fantezi değil, san'at ve güzelliğin bir tezahürü olarak kabul etmek lâzımgelir, Denize Girmeden Evvel Yazın denize girmekten tabil bırşey olıııııı Fakat denize Atina (Husust Muhabirlmizden)- | Artık Yunanlı futbolcülerin kat'l l olarak gelmiyecekleri tahakkuk etti. Son ümidimi Yunan - Fe- derasyonu Reisi ve Yunan Millet Meclisi Reis Vekili M. (Marselloa) ile olacak mülâkata saklamıştım. Şimdi onun yanından çıkıyorum ve ben de Yunanlıların sırf yöre gün ve anform olmadıkları için gelmiyecekleri hakkındaki kanaat kat'i surette teeyyüt ediyor. M. ( Marsellos ) tan vaziyetin izahını rica ettim. Bana şunları söyledi: “— Şeref B. Atinaya gelip bizimkilerle görüşüp mutabık kaldığı ve mukaveleyi imzala- ! dığı zaman ben burada yok- tum ve henüz bu mevzuu da tetkik etmedim. 15 temmuzdan sonra ortalıkta müthiş sıcakla- rın devamı bu maçlara Fede- rasyonumuz tarafından müsa- ade — verilmemesini eylemiştir. Esasan teşrinievvel veyahut teşrinisani bidayetinde takım- larımız İstanbula gidecekleri istilzam girmenin de bir. usuli, — sihlt ! tedbirleri vardır. Biz burada, banyoda nekadar kalmak icap ettiğini filân yazacak- değilir. Sadece —denize — girenlerden ziyade plâja “ yanmak ,, Üüzere gidenlere bir tavsiyede buluna- cağız. b * Yanmak ,, çok iyidir, sıh- hidir. Vücut güneşin * harare- tini alır, bir “ akümülator ,, gibi saklar, sonra neşreder. Yalnız, güneş banyosu yapmak için vücuda Hindistan cevizi yağı sürmek lâzımdır. Bu yapıl- ıîıaıım dsnız şehırlerındc pldı iyatı çok eğlenceli geçiyor mazsa, alelekser olduğu gibi, deri bütün manasile yanar, kabarır, parça parça dökülür, ve elde edilmek İstenilen neti- cenin tamamile aksi olur. İşte plâj hayatında bu noktayı da unutmamak İârımdır. Pllj kiyafetinin cazip nümumneleri “Yunanlı Sporcular Bize Yaptıkları Son Müsabaka Tekliflerine Cevap Bekliyorlar Sonbaharda şehrimize gelecek olan Yunan muhtelitinden: Pikolo ( Haf ) ve Delikaris ( Sol açık ) için ben bu teahhurun mazar- rattan xiyade falide daoğura- cağına eminim. Bu maçların 16,23 teşrinlevvel veyahut 6,13 teşrinisanide leran için İstanbula teklif yaptıklarını evvelce yazmıştım. Bu teklife 20 gün zarfında cevap beklemek- tedirler. Yunanlı komşularmızla sık sik temaslardan her İki tara- fin da mühim istifadeler temin edeceğine kani olduğum — için bizimkilerin de bu tarihleri kabul ederek — Yunanlıları — behemchal İstanbula gatirtmelerini temenni ederim. Fınırbıhçn - Olimpiyakos maçı oynanırken Yunanlı kale- ciye karşı yapılan bâdisenin mü- sebbibi tecziye edilmişti. (Son Posta) bu münasebetle Yunan federasyonunun pek nazik ve centilmence yazılmış mektubu- nu neşreylemişti. Bu mektupta Yunan federasyonunun malüm hâdisenin hergün spor sahala- rında tekerrür etmekte olduğu ve esasen bu hâdisşeye Yunan kalecisinin sebebiyet vermiş olduğunu söyliyerek hâdise mü- sebbibinin cezasının affine de- Kâlet olunmasını rica ediyordu. Şimdi öğreniyorum ki İtti- fak Merkezi Umumisi Reisi Rana Beyin tavassutları seme- re vermiş ve memleketin kıy- metli bir genci tahsil ve sta- jma devam — imkânını elde edebilmiştir. Bu baber burada büyük bir memnuniyetle karşılanmıştır ve Futbol Federasyonumuz tara- fiından - teyidine intizar edil- mektedir. e Kazanacak Ekseriyeti eee e Moratoryom Teklifi Amerika Meb'uslarının Da Hoşuna Gitti. Vaşington, 10 (A. A.) * Nev- York Times ,, gazeti muhabiri yazıyor: Reisicümhuf M. Hoover, - tediyatın - tecill hususunda Amerika tara! yapılan teklifin meb'usan ııd'ı lisince — kabul edılecegındolı asla şüphe etmiyor. Son zamanlarda parlamentö azağı arasında yapılan bir is- tişarede 295 mob'us ve 70 ayân azası bu karara müza- heret taahhüdünde bulunmuş” lardır. Âyanda 49 ve meb'i uuı" da da 218 rey ekseriyeti tr! min için kâfidir. İspanyada Telefon Grevi — Madrit, 10 (A.A) — Telefon grevi devam etmektedir. Teler fon kumpanyası birçok kablor ların — kesildiğinden — şikâyet etmektedir. Tekrar işe bııll'l mak istiyen amelenin miktari mühimdir. Telefon — hizmeti muntazaman devam etmektedir. Amerikan kumpanyası ame- lesinden bir kısmı da tesanüt fikrile greve iştirak etmişler: dir. Grevcilerin adedi yüzde elliyi tecavüz etmektedir. Sovyet - İtalyan Ticareti — Roma, 10 (A.A.) — Faşişt milli ticaret konfederasyonu- nun himayesi altında aktolu- nan mühim bir içtimada Rusya [ ile İtalya arasında ticari mü- badelede bulunmak hıııusundlş Sovyet piyasasının gösterdiği — imkânlar tetkik olunmuştur. Milli ticaret konfedarasyo- nunun raporunu müteakıp mll' him müzakereler cereyan et miştir. Mezkür raporda İtalyan mumulâtının Sovyet Rusyada daha ziyade rağbet kazanması için ciddi bir harekette bulun” ması tavsiye ediliyor. İtalya İzoileri Roma, 10 (ALA) — M. Mu- solini, Havas ajansının Papalık tarafından neşrolunan - bir be- yanname hakkındaki tebliğin dair “ Popolo d' İtalia ,, ga" zetesinde bir makale nc;ıel- miştir. M. Musolini bu ma':nlede izci teşkilâtımı şiddetle müda* faa ederek diyor ki: “Bu eseri faşist rejimi yaratmıştır. Bur rtejimin göz bebeğidir.' diyebi” liriz.,, ğ Almanyada Rezaletler ı Berlin, 10 (A. A.) — Vor" vares — gazetesi, Almanya'd’â vukua gelen birçok mali re” zaletlerden bahsederek A.mıll kredisini sarsan mes'ul hileli müfilslere karşı biç birşef yapılmadığını — müşahede el" mektedir. İ Gandinin Şikâyeti —— — Bombay, 10 (A. A.)— Gandi Hindistan Umum Valisine göt” derdiği bir mektupta Delbi mütarekesine karşı hükümetç? yapılan tecavüzleri saymakta! İşsizlik Kanunu —— Londra, 10 (A. A) — Avaff kamarası — işsizlerin kanunutt kabul etmiştir. Ücretlerden lirf başına (3) peny tahsil olunt” caktır. KÜ drer ASNT ŞÜN ŞAt DERayarea