18 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Bütçe müzakeresi sırasında borçların verilmemesi veya hâmillerle bir anlaşma hâml oluncıya kadar bütçeye kar- şılık konmaması hakkında Milet Meclisinde kuvvetli bir cereyan hâsıl oldu. Ne- — ticede hükümetin moktal * mazarı galebe etti ve borcon Ödenmesi esası kabul edi- lerek mali sin müsaadesile mütenasip bir karşılık kabul edildi. Bu temayül karşımn- da halkın ne düşündüğünü dün sorduk, Aldığımız ce- vapları yazıyoruz: Helll B. (Bakırköy Cevizlik caddesi 68 mumarada. n inkâr etmek “Türk civanmertliğine yakışmaz. | boğucu bir iktısat ",ılıgln eserken, Almanya gibi kocaman bir devlet bu yüzden e kıv- Hasan B. - Sultanahmet Narin zade Yekantası sahibi 38 - !., — Ben olsam alacaklı ba- girgânlara zırnık bile vermem. » Onların bizim padişahlara ver- ht dikleri paralar bu memleketin İN refahma, itilâsına sarfedilmedi, İll © paralarla —memleketimizde /— yollar, mektepler, limanlar ya- g:'plındı. asker techiz edildi. a Bir taraftan bize para verdiler D diğer taraftan top, tüfek sat- t tıkları için tekrar elimizden aldılar. Trablüs çöllerinde ne- O hirler gibi Türk kanı aktı. | Siz barpten mağlüp ta olsanız E; lstatükoyü muhafaza edeceğiz, — dediler. Mağlüp olduk. İlk de- — fa bize: —— — Buyurun bu topraklardan H'çhııı diyenler alacaklılarımız "_'_- oldu. Yo... azizim artık yağ- | ma yok. Bizi zıvanadan çıkar | masınlar. Pehlivan Kadr | Bl' Türk Fransızlardan İdare Ettiği D;ğru Yol Gazetesini Yevmilik- ten Aylığa Çıkardı Halep, ( Hususi ) — Yüzek- liliklerden Pehlivan Kadri bu- rada perişan bir vaziyettedir. Bu adam Fransızlardan para alarak Türkçe (Doğru Yol) gazetesini çıkarıyordu. Halk bu gazetenin Fransız parasile çıktığını anlayınca okumamıya başlamış. Bu yüzden gazete satıla: mamıştır. Pehlivan Kadri bu sıkıntılı vaziyet karşışında yevmi olan bu gazeteyi ayda bir çıkarmıya karar vermiştir. Bu karardan sonra Fransızlar da - tahsisatı kesmiştir. Bu adama burada artık hiç kimse yüz vermiyor. Adana — firarisi Abdülkadir Kemali Antakyede bulunuyor. Bu adam da oradaki Türkler- den hiç yüz bulmadığı için kahvelerde yalnız başına otu- ruyor. Kilyostaki Ceset Bunun Zengince Bir Genç Olduğu / Anlaşılıyor Kilyoa civarında Garipçede elleri arkasından bağlı olarak de- nizdebulunan ve Morganakledilen cesedin hüviyeti anlaşılamıştır. Giyiniş tarzından cesedin yük- sek tabakaya mensup (28-30) yaşlarında bir genç olduğu anlaşılınaktadır. Üzerinde boz renkte iki düğmeli çapraz caket pantalon, ince çubuklu pikeden pantalon, siyah palto, lâcivert beyazlı kumlu boyun- bağı vardır. yeceğimiz —münakaşaya — bile değmez. Önümüzde Almanya gibi bir misal varken aklımıza getirmek bile tuhaf olur. Bek- lesinler, zengin olalım, parala- Fını veririz. j Altettin B. - Gürkesi Meserest Oteli Z4 numarada, — Bizden — istedikleri bu ralar, top, tüfek parasıdır. ize para verdiler. Harp ettir- diler. Türk gençliğini kurumuş tütün demeti gibi cephelerde doğratılar. Üstelik memleket- lerimizi de elimizden aldılar. Şimdi de yıkıcı faizli para istiyorlar. Biz bunu veremeyiz. Heykel- - traşı İtham Ediliyor Bir Alman Gazetesine Göre, Bu San'atkâr, Bütün Eserlerini Bir Almana Yaptırmış, Sonra Bunun Hakkını Vermiyerek Kapı Dışarı Etmiş İmiş Münhner Nöyste Nahrihten isimli Alman gazetesi, 11 tem- muz tarihli nüshasında inamılamıyacak kadar garip bir iddiada bulunuyor. Bu garzeteye göre eskiden bir köy muallimi olan Kenan Ali Bey isminde genç bir muallim Münihe tahsile gön- derilmiş, Kenan Ali Bey Münihte heykeltraşi tahsil etmiş ve iki sene kalmış, Türkiyeye döndüğü zaman birkaç heykel sipa- rişi almış. Sivasta bir abide yapmış, Başvekil İsmet Pasanın da büstünü vücuda getirmiş. İki Eser Alman gazetesine göre bu iki eserin her ikisinin de san'at moktasından hiç bir kıymeti yoktur ve yine mezkür gaze- teye göre Kenan Ali Bey de bunu görmüş ve o sırada İs- tanbulda bulunan Gros Ferdi- nand ismindeki Alman heykel- traş ile anlaşarak teşriki me- saide bulunmuşlar. Birçok şe- hirlerden sipariş almışlar. İki sene birlikte çalışmışlar. Bütün eserleri, — gazetenin iddiasına göre, hep bu Alman yapmış. Balıkhanede Yeni Ve AÂsri Tesisat Vücuda Getirileck Bundan bir müddet evvel, Kerestecilerde bir balık (Hal )i yapilması için — teşebbüslerde bulunulmuştu. Belediye bunu kabul etmemiş, bunun yerine Balıkhanenin ıslah edilmesini ileri sürmüştü. İktısat Vekâleti bu teklifi muvafık görmüş ve Balıkhanenin 1slâhı İçin bir proje hazırlamasını, Balıkçılık Mütehassısi Mösyö (Veberman)a bildirmişti. Mösyö (Veberman) bu proje- yi hazırlamış İktısat Vekâletine göndermiştir. Dün Ticaret oda- sında içtima eden Balıkçılık komisyonunda Mösyö (Veber- man)da hazır bulunmuş ve pro- jesi hakkında izahat vermiştir. Komisyon,proje esasları mu- cibince Balıkhanede bir hal vücüde getirilmesini muvafık görmüş ve Odanın ayrıca te- — ft Hasan B. — Hanım, Teye başladı. Gel biz de şu müzakere edelim, Evvelâ şu 2: Karısı — Yoo... Benim elbise masra- fımdan kesemezsin, yoo... Evin altını üstüne getiririm.. (Şangır şungur yoo... Kat'iyyen... kırar.) 100 Bin Mark Bu mukavele — mucibince Kenan Ali B. takriben (100) bin mark almış. Aralarındaki mukavele mucibince de Alman heyketraşı ise (12796) mark alacakmış. Fakat (1200) lira alabilmiş. Sonunda da: — Sen bir amelesin. Bütün siparişleri ben aldım! diye ka- pı dışarı edilmiş. Almanca gazete, bu vak'ayı naklettikten sonra diyor ki: — Yoksa Türklerin hakşinas oldukarı darbı meseli sadece eski bir zamanın haleti ruhi- yesini mi ifade ediyor? M. Vikant 'Berlin Müzesi Mü- dürü Geldi Berlin Müzesi Müdürlerin- M. (Vikant) İstanbula gelmiş- tir. M. Vikant burada Bizan- tik saraylar hakkında bir ay tetkikat yalıktan sonra Berga- maya gidecek — ve oradaki barebelerde hafriyata başla- yacaktır. Hukuk Mozunlarının Stajı Adliye Vekâleti Staj göre- cek hukuk mezunları için ye- ni bir talimatname yaparak müddeiumumiliğe teblig etmiş- tir. Bu talimatnameye göre mezunlar sıra ile birer ay müd- deiumumilik , icra dairelerile ticaret — mahkemelerinde ve birer buçuk ayda hukuk ve ceza — mahkemelerinde — staj göreceklerdir. şebbüslerde bulunmasına tavas- suta karar vermiştir. Ticaret odası da bu projeyi tetkik ede- cektir. |Şilt Meselesi Halledilmedi Federasyon Bakalım İşin İçinden Nasıl Çıkacak ? Galatasarayla Fenerbahçenin Şit maçı karşılaşmasını tehir etmeleri üzerine kupanın tanbulpora — verilmesi mesele- si nihayet Federasyona intikal etmiştir. Federasyon, mıntaka ile beraber bu meseleyi tetkik etmektedir. Fakat henüz bir karara varmamıştır. Bu müna- sebetle dün sporcu Zeki Beyin fikrini sorduk. Bize şu cevabı verdi: — “Bizbu mesele ile artık alâkadar olmuyoruz. Ne karar verirlerse versinler. Eğer çıka- cak karar bizim lehimizde olur- sa biz yine maçı eylülden ev- vel yapmıyacağız. Eğer aleyhi- mizde olursa itiraz bile etmi- yeceğiz. Zaten itiraz edecek daha yüksek bir makam kalmı- yor. Varsın kupa İstanbul- sporun olsun,, . Halk Bilgisi Dernek Bu Sene Balı- kesire Gidecek Halk bilgisi derneği bu se- ne Balıkesirdeki halk bilgile- rini toplamıya karar vermiştir. Ağustos içinde buraya üç ki- şilik bir heyet gönderecektir. Terkosun Yeni Bik Marifeti Terkos Şirketi 25 gün evvel hiçbir sebep yok iken Firurzağa daki umumi çeşmenin suyunu kesmiştir. Firuzağa — mahallesi İhtiyar Heyeti birkaç defa şirkete müracaat etmiş, fakat müracaatlere biç chemmiyet verilmemiştir. Firuzağa halkı susuzluktan - kırılıyor. Bir Ceset Bulundu Evvelki gün 15 numaralı Haliç vapurundan denize dü- şüp boğulan Kadri - ismindeki tayfanın cesedi dün denizden gıkarılmıştır. Alfyon Tacirlerine Kredi | İzmir, 17 ( Hususi ) — Ce- nevredeki afyon konferansın- daki murahhasımızın geri dön- mesi üzerine bankalar afyon tacirlerine tekrar kredi açmı- ya başladılar. Tarihi Günün ' İkramiye Meselesi Bazı Memurlar Tekaüt Edilmelerini İstediler Tekaüt Kanununda ikramiye- | lerin azaltılması noktasından bazi iklikler yapılacaği yazıldı. :T.uı tekaütlük m-:- dok duran memurlar üzerinde - tesif yapmıştır. Bunlardan bir kasmı mensup - oldukları dairelere, tekaüt edilk meleri için istidalar vermektedir ler. Vilâyet, Adliye ve M" İdaresi memurlarından bir kısı şimdiden tekaütlük müracaatinde bulunmuşlardır. | Müzeler. Hafızı Kütübü — | Tarih tetkikçilerinden Müzeler hafızı kütübü Âli Bey dün Rumell Hisarındaki evinde vefat etmiştir. Ali Beyin eski tarih neşriyatında tüyük yardımları dokunmuştur. Mısır. Tahvilâtı Kahire, 15 ( A.A ) —3 faizli ve ikramiyeli Mısır kredi fonsiye tahvillerinin bugünkü çekilişinder 1886 senesinde çıkarılan tah- villerden 164,145 numaraya 5S0bim altın frank, 1905 senesinde çıkar lan tahvillerden 590,327 numaraya SO bin altın frank, 1911 senesinde çıkarılar — tahvillerden — 200,536 numaraya 100 bin altın. frank ikramiye kazanmışlardır. Hileli Dondurmalar Belediye memurları doüdür maları muayene etmiş, bir kıs- munım çürük Ç rrg z p danacereedl af İktısat Vekâletinden İktısat Vekâleti Ziraat umum müdürü Naki B. teftiş heyeti reisliğine, muavini Tevfik B. de umum müdürlüğe tayin edilmiştir. Rusların Siparişi Rusların yakında bizden mü- him miktarda üzüm, incir ve salre alacakları hakkında bir rivayet vardır. Şehir Bandosunun Konserleri Şehir bandosu bugün akşam üstü Gülhane parkında güzel ha- valar çalacaktır. Bando ayın so- nuna kadar ber pazartesi, çar- amba — ve cuma leri sıra ile ultan Ahmet, Tal Beşiktaş, Fatih, Üsküdar ve Beyazıtta ak-« şamları konserler verecektir. Terfi Edecek Zahitlerimiz: 29 ağustosta ilân edilecek olan askeri terfi listesinin hazır« lanmasına başlanmıştır. Bu sene terfi edecek zabitlerimizin adedi geçen senekinden fazla olacaktır. Şark İsyanında Son şark isyanında memleket müdafaası lâi.ı işlenen cürünslerin affı hakkındaki kanun İâyihası yakında meclisten çıkacaktır. Berberlerin Teşebbüsü Berberler cemiyeti reisi Mus- tafa B. berberlerin cuma tatiline muvafakatı için bugüne kadar 3000 berbarden imza toplamıştır. Pazar Ola Hasan B. Ve Aile Bütçesi ciğer paramızdan da kesemezsin... Miyav mi- 6 Kediler — Yoo... Hasan Bey... Bizim yav, miyav... Mır, mır, mırnav, mırnav... 1 4: Hasan B. — Al bakalım bütçede tasar* rufu, otur aşağı... Pisi pisiler bile yiyeceklerine — el sürdürmediler, ben masraftan keseyim der« ken onlar beni dermandan kestiler, ;