18 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

18 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

NazarDegmesın B Denizcilik He- ü yeti Çalışıyor ç Bu sene deniz mevsimi baş- dığı zaman muhtemel faali- ieki şöyle bir tasarlamıştık ; endi. kendimiz! — Bu 'da diğerleri gibi alelusul kendi kendine yapılan birkaç müsabaka ile mevsimi kapatacak, demiştik. Bizde spor heyetlerin vasıf- ları malümdür. Nizamnamenin bilmem kaç yüz madde için- den yalnız cezaya ve kırtasi- yeciliğe ait kısımlarını alırlar; faaliyet kısmını şöyle' bir tara- fa bırakıverirler. Hatta bazıları başkalarının yapacağı müsa- bakalara da kara kitaptan tefsirlerle çıkardıkları madde- lerle mâni olmak isterler. Bu sene Denizcilik heyeti berbat an'aneyi teşebbüslerile yıkan bir heyet oldu. İmkânsız gibi görünen şeyleri yapmıya uğ- raşıyor. Bir kere mevsim ba- lındı programını — güzel bir itap balinde neşretti ve ge- çen haftaya kadar barfiyen tatbik te etti. Bu gidişle prog- Famının son sayfası da yapıl- ıı%o!ıuktır itaraflık meselesinde de(ba basını dinlemiyor) darbı mese- ni hatırlatacak kararlar ala- bileceğini evvelki haftaki ha- reketile ispat etti. Denizcilik reisi Ekrem Rüştü Bey Gala- tasaylıdır; Galatasaray deniz- cilik kaptanı Mecdi Hüsam Beyin de akrabası.. İlk deniz yarışlarında mesafe meselesin- den aralarında ihtilâf çıkan bu iki sporcudan noktai na- zarında, kulübü aleyhinde ol- sâ bile, israr eden heyet reisi Ekrem Rüştü Bey oldu. Allah diğer heyetleri de deniz cilik heyetine benzetsin! diyelim de belki duamız kabul olunur. * Buğün yüzme, atlama su, topu, Avtbort, Planbort müsa- bakaları yapılacaktır. At Yarışları On Bir Bin Franklık Bir Mükâfat Paris, 15 (A.A) —Tremblay at koşularında 11170 franklık mükâfatı Centella kazanmıştır. Mesafe 1600 metre idi. Bida- ğitcn sonuna kadar bu at aşta koşmuştu ve — kolaylıkla birinci gelmiştir. Yarışa 13 at iştirak etmiştir. Paris, 15 (A.A.) — Tremb- lay at koşularında 10 - bin franklık — Callerou mükâfatını “Raidherbe, kazanmıştır. Ko- şuya 15 at girmişlir. Raidher- be koşuyu bir kurşun süratile bitirmiştir. Bilardo Şampiyonluğu Vichy, 15 (A.A.) — Beynel- milel bilardo şampiyonluğunu M. Moons kazanmıştır. Büyük Hava Soyahatleri New - York 15 (AA) — “Stawanger,, vapuru tayyareci Nagyar ve Enders'i saat 23te görmüş ve şu telsizi almıştır: “Her şey yolunda Fırtınaya uğradıksa şimdi hava ıçıkh Tayyare 54,08 derece şimali ve 57,50 derece tuli garbide bulunuyordu. Hilâl Kulübüuün Toplanışı Hilâl Spor kulübü hey'eti Reisliğinden: Kulübümüz. 31 Temmuz 1931 tarihine musadif Cuma günü bir Umumt bir içtima akde- deceğinden muhterem azaların ıevü mezkürde saat 10 da Klüp lnasına teşrifleri rica olunur. idare V Bükeş y ea — ER SON POSTA Temmuz ]8_j Pehlivanlarımızın İAvrupalı Rakıplermı Tanıyalım Zervini Atina, ( Hususi ) — Burada yapılacak Türk - Yunan güreş müsabakalarına Yunanlılar âzami ehemmiyeti - veriyorlar. Fakat matbuzt, Yunan güreş- çilerinin tamamile çalıştırılma- dığı kanaatindedir. Bu hususta da federasiyonu mes'ul görü- yor ve bu ikinci t da kay- betmekten çeki rlar. — En ziyade Ümit ettikleri güreş- çileri İstanbulun da iyi tanıdığı (Zervini) dir. Geçen gün stadi- yomda çalışan Yaman güreşçi- leri ziyaret etmiştim. ( Zervini) yi hakikaten — çok - çalışıyor zörd'um Bına Gelecek Hafla Mühim Boks Maçları Var Kıştan beri terkedilmiş gibi olan boks faaliyeti bir Ro- boksörün — şehrimize tekrar canlanacak- manyalı gelmesile tır. Romanya” birinci sınıf bok- sörlerinden Bunya birkaç dö- ğgüş yapmak Üüzere İstanbula gelmiştir. Gelecek cuma Tak- sim Stadiyomunda Türk bok- sörlerinden Selâmi Beyle kar- şılaşacak olan Romanyalı bok- sör yumruğa mütehammil ve sert vuran biridir. Böyle bir boksör karşısında Selâminin muvaffak olması için çok ça- lışması lâzımdır. -kanaatinde- yiz. Her iki boksör de haftaya yapacakları on devrelik sıkı müsabaka — için hazırlanmıya başlamışlardır. Romanyalı Ga- latasaray boks salonunda ça- lışıyor. Selâmi de açık havalı bir kampa çekilmek üÜzere- dir. Ayni kiloda olan bu iki boksörün karşılaşmasından son- ra birkaç organizasyon daha yapılacağını haber aldık. Ha- mühim tafsilâtile tırlanan bütün ğiz. bahsedece- Çisaz ssayr ee —— | yapacak İsta ınbuld:m maçlardan ! ve yapıuklın maçlardan be- yecanla bahsetti. Maç hakkında ne düşündüğünü sordum : — Çok çalıştım. Anform bir hnl%eyim,ç[ş:di, Kazanmak kanaati kuvvetlidir. Kumkapı kulübünün burada karşılacağı güreşçiler Yunanis- tanın milli güreş takımıdır. Yunan güreş milli takımını Atinanın iki klübü — teşkil edi- yor. Bu klüpler hükümetten senede muayyen tahsisat maktadırlar. Bu iki — klü (1000) e yakın azası, her k- lübün de yetmiş, seksen faal müsabaka güreşçiler zle başlıca şunlardır: Yarım ağırdan; Visiyaryos, Ortadan;Zamoti, yahut Papa Yoörgiya, Yarım orta; Alistidin Garis, yahut Tanaşoplo, Hafif; Papadakis yahut Ma- zarakis, Pek hafif; Silidirinkof yahut Tomadis, Horoz sikletten zervinidir. Güreşler gece — stadyomda olacaktır. — Yalnız - tarihlerde ufak bir tebeddül vardır. Maç- lar (18) ve (19) temmuzda ola- cak iken şimdi ( 19 ) ve (20) temmuzda olacaktır. Güreş müsabakalarından en evvel yarım saatlik bir muka- vemet koşusu yapılacak — ve Yunan usulü disk atma reko- runu kırmak için de disk mü- sabakası yapılacaktır. Güreşçilerin reisi Mösyö Lokas'a netiçeler kındaki fikrini sordum: — Kat'iyetle değil ise bile, kazanacağımızı — Ümit etmek- teyiz! Nüzhet bulunan hak- Üç “Rekoru Bir Gün- Kıran Kız de Pnnılckı muazzam Şanzelize caddesindeki —meşhur — Lido havuzunda yapılan yüzme mü- sabakalarında Madmazel Blon- deau sırt üstü yüzme rekorla- rımı tecrübe etmiştir. Bu tecrü- belerinde muvaffak olan yüzü: cü Fransız kızı 100, 300, 400 metre Fransa rekorunu kırmı- ya muvaffak olmuştur. Madmazel — Blondeau — 300 metre rekorunu 4,57,2/5 se in- dirmiştir. Eski rekor 5,6 ile yine kendinde idi; Amerikalı Atlet- | lerin Son Aldık- ları Dereceler (100) yarda Vaykoz 93/4 saniye; (220) yarda Tolan 21 5/10 saniye, (440) yarda Villi- ams 483/10 saniye, (880) yarda Lets 533/10 #Saniye, bir mil Panye Putman 4 18 dakika, (120) yarda manlialı Keller 143/5 saniye, yüksek atlama Jones 1,92 metre, uzun atlama Gordon 7,60 metre, sırıkla atlama Mac Dermott 422 metre, sırıkla atlama Varner — 4,22 metre, sırıkla atlama Graber 4.22 metre, Fransız şumpîymı Boksör ler Amerıkalıları Sıkıştırdı Marcel Thil ve Vince Dundee Şimdiye “kadar - Amerikah: inilaçboleata, böy' yölçmel. Âv- rupalılara müyesser olamamıştı. Yeni dünyalılar, eski dünyada doğanlerdan on derece yük- sektiler. Son sene vaziyet biraz değişir gibi oldu. Geçen ay dünya ağır siklet | şampiyonluğu döğüşen Amerikalı Şimeling üsarea Almanın cihan şam- piyonluğunu kazanmasile ne- ticelendi. Bu hafta da Pariste büyük bir kalabalık karşısında -Ame- rikanın en yüksek vasat siklet Dundee ile Morcel Thbil için arasındaki — müthiş şampiyonu Vince Madmazel Blondeau “gülle atma Halls 15,16 metre, ctirit atma Chbhurchill 65,68 metre, Striblingle Alman | çarpıştılar; galibiyet Fransızda kâldı. Bu maç dünya orta siklet şampiyonluğunun - Paris idi. Fransızların ciddi nihat müsabakası Şimdi ortada bir rakibi olarak İngiliz boksörü Len Harvey kaldı. Bu iki boksörün çarpışması neticesin- de dünya orta siklet şampiyon- luğu da taayyün etmiş olacak- tır. Bu mütevali mağ'übiyet- lerin — akisleri —Amerikalıları telâşa düşürmüştür. Vaziyetten emin olarak bir kaç senedir ihmal ettikleri bu spora yeniden hız vermek için Amerikan foderasiyonları ted- birler düşünmiye başlamışlardır. Fransanın Bisiklet Turu Pariste yevmi gazete halinde çıkan (Oto) spor gazetesi tarafından tertibedilen Fransa bisiklet turunun yirmi beşinci- sine 30 haziranda başlandı. Meşhur 61 bisikletçinin iştirak ettiği " bu muazzam yarış son merhalelerine yaklaşmıştır. Bu seneki yarışın en çetin mer- halelerinden, - İtalyan bisiklet- çileri rakiplerine nazaran faik bir şekilde bitirmişlerdir. Yarışın heyeti umumiyesi (5,095 ) kilometredir. Geçen seneki yarışta Frax- sızlar teferrüt etmişlerdi. Ba- kalım bu seneki yarışın netice- sinde hangi millet daha yüksek derece alacaktır. 13 Uncü Merhalede Paris, 14(A. A.) — Fransa etrafında bisiklet yarışının 181 kilometrelik 13 Üncü Marsilya- Cannes merhalesinde Palissier birinci; Di Pacco ikinci ve Ber- nard Üçüncü gelmiştir. Hepsi de bu Mmesafeyi 6 saat 41 dakika 20 saniyede katetmiş- lerdir. Paris, 15 ( AA )— 132 kilolmetrelik dördüncü Can- nes - Nice merhalesi müsaba- kasını 4 saat 47 dakika 1 sa- niyede “ Gestri ,, Kazanmıştır. — ——— ——— ——— —— ——— ——— ——— — — ——— — — — — POR KISMI Almanlar |Kâğıt Para Çıkarıyor Hükümet Yeni Tedbir- ler Düşünüyor;Londra- da Mark Yükseldi Berlin, 15 (A. A) — Hükür met, bankalara ve bankalar | marifetile hususi müesseselere | yarın veya Ööbürgün ücret, maaş ve saire olarak tediyesi icap eden takriben 4 milyar frangı vermek mecburiyetinde- dir. Diğer taraftan gişelerini tekrar açabilmeleri için hususi bankaların emrine kâfi miktar- da nakit verilmesi de iktıza et- mektedir. Evrâkı naktiye — ihracatmın altın karşılığının kantmi nispe- tinin yüzde 4Otan yüzde 30a indirilmesi yeniden tahminen 800 milyon mark'ık evrakı nak- tiye ihracına medar "olacaktır. Mevduatın ehemmiyeti ne olursa olsun bankalar günde azami 50 marktan fazla tedi- yatta bulunmak hakkına malik olmıyacaktır. Bu tedbirle bera- ber krediler de gitgide teşdit edilecek olan birtakım tedi- yata tâbi tutulacak ve iskonto fiyatı tezyit olunacaktır. Para Almıyorlar Vaşhington, 15 (A.A.) — İngiltere, Fransa ve İtalyanın bugün vadesi gelmekte olan Alman tediyatını istemedikleri r surette Amerika hükümetine bildirilmiştir. Paris, 15 (A.A ) — Young plânı mucibince bugüh vadesi gelen gayri meşrüt — tamirat taksitini Almanya Hover tek- lifi mucibince beynelmilel tedi- yat bankasına yatırmıştır. Va mezkür bankada bu parayı der- hal Alman demiryolları idare- sinin emrine ikraz olarak ver- nimresmi miştir. Büyük Bir Ümit Lonğra, 15 (A, Â.) — Times gazetesi yaziyor: Stock, Exchange, pek ya- kında Almanya - ile Fransa arasında bir ililâf husule ge- leceği kanaatinde berdevaındır. Berlinin Manzarası Berlin, 15 (A. A.) — Bütün şehirde sükünet vardır. Hükü- met merkezi tabil manzarasını arzetmektedir. Bankalar ve Borsa daha kapalıdır. Fakat Alman Bankası açık bulunuyor ve — muamelelerine devam ediyor. Komünistler Sakin Berlin, 15 (A.A) — Mülrit- lerin hâdiselerden istifade ede- rek faaliyetlerini arttıracakları umumiyetle zannediyordu. Hal- biki komünistler ve bilhassa milliyetperser sosyalistler şim- diye kadar şayanı hayret bir ihtiraz göstermişlerdir. Amerikada Tefsirler Nevyork, 15 (A.A) — Nev- york Times gazetesi, Almanya buharanımdan mütevellit vazi- yetin zannedildiği kadar ümit- siz olmadığı ve efkârı umumi- yenin vaziyeti takdir için lâzim olan bütün unsurlara malik bulunmadığını yazmaktadır. (Devamı 6 ıncı sayfada |