5 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

5 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

r > Hergün Münderecatımızın çok- luğundan dercedileme- miştir. a ii — Deniz Yarışların- daki İhtilâf i Baştarafı 1 inci sayfada | Bu münasebetle ortaya, Ga- İatasarayın bir itirazı ileri sö- rüldü. Bu itiraza göre tek çif- te kıdemsiz erkek yarışında Galatasaray fıtası ikinci geldiği halde üçüncü addedilmiştir ve bunun akabinde Galatasaray denizcilik kaptanı hakem ve İlri heyetine o müracaat ve şikâyette bulunmuş isede na- zarı dikkate alınmadığı için daha yüksek makamlara mü- Tacaate karar vermiştir. Çünkü, Galatasaray ikinci addedildiği takdirde yonluk yine kendisinde kalmış oluyordu. Bu iddianın ne derece varit olduğunu anlamak için Deniz fedarasiyonu reisi ve Galata- saraylı Ekrem Rüştü Beye müracaat ederek möteleasını sorduk. Bize şunları söyledi: “ — Yarışta haksızlık ya- pıldığı iddiasından haberim yok- tur. Yarışlar, çok muntazam bir şekilde cereyan etmiştir. Tek çifte kıdemsiz erkek ya” tışında Galatasaray fıtasının ikinci geldiği balde üçüncü addedildiğinden (bahisle bize bir şikâyet vaki olmamıştır. Jüri heyeti tamamen doğru olarak kurar vermiştir. Eğer hakikaten Galatasaray fıtasının ikinci geldiği iddia ediliyorsa bu,doğru değildir. Ben Galatsa- raylı olduğum halde maalesef söylüyorum ki fıtamız Üçüncü geldi ve bunu herkes gördü. Bu fıtayı Emin idare ediyordu. Birinci gelmesini bile isterdik. Fakat hakikati inkâr edeme- yiz. Üçüncü gelmiştir.,, Bir İddia Meyhaneden Sonra Otele Mi Götürmüş Cemile isminde (17) yaşla- rında bir Hanım dün müddei- umumiliğe müracaat vü > 45) evvel tanıdı; ir > Beyoğlunda Lala birahanesine götürülerek orada sarhoş edildiğini ve kendisini bilmiyecek bir halde bir otele gölürüldüğünü söy- / lemiştir. Kadın ayrıca hasta- landırıldığı iddiasındadır. Müd- , deiumumilik tahkikat yapmak- tadır. İki Şaki İranda Bir Müsademede İmha Edildi Geçen seneki şark hudut hadiselerinde ismi geçen şaki Buro Haso Telli ile kardeşi Oğlunun ahiren İran kuvvetle- rile Makü garbinde yaptığı müsademe esnasında bir top mermisile yaralanarak öldüğü Söylenmektedir. Ekmek Fiati Arttı Belediye İktisat Müdüriyeti mark heyeti dün ekmiye (10) Para fazlasile sekiz kuruş on Para, fırancalaya da (20) para moksanila 12,5 kuruş nark koy- > Müştar, N şampi- |* Son Posta'nın Resimli Makalesi . 1 — Hava biraz kapandı mı canımız sıkılır. “Aman güneş çıksa, hava açılsa, diye temenniler izhar ederiz. Fakat güneş çıkınca kaçar, sığınacak bir gölge ararır. sıhhat ve hayat veren ışığına Güneşin tahammül edemeyiz. SON POSTA ışığına dayanamayız. ? — Herkes yalandan ve iftiradan şikâ- yet eder. “Hakikat isteriz, bize hakikati söyleyiniz. der. Fakat hakikat söylenince korkar, kaçıp saklanacak yer ararız. Haki- katin yalan ve iftira mikrobunu öldüren gibi x* güneş Ve Hakikat * 3 — Hakikat güneş gibidir. Görünme- diği zaman kendini aratır, göründüğü za- man da korkutup kaçırır.Güneşe olduğu hakikate de kendimizi mecburiyetindeyiz. Sıhhatli bir vücut ve sih- alıştırmak hetli bir ahlâk ancak bununla mümkündür. BUGÜNÜN TELGRAF HABERLERİ KOMÜNİSTLİK İzmirdeki Tahkikat Ne Safhadadır? İzmir, 4 ( Hususi ) — Komü- nistlik cürmile maznun olarak yakalananlar hakkındaki tahki- kata burada Üçüncü müstan- tik tarafından devam edilmek- tedir. Yakında bitecektir. Fakat İstanbulda bazı kim- seler tarafından buradaki bir- kaç müesseseye ve ameleye beyannameler gönderildiği ha- ber alınmış ve zabıta şiddetli tedbirler ittihaz etmiştir. Devlet Şürasında Ankara, 4 (Hususi)— Tasar- ruf dolayısile geçenlerde Devlet Şürasından çıkarılan memurlar- dan beşi tekrar alınmıştır. Bir Müfettiş Adam Öldürmek Cürmi- le Muhakeme Ediliyor Ankara, 4 (Hususi) — Ge- çenlerde Yabanabatta birisini öldürmekle (mazmun Orman Müfettişi Remzi Beyin muha- kemesi bitmiş, müddeiumumi maznunun beş sene ağır bapse mahküm edilmesini istemiştir. Ankarada Bir Muhakeme Ankara, 4 (Hususi) — Kan- gal kazası aza mülâzimini taammüden öldürmekle maz- nun olan Şube Reisi Binbaşı Müfit Beyin omuhakemesine yarın burada ağır cezada baş- lanacaktır. Açık Memurlar Ankarada Ankara, 4 (Hususi) — Son tasarruf dolayısile memuriyet- lerinden çıkarılan birçok me- murlar buraya gelmişlerdir. Bu zevat kendilerine bir iş bulmak için sağa sola baş vur- maktadırlar. Açıkta Kalan Maarif Eminleri Ankara, 4 (Hususi) — Va- zifeleri lâğvedilen Maarif Emin- leri seksener lira maaşla tanbul liselerine muallim tayin edilecektir. Bir kısmı lise mü- dürü olacaktır. Tren Yolunda Bir Facia Ankara, 4 (Hususi) — Kay- seri treni dün buraya gelirken olda bir arabaya çarp- vi ibi Hacı Mehmetle öküzlerden birisi parçalanmıştır. İstanbula Fazla Kereste İthali * * İzmirde Endişe Uyandırdı İzmir, 4 (Hususi) — Geçenlerde burada bir kereste mese- lesi çıkması üzerine İktisat Vekâleti iki sene müddetle kereste ithalini menetmişti. Buna rağmen son günlerde İstanbula Ro- manyadan fazla kereste getirtildiği burada şayi olmuş ve ta- cirler arasında endişe uyandırmıştır. Alâkadar tacirler bu vaziyet hakkında İktısat Vekâletine müracaat etmiye karar vermişlerdir. .-. Hava Kahramanları Bu Sabah Otomobillerle Şehirde Umumi Bir Tenezzühe Çıktılar Perşembedenberi | İstanbu- lun misafiri bulunan Amerikalı hava kahramanları M. Bordman ve M. Polando bu sabah onda Perapalas oteli önünden ken- dilerine tahsis edilen otome- | bile binmişler ve şehri ziyare- te çıkmışlardır. Kendilerine Tayyare cemi- yeti ve Belediye erkânı, Ame rika sefareti omensubini ve gâzeteciler de ayrı otomobik lerle refakat etmektedirler. Misafir © tayyareciler (o avvelâ doğru Ayasofyaya gelmişler, camii dolaşmışlar, sonra mü- esleri ve Yerebatan Sarayını gezmişlerdir. Hava kahramanları öğleden sonra şehrin diğr yerlerini gezeceklerdir. Halk misafirle- rin geçtiği yerlerde kendilerini muhabbet ve samimiyetle alk kışlamaktadır. Tayyareciler Yeşilköyde M. Bordman ve Polando dün Yeşilköye giderek tayyare karargâhı bangarında muba- fazada bulunan tayyarelerini muayene etmişler ve motörde hiçbir arıza olmadığın gör müşler, “sonra avdet etmişler- dir, Dün Gecski Ziyafet Tayyare Cemiyeti hava kah- ramanları şerefine dün Pers palasta 70 kişilik mükemmel ve büyük bir akşam ziyafeti keşide etmiştir. Ziyafet çok parlak olmuş, mütekabil samimi (o nutuklar teati o edilmiş ve hükümet erkânı, Kolordu kumandanı ve birçok güzide zevat ziyafette hazır bulunmuşlardır. mn 429 aaa... Bir Kadını Yaraladılar Kadıköyünda oturan Zebra H. dün gece meçhul bir $8- Edebiyat Fakülitesinde Bugün öğleden sonra reis intihabı için Edebiyat fakül- hıs tarafından bıçakla iki yerin-| tesi müderrisleri içtima ede- den yaralanmıştır. ceklerdir. İster İnan, İster İnanma! Milletler , dostluk ve anlaşma tesis etmek için, harpten sonra yeni bir usul keşfettiler: talebelerini İki memleket Darülfünun mübadele, Darülftinunları biribirlerine talebe gönderiyorlar. aralarında | yaya iki talebe gidecek ve orada iki sene kala- caklardır. Buna mukabil İstanbul Darülfünununa da iki Alman talebesi gele- cektir. Bizim talebenin Alman- ya Darülfünunundan isti- Bizim Darülfünun da| fade edeceği muhakkaksa ilk defa Almanyanın Leip- | da Alman talebesinin bizim «ig Darülfünunile kuk Fakültesinden Alman- anlaş- | Darülfünunda mış. İlk defa olarak Hu-| tirilmesine artık; iyi yetiş- çalışılacağına İster İnan, İster İnanma! SEYAHAT İzmir Tacirleri Yuna- nistana Gidecekler İzmir, 4 (Hususi) — Şeh- rimizden Atinaya büyük bir seyahat tertip olundu. Seyahat 13 Ağustosta yapılacak ve yözlerce tacir iştirak edecek- tir. Bu münasebetle Atina pa- nayiri de ziyaret olunacaktır. Ecnebi Mektep Muallimleri Ankara, 4 (Hususi) — Bu sene ecnebi ve akalliyet mek- teplerine tayin edilecek Türk- çe ve tarih coğrafya muallim- lerine fazla ehemmiyet atfe- dilmektedir. Resmi mekteple- de hocalık yapanlarda aranan şerait bu mekteplerin müal- limlerine de teşmil edilecektir. Rasim Âli Bey Senebaşında Darül- fünuna Dönecek mi? Ankara, 4 ( Hususi ) — Tıp Fakültesi Müderrisler Mecli- since müderrislikten çıkarılan, fakat Maarif Vekâletince henüz hakkında bir karar verilmiyen müderris Rasim Âli Beyin vaziyeti osenei dersiye başı yaklaştığından tekrar mevzu bahsolmaktadır. — Salâhiyettar zevatla (o yaplığım temaslara nazaran Rasim Âli Beyin senel dersiye başında o Daröülfünuna indesi bir emri vaki olacaktır. Bir Tayfa Yakalandı Seyrisefainin Mersin vapu- runda yağcı Mustafa dün Me- liha isminde genç bir kızı sandalla Kumkapı açıklarına götürmüş, bir sigara içirerek bayıltmıştır. Mustafa yakalan- mıştır. Bir Şoförün Yaptıkları Mustafa isminde bir şoför dün Gümrük memurlarından Hasan Hüsnü Efendinin zev- il cesi Nimet, kızı Zehra ve ak. rabalarından Hikmet Han: ları bıçakla yaralıyarak kaç mıştır. Vekiller Şehrimizde Maliye ve İktisat Vekilleri dün akşam Ankaradan hareket etmişlerdir. Bugün bir buçuk ki şebrimize ( çıkacal yakında Bolu havalisinde bir tetkik suyahatine çıkacaktır. Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey dün şehrimizden (oAnkaraya git miştir. Dahiliye | Vekili Sözün Kısası Amerikalı Tayyarecilerin Düşündürdüğü Şey Fen, dinin mucizelerini ha- | kikat yapıyor. Hafif o madenlere binerek üç kıt'anın göklerini aşan tay- yarecinin işi, hakiki bir mi- raçtır. Tahayyül edilebilen her şe- yin mümkünler #lemine gire- bileceğine inanmak üzereyiz. Bu, müsbet hakikatler kadar geniş hayallerin de kıymetini arttıran bir neticedir. Tayyareci, bugün: Çıktım semevata hâk ber ser, * © İndim semevat ile beraber de bir muakıbinden başka bir 4 şey değildir ve Jül Vern, dün çocukların eline oyuncak yeri- © ne hayali roman veren bir mu- harrirdi; bugün, büyüklerin eli- © ne hayali roman yerine oyuncak veren bir medeniyetin ilk mü- beşşirlerinden sayılıyor. Hayal deyip (ogeçmiyelim. Fen, romancının, şairin, meta- fizikçinin hakikatler âlemine geçiren bir vasıtayı andırıyor. Ezeli ruh kanunu: Tatbikten evvel ta hayyül ve tasavvur. ğ hülyalarını müsbet © Hariciyede Yeni Tebeddüller Mubtelit Mübadele. murah- haslarından Nebil sefareti müsteşarlığına tayin |. edilecek, Paris Müsteşarı Hâ- zım Ragıp Baki Beyler de merkeze alınacaklardır. n Kağıthaneye Talip Çıktı Bir şirket Kağıthaneyi satın alarak bir yağ fabrikası kur. mak için Maliye Vekâletine müracaat etmiştir. Fakat (Dahiliye burasını İstanbul şehrine aidi- yetini ileri sürdüğünden iki ve Marsilya sehbenderi : Vekâleti Vekâlet arasında ihtilâf çık. © mıştır. İbtilâfi Vekiller halledecektir. Bir Tesemmüm | Ziya Gevher Beyin ; Refikası Vefat Etti kale Meb'usu Ziya ' Gevher Beyin refikası Melâhat Hanım | dün saat üç buçukta evde | zevcile otururken ansızın vefat etmiştir. Hâdise burada büyük bir teessür uyandırmıştır. Ziya “| Gevher ve çocukları da zehirlenme alâmeti gösterdik- lerinden hastahaneye kaldın. © mışlardır. Sıhhatleri iyidir. Hâ- © diseye bir hafta evvel beraber ce yenilen bir dondurmanın | sebep olduğu tahmin edilmek» tedir. Melâhat Hanıma otopsi yapılmış, fakat bir netice alı- | namamıştır. Bugün tahlil ya pılacaktır. Poliste Dayak İddiası Hatice isminde bir Hamsi dövdüğü iddia olunan Kuru çeşme polis komiser muavini Kadri EF.. hakkında tahkikat yapılmaktadır. i Yeni o Doktorlarımız tatbikatlarını o bitirip (ordu; iltihak eden yeni doktor ve eczacılara diploma tevzii mes | rasimi yapılmıştır. ği Facia Kurbanlarının Cesetleri Son tayyare faciasında ölen- lerin cesetleri Bulgaristanda yakılmış ve külleri ailelerine iti a 5