9 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Son Postanın Teklifi Ve Halk Dünkü sayımızda, Nev- yorktan © bir hamlede buraya gelen iki Ameri- kan gencine yine bir hamlede tayyare İle indei ziyaret (teklif | etmiştik. Çok müsait şekilde karşı- lanan bu teklifimiz müna- sebetile temas ettiğimiz kimselerin o mütalealarını AZIYOrUZ: Re enden n — (Son Posta) nın genç tayyarecilerimizi Amerikalı arka- daşlarına iadei ziyarete davet etmesini ofevkalâde (isabetli buldum. Bizde daha basit alatlerle fevkalâdelikler gösteren genç- ler var. Binaenaley gençleri- mizde bu şerefli iş için lâzım gelen atılganlık ve cesaret faxlasile var demektir. Himaye görürlerse bunu pek alâ ve tehlikesiz bir surette yababi- Hirler. MR. Kaşe Süme rek 97 ez lerini ebedileştiren, o zamanki adamların (dahiyane mucizeleridir. o Şimdi fennin harika ve mucizeleri devri açılmıştır. Bizim de ilerliyen medeniyet kârvanına karışma- mız için fırsatlardan istifade ederek fevkalâdelikler göster- lâzımdır. Bunun için gi Ahmet B. bileli Çatladikapı “ —Bir iki küçük ala- cak zenginlerimiz çoktur. Babalarımız (hayir (yapmayı pek severlerdi.! Bugün gördü- gümüz birçok Oabidat bun ların Onamlarını Oebedileştir- miştir. o Bahrimuhiti Ogeçecek gençlerimize birer tayyare he- diye eden zenginlerimiz de milletin namile beraber kendi isimlerini de tarihe şerefle lar. Bu, cümburiyet yesinin zenginlerine dü- gen ae bir iştir. Mehmet B. Sirkeci Eskişehir oteli 15 m — Bayrağımızı Bahrimuhit © semalarında uçurarak Ameri- kaya götürecek bir babayiğiti- NN m m DV km me ve KY m bu memlekete mucizeli bir . İsen Tozan Resimli Hikâyesi O Pazar Gil Hasan B Ve Ka Posta'nın Resimli iHikâğesi: | CC<CÂ Pazar Ola Hasan B. Ve Karpuzcu (| | Halkın Sesi BE a — Halis Tekirdağı... Ha ba- Şekker gibi karpuzlar... Para He «ser Yağma Hasanın böreği... Yüzer paraya... Haliç Şirketinin Vaziyeti Hissedarlar Bu Ay İçin- de Fevkalâde Olarak Toplanacak Haliç Şirketi | hissedarları bu ay içinde fevkalâde bir iç- tima yapacaklardır. İdare mec- lisi tarafından lüzum görülen bu içtima 27 ağustosta vuku- bulacaktır. Şirket son senelerde bub- ranlı bir vaziyete düşmüş, hat- ta belediyenin omuavenetini temin için Hükümete bile mü- racaat etmişti. Fevkalâde içti- mada bu vaziyetin görüşüle- ceği ve kat'i bir karar verile- ceği anlaşılmaktadır. Sıhhat Memurları Bu Sene Mektebe Olduk- ça Fazla Rağbet Var Sıhhat Memurları mektebinde yeni ders senesi için talebe kaydı muamelesine başlanmıştır. Müddet ağustos nihayetine kadardır. Kayıt ar- er bulunan ( taliplerin oldukça fazladır. Bu array iki sene ders göste- rildikten sonra muvaffak olan- lar Omhhat Oomemurluklarıma tayin edilmektedir. Bir - Tenezzlih Yüksek (muallim re müdavimleri yarın için Fener- bahçeye bir tenezzüh ve eğ- lence tertip etmişler etmişlerdir. Niçin Ölmek İstemiş? Fatihte oturan Salime H. komşusile kavga etmiş ve bunda müteessir olarak inti- har kastile kibrit suyü içmiş, fakat kurtarılmıştır. ardım yapmış olacaktır. Terk bin tanıdığı cesur Türkleri bu- dünyaya da tanıtmış gi Bu teşebbüsü milli bir borç telâkki ederek hepi- miz çalışmalıyız. Gençlerimize birkaç tayyare yanı gerhüğüin Bey Tansaş kıranta- mesi sahibi — Genç tayyarecilerimiz biz de bu işi yaparız diyorlar. O halde ne duruyoruz. Hemen faaliyete geçelim. Birkaç tay- yare o ısmarlıyalım. oFedakâr gençlerimizi yollandıralım. Bi- xim kendimizi in çok Mİ iğ Tütün İhracatımızda (Nekadar Tedbirli Davranmalı Her Hangi Bir Harici Rekabet Karşısında Mütevazin Vaziyette Kalmamız İçin Yeni Ve Ciddi Tedbirlere İhtiyaç Olduğu Anlaşılıyor Rusların bu seneki tütün karşı tehlikeli bir rakip vaziyetinde olduğu söyleniyor. Rusya- da evvelki sene 98 bin hektar arazide tütün zeriyatı yapılmış ve (155) milyon kilo tütün istihsal olunmuştu. Bu tütünlerin Mahorka denilen (120). milyon bir kısmı ile sigara yapılmış ve 36 milyon kilosu da ihraç olunmuştur. Rusya bu (35) milyon kilo tütünle hariçte muhtelif piyasalarda damping yapmıştır. Damping Tehlikesi Alâkadar tacirlerin söyledi- ğine bakılırsa damping tehli- kesi son zamanlarda oldukça artmıştır. Bugün dünya piya- salarını tutmak istiyen Ruslar, damkingin tesirini genişlete- bilmek için, evvelce tütün ze- riyatına tahsis ettikleri zeriyat sahalarını genişletmişler ve bu sahayı 98 bin hektardan (236) bin hektara (çıkarmışlardır. Bu sene istihsal edecekleri tütün miktarı ise (365) milyon kilo olacaktır. Bu miktarın 140 milon kilosu- nu dahilde sarfedeceklerine na- zaran, mütebaki (225) milyon kilosunu hariç piyasalara sevk edeceklerdir. 15 milyon kilo ihracat ile yapılan dampingin tesirleri meydanda iken, ( 225 ) milyon kilonun vücuda getire- ceği tesir cihan tütün piyasa- larında endişeye olmı Yi — er Yunan tütüncülüğüne böyük bir darbe indirecğini söylemektedir. ler. Bu meselede bizim vaziyeti- miz de mevzu bahsolmaktadır. Kumarbazlar Kavga Ederlerken Bir Başkasını Yaraladılar Bilâl ve Mehmet isminde iki kişi Sarayburnu deniz ke- narnda kumar oynamakta iken aralarında kavga çıkmış- tır, Bilal, kavgayı ayırmak istiyen Hüseyin isminde birini bıçakla yaralamıştır. mıştır. Evkaf Mütekaitlerinin Yoklaması Evkaf idaresinden aylık alan mütekait, yetim ve dulların yoklamalarına başlanmiştır. 2: Hasan B. — Pazar ola karpuzcu başi... | Maşallah bu sene mahsul bol galiba... zeriyatı, cihan tütüncülüğüne kilosu dahilde istihlâk edilmiş, Tedbir Lâzım Rusyanın, Batum, Tiflis da- hil olduğu halde Kafakas eteklerinden ta Kırıma kadar olan arazide yetiştirilen tütlün- ler, iddialarına göre, bizim Karadeniz havzası (tütünleri cinsindendir. Binaenaleyh Rus- ların, hariç piyasalarda yapa- cakları damping, tütünlerin cins İtibarile (tütünlerimizin ayni olması dolayısile bizi mu- tazarrır etmesi ihtimalleri de vardır. Diğer taraftan, fiatların düşürülmesi bütün dünya tü- tüncülüğünü de alt üst ede- cektir. Ruslar, Bu işte mu- maffak olmak için çok çalış mak: tadırlar Gelen haberlere nazaran emi geceleri de çalıştırmak için iki kat yevmiye verilmek- tedir, Bu vaziyet karşısında Türk tütüncülüğünü korumak için esaslı tedbir alınması lâzım- geldiği ileri (o sürülmektedir. Tedbir alınmıyacak © olursa Aierikaya yaptığımız tütün ihracatının tehlikeye düşmesi çok kuvvetli bir ihtimaldir. İş Kadınları Yarın Şehrimize Bir Heyet Gelecek Beynelmilel iş iş ve meslek kadınları o birliğine (o mensup azadan yirmi kişilik bir grup yarın Romanyadan şehrimize gelecektir. Heyet burada dört gün ka- lacak ve bu müddet zarfında Türk iş ve meslek kadınlarile tamaslar yapılacaktır. Gelecek beyetin arasında birliğe men- snp Hintli, Belçikalı ve Macar kadınları da vardır. Yapılmak Doktor Var? Doktorlar Memlekette Çok Nisbetsiz Bir Şe- kilde Yerleşmiştir Yapılan bir istatistik neti- cesinde memlekektte askeri ve sivil olmak Üzere (3200) dok- tor bulynduğu (anlaşılmıştır. ie garibi şudur ki bu mik- eek 300) U İstanbul mınta- yerleşmiş ( bulunu- yor. Bunlar fani doktorlardır. Bir de mütekait kısım vardır ki bunlar da (500) kadardır. Bun- dan başka yine İstanbulda (110) dişçi, (186) diş tabibi ve (144) eczacı mevcut bulunmaktadır. Garip Ö Ölüm Bir Adam Karakolda Ansızın Düşüp Öldü Galatada oturan Madam Sinyora bir alacak meselesin- den Madam Veli ile kavga etmiş ber ikisi de karikoldğ, ifade vermekte iken Madam Sinor- yanın dostu 55 yaşında Osman Ef. karakola giderek meseleyi anlamak aa fakat kalem odasında birdenbire düşüp öl- müştür. Ulak Para Meselesi Bazı tülüncülerin ufak pa- ra almadıkları görülmektedir. Bunlar Tütün İnhisar İdaresi- nin ufak para kabul etmedi- ğini, o sebepten kendilerinin almamakta olduklarını söyle- mektedirler, Fakat bu yüzden müşteriler sikıntı çekmektedir. İnhisar İdaresinin bu vaziyeti başka bir tedbirle halletmesi lâzımdır. Baylar Mektebinde Bu sene Yüksek Baytar Mektebine lise mezunu olmak şartile kırk talebe alınacaktır. Bu Ne Biçim Kahraman? Pangaltıda oluran Kahra- man isminde biri Nefise Ha- nımın evine taarruz oelmiş, yakalamak istiyen polis Ekrem Efendiyi de şişe ile yüzünden yaralamış ve yakalanm tur. İstenilen otaması temin izin pazarlesi günü Tokatliyanda bir çay ziyafeti verilecektir. Yangın Tahki" katı İkmal Edildi! Nişantaşı yangın faciasi tai” kikatı bitirilmiş, yangında suikast eseri görülmediği cesine varılmıştır. Tahkikata 9 dosya, yangın çıkan Haşim Beyif evinde (oturanların (ikamet, senetlerile birlikte Adilyeye ver lecektir. Yangından omutazarnır olan mahallelerin ihtiyar terkos aleyhinde bir o mazbat$ bazırlamışlardır. Bugün belediy#” ye vereceklerdir. Ankara Valisi Ankara Valisi Nevzat Bej dünkü ekspresle şehrimize gek | miştir. Iktısat Vekili İktisat Vekili Mustafâ Şeref Bey Avrupa seyahatini dün de tehir etmiştir. Bugün hareketi | muhtemeldir. Edirne Muallimleri Edirne muallimlerinden (25 ) | kişilik bir grup Bulgaristana se“ | yahate çıkmışlardır. Yeni Asri Mezarlıklar Şehrimizde belediye tarafından üç asri mezarlık © yapılmasına karar verilmiştir. Vekâlet Emrine Alınanlar Moskova sefareti konsolosluk şubesi müdürü Sami zade Sö | umum | reyya, sabık (o Teşrifat müdürü Fuat, Siyasi O müşavir Suphi Beylerin Vekâlet emrine alınmaları hakkındaki karar âli tasdike iktiran etmiştir. Bern Sefiri Cemal Hüsnü Beyin de Vekâlet emrine alındığı kaydes | dilmektedir. Ankarada İmar Faaliyeti Ankarada İmar Müdürlüğüne ve Belediyeye yeni ev yaptırmak üzere 600 müracaat yapilmıştır. Dariişşafaka Bütçesi Cemiyeti Tedrisiye dün fev- kalâde bir içtima yapmış, Darüş- şafakanın iki ayhk bütçesini kabul etmiştir. Eli Bıçaklı Çoban Çoban İsmail isminde biri Kıziltoprakta Nikonun bahçe- sinde nişanlısı ile oturmakta olan Petroyu bıçakla yaralar mıştır, Kaynanasını Dövmşü (Yeni Sene) ismindeki bir gazetenin muharriri olduğunu söyliyen İsmail Hakkı Efendi Gaziçeşmede kaynanası Leylâ Hanımı dövmek cürmile yas kalanmıştır. — Pazar Ola Hasan B. Ve Karpuzcu Hasin Bey... Bir tane al, eve götür. 3: Karpuzcu — Bunlar para ile ve.) Allah vergisi... Yüz paraya... 4: Karpuzcu — Çoluğunj çocuğun, lerin yesin, Suyunu da ister yıka, ortalık sel, Terkosa bile duman attırıy: misafir“ ister iç, İster | İ ğ