9 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

9 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

HİNDİ S; TAN Ar Rahat Ve Sakın Bir Gece Geçirdikten Sonra Sabahleyin Faytonlara Binerek Yola Çıktık YAZAN: M. KÂZIM — 5ğ — Doğrusu eşkiyanın böyle centilmence hareket etmesi be- ni dürdü, kendi kendime: — Buhara Emirinin memur- larını soyan, onun misafirlerini soymaktan da çekinmezdi, de- di. Şu halde bu tarm hareke- tin bir sebebi olmak lâzım! Maamafih bu sebebi derhal tayin etmek mümkün değildi, yola devam ettik ve saat beş- te (Kırıvul) şehrine dahil ol- duk. * Karavul şehrinin methalinde bizi Buhara Emirinin mutemet- lerinden Behram B. ile mai- yet bölüğü selamlâdı. Askere Türkçe: — Merhaba arkadaşlar, de- dim. Bölüğü muayene — ederek önlerinden geçtim. — Askerin kılık ve kıyafeti güzelce idi. Yalnız atların eğerlerini harap ve perişan bir halde buldum. Teftişin hitamını müteakip bizi husust suürette hazırlanmış ve döşenmiş olan bir salona gö- türdüler. Burada Firuze ile iş- lenmiş leğenlerde ellerimizi ve yüzümüzü — yıkadıktan sonra Ççay masasına geçtik. Müsahabe başladı. Mirza Behram B. (Mezarı Şerif)ten Buhara — Emirine gönderdiğimiz mektubun tef- sirini istiyor. Maksadınız nedir? Diyordu. Biz de vaziyete —münasip cevaplar veriyorduk. Anlaşılan bu cevaplar Behratım Beyin hoşuna — gitmiş — olacak ki ayağa kalkarak bize teşekkür , Bu müsahabe esnasında yeni birşey daha öğrendik: Rusların yaptıkları demiryo- lu “Karavul,, köyünün yanın- dan geçer, burada bir de İs- tasyon vardır. Memurları ta- mamen Rustur. Bu adamlar köye Buhara Emiri tarafından bir müfreze asker gönderildiğini görünce ortada bir fevkalâdelik oldu- ğuna zahip olmuşlar ve hemen tası tarağı toplıyarak kaçmışlar. * Ceceyi rahat ve düşüncesiz bir surette geçirdikten sonra sabahleyin bir lokomotif dü- düğünün tiz sadası ile uyan- dık. Top ve makineli tüfek İle mücehhez zırhlı bir Rus treni gelmişti. Anlaşılan bir gün evvel kaçıp giden istasyon memurlarının — âmirleri telâşa düşerek olup biteni anlamak istemişlerdi. Lokomotif istas- yonda bir saat kadar durduk- tan sonra çekilip gitti. Biz de faytonlara binerek yola koyulduk. Şose evvelâ düz bir vadiden geçiyordu. Fakat az sonra dikleşti, sırp bir yokuşa müntehi oldu. Atlar arabayı çekemiyordu. Önü- müzde giden süvarilerin bey- girlerinden de istimdat mecbu- riyeti hasıl oldu ve nihayet bin müşkülât ile yokuşu aştık, tek- tar düz bir vadiye dahil olduk, Vakit öğleyi bulmuştu: “Çit Arıg ,, adını taşıyan bataklığın kenarında Türkistan — yaylalarında köylüler — kısraklardan süt sağarak Kumiz yaparlar rarak yemek yedik. Çit Arnıg halis Türkçedir. Fakat teleffu- zu biraz gayri menus olduğu için yabancı gelebilir. Arık kenarı demektir. Yemeği müteakip tekrar faytonlara bindik. Axz sonra ufukta bir şehir etti. — Yanımızda izahat verdiler: teressüm bulunanlar — Dikkat ediniz, bu şehrin yarısı Buharanındır, yarısı da” Rusyanın! Bakınız Rusyaya ait olan kısımda on bir tane fab- rika vardır, uzun bacalarından duman tütmektedir. Güzel, fakat sebebini bir türlü anlıyamadım, bizi bu şehirden geçirmiyerek yukar- dan giden bir yola saptılar ve nihayet bir kabristanın önünde durdular. Sorduk : — Nakşibendi — saliklerinin piri olan Mehmet bin Mehmet Bahaattini Nakşibendinin ho- cası Seyit Kelâl burada yatar dediler. Güzel, fakat burada bir kabir değil, sadece bir taş yığını vardı, anlattılar: — Merhum bu taş yığınının altındadır. Asıl Nakşibendi Ha. nin merkateleri de biraz yukardadır. Biraz yukarı çıkarak onu da gördük. Bu zat milâdi 1320 sene- sinde Buharaya yakın Kasrı (Arifan) köyünde dünyaya gel- miş, iptidal tahsilini Buharada yapmış, sonra hoca Abdülha- lıkım kürsüsünde okumuş, Ara- bistana —muhtelif — seyahatler yapmış ve öldüğü zaman ta- savvufa dair iki büyük eser bırakmıştır. ( Mabadı yarıs) — Dolgun Ve Zengin Bir Spor Cuması (Baş tarafı 1 inci sayfada ) | Prens Halim Beyin (Rüchan)ı | birinciliği, Nail Efendinin (Der- viş)i ikinciliği, İbrahim Efen- dinin — (Tayyar)ı üçüncülüğü kazandılar. Halis kan İngiliz atlarının iştirak ettiği dördüncü koşuda Suphi Paşanın Rozbeli, yerli ve arap atlarına mahsus beşinci koşuda da Süleyman Ef. nin Tayyarı birinci geldiler. Futbol Maçları Dün Kadıköy futbol saha- sında iki maç yapıldı. İlk maç yakında Rusyaya gidecek olan Darülfünüun — takımile Beykor birinci takımı arasında idi. Neticede Darülfünun takımı 1-5 galip geldi. Bu maçta futbol —antrenörü de merkez muhacim mevkiinde oynadı. Bundan sonra Fenerbahçe ile Beykoz ikinci takımları karşılaştılar ve neticede Bey- kozlular 2-3 kazandılar. Dünkü Boks Dün stadyomda — yapilan boks —maçları — organizasyon itibarile pek muntazam yapıl- di Maçlar çok — hararetli oldu. Sadece, derme çatma ve toplama yan hakemlerile verilen Bunya - Melih maçının kararı halkın ve bütün spor- cuların, başta Galatasaraylılar olmak şartile haklı bir iğbira- rımı celbetmiştir. Maçlar sırasile: Birinci maç İstavro ile Şadi arasında dört ravntluk amatör müsabakası idi, berabere kal- dılar. İkinci maç Yorgos ile Fami arasında idi. Fami üçüncü ravntta nakavt oldu, ve bu nakavt oluşunu “Maçtan habe- rim yoktu,, filân diye sözlerle affettirmek istedi. Üçüncü maç Saranga ile Kâni arasında on ravntluk intikam maçı idi. Kâni yüzü gözü kan ıçınde on rıvııdu tamamladı ve ancak ceşareti sayesinde — ayakta durabildi. Saranga sayı hesabile haklı bir” galabe Tastadi, Günün en mühim müsaba- kam - olan "Römanya yanı “orlu profesyonel şampiyonu Bunya ile Galatasaraylı Melih arasında idi. Maç ikişer dakikadan ”8 ravnt idi. Birinci ravntta Meh.hm niş- beten faikiyeti vardı. İki ve üçüncü ravntlar müsavi dene- bilir. Fakat dördüncüden iti- baren Romanyalı kat't bir faikiyet ele alarak müsabakayı istediği tarzda idare etmiye başladı ve altıncı ravntta grogi olan Melih yedinci ravntta nakdavn oldu ve doku- za kadar yerde kaldı. Bu e- nada Melihin antrenörü yerde yatan Melihe, ayılsın diye su atıyordu ki, bu hareket Melihin mağlüp addedilmesine kâfi idi. Fakat sayı saymakla meşgul olduğu için hakem bu hareketi görmedi ve ayağa kalkabilen Melihin imdadına ravnt sonu yetişti. Sonuncu — ravntta — Melih, ( orta hakemin sık sık (Bırak) diye Romanyalının — aleyhine müdabaleleri sayesinbe ken- dini bir daha nakavt olmak- tan kurtarabildi. Esasen bu son ravunt ta vaktinden evvel bitirilmişti. Herkes maçın — neticesinin Romanyalı Jlehine — olduğuna emin kalıp kiderken yan ha- kemleri Melihin — galibiyetine karar verince müthiş bir hay- ret uyandı. Yüzme Seçmeleri Gelecek hafta — yapılacak mintaka — deniz — birincilikleri müsabakasına — girecek — olan sporcuların seçilmesi için dün Büyükdere yüzme havuzunda müsabakalar ldı. 100 metre yüzme İçin: Suat Halil, Salim, Zeki, Ömer ve İhsan Beyler; 400 metre için: Salim,Ş eref, Sedat, İhsan, Kemal Necdet Beyler; 200 metrer Suat, Halil, İh- san, Beliğ, Cemil ve Hüseyin Beyler; 100 metre sırt Üstü;. Zeki, Necmi, Naili, Hasan, Memduh |Kemal Beyler; 1500 metre: Sâlim, Şeref, Abidin, Sedat ve Bekir Beyler seçildiler. Önümüzdeki hafta yarışların çok hararetli olacağı anlaşılmaktadır. Atletler Toplanıyor Bugün Galatasaray, Fener- bahçe, —Beşiktaş — klüplerile askeri teşkilâta mensup atlet- lerden bir kısmı Federasyon merkezinde toplanacaklardır. Sporcuların Kongresi İstanbul spor mıntakası dün öğleden evvel eski Türk Oca- gı binasında senelik kongre- sini yaptı. Kongrede Merkezl Umumi Reisi İstanbul Meb'usu Rana B. de hazır bulundu. Celse açılınca Mıntaka Reisi Fethi B. İdare Heyeti raporu- nu okudu. Buna Topkapı Mu- rahhası Necmeddin B. itiraz etti ve mıntakanın ikinci küme klüplerini ihmal ettiğini söy- ledi. Buna Fethi B. cevap verdi ve neticede rapor kabul edildi. Sonra — Denizcilik Heyeti Reisi Ekrem Rüştü Bey faali- yet raporunu okudu ve gös- terdiği faaliyetten dolayı ken- disine teşekkür edildi. Daha sonra futbol, güreş, boks heyetlerinin raporlari kabul dildi ve en sonra da yeni intihaba geçildi. İntihapta mıntaka reisliğine Süleymaniyeden Orhan, ikinci reisliğe Galatasaraydan Vamık, Mektebınızı Seçmeden Bize Sorımuz ; İzahat Alınız Son Posta Karilerin Mektep Müşküllerini Hal İçin Kendilerine Delâlet Etmektedir Çocuğunuzu — hangi mektebe vermek istiyorsunuz? Bu sene tahsilinizi ikmal etmek üzere hangi mektebe girmek istiyorsunuz ? Gazetemiz gençlere ve ebeveyne rehberlik etmek Üzere bütün mektepler hakkında her - türlü malümatı vermiye amadedir. Mektebinizi seçmeden ev- vel bize sorunuz ve girmek istediğiniz mektep hakkında bizden malümat İsteyiniz. Yalnız cevap için ( 6 ) kuruşluk posta pulu leffetmeyi unutmayınız. * Tüccar.Olmak İstiyorum Salihlide avukat Fehmi Be- yin oğlu Orhan Beye: Bugünkü hayatta iyi tahsil görmemiş bir adamın muvaffak olmasına imkân yoktur. Her işte okumuş adam, cahil adamdan daha çok muvaffak olur. İlk mektep tahsilile iktifa ederek ticarete atılmak, sizin için çok erkendir. Fakat bugünden mes- leğinizi seçerek o dairede çalış- mak mümkündür. Bunun için de ya orta mektebi bitirmenizi ve yahut İstanbulda —orta ticaret mektebine kaydedilmenizi tavsiye ederiz. Ticaret mektebinin şeraiti gazetemizde ilân edilmiştir. Abo- nemiz olduğunuz için bu gazete her halde elinize geçmiştir.. Onu okuyunuz ve kararınızı ona göre veriniz. HUKUK FAKÜLTFŞİ İstanbulda Sadık Beye : İstanbul Hukuk Fakültesi Da- rülfünunun bir şubesidir. Nehari- dir. Fakülteye girebilmek için tam devreli Lise mezunu olmak .zı ona muadil bir mektepten adetnameli bulunmak lâzıme dır. Kaylt ve kabul daha başla- mamıştır. Şimdiden Fakülte Ri- yasetine müracaat ederek kendi- nizi kaydettirmenizi tavsiye ederiz. * Adanada orta mektep tale- yesinden Feyzi Bey: Kabataş lisesine leyli meccani talebe kabul edilmiyecektir. Bu- rada talebe yurduna kaydedi süretile mektebe ni edebilirsiniz. Bunun tanbul talebe yurdumı Maarif cemiyeti Tiya: caat edip evvel, yer temin ediniz. Sonra likey müracaat edip hangi sınıfa gir- mek İstediğinizi bildiriniz. Diğer vesaiki biliyorsunuz. Ankurada Mehmet Rauf F Lise — Müdiriyetine — şim; müracaat ederek İsminizi kay- dettiriniz. Nihari devam edeceği- nize göre, bura lisesinden alarak göstereceğiniz vesika kifidir. | Resminizi | Darüşşafaka Bursa birinci lize yedinel - niftan İngilizce şubede Hasan Beye: Darüşşafaka hakkında istedi- #inlz İzabatı Fakat İstanbul,: bir. defa Bura girmek teşebbüsünde bulunsanız ıydasız olmaz aanırız. Âyni ra- manda İstanbulda yüksek denlz- cilik —mekt. kimsesiz oldu- sizlin içla en İyl mektep bunlardan biridir. Darüşşafaka hakkında İste- diğiniz malümatı da aşaği yazı- yoruz. Bu izahattan anlıyacağınız veçhile Darüşşafekaya girmenlz Sdakün Gğilln e T 1 — Kayit muamelesi (15 tem- muzdan) (15 ağustosa) kadar de- vam edecek ve (15) ağustosta kayitler kapanacaktır. 2 — Mektebe kabul şartları şunlardır. A — Anadan, babadan yalaız babadan. Makeam cürümle taç olmak. Babadan ve anadan mahrum olanlar yalnız babadan mahrum olanlara tercih olunur. B — İlk mektebin - dördüncü sınıfına terfi etmiş veya bu de- rece tahsil görmüş olmak. C — Emrazdan salim ve her süretle tahsile elverişli olmak. 3 — Yaşı (10)dan aşağı ve (13) ten yukarı olmamak. 4 — Bu şartları haiz olanlar arasında Türkçe kıraat,; imlâ ve hesaptan — yapılacak — müsabaka imtihanını kazanmak. $ — Müsabakayı — kazananlar alınacak talebe miktarından fazla ise bunların tâbi olacağı kurayı boş çekmemek. 6 — Talipler ilk müracaatlâ- rında hüviyet cüzdanlarını (aüfus kâğıdını) mektep - vesikaları ve azami bir senelik çiçek aşımı ve- sikalarile sıhhat raporu ve (3) ndet fotoğrafı getireceklerdir. Kayit muamelesi pazar, salı, perşembe günleri saat 10 dam 17 ye kadardır. Bize Gönderiniz, * * * ; Size Tabiatinizi Söyliyelim... Onnik Ef.3 Aculdür. Ça- | buk ve scele | g! konuşur, det ve ıgaınn " sür'atle —mey- " dana gelirse » de kinsiz ve | Malk ve'tak | dirden hoşla- r Rikkati kolaylıkla tahri. - edilir. Ke- derli şeylerden — mücteniptir. Daima neşeli ve şakacı olmayı tercih eder. auhklın da Muhfır (Sulev- maniye) Necmeddin (Topkapı) Kemal (Eyüp) Beyler seçildiler. Diğer heyetler de şu suret- le teşkil edildi: Futbol heyetl: Rels: Orhan ( Süleymaniye ), mzalar: Basri (Beşiktaş), Salâhat- tin (Anadolu), Orban Şeref (Sü- leymaniye), Emin (İstanbulspor) Beyler. Atletizm: Rels: Adil Giray (Galatasaray), M. Sadeddin Ef.: Sakin olarak “,makta muvaf fak olur. Rer | hatine düşkül İeğildir. Mibr net ve meşel.kate tahammül eEĞEA DK Azaları Kemal Fenerbahçe), Al Rıza (Beşiktaş), Ekrem (mm İlhan (İstanbulapor) Beyler. Denizeilike: Reisı Ekrem Rüştü (Galatast” ceyk enlar Hikmet (Fiserbam Cevat (Beylerbeyi), Ekrem (Ber koz), Cevat (Haliç ) Beyler. Voleybol ve Basketbol: Reis: Besri (Beçiktaş), azalafi Münci (İstanbulspor), (Ali Rıd'" (Hilâl), Nuri (Kasımpaşa) Beyle” Boks ve lskrim: 4 Relis: Nuri (Beşiktaş), azalAf Rıza (Kumkapı), Ekrem (Beşl” gı-hr'l Beyler. taş), Hilmi !