9 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

9 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Eğlencesi Orhangt;îî;iğ Bir Genç Arkadaşlarını Fenalıkla İtham Ediyor. Orhangari, (Hususi) — Zeki laminde bir genç dün kırda çıplak ve yaralı olarak bulun- muştur. Zeki Ef,. nin anlattık- ları gu mealdedir : “Kalabalıktık, bir kır âlemi yapmıya gidiyorduk, kasabanın kenarına gelmiştik, lardan birkaçı sebepsiz üze- rime yüklendiler, onlarla bo- guştum, tabanca kullanmak İstiyen birinin elinden silâhını aldım, suya attım, kendim de atladım. Derenin öte tarafında barmancılar vardı, - şaşılacak şey - değneklerile bana saldır- masınlar mı? Babamın uşakları namusumu iki paralık ettiler. Almanlardan aldığım bonser- visi, 100 liramı çaldılar. ,, Tecavüze —uğrıyan gencin boynu tırmıklanmış, bir gözü wurulmuş, yeni ayakkaplarının teki kaybolmuştur. Bir Hâdise Daha Dün de bunu andıran bir vak'a duyuldu: Bir Romanyalı muhacire bayırda tesadüf edil- miş.. Çırılçıplakmış. Adam, s0- yulduğunu iddia ediyor. Halk hâdiseyi — muhacirin kimbilir ne halde olan elbisesini de- giştirmek için bulduğu bir kurnazlık — şeklinde — telâkki ediyor. M. Hayret Yeni Adana Niçin Çıkmıyor? Adana (Hususi)— Yeni Ada- na gazetesi birkaç gündür in- tişar etmemektedir. Gazete idaresi bunun makineye arız olan bir bozukluktan (leri geldiğ'ni söylemektedir. Mürettipler ise kendilerinin grev yapmaları yüzünden gâze- tenin çıkmadığını ilân etmiş- lerdir. İhtikâra Bir Çaro Adana; (Husust) — Bde- diye a ve otomobiller için yeni bir tarife yapmıştır. Bu tarifeden sonra ihntikârın önü alınmış olacaktır. Bir Haydut Yakalandı Cebelbereket, (Hususi) — 'ullu Mehmet ismindeki hay- ut jandarmaların takibi neti- cesinde Binboğa yaylasında yakalanmıştır. D k /âgjı arkadaş- - ı İstanbulspor Ve Altaylı Gençler Bir Arada ı İstani anundan bir safha v L İzmir (Hususi) — Fenerbahçe ve Galatasaray karşısında bile muvaffakıyetli netice alan İ- tanbulspor gençlerinin son İz- mir seyahati burada büyük bir alâka ile karşılanmıştı. Bu ta- kımın kulaktan kulağa akseden muvaffakıyetli - oyunları İzmir muhitinde İstanbulspora karşı geniş bir sempati uyandırmıştı. Bu takımın İzmire son seya- hatinde yaptığı maçların neti- celerini evvelce telgrafla bil- dirmiştim. Bu maçlar burada halkın büyük bir alâkasını celbettiği içindir ki — tafsilât vermeyi doğru buldum. Size maçlara ait bazı resimler de gönderiyorum. İstanbulspor ilk maçı Altay ile oynamıştı.. O gün saha oldukça kalabalıktı. Herkes, Türk futbolunun — güzidelerini bile mağlüp eden bu genç on biri görmek için büyük bir sabırsızlık gösteriyordu. Oyun, Altınordu klübünden Atletizm Serseri Marifeti Bir Kızı Kaçırmak İçin Babasını Yaraladılar Orhangazi (Hususi)— Narlıca köyünden birkaç serseri, kom- şu köyün tarlaları içinde uyu- yan bir âailenin kızını kaçırmı- ya teşebbüs etmişler, babasının muhalefeti üzerine iki el silâh atarak yaralamışlardır. İhtiya- rın fitıkli olması sıhhi vaziye- tini vahimleştirmiştir. M. ÇEŞME PLÂJLARINDA HAYAT İzmir civarındaki Çeşme Plâjlarına bu sene çok rağbet vardır. O kadar ki otellerin hepsi dolmuş, çadırlar kurulma- sına İüzum görülmüştür. Plâjda hayat çok neşeli ve eğlenceli /| geçmektedir. Himayei Etfal de büyük bir gardenparti vere- Hey'etin' Relsi Hüseyin Fikri Beylu hakemliği altında baş- ladı. İlk akım İstanbulsporlular tarafından yapıldı. Bunu Alta- yın çok muvaffakıyetli bir inişi takip etti. Oyun muntazam bir cereyan İçersinde devam edip gidiyordu. Bir aralık bönbülmoda gençler Selâkat- tin Beyin ayağile bir gol ka- zandılar. İstanbullu gençlerin bu oyundaki bütün muvaffa- kıyeti bu on dakika içersine sığdırılabilirdi. Ondan sonra seksen dakika <zarfında top kaleden kaleye, bocalama ka- bilinden gitti ve geldi. Bu bo- ealamaca oyunda heyecan ve zevk aramak tamamen beybıâdo idi. Altay bu gole ayni şekilde bir gölle mukabele etti. Oyun berabere bitti, İzmir sporcuları bu ilk oyun- dan sonra: — İstanbullu gençler saha- ya alışmadı. Kıymetini ikinci 'SON POSTA SON İSTANBUL - İZMİR SPOR TEMASINDAN ÇIKAN NETİCE bulspor - Altay oyi . ' oyunda gösterecek, diyorlardı. İkinci oyunu Altınordu İle yaptı. 927 senesinde Türkiye ikinciliğine kadar yükselen Al- tınorduya — karşı — İzmirlilerde her zaman bir teveccüh vardır. Oyun başladığı zaman Al- tınordu kalesinin sıkıştığı gö- rüldü. İstanbulaporlu gençler temiz akınlarla Altınordu ka- lesine inerek 15 dakikada iki gol yaptılar, Bu iki gol İstan- bulspor takımının ilk oyundaki beceriksizliğini unutturacak ka- kar şahane idi. Fakat medense vaziyette büyük bir değişiklik oldu. Al- tınordu, oyunu — İstanbulspor nısıf Sahasına İntikal ettirerek Üstüste dört gol yaptı. İstan- bullu gençler ambale bir va- ziyette oyuna demam ediyor- lardı. Bir aralık İstanbulspor- lular caplanır gibi oldular, Biri penaltıdan olmak üzere iki gol yaptılar. Ondan sonra İstan- bulspor kalesi yine sıkıştı ve çok iptidal bir müdafaa oyunu |İZMİRDEKİ ÜZÜM 'VE İNCİR MAHSULÜ Amerikalılar Bu Sene Fazla Mal Sağdan: Konsolos M. Bresley, Zeki ve Mehmet Zeki beyler İzmir, ( Husust )— Amerika- l hlar bu sene memleketimizden fazla miktarda üzüm ve incir satın almıya karar vermişler- dir. Fakat bunun için bazı sıhhi şartlara riayet edilmesini istemektedir. Amerika konso- losu, incirlerin işlenmesine ait olan bu şartları Polis Müdür- lüğüne bildirmiş, polis te han sahiplerini bu şartlardan ha- berdar etmiştir. Aynca bele- diye de incirlerin sıhhi tedbir- lere riayet olunarak işlenmesini kontorol etmektedir. Alacaklar [Kınıı!pı;ı üâzüm bağlarında garip bir korkuluk Mıntakamızın üzüm ve incir mahsulü bu sene hastalıksız- dır. Mahsul geçen senelerden azdır. Fakat Yunanistan üzüm rekoltesi bizden daha noksan- dır. Şu vaziyete göre, bu sene mahsullerimizin para edeceği Ümit olunabilir . Amerikan konsolosu Mister Bresley, Ticaret Odası İstih- barat memuru Zeki ve baş tercüman Mehmet Zeki Bey- lerle birlikte kazalara tetkikata çıkmıştır. tatbik ederek — mağlübiyetten yakayı sıyırdılar. Üçüncü oyun da hemen ayni şekilde cereyan etti. Karşıyaka spor takımı rakibinin karşısına zayıf bir kadro ile çıktı. Oyunun ilk devresinde her İki takım cansız bir şekilde bocaladılar. İkinci devrenin ilk dükikaları - İstanbülüpor — bir gol yaparak sön” korandü . öy- nadı. Ondan sonra yine mü- dafaa oyunu tatbik etti. Karşı yaka rakip kalesine yaptığı hücumlarda iki gol temin etti. Fakat son dakikada İstan- bulspor gençleri bir gol daha yaparak güçlükle mağlübiyet- ten kurtuldu. Şunu da söyliye- llm ki tatil münasebetile İzmir takımları ekzersiz. yapamamış- lardı. - Bu. da İstanbulspor için bir kazançtı. İstanbullu —genç- leden Salâhattin ve Hasan Beyler burada çok iyi bir tesir bırakmışlardır. Adnan AÂşk Cinayeti Bir Genç Yengesini Kurşunla Öldürdü Gemlik, (Hususi)— Gemici isminden galat olan Gemiç- köyünde Şerif adlı bir deli- kanlı, yengesi Şerife Hanımı tabanca ile öldürmüştür. Arada geçen bir kalp alâ- kasının bu kanlı cinayete #se- bep olduğu süylenmektedir. Katil —delikanlı -yakalanmış, Adliyeye verilmiştir. Memlekette Ziraat Bu Sene Her Tarafta Bolluk Var imdi Köylünün Bütün midi Ziraat Bankası- nın Son Kararındadır Erzurum, (Hususi)— Bu sene hububatta — sürme — hastalığı vardır. Buğdaylar başaklandı, arpalar da kemale erdi. Bazı taraflarda hasada bile haşlan« dı. - Vilâyet dahilinde yakın zamana kadar şiddetle hüküm süren sığır vebası hastalığının mücadele ile önüne geçilmiş, hustalık yok denecek kadar azalmıştır. Bu sebeple evvelce konulmuş olan hayvan ihracatı meninuiyeti kaldırılmıştır. Yağmur Ve Dolunun Zararı Kars, (Husu) — Son yağan yağmurlar, henüz çiçek açmış bulunan meyva ağaçlarına çok zarar vermiştir. Kağızman ta- raflarına yağan dolunun da o havalide . hayli zararı dokun- muştur. Fiat Düşkünlüğünden Korkuluyor Eskişehir, ( Hususi ) — Her tarafta buğday, yulaf ve çav- dar gibi hububatın biçilmesi işi bitmişti. Harmanlara de- vam ediliyor. Yazlık mahsul köylünün yüzünü güldürecek kadar iyidir. Fakat fiatların düşkünlüğünden korkulmakta- dır, Ziraat Bankasının yapacaği buğday mübayaasının fiat düş- külüğüne karşı mücssir olması temennileri umumidir. İspartada Bolluk İsparta, (Hususi) — Hubu- batın hasat ve harmanına de- vam edilmektedir. Mahsul bu sene oldukça bereketlidir. Yal- hız satışlar henüz durgundur. Nuhut ve soganlar da - top- lanmıya başlanıldı. Trabzonda Fındık Mahsul ! Trabzon, ( Hususi) — Yeni sene fındık mahsulü birkaç güne kadar piyasaya çıkacak- tır. Her tarafta mahsulun ha- sadile uğraşılmaktadır. Bu se- neki rekolte (yeçen seneye hnazaran biraz noksandır. Kavun Ve Karpuz Uzunköprü, (Hususi) — Bu sene kavun ve karpuz gerek burada, ve gerek Trakyanın diğer tarafında çok mebzuldür. Fakat fiatlar düşkün olduğu için çiftçinin eline fazla bir para geçmemektedir. Alman- yaya kavun ihracı teşebbüsü- nün bu fiat düşkünlüğünün önü- ne geçeceğiümit edilmektedir. İZMİR TİCARET MEKTEBİNDE İzmir Ticaret Mektebinden bu sene 40 genç mezun olmut” tur. Bunlardan bir kısım İstanbul Âlt Ticaret mektebine, kısmı da Şarl Ruva Ticaret mektebine girerek tahsillerini l mal edeceklerdir. Resimde gençleri bir arada 'örüyoruz. gençlere bundan sonraki masailerinde de muvaffakıyet ni ederiz.