9 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

9 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Kari Gözile Gördüklerimiz Kahraman Askerlerimize Teşekkür S/8/931 tarihinde zuhur eden Teşvikiye civarındakl yangın he- hüz yanmıya başlıyan — evimin saatlerce söndürülmesine ve tu- tuşan kaplamalarla pençere tah- talarını ellerile sökmek ve civar- daki kuyu ve çeşmelerden kova- kırla su taşıyarak bütün varlık ve kuvvetlerile çalışan ve diğer taraftan eşyalarımın zayi olmadan ve kırılmadan taşınmasını temin eden Taşkışladaki beşinci alay zabitlerinden |birincı mülâzüm İh- tan Beyle mülârim Zeki ve Muzalfer Beylerin ve emirlerin- deki beşinci alayın kahraman ve yılmaz askerlerinin yardımlarına Sonsuz şükranlarımın muhterem Züzeteniz vasıtasile iblâğım rica ederim efendim. Bu kahramanlar yalnız benim eyimi ve eşyamı değil, oradaki yirmi kadar evin eşyasını kurtar- dılar, Bunun için onlara teşekkür etmek millet namına sizin de vazifeniz Icabındandır. efendim. Karilerinizden: Suphi Feriköylülerin Şikâyeti Feriköyündeki boya — fabrika- sından çıkan fena Na pek pis kokulu sular Feriköy Feri cad- desinde oturan halkı çok müthiş turette rahatsız etmekte ve has- talığa — sebebiyet — vermektedir. Suların, föbrikadan Feriköy dere- sine akması için borular yapılınış İse de borular derenin ağzina gelmeden sokaklara akmakta ve © civarı pis bir koku İstilâ etmektadir. Belediyenin burayı kontrol etmesi ve ona göre fab- rikaya tedbirler tavsiyerinde bu- kunması Jânımdır. Ş. AE C DN Feriköyde Spor Faaliyeti Feriköy muhiti apora pek faz'a #hemmiyet vermekte ve azami derecede çalışmaktadırlar. Feri- köy İğmkn” Yardü'tedere olmar makla beraber pek kuvvetli ta- kımlara maliktir. Birçok mümasil kulüplerle yaptığı maçlarda azami bir farkla galip gelmiştir. Kıy- metli heyeti idaresinin sâyü gay- reti sayesinde sahaları da mun- tazam bir hale ifrağ edilmektedir. Feriköy İdman Yurdu heyeti ida- resini ve gençlerini tebrik eder, muvaffakıyetler temenni ederiz. Cevaplarımız İzmirde Karantina cuddesin- de 30 numarada Sedat Hakkı Beye: Hakkınız var. Ne yapalım ki böyle şeyler oluyor. Esasen biz dokunmuş değiliz. Yaptığı hata- larla kendi kendisine dokun- Muştur. — ——— —— TAKVİM — Gün 81 9- Ağustos -O3İ Hızr 96 Rumt 27 Haziran * 1847 — yalat-ezani-vasati Arabi M Rebillervek-350 Sak-ezanlevasat! —— Güneşlos. 45 508 | Akşamlı2.— 1017 Öğle 402 1219 | Yatar Lı.uu.ıı kindi| 855 İleir | Tinaak İ7 AsIz. 06 —— Tefrikamız : No. 105 “Ben gsizin kadar masum, temiz, lekesiz, nezih bir var- ği tasavvur. bile edemezdim. Tabiatte de böyle müstesna bir şey yok: Ne şeffaf bir Yaz seması, ne bembeyaz bir bulut, ne bir zambak... , ” “Ben öyle bir körüm ki Yözlerim yalnız - sizi görmek İçin yaratılmıştır. ,, “: Sizinle bnluçınğınıa sabahında - hl, benim “kadar Oımldla Teğzetini tatmış değildir. , Alman Naiîarîltalya Hükümet Merkezinde Hararetle Karşılandı na Neler 0 Bi'ti P Bendien — isminde Holandalı bir doktor, kanda kanser mikrobu mevcut olup Doktor olmadığını anlamak — usulünü keşfetmiştir. Bu keşfini İngil- Alman Nazırları Italyada Roma 6 (ALA) — İtalyan gazeteleri, bugün — Romaya vâsıl — olmuş — olan Alman nazırlarına “hoş geldiniz,, de- mektedir. — Giöornale D'ltalya gazetesi, — vukuatın inkişafı, ecnebi gazetelerde ve has- 4 saten Alman gazetlerinde neş- redilmiş olan makaleler Alman pazırlarının ziyaretini Avrupa siyasetinin en mühim hâdisesi olarak göstermekte olduğunu yazmaktadır. Paris ve Londra seyahatle- rinden sonra Roma ziyareti, iki Alman devlet adamınin” şahsi temaslarının — neticesini teşkil ve bu temasları ve ayni zamanda İtalyan siyasetini tel- KUCAKTAN KUCAĞA SERVER , BEDİ « Elinize dokunduğum vakit bütün kâinat avucumun içinde yor, eriyor, parmaklarımın arasından akıp gidiyor, niha- yetsiz boşluklarda yalnız ikimiz kalıyoruz. » « Sizin için tedirim. » K “Bütün genç kızlar, lekhuı':- in, temizliğin ve nezahetin üuîhul gibi — size tapınmak mevklindedirler. , Ş * Dalma — susuyorum. İçim- deki sesinizi dinlemek İçin.,, - herşeye muk- tereye getirmiş, doktorlardan mürekkep telif resmi he- yetlere tetkik ettirmiş, ve bu tet- kikat, bu usul ile kanseri teşhis mümkün olduğunu İspat etmişlir. Bu keşfin ehemmiyeti şura- dadır: Kanda kanser mikrobu olduğu —anlaşılırsa, doktorlar hastaya vaktinde operasiyon apmak imkânını bulacak ve gn suretle onu muhakkak bir ölümden kurtarmıya muvaffak olacaklardır. Dr. Bendien üç dört sene- denberi kanser tedavi için bir serom aramakla meşguldür. Bul duğu seromun daha bir müd- İspanyada Büyük grev Devam Ediyor Seville, 6 ( A.A )—Şehirde ve eyalet dahilindeki küçük şehirlerde sükün hüküm sür- mekte olup umumi grev yü- zünden hiçbir hâdise olma-. mıştır. ,Iîlı'Corogı. 6 (A A.) a La Coronge teşkilâtı esasiye hnunıın“:: 'kıdnnı hazırla- mağa memur muvakkat komis- Lou bugün öğleden sonra top- ınmıştır. v aararaeaaeaeşae eee İN his eylemektedir. Tribuna ga zetesi, M. Brüning ile M. C“_" tius'un Romayı ziyaretlerinin İtalyan siyaseti ile hemahenk olduğu — mütaleasında bulun- tü Alm.anyıyı Yardım Nevyork, 6 (A;A. )— Nev- dünyaya — geldiğimi Fakat, müthiş birşey var, niçin öleceğimi'de anladım.; “ Hayır, müthiş değil. Evet müthiş, fakat onisbette güzel, mükemmel ve elzem. ,, Yalnız mektepte biraz ede- biyat kültürü almış olan Ner- min için bu mektuplar yepye- ni şeylerdi. Hepsini tekrar tekrar okuyor ve gayriihtiya- ri ezberliyordu. Artık — onun — hayatında göze — çarpacak derecede bazı — değişiklikler — vardı: Adanın kalabalık yerlerinde biç görünmiyordu, Nadire ile beraber davet edildiği poker partilerine — hiç nğrııııyorü." det tecrübeye ihtiyacı olduğu- au söylemektedir. Fakat şimdiye kadar bu seromu tatbik ettiği kimseler- de iyineticeler aldığını, kanda mikrop kalmadığını ve hasta- lığın nüksetmediğini görmüştür. Şimdi bütün kanser müte- hassısları doktor Bendien tara- fından keşfedilen bu yol Üze- rinde yürüyerek seromun kat'i şeklini tesbite — çalışacaklardır. - Herhalde doktor Bendien şeromu fetetmek yolunu keş- ffühil bulunmaktadır. *” Resimde Doktor Bendien tecrübe yaparken görülüyor. |Deniz Silâhları Ve Amerika . Vaşington, 6 (A. A) — A- merikanın iki sene müddetle deniz inşaatını tatil etmeyi teklif edeceğine dair olan ha- ber, gerek riyeseti cümhur sarayında ve gerek hariciye nezaretinde tekzip edilmektedir. Hariciye nerzaretinde, şubat ayında Cenevre'de toplanacak olan tahdidi teslihat konferan- sının içtimamdan evvel deniz taslihatının tahdidi meselesini açmak arzusuna delâlet eder hiçbir şey olmadığı beyan olunmak tadır. diğer bankalarla bilitilâf Ray- hişbankla adtedilmiş olan itilâfa iştirak etmiye karar vermiştir. sokağa çok az zıkiyor ve çik- tığı vakitler, gezmek için, tenha deniz — kıyılarım, — çamlıkları tercih ediyordu. Kitap okumıya da merakı art- mıştı. İstanbuldan kitapler getir- tiyordu. Romanlar, bilhassa aşk romanları.|Hatta kendisinde yazı yazma merakı bile uyanmışlı. Hatıralarını kaydediyordu. Ki- taplarda gördüğü güzel cüm- leleri bir deftere topluyordu . Fafat yazdıklarını hiç kimseye, Nadireye bile göstermiyordu. Feridin mektuplarına verdiği cevaplar gayet sade şeylerdi. Fakat — samimiydi. Yazmak, yazmaktaki — aczini — itirafla başlıyordu : “Ferit Bey, sizin güzel his- Karı Koca nın En Mühim Sebebî'ğ —. Bir Kocanın Şikâyeti Kocaları — dinleyiniz, onda dokuzu karısından müştekidir. Onların şikâyetleri, dün aldı- ğgım bir mektup yazıldığı veç- hile gu suretle hulâsa edile- bilir: “Karıma ne oluyor bilmiyo- rum. Günden güne sinirli, geçim- siz oldu, yaşanmaz bir hal aldı. Kendisine fena muamele edildi- Şine kanldir. Halbuki ben, bu dar zamanda, evimi geçindirmek için didinip duruyorum. Onu hayatın darbelerinden kurtarmak için gece gündür. çalışıyorum. Fakat o bunu anlamıyor, ne İste- diğini de bilmiyor. Elbisesi mi eksiktir? Akşam sofrasında ye meği mi yoktur? Evinin kirası mi verilmemiştir? Çocukları mı açtır? Muntazam eve mi gelmiyorum? Hayır hiçbirisi de değil. Bir ka- dınin mes'ut olması için lâzım olan her şey hoş. Fakat bizim hatun memnun değil. Bu muam- manin içinden bir. türlü çıkamı- yorum. Bana bir geçinme reçe- tesi verir misin ? , Bu erkekler ne garip mah- lüklardır yarebbi! Bütün dünya- yı yerinden oynatan ihtiraları vardır. En güç bir işi kurup işletmesini bilirler. Hayatta bin bir müşkülle çarpışıp muvaffak olmanın sırrına vâkıftırlar. Fa- kat kadını idare etmesini bil- mezler. İşte evde karı koca kavgalarının en mühim sebebi buradan çıkar. Geçinmenin sırrı ve reçetesi buradadır. Kadınlar, sadece iltifat beklerler. Onun koca- sından beklediği şey budur. Halbuki erkekler hayatın yor- günlüğü — ve karılarına — alış- miş olmaları dolayısile, artık iltifata lüzum görmezler. Karısı şunu yapmışmış, yeni bir elbi- se giymişmiş, o gün kocası için şöyle bir yemek pişirt- mişmiş, bunların farkında bile olmaz. Evine girince sadece huzur. ve rahatını düşünür, karısile meşgul olmiya İüzum görmerz. Kadın ise, nekadar ihtiyar- larsa ihtiyarlasın, daima ka- dındır. ve daima kocasından yeni — evlendikleri — zamanda olduğu gibi iltifat ve muhab- bet ister. İkinci bir mesele daha var- dır. Kadın evde - sikılmıştır. Akşam bir eğlence ister. Er- kek onun bu ihtiyacını anla- maz. Oturup uyku kestirmiye çalışır. Bütün gün vücudu ve kafası Jlerinize ve güzel ifadelerinize cevap vermekten âcizim. Hem de ben bunlara lâyık mıyım? Kabil mi? Amma biliyorum ki ben yalnız vesileyim. Bu bile bana gurur veriyor. RUS DiKiİŞ AŞİR EF. KÜTÜPAN Dünya MARKALA Köpek Kavgaları-. Bugün İçin Güzellik Dersi Çene altı şişmanlığı, ka- dımı hem şişman, hemde | çirkin gösterir. Her kadın gerdan denilen bu fazla eti izale etmeğe çalışma- hdır. Bunun için de müte- hassısların tavsiye ettik- leri tedbir şudur. Çenenizi sirkeye batırıl- | mış bir bezle bağlayınız. | Sonra — gerdanınızın — etli tarafını yumrukla vurunuz. Hafif darbelerin faydası yoktur. Buna her gün sabahları birkaç dakika devam edi- niz. dinlenen kadın bunua taham- mül edemez. Sinirlenir, titiz- leşir ve kavga başlar. 4 Evinizin saadeti, karınıza yapacağınız muameleye tâbi- dir. — Karınızı tanıymız, ona ç daima ilk evlilik zamanınızda imişsiniz gibi hareket ediniz. * İzmirden P, N Hanıma: Erkekler fazla kıskançlıktan — hoşlanmazlar. Kıskançlık aşkın tezahürü olduğu için iyi bir şeydir. Fakat sebepli sebepsiz — kıskançlık göstermek erkeği — bizar eder, arada anlaşama- mazlık tevlit eder, kıskanınız, — fakat ifrata varmayınız. * Ankaradan K. P. Hanıma; Yaz tatilinden istifade ede- rek İstanbula geldiğiniz zaman — eskiden sizi sevdiğini söyliyen genci bilvasıta buldutur, bu- günkü — hislerini — öğrenmiye — çalışırsmız, — size karşı — hâlâ — alâkasının demam ettiğine ka- naat getirirsen, kendisine İs- — tanbulda bulunduğunu — hisset- — tirirsin. İzzeti nefsini kırmak- sızın — sevgilinizle — buluşmuş — olursunuz. a * Konyadan Fikret Hanıma : Dedikodulara kapılmayınız. Sevdiğiniz. erkek başka ka- | dınlara karşı da nazik ve mül- tefittir diye, iyi koca olamaz diyenler sadece gülünçtürler, Bu, bir tabiat — meselesidir. Nezaket, kadına iltifat demek değildir. Siz onun size karşı — olan alâka ve muhabbetine — bakarak hükmünüzü veriniz. Hanımteyze “Sizin gibi şair mizaçlı bir —£ DEPOSU SOKAĞI 6s NUMARA Nal, RA DİKAT