13 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

13 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

-“SON POSTA Ağustös 13 — (3 — 3 — Rusya, Türkistanda ya- peyan İngüiı. Fransız, İtalya ve Amerika tebaasının tevkifi- | ne karar vermiştir. 4 —Umumi bir sulh kon- feransı aktedilmek üzeredir. Evet, Fakat bu cins, cins gazetelerin içinde Türkiyenin ne olduğunu söyliyen tek bir satır bile yoktur. Sanki 25, 30 milyonluk ko- ca bir imparatorluk birdenbire haritadan silinivermiştir. K SYN Geceyi bu düşünceler - ile geçirirken bir aralık “Hıyve,, yi ve “ Serdar Cüneyt ,i görmüş olan Ali Ef.yi tekrar oralara göndermenin —münasip — olup olmıyacağı noktası üzerinde bir hayli durmuştum. Nihayet karar da verdim. Sabahleyin erkenden “Beh- ram,, B. bizi ziyarete gelmişti. Kendisine kararımı söyledim ve Emir Hiz.inden müsaade almıya delâlette bulunmasını rica ettim. Fakat Behram Beyin bu sabahki ziyaretten maksadı benim ricalarımı dinlemek de- gil, bana Buhara Emiri namı- na mühim bir vazife tevdi etmek imiş. Bu vazifenin ne olabileceği- ni kabil değil tahmin edemez- siniz. Size ben anlatayım, Beh- ram Bey dedi ki: — Emir Hazretleri bu mü- gevveş vaziyette Rusyaya kar- gı memleketin bitaraflığını mu- hafaza etmek ve bu arzuyu Rusyaya bildirmek arzusunda- dırlar. Fakat bu vazifeyi Bu- hara memurlarından herhangi birine tevdi etmek mahzurludur. Binaenaleyh bu sahada bize hizmet edip etmiyeceğinizi öğ- renmek arzusunı ar. Bu, garip bir teklifti. Fakat derhal: — Hayhay cevabını verdik. Bahis umumileşti. Behram Bey hep Buharanın bitaraf kalmak arzusu üzerinde ısrar ediyor: — Bu memleket bizim mev- rus mülkümüzdür, ecdadımız- dan kalmadır. Vazifemiz onu olduğu gibi muhafaza etmek- tir. Biz kimseye ilişecek deği- Güzel San'atler Birliğinde Güzel San'atler Birliği Ede- biyat şubesinden; 13 ağustos perşembe günü (bugün ) saat en yedide Birliğin Gülhane parkı methalindeki merkezin- de aylık toplantı. yapılacaktır. Musiki, çay ve edebi hasbıhal vardır. Azanın bu ilâm davet sayarak refikalarile — birlikte teşrifleri rica olunur. Bursa lera Memuru İstanbul Müddeiumumiliğin- den: Bursa birinci icra memuru Cemal Beyin derhal vazifesi başına hareket etmesi ve aksi Buhara Emiri Tarafından Beni Ziyarete Gelen Adam Garip Bir Teklifte Bulundu YAZAN: M. KÂZIM |gerdınlıklır ve atlarının üze- rinde zerrin eğerler taşıyan bu efendilerin karşısında, alelhu- Mektebinizi Seçmeden Bize * * * Sorunuz, İzahat Alınız Son Posta Karilerin Mektep Müşküllerini Hal | İçin Kendilerine Delâlet Etmektedir Çocuğunuzu hangi mektebe vermek istiyorsunuz? Bu sene tehsilinizi ikmal etmek üzere hangi mektebe girmek istiyorsunuz ? Gazetemiz gençlere ve ebeveyne rehberlik etmek Üzere bütün mektepler hakkında her türlü malümatı vermiye amadedir. Mektebinizi seçmeden ev- vel bize sorunuz. ve girmek istediğiniz mektep hakkında isteyiniz. bizden malümat Yalnız cevap için ( 6 ) kuruşluk posta pulu leffetmeyi nimiz kimsenin de bize ilişme- mesidir, diyordu. Kendi kendime bu müta- leayı dinlerken: — Güzel, dıyorduıı. fakat Yerli Mallar Sergisi Heyetine Gücenmişler Salı akşamı açılan Yerli mallar sergisini dün akşama kadar takriben 20 bin kişi ziyaret etmiştir. Sergide dün de yeniden birkaç pavyon açılmıştır. Satış- lara hararetle devam - edil- mektedir. Yalmz Elektrik Şir- keti dün sabah serginin elek- triklerini kesmiş, akşam dörde kadar mumlarla idare edil- miştir. Tütün İnhisarile Uşak ve Alpullu — şeker - fabrikalarının sergiye iştirak — etmediklerini yazmiştık. Öğrendiğimize göre şeker — fabrikaları — idareleri sergiye iştirak için tertip heye- tinden bir davetname alma- dıklarını - söylemektedir. Sergi Tertip Heyeti Reisi Nazmi B. ise davetname gön- derildiğini, gönderilmese bile gazetelerin neşriyatı kâfi oldu- ğgunu ileri ıümılılı Bir — Doğu, Dnııuı Gazeteci arkadaşlardan Kastomonili Talât Mümtaz Be- yin Kastomonide bir erkek çocuğu dünyaya gelmiştir. Ar- kadaşımızı tebrik eder ve (Yılmaz) adı verilen nevzada uzun Ömür dileriz. SON POSTA Yevml, Siyasi, Havadlis ve Halk gaxotes kdare : İstanbul, Nuruasmaniye Şeref sokağı 35-37 Teleton — İstanbul - D3 Posta kutusu: İstanbul - 741 Telgrafi — İstanbul SON POSTA ABONE FİATI YÜRKİYE 1400 , 150 . w . 140 » — EBCNzal 1Sene — T kn AŞ Ho0 , e w, Üi #0 4 Gelenevrak gari varilmsı. Mânlardan mosallyek akamız. Şeker Fabrikası 1 Taşkent sokaklarında bir araba ve bir atlı liz. Binaenaleyh bütün temen- | bir taraftan da yan gözle Beh- ram Beyin belinde asılı duran altın kemere bakıyordum: — Aç ve çıplak Bolşevik askeri bellerinde kocaman al- tın kemerler, boyunlarında altın Bugün Beklenilen Vapurlar İzmir - Türk - İskenderiye Pire - İzmirden Marmara - Türk - Mudınyı Gemlikten Bandırma - Türk - Karabi* gadan Yem Dünya - Türk - İz Byruı * Yunan - Pirede Bulgarya - Bulgar - Pire d Sinaya -« Fransız - Nevyork- tan $ Tadla - Fransız yadan Bugün Gidecek Vapurlar - Marsil- Selâmet - Türk - Ayvalığa © Cümhuriyet - Türk - Hopıyı Adnan - ire Nilüfer - - Mudıı- ya Gemliğe Leopolis - İtalyan - Triyesteye Vienna - İtalyan - Triyesteye Daçya- Romanya - Kösten- ceye Andros - Yunan - Pire Mar- silya İskenderiyeye Bi - * Varna Za Sinaya - Fransız - Köstenceye SEYRİSEFAİN Mezkaz acenta: Galatata Köprü başı B.2362. Şube A, Sirkeci Nü- hürdar zade han 2. 2740 TRABZON POSTASI (Cumhuriyet) 13 Ağustos perşembe 17 de. MERSİN POSTASI ( Anafarta ) 14 Ağustos Cuma 10 da Galata Rıhtı- mından kalkarlar. Meclisteki Müzakere« nin Zabıtlarını Aynen Yazıyoruz (Baş tarafı 1 inci sayfada ) beş on kişinin hürriyeti kelâm namıma çürük, sakat yazı yaza- cağız diye feryat etmelerine Meclis ve Devlet hiçbir vakitte asla ve asla müsaade edemez. Matbuat hürriyetinin suüsti- mali ne netice verir takdir edersiniz. Şöyle tarihi yoklıya- cak olursak demin Ahmet İhsan Bey arkadaşımın söyle- diğı veçhile biz istibdat dev- rinin matbuatını da bilirir. (Deva mı var) sus bu efendilerin İngilizlerle dürüst geçindiklerini öğrendik- leri zaman bitaraf kalabilecek- ler mi? Behram Bey görmüştü, sordu: — Ne düşünüyorsunuz? — Hiç, dedim. Fakat acaba bu memleketin, bilâkis Rusya ile birleşerek İııiliılıd muhitlerinden atmıya çılıımuı daha münasip olup | olmıyacağını düşünüyordum. Müsahabe bu noktada kaldı ve Behram B. de bize tevdii istenilen vazifeyi kabulde mu- lhıldım' iürmek Üzere çekilip gitti. beni dalgın Nişan Merasimi Tütün İnhisarı Üsküdar De- posu Müdürü Hacı Nuri B. Ke- rimeleri Naime H.f ile genç Diş Tabiplerimizden Ziya B. in Nişan — Merasimi mmlıcada mumailey Hacı Nuri Beyin ha- nelerinde icra edilmiştir. Ta- rafeyne saadet temenni ederiz. Istanbul 3 üncü İcrasındanı Jozef Kohen şirketine 446 lira borcundan dolayı mahcuz — bulu- nan Ortaköyde Mecidiye mahalle- sinin Bahçe sokağında kâin eski 30, 32 yeni 16, 18, 20 mumaralı iki bap dükkânı müştemil hane- aü yirmi dört hisse İtibarile Üç hissesinin icra kılman birinci mü- zayedesinde ikl yüz liraya talibi uhdesinde olup ihalel katiye ya- pılmak Üzere tekrar on beş gün müddetle müzayedeye konulmuş- tur, BUDUDU: Sağ tarafı Aşir Efen- dinin dükkânı, solu İsak Fresko- nun dükkânı, arkası Yaninin ha- ne bahçesi ile mahduttur. MESAHASI: 32 metro terbiin - de arazinin 70 metrosu hane ve 12 metro bahçedir. EVSAFk: Hane, Bir ve ikinci katlar haricen kârgir dahilen ah- şap, birinci katta çıkan merdive- ni müzayik diğerleri ahşap ve üçüncü kat ta ahşaptır. Birinei kat: Bir sofa Özerinde fç oda, bir helâ, bir zemini çi- mento mutbah, bir de sabit do- laplı olup ayda on beş lira kira ile Matmazel Sultana Aseo — sü- kindir . İkinci kat: Bir sofa üzerinde üç oda, bir helâ, bir mutbah olup hissedar Fani Hanım sakindir. Üçünçü kat: Bir sofa üzerinde 2 oda, 2 saabit dolabi mevcut ve Üzeri örtülü zemini çinko bir ta- raça vardır. Bu kısımda borçlu we hissedarlar sakindirler. Hane altındaki 18 numaralı dükkün: Zemini çimento, arkada merdiyen, altına müsadif bir kö- mürlük ve camekân bölme bir depo olup aralık babçeye kapu- su vardır , dükkân kepenkleri demir içinde on altı Hira kira ile Yasef Eleadi kiracıdır . 20 numaralı dükkân: Kepenkle- rl demir zemini taştir, derununda on Üç Hira kira ile kasap Yako Efendi kiracıdır. Mezkür hane ve dükkânlarda elektrik teçhizatı ve terkos mev- cuttur. Fazla malümat 1930.19 numaralı dosyasındadır. Yüzde beş zammile taliplerin tamamının kıymeti muhamminesi olan 5358 Hradan hisseye amusl, miktarın yüzde onu alebetinde y akçesini teslim vezne etme- rıx ve 318'1931 tarihii müsa- dif pazartesi günü 4 ten 16 ya kadar ihaleci katiye müza- yedesi yapılacağı ilün olunur. ( Mabadı yarın) unutmayınız. * Ticaret Mektebi mesleğe ait derslere fazla mevkd ve ehemmiyet verilir. Balıkesirde Rifat Beye:; Ticaret Mektebi hakkında sor- duğunuz suallere madde madde cevap veriyoruz: 1— Ticaret mektebi niharidir. Parasızdır. Yalmız Âli kasmına girenlerden 175, Yüksek Ticaret Mektebine girenlerden 275 kuruş duhuliye alınır. 2 — Ticaret Mektebi bir mes- lek mektebi olduğu için alelâde orta mektepten farklıdır, derslari arasında çok fark vardır. Burada Bir numaralı kariimiz: , Aileperverdir. Çoluk ve ço- Udlarını etrafına — almaktan evk alır. Çalı pır. Girginlik | gösterir. Hid- İ detinde şiddet | vardır. Hanım ka- | lerile | olan - bir Resminizi Bize Gönderiniz, * * | Size Tabiatinizi Söylı'yelı'm... * İki numaralı, rilmiz: Ev iş- meşgul ev 3 — Lise tahsili ile, yüksek kısım tedrisatı arasında da ayni farklar vardır. 4 — Âll Ticaret kusmımdan çıkanlar, çıktıkları şubeye göre muhtelif mesleklere intisap ede- bilir. Şehpender kısmından çıkan, hükömet memuru olabilir. Diğer kısımlarından çıkanlar Hcaretane- lerde küçük bir staj gördükten sonra serbes ticaret hayatına da atılabilirler. Aynı zamanda Tica- | ret —mekteplerinde edebilirler.. muallimlik * Hâki beşe İntizamı ve ceyi ihmal et- mez. Acul ve | -*4 şarlatan değil- | dir. Menfaat- lerinden başkalarını da istifa- türda kadınıdır. Ço- | de ettirmiye mütemayildir. zuklarına — karş şiddet — gösteremez. — Temiz- liğe itina eder. Kanaatkârdır. * Üç nmumaralı kariimiz: Kendini ezdirmez, serkeşliğe mütemayildir. Feragat — ede- mez, — kanaatkâr — değildir. ketlerde bulunmaktan ziyade başkalarının — iradelerine uy- uysallık gösterir. DA 20Beş mumaralı karlimiz; Sakindir. Kendini gösterici hareketlerde bulunmaz, mu- hitinde cereyan eden şeylere | ihmalcidir. karşı — lâkayıt tecessüse © - Va kendini serdizimezini bilir. —| Jszaftan tltçizaiptir. hırçınlık ve r T7 öeğildir, tetkik | * A, Cavit Ffendi: Zeki ve eceriklidir. Fi- oe e| il ve hareket-- pek düşkün — -ğildir. Kısmet * Hasan Efe:. ”- Şıklığa ve ıdinl göstet” miye — hevesi kârdır. Tehlikt ve — zararlart ataklık göstef” mez. Hayatıni