19 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

19 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Münderecatımızın çok- luğundan dercedileme- mMiştir. Adana Milyoneri- nin İflâs Davası | Baş tarafı 1 inci sayfada| ğini, son muamelede zimmet- lerinde para kaldığı da anla- tıldığını beyan edildikten son- ra Cümhuriyet otelinin müzaye- | — Bir ay, arka Üstü tembel tem- 2 — Yavaş yavaş meşeniz kaçar, 3 — Betbinlik tembelliğin çocuğu- z S Sözün Kısası Güzel San'atler Birliği t .— bir “Milletler açılacakmış; bizden de Cumhuriyet gazetesi vası- tasile, güzel'”san'atlere ait bir eser istemişler. Gazete, bu haberl verirken bizim Güzel San'atler Birliği- nin delâletini bekliyor. Acaba farkında değil mi ki bu san'at ocağı, içinde bulunduğu Alay Amerikada salonu,, le kaimesinde tabrifat yaparak sahte bir ilân varakası tanzim Ve neşrettikleri ve ihalei kat'- İye kararı olmaksızın ahara emlâk teslim eyledikleri ve Sulaklı — çiflik binalarını da a ino sattıkları tebey- cihetle sindiklerin tevkiflerini istiyorlardı. görmiye | dur. Çalışan adamların foena şey dü şünmiyo vakitleri olamaz ki. köşkü gibi tarihe karışmıştır ve örümcekler, ağlarile, ona bazin ve ince bir kefen Ör- müşlerdir. — Yalnız, — içerlde, müteveffanın — ruhuna Yasin okuyan iki üç meftunu var ve ayda yılda bir toplanarak lokma yiyorlar. en beyaz şeyleri bile kara başlarsınız. okumayınız, yazmayınız, görürsünüz ki... | bel çalışmayınız, yatınız, —— aa BUGÜNÜN TELGRAF HABERLERİ Tam bu esnada iti ayağa kalkan sindikler avukat Enis Nazmi Bey bir- denbire fenalaşarak - sarardı, sesi kısıldı ve bir baygınlık alâimi gösterdi. Reis derbal celseyi tatil etti. Vekil Bey ancak yarım saat sonra kendi- ne gelebildi. İkinci celsede evrakın tetkiki için muhakeme başka bir güno talik edildi. Salâhattin 70 Lira Nerede? Salamon isminde biri Ro- manyalı Valtnerin 70 İirasını çalmıştır. Toptan Maaş Mütekaitler İki Senelik Maaşlarını Alabilecekler Maliye Vekâleti Muntazam borçlar müdürü Hilmi Bey mütekaitlere maaş tahsisi işi- nin hayli kolaylaştığını, kanun mucibince arzu eden mütekait yetim ve dulların iki senelik maaşları yekünunu — toptan alarak harine ile alâkalarını kesebileceklerini ve bu gibi- lerin arzularının hemen yerine getirildiğini söylemiştir. Hazineden tekaüt, yetim ve dul maaşı alanların yekünu (180) bin olduğu da anlaşıl- duştır. Arpacıyı Vurdular Arabacı kâhyalığı — yapan Samatyalı Rıza, arpacı Aramı yaralamıştır. Sebep arpa pa- rasıdır. Tifo Azaldı Son 48 saat zarfında şehir- de tifo vak'ası olmamıştır. — 12 Bin Liralık İhtilâs (12) bin lira açığı çıktığı iddiasile tevkif edilen Bakır- köy Malımüdürü Nail Bey hakkında ikinci mlüstantiklik- te yapılan tahkikat henüz bi- tirilmemiştir. Müstantiklik dün de bazı alâkadarları isticvap etmiştir. Tahkikatın bu hafta bitirileceği tahmin edilmekte- Aşı - İstasyonlarında Tifoya karşi bir tedbir ol- mak üzere şehrin altı yerinde açılan aşı istasyonlarında faa- liyete başlanmıştır. Fakat mü- racaatçıların adedi şimdilik çok azdır. Pis Meyhanoler Belediye —memurları — dün Balıkpazarındu bir teftiş yap- mışlar, beş meyhaneyi kapat- A vin cok — pİs / BiR KARAR Bazı Vâfiler Tekaüde Sevkedilecek Ankara, 19 (Hususi)— Ve- | killer Heyeti dün de öğleden sonra toplandı ve geç vakte kadar müzakerede bulundu. Öğrenildiğine göre bu içtima- da vekâlet emrinde bulunan bazı valilerin tekatide sevkleri tekarrür etmiştir, İsmet Pş. bugün İstanbula hareket edecektir. Irlandada Müsademeler Londra 18 (A. A) — İrlan- dada kâin Portodovnda aü- kün iade edilmiştir. Gece geç vakit Armg şehrinde müsademe olmuştur. Nasyo- nalistlerden — mürekkep bir grup, ünyonistlerin mahallesi- ne tecavüz etmişlerdir. İmdat! Bir Fransr.ığ"'rrrayyaresi Yarı Yolda Kaldı Roma, 18 (A. A.) — Atina- dan Napoliye doğru gelmekte olan bir deniz Fransiz tayya- aresi istimdat İşaretleri gön- dermiştir. Bunun üzerine he- men — tayyarenin — imdadına koşulmüş ve L'icosa burnu ile Kapri arasında - bulunarak Tomkorkörle cörredilmlştir. Tayyare Amalfiye gelmiştir. Kansız İsyan Hindistanda Medeni İsyan Başlıyacak Mı? Ahmetabat, 18 (A. A) — Gandi kendisinden bir mülâ- kat isteyen Reuter muhabiri- ne vaki beyanatında kogre- nin tekrar silâhsız muhalefete dair geçmiye — hazırlandığına tekzip şayi olan haberleri etmiştir. Gandi Delhi misakına ria- yet gösterilmesi ve hükümetin emirlerine, kongrenin müsaa- desi - olmadıkça, — muhalefet edilmemesini temin için mem- leketin her tarafına talimat gönderilmiş olduğunu da aöz- lerine ilâve etmiştir. Macar Bankaları Budapeşte, 18 (A. A.) — Macaristanda banka muame- tekrar tabii ve muttarit leleri - başlamıştır. kapamışlardır. veriliyor. vardır. Tahliye Mübadillere evvelce teffix edilip te etabli Rumlara ve Yunan tebaasına ait oldukları anlaşılan emlâkin iadesi hak- kında çıkan kanunun tatbika- fınan yeni bir emre kadar tehir edildiğini yazmıştık. Bizi tekzip e:miye kalkıştılar. Muhakkak olan cihet şu- dur ki bu kanunun - tatbikat neticesi olarak bir zırlanmış ve otuz. bir müba- dile, — bulundukları — evleri tahlive etmeleri için tebligat ıir. Fakat — Mühtelit komisyonu bu İis- tenin — zatbilimi tehir — etmiş ve kendilerine tahliye tebliga- ——— Muamelesinin Edildiği Mahakkaktır |! şimdilik liste ha- | Amerikada Bankalar İflâs x * * Ediyor, Altı Panka Kapandı Nevyork, 18 (A.A.) — Lincolinde bir milyon 180 bin do- | lar miktarında mevduatları bulunan altı banka daha gişelerini Virijinyada kâin 250 bin dolar sermayell Richmond Ban- | kası, tediyatım tatil etmiştir. Vaşington, 18 (A.LA) — Bu senenin ikinci altı ayı zarfında ihracat 66 milyon dolara, ithalât ta 560 milyon dolara baliğ olmuştur. Şu hale nazaran geçen senenin ayni devresine nisbeten ihracatta yüzde 35,9 ve ithalâtta yüzde 36 tenakus Mübadillerin Emlâki Tehir mübadillere de tahliyeden - vazgeç- meler bildirilmiştir. apılan Bu haberimiz kat't ve mu- hakkaktır. Biz kanun tatbi- katının - tehir edildiğini bu mevsuk haber Üzerine yazdık. Şimdi vaziyet yeniden tet- kik edilmektedir. Ancak bu tetkikatın neticesi alındıktan sonra harokete geçilecektir. Şimdilik vaziyet dün bildir- imiz ve bugün tekrar etti- ğimiz gibidir. Bununla beraber alâkadar mübadiller Başvekile telgrafla müracaat ederek yeni kanu- nun - kendilerini müşkil mev- kie soktuğunu bildirmişlerdir. İster İnan, İster İnanma! Komisyonu Reisi Şevki Bey bu defa / Mübadele işlerine bir ân Komisyon . evvel nihayet verilmesine r vermiş. Allah sâyini ür etsin. ç lerdir hep bu sözü işitiyoruz. Daha Saracoğlu Şikrü B. komisyon reisi iken, işlerin biteceği #öy- | leniyordu. Ondan sonra Cemal Hüsnü Bey geldi, Tevfik Kâmil Bey geldi, Şevki Bey geldi. Hep ayni — nakaratın — tekrar edildiğini gördük. Halbuki Mübadele Ko- misyonu azası, Türk ve cenebi, gayet dolgun ma- aş alırlar. Tab tarı kontrolsür — gibidir. Bu işin bitmesi demek, bu zatların varidatlarını kay- betmesi demektir. Büyük maaşlar durur- ken ve bu işin bitmesi veya bitmemesi bu zat- ların elinde iken, artık Mübadele Komisyonunun işi — bitebileceğine, İster İnan, İster İnanma! İL. Sekir tasarruf sandığının da tediyatını tatil edeceği haber | | | REKOR Lindberg Moskovaya Doğru Gidiyor Riga, 18 (A.A) — Sovyet- lerin Petropavlosk telsiz neş- riyat —istasyonu — Moskovaya doğru uçmasına devam niye- tinde bulunan Lindberg ile temasa — girişmiştir. — Sovyet bükümeti, Lindberge Sovyet arazisi Üzerinde uçmak müsa- adesini vermiştir. Lindbergin bu hafta niha- yetinde Moskovaya gelmesine intizar edilmektedir. Fırtınadan Ölenler Londra, 18 (A.A.) — Ga- zeteler İngiltere — sahillerinde hüküm sürmekte olan fırtına- nn 14 kişinin ölümüne sebe biyet vermiş olduğunu yaz- maktadırlar, Almanyada İtbalât Gittikçe Azaltılmaktadır Berlin 18 (A. A.) — AL zarfındaki 827 manyanın temmuz ithalâtı 562 ve ihracatı milyon marktan ibarettir. İthalâtta 1929 senesine na- zaran *650 nisbetinde ve 1930 senesine göre 200 milyon marklık bir tenakus vardır. Fas Sultanı Fransada Şehirden Şehire Dolaşıyor Paris, 18 (A. A.) — Fas Sultamı Lorraine ve Alsace eyaletlerini gezdiği sırada Met ve Stasbourg şehirierinde bir müddet tevakkuf etmiş ve Mareşal — Lyactyyi lında görmiye x a Çinlilere Yardım Vaşington, 18 (A. A.) — Çin hükümeti, Amerika hü- kümetinden, Yang Tse Ski havalisinde muavenet sakin in miktar bi Bu mua bilhassa son feyezanlar dolayısila felâkete uğrıyanlara yapılacaktır. Rif Kahramanı Kaçmış Meşhur Rif isyanı zamanın- da isyan hareketini Idare eden Abdülkerim Fransızlar tara- fından yakalanmış, Madagas- kar adasına gönderilmişti. Son gelen haberler, Abdülkeri- min — menfasından kaçtiğıni | bildirmektedir. | nelik Hemen bütün şubeleri se- kongrelerini yapmıyan, umumi idare meclişi toplanmı: yan ve son Galatasaray ser- gisinde ac nan bu ce tin -İüzumunu arada — bir yani Amerikadan böyle mektuplar veya Avrupadan san'atkârlar geldikçe . Bu cemiyetin lüzumunu an- latmıya hacet yok; fakat ni- çin yaşamadığını bilmeyenler öğrenmek isterler, değil mi? anlıyoruz ; Bunu Cevdet Kerim Beya sorsunlar. O bilir, iyi bilir, gayet iyi bilir. Deniz Faciası Bir Kadınla Bir Sandalcı Boğuldular Cemile ve Saliha isminde iki Hanım dün Bahçekapı iskelesinden — Suadiyeye git mek Üzere Sandalcı Mustafa ve Kadrinin idare ettiği san- binmişlerdir. Fakat Fe- nerbahçe açıklarına gelindiği zaman sandal ansızın devrils niş ve Cemile Hanımla Muss tafa Ef. bir motör tarafından kurtarılmışlar, diğer ikisi bo- ğgulmuştur. 13 Milyon Fark Bu senenin ilk altı ayında hracatımız (56) milyon lirayı bulmuş, buna mukabil mem- lekete hariçten (69 ) milyon liralık mal ithal edilmiştir. Maçka Harikzedeleri Terkos İŞ_i;kelindeı. Hakkınızı Aramak İster Misiniz? Son büyük yangının genişle- mesinde Terkos Şirketinin büyük bir mes'uliyet bissesi yüklendiği artık tahakkuk etmiştir. Birçok sigorta şirketlerinin Terkos aleyhinde dava aç- maları da bunu teyit eder. Birçokları âciz kimselerden mürekkep olan felâketzede- ler namına da Son Posta | Terkosu dava edecektir. Yangından zarar — görenler her gün Galatada, dördüneü Noter Mitat Cemal Boye Müracaat ederek vekâletna- meyi İmza etsinler. Avukat- larımız vasitasile davayı ta- kip —ettireceğiz. — Adaletin felâketzedeler lehine tecelli edeceğinden tamamen eminiz.