6 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

6 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Yugoslavya Hungarya Müsabakası Macar Takımı Güzel Bir Oyundan Sonra 6-3 Galip Geldi Belgrat, 30 (Hususl) — Bugün burada mevsimin en heyecanlı futbol maçı yapıldı. Müsabaka beş'bin kişiye yakin bir seyirel kütlesi huzurunda yapıldı. Her- kes Macar takımının — Buda- peşteye mağlüp olarak dönmesini temenni ediyordu. Fakat Yugos- lavya takımı Macarlara mağlüp oldu. Takım zayıftı, birçok ta affedilmiyecek —hatalar yapıldı. Neticede Belgrat halkı stadyomu kederle terketti. * Takımlar şöyle teşkil edilmişti. Yugoslavya : Sposiç, Dimitriyeviç, Petroviç, Valak, Dunceroviç, Çokiç, Nikoliç, Kesiç, Miloşebiç, Popobiç, Zeçiç. Hungarya : Uyvari, Mandi, Koçiş, Veber, Rebro, Şebeş, Tiçko, Çeh, Kol- mor, Bratki, Hircer, Hakem D. Kostiç idi. Dev« renin başlangıcında top ba- zan Hungarya kalesinin önüne kadar gidiyor, bazan da bir- denbire — Yugoslavya — kalesi sıkıştırılıyordu. İlk on bir dakika çok se- ri bir oyunla geçti. Bu sırada Macarlar - topu, hafif paslarla Yugoslavya kalesinin önüne ketirdiler. Tiçka, on bir met- reden güzel bir şütle ilk golü kaydetti. Yugoslavyalılarda bu ilk gölden sonra bir sür'at baş gösterdi. Fakat topu yine " Kolmor » aldı ve müdafaa battından ikinci gölü Macarlar lehine kaydetti. Bu ikinci gol Yugoslavyalıları | hayli şaşırtmıştı. Kuvvel mane- viyeleri fena halde kırılmıştı. Oyun bir müddet böyle devam etti. 19 uncu dakikada Kesiç, Zeçeviçe bir pas verdi. Macar müdafli topu tutmak İstedi. Fakat Zeçeviç topu yere te- sine soktu. Yugoslavya- hların cesareti artmıştı. Oyun kızıştı. 42 inel dakikada Nikoliç Yugoslavya İehine ikiaci göolü kaydetti. Artık” 2 - 2: berabere olmuşlardı. Fakat iki — dakika #onra Çeh, üçüncü golü ak meticeyi Macarların lehine çevirdi. Birinci haftaymın bitmesine bir iki dakika kala Zeçeviç iyi bir mukabele ile üçüncü golü Macar kâlesine attı ve bu suretle birinci devre 3 - 3 berabere bitti. İkinci haftaym başladıktan dört dakika sonra Çehin at- tığı bir şütü kaleci Sposiç tutamadı. Dördüncü gol Macarlar le- hine kaydedildi. — Macarlar bundan sonra çok atak oynu- yorlardı. Oyun daima Yugos- lavya kalesinin önünde cere- yan ediyordu. 16 ıncı dakida- da “Kolmor,, topu Yugoslavya kalesinin — önüne sıkıştırdı. Petroviç — karşılamak — istedi, Fakat top altı metre me- safeden Yoguslavya kalesin- den İçeriye girdi. 33 üncü dakikada — Kolmor — altıncı göolü yaptı. Bu gölden sonra Yugoslavya takımından Çokiç oyunu terketti. Yerine Boroviç alındı. İkinci haftayının sonuna kadar Yugor- lavyalılar çok gayret — ettiler. Fakat artık gol yapamadılar ve maçı da 6-3 “Hungarya, kazandi. ALMAN ÂLİMLERİ FEN ÂLEMİN- DE BİRHÂRİKA YARATIYORLAR Almanlar, fen llemlnde yeni bir hârika yaratmak üzeredir- ler. Senelerdenberi fen adam- larını işgal eden yeni bir me- sele var. Atom denilen tabia- tin en küçük ve inkısam ka- bul etmez cüz'ün içinde öyle bir kuvvet vardır ki, bu kuv- veti serbest — birakabilmek mümkün olsa, dünyanın en büyük kuvvetlerinden biri elde edümiş olurdu. Fakat şimdiye kadar atomu parçalayıp İçin- deki bu akıllara bayret verici kuvveti meydana çıkarmak mümkün olmamıştı. İşte Almanyada iki Alman ve bir Mısırlıdan mürekkep Üç âlim birkaç senedenberi bu muazzam iİşle meşguldür- ler. Berlin elektrik kumpanya- sının büyük atelyelerinde iki buçuk milyon volt kuvvetinde elektrik cereyanlarile tecrübe yapıyorlar. Tabiatin Gizli Kuvvetini Keşfedıyorlar Televizyonla Resim Nakh Alman âlimlerinin bir buçuk milyon Şimdiye kadar birçok yeni şualar keşfetmişlerdir. Atömu da parçalamıya muvaffak ola- caklarına kanidirler, Bunun için 10 milyon volt elektri- ğe tahammül edecek bir tüp yaptırmaktadırlar. Bu tecrübeler ümit ettikleri muvaffakıyetle — neticelenirse, insanlar elektrikten daha mü- him ve daha büyük yeni bir kuvvete — tasarruf — imkânına malik olacaklardır. Televizyonlar İçin En Güzel Kızları Amerikada, Almanyada ve İngilterede televizyonu radyo- da tatbika başladılar. Yani bir müddettenberi radyo ile birlikte, resim de gönderiyor- lar. Evinizde — radyo varsa, Nevyorku, Londrayı, Berlini açtığınız Zaman, elinizdeki ma- kine televizyon - cihazını da havi olmak şartile, konserleri verenleri şarkı söyliyenleri de beraber görebileceksiniz. Amerika —altı — aydanberi televizyonu tatbik etmektedir. Almanyada yeni tatbika baş- lanmıştır; — İngiltere — tecrübe devrindedir. Radyo istasyonlarında söz söyliyen Speakerlerin şimdiye kadar birkaç İlisan bilmesi matlüptu. Fakat şimdiden son- ra Speakerler radyo müşte- rileri tarafından görüleceği için güzel olmaları da şarttır. Onun için Televiziyon neş- riyatı da yapan radyo mer- kezleri şimdi dünyanın en gü- zel kızlarını Speaker olarak seçiyorlar. Amerikada lelevııyoı kum- Urfalılar, Dıyarbekırlılere Karşı Seçiyorlar Alııııııdı Televizyon kum- ıîl! Alman ılull lliu velyn Holt panyaları esmer — güzellerini tercih ediyorlar. Esmer- çeh- renin teleyizyonla daha iyi nakledildiğini söylüyorlar. Fa- kat yukarda resmini gördü- günüz Alman güzeli sarışın- dır. Şimdiye kadar Alman filmlerinde artlatlik ediyordu. Şimdi televizyonda çalışmıya | başlamıştır. Alman âlimlerinin bir elektrikle tecrübe — İçin volt elektrikle vücuda getirdikleri san't şimşek Ge e Ü | buçuk milgon volt ; kıllıudıklun alei İdınhııııı kıdır giren bir cep otemobili Yukarda gördüğünüz etomobil, dünyanın en küçük otomobilidir. İdırclıınenlı içine girebilecek boydadır. A'"hî w otomol benzin bir ııotoııkleıln sarfettiği benzinden fazla d (300) kilodur.. Motörü ( 27 ) beygir kuvvetindedir. Bu ille saatte (90) kilometre gitmek mümkündür. Sarfettiği Çorap Ve karpinle Oynadıklan Maçı Bıttabı Kaybettiler 28 ağustosta Urfaya gelen Diyanbekir sporcuları (30) ağustos —pazar günü saat 16,5ta Urfa sporcularile kar- | gılaştılar. Azx sonra hakemin düdük sesini - işitiyoruz. Ve oyun başlıyor. Urfa — takımının — kiymetli oyuncularından santrafor Ad- manla sol açık Mehmet Bey ve müdafaada başlı başına bir kuvvet olan Ahmet Bey takıma iştirak edememişlerdi. Bunların yerine ikinci takım- dan ve hariçten oyuncu ikame edilmişti. Buna mukabil Diya- ribekir — takımı kuvvetli ve — genç oyuncularından müteşekkildi. en Urfa ve Diyarıbekir Güneş ve rüzgârı aleyhleri- ne alan Urfa takımının san- | traforu bulunan Celâl Beyin fatbolcüleri bir araaa yalnız başına hasım kale- sine kadar yaptığı akınlara le Urfa takımı mağlüp bir varziyette bulunuyordu. - İkinci haftaymda Urfalıların seme- resiz akınlari ve Diyarıbekir- lerin muntazam paslarla iler- lemeleri görülüyordu. Oyunun nihayetlerine doğru Diyarıbe- kir takımı iki gol daha ya- parak galibiyeti (1-5) le te- min etti. Mağlüp Urfalılar zaten bu mağlübiyeti göze alarak Di- yarıbekirlilerin teklifini kabul etmişlerdi. Fakat bu netice gerek Urfalıları ve gerek ba- zi zevatı müteessir etmişti. Bu teessürlerini de ancak oyunculara kızarak izhar et- | mek lütfunda bulunmuşlardır. mukabil ilk baftaymda (1-3) | | (Devamı $ inci sayfada) I Memleket Haberlel Afyon Piyasası Yükseliyor Muamele Hararetlen Fiatler 14 Liraj Kadar Yükselecel İzmir, (Hususi) — Avrü dan gelen haberler, son g lerde afyon fiatlerinin y seldiğini bildirmektedir. $ rimizde de muameleler bi hararetlenmiş ve piyasa on buçuk liraya çıkmıştır. Evvelce afyon tacirler krediyi kesen bir banka t rar kredi açmıya mütemi görülmektedir. Fiatlerin ( | liraya kadar çıkacağını : kadarlar tahmin etmektedir. Mahkeme Huzurunda Heze Adana, (Hususi) — Geç de birisine dayak attığı i yakalanıp mahkemeye veri Şevki İsminde bir mazn muhakeme edildiği bir sırs hâkimlere karşı ban ga sözler söylemiştir. Hezeya benziyen bu sözler üzeri reisin emrile bir zabıt vai kası tanzim edilmiştir. Mersinin Hayvan İhrac Mersin, (Hususi) — Geç ağustos ayı içinde limanım dan harice ihraç edilen hi wanların miktarı şudur : (42) sığır, (450) koyun, (€ keçi. Bunları kiymeti (82 Kiradır. Polis Muhakeme Edilece İzmir, ( Hususi ) — Mefs Serbes Fırka Re Bey İzmire geldiği zam: Anadolu — matbaası — önünı bir fatla olmuş, polis şit Efendinin tabancasınd çıkan — bir. kurşun — Kem isminde küçük bir çocuğı ölümünü intaç etmişti. O 5 man verilen meni muhakeri kararını Devlet Şürası na zetmiş ve muhakemesi lüzi munu kararlaştırmıştır. İzmirde Talebe Pansiyol İımıı. (Hu.ıusı) — Şehrimi açılmasına karar verilmişti Pansiyonu Maarif Cemiy! açmaktadır. Şimdilik elli lebe almacaktır. Hem Ucuz, Hem pahali Adana, (Hususi) — Bu valide hayat hem hayli u ve hem de pahalı geçiyd Etin okkası kasaplarda kuruşla 40 kuruş arasındad Böyle olduğu bhalde kebapı lar kebabı. çok pahalı sa' yorlar. Sebzelerden patlıcanın dö okkası ve bamyenin iki ©| kası beş knruştur. Fakat ne bu kadar ucuzluğa ra men İokantalarda yemekil ateş — pahasınadır. Samsun - Giresun Maçla Samsun, (Hususi) — 11 E lül 931 de Giresun Spot Samsun Halk Spor, Gire Hilâl ile Samsun İdman yu! ları karşılaşacaklardır. Spor - Faaliyeti Kırklareli, (Hususi) — Ed weden gelen Edirne Spor lübile burada yeni teşekk eden Gençler Birliği arasıf'i bir maç yapılmış, (2-2) beri bere neticelenmiştir.