21 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

O 2Sayfa | f Halkın: Sesi # Belediye Kanu- nunda Tadilat Belediye kanununda — bazı aksak cihetlerin tadili için bir proje hazırlandığını dün yazmıştık. Bu hususta hal- kın mütalealarını da bugün yazıyoruz: Salih Bey ( Karagümrük — Akseki sokak 58 , — Vilâyetle Belediye- — min birleştirilmesini esasen doğru bulmazdım. Tatbikatta — görülen aksaklıklar ve teah- — hurlar benim bu fikrimi teyit etti. Belediye Kanununun ev- — welâ bunoktası tadil edilmeli. — Sonra şebrin hastalarını istiap edebilecek henüz hastaneleri- — miz yok iken Belediye Ban- kası teşkil etmek — doğru — değildir. Ö * Ç Rıza B. Başiktaş Ihlamar caddesi 23 — Belediye Kanunundaki — (Belediye Bankaları) mese- — lesi hiç olmazsa borcu olme yan belediyelere teşmil edi- mek suretile tashih edilmeli- “geli, sonca da banka yap- K malıdır. Z (ıı.ı..:a_wı—- ateli) en belediye kananunu ikik etmedim. Eger hakikaten borcunü vermeden teşkil edecekse bu, değildir. Evvelâ bor- temizlemeli — sonra da at ayırmalıdır. * — Mehmet Ali Bey (Beyarıt Soğana Z esi 9) f " —Liz yeni bir idare kurduk. “Yeni kanunlar yaptık. Bu ka- nunların tecrübe — sahasında — moksanları görülebilir ve gö- rülecekliide.. Bunlar derhal b ve islah edilmelidir. Be- kanununun da böyle — moksan cihetleri vardır. Barç- “Jarına faiz veren, sokakların- — da açık lâğımlar akan bir /— gehrin her sene yarım milyon K kadar ihtiyat akçesi ay- — yarak banka yapması makul - değildir.. Borçlarını söndürün- 'ceye kadar kanunun bu mad- — desi tadil edilmelidir. — Jamanak Dava Edildi — Şehrimizde Ermenice ola- — gak çıkan (Jamanak) gazetesi evelsi gün İkinci Cezada aley- hine cereyan eden muhake- ı zabıtlarını ayenen neşret- ü için dün aleyhine bir dava ba açılmış ve yine İkinci verilmiştir. sey — Parar ola dilencibaşı... Bacakların sakat mı oldu ? Ticaret Odaları Kongresi Tetkik Edilecek Ayın 26smda —Ankarada toplanacak olan Ticaret oda- ları kongresinin ruznamesi ha- mrlanmıştır. Kongrede'şu me- seleler görüşülecektir: Hububatımızın tiplere ayrıl- ması ve mahsulâtın temizlen- mesi, hubub: t satışlarının tan- zimi, muhtelif limanlarda bü- yük ambarlar ve depolar te- sisi, ihracat kredisinin tesis ve inkişafı ve büyük limanlarımız- da umumi mağazalar tesis ve idaresi. Harlet Ticaret Ofisi İhracat kredisi hakkındaki raporu ha- zırlamıştır. Hariciye Vekili Haber aldığımız göre Ha- riciye — Vekili Tevfik Rüştü B. cuma veya cumartesi günü Ankaraya gidecektir. Hikmet Bey Sabık Müstantiği Vu- ran Yakalardı Eski İstanbul Müstantikle- rinden Hikmet Beyin Bandır- mada tehlikeli sorette yara- landığını yazmıştık. Yapılan tedavi iyi netice vermiş ve Hikmet Bey tehlikeyi atlat- mıştır. Dün de Adliye doktoru tarafından muayenesi yapılınış, yaranın derecesi tesbit edil- miştir. Diğer taraftan şehrimiz Adliyesine gelen malümata göre Hikmet Beyi vuran Fo- tağrafçı Cevdet Bey diün Ban- dırmada tevkif olunmuştur. Otobüs Seferleri Sirkeciden Bakırköyüne oto- büs işletmek için bir grap belediyeden müsaade istemiş- ti. Daimt. encümen bu grupun fiatlerini tetkik etmiş, fakat güzergâh —tesbit edilmediği için evrakı tekrar fen işleri müdürlüğüne göndermiştir. Hapıshaneyi Teftiş Dün Tabibi Adli Enver ve Müddeiumumi muavinlerinden Salâhattin Beyler tevkifhaneyi teftiş etmişlerdir. 2: Dilenci — Evet, Hasan Bey, bacak- larım sakat... Bir adım atamıyorum. Bir Dava Açıldı Ankarada Yapılacak İç. Apranosyan Biraderler Hükümetten Üç Buçuk Bir Kitapçı İhtikâr Ya- timada Muhtelif İşler Milyon Lira İstiyor, Yarım Milyonluk Başka| pıldığı Hakkında Hü- Bir Davayı da Hükümet Kazandı Haber çak milyon İiralık bir dava Ermeni zengialerinden Apranosyan deşlerden kâleti de büyük —Apranosyand; milyon liraya satmıştı. İki Kardaş Arasında Fakat — Bulgaristanda bu- lunan küçük Apranosyan bir kaçgün evteliyelrimize gele- rek, ölen kardeşi ile arasında bir ortaklık olduğunu, on- dan kalan mülların — yarısı- nin — kendisine ait — bulum- duğunu iddia etmiş ve bu iddia ile de Maliye Ve- kâleti —aleyhine üç — bu- çak milyon İiralık bir dava açmıştır. Dava, — vazife ve — salâ- hiyet itibarile Ankara Ticaret mabkemesinde gürilecek- tir. Küçük Apranosyan Darülfü- nun müderrislerinden Cevdet Ferit Beyi avukat olarak tut- muştur. Bu mühim davanın kanuni avukat ücreti ( 350 ) bin lira tutmaktadır. Bu münasebetle Apranos- | yanlar hakkında bazı malü- mat vermeyi faydalı bulduk: Büyük — Apranosyanın asıl ismi Epremdir. Fakat umumi harpte islâm olmuş ve Süley- man Sırrı ismini alarak tica- retine devam etmişti. Süley- man Sırrı Efendi bir gün Sırbistanda bir tren kazası neticesinde ölmüş ve Müsli- man varisi olmadığından mal- ları Devlete intikal — etmiş, Maliye Vekâleti de bu malları (7) milyon liraya satmıştı. | Şapkasını Kapmış Beyoğlunda Sakızağacı cad- desinde oturan doktor Davit- yan Efendi evin önünden geçmekte olan Haçik Ef. yi evine çağırarak alacağını is- temiş, vermeyince şapkasını alarak kapıdışarı etmiştir. Balıkesirin — İhtiyaçları Balbıkesir halkı meb'uslarına tütünecülük, küçük esnafa kredi, köy mektepleri hakkındaki ihti- yaçlarını bildirmiştir. aldığımıza göre Maliye Vekâleti aleyhine üç bu- tüçılımıştır. Davayı açan maruf biraderlerdir.. Bu kar- en büyüğü birmüddet evvel hiç mirasçı bırak- madan ölmüş, mirası Devlet hazinesine kalmıştı. Maliye Ve- lan kalan bütün malları yedi Yarım Milyonluk Dava Diğer taraftan, yine Erme- ni zenginlerinden Sebuhyan veresesinden Madam Vartuhi ve Madlen tarafından Ankara Defterdarlığı ve Dahiliye Ve- kâleti aleyhine ikame edilen yarım milyen liralık — Be- yoğlunda — Maksutyan Hun davası dün intaç edilmiş ve Defterdazlıkla Dahiliye Vekt- leti lebine karar verilmişti. Davanın esası şudur: Se- buhyan veresesine ait bulunan Maksutyan hamına Defterdar- hk vazıyet etmiş ve Dahiliye Vekâleti de bu hanı müba- dillere vermişti. Bilâhare Ma- dam Vartuhi ve Madlen vekil- leri marifetile yı Devlete müracat ederek, —muntazam pasaportla seyahat ettiklerini, firart olmadıklarını ve binaena- leyh Maksutyan hanının firar! emvalinden ve emvali metruke- iden addedilemiyeceğini,kendi- lerine iadesi lâmımgeldiğini iddir etmişlerdi. Şürayı Devletin tetki- katı neticesinde bunların firari oldukları tesbit edilmiş ve talep lerinin reddine karar verilmiştir. Ayni zamanda davacıların ,istinat ettikleri polis tahkika- tının ve polis vesikasının da sahte olduğu meydana çık- mıştır. Bu sebeple vesikayı veren polis Sermet Efendi hakkında da tahkikata baş- lanmıştır. Şürayı Devlet Ser- met Efendi hakkında Hizumu muhakeme kararı vermiştir. Karmakarışık Bir Kavya Karagümrükte oturan Niya- zi, arabacı Sıtkı ve kasap Sabahattin isminde üç kişi arasında bir alacak yüzünden kavga çıkmış, Sabahattin san- d..ze ile Niyazi de bıçakla Sıtkıyı yaralamışlardır. Belediye Ve Kasaplar Belediye kaşaplara açıkta et satmamalarını bildirmiştir. Etler 3; Hasan Bey — İnanmam... Sen eski- den de gözlerini yumar, “Körüm,, diye di- lenirdin. - YA Hazine AleyhineMühim ı Kitap Meselesinde Yeni Safha kümete Müracaat Etti Üİlkkmektep kitaplarının pa- halı satıldığı hakkında ileri sürdüğümüz iddia bazı kitap- çılar tarafından da teyit edil- mektedir. Babıalideki — kitapçılardan birisi, malzeme itibarile bu sene kitapların daha ucuza mal olduğunu, fiatlerin de geçen senekinden bu nisbette ucuzlaması İlâzm — geldiğini Hattâ bu kitapcı, mesele bakkında Hükümete de tah- riren müracaat ettiğini bil- dirmiştir. Bu meselede asıl dikkate şayan olan cibet, bazi kitapcıların resmi fiat- lerde bayilere yüzde elli w- konto yapmalıdır. Halbuki iskonto edilen bu miktar ta- mamen talebe velilerinin ke- sesinden çıkmaktadır. Harman Ocakları Eyipteki Ocakların Ka- patılması Kararlaştırıldı Eyüpte Bahariye civarında birkaç — toğlabarmanı — vardır. Bu harmanların bacaları fenni usullerle yapılmadığı için çıkan dumanlardan civarda oturan halkın çok zarar gördüğü ileri sürülmüş, fenn? bacalar yaptırılması için harman sa- hiplerine mübhlet verilmişti. Bu mühlet bittiği halde harman- lara henöz fenni baca yaptı- rdmadığı görülmüş ve kapa- tılmalarına karar verilmiştir. Bunlardan başka Balatta ma- halle arasında bulunan bir kireç ocağının da — kapatı- ması kararlaştırılmıştır. Fakat harman sahipleri kendilerinin çok az paru kazandıkları için bu bacaları yaptırmıya kud- retleri olmadığını söylemek- tedirler. Defterdar Doğişiyor Mu? Verilen malümata göre İs- tanbul defterdarı Şefik Be- yin Maliye Vekâleti Varidat Umum Müdürlüğüne — tayini kat'i surette takarrür etmiştir. İktısat Vekili | Dün Geldi Bir müddettir. Avrupada bur İunan — İktsat —Veklil — Mustafâ ŞerefB. dün şehrimize dönmüştür Şeref B. burada bir hafta kadaf kalacak, tetkikat yapatak, sonra Ankaraya gidecektir. | Eski Maliya Vekili Saracoğlu —Şükrü Bey dün Fransanın Şerburr Hmanındat Nevyorka hareket etmiştir. Bursada Tevkifter Bursada nişanlısı ile gezet bir genç kiza taarruz eden İbrar him, Şakir, Hasan ve Cetâl Ef.ler Bursa Müddelumumiliğince tevidf edilmiştir. Lise talebesinden Eteti Efendi de bir genç kıza tazrruğ ettiğinden tevkif edilmiştir. Lik Maçları İstanbul — Futbol ü tebliğ edilmiştir : Si 23-10-931 tarihinde Taksini stadyomunda icra edilecek Hik maçları şunlardır: Süleymaniye - — İstanbulspof ikinel takımları asat 11 hakemi Nuri Bey. Beykoz - Vefa ikimel takım? lari, saat 12,15 hakem Şahap B Süleymaniye - Istanbulspor birinci ” takımları 15,50 hakşa Sedat Bey. Beykoz - Vefa birinci takım" ları saat 15,15 hakem Niyazi B. Holanda İle Muahede Türkiye ile Holanda arasında bir ticaret muahedesi yapılmıştır. Muahedenin tatbikinden tevellüt edecek ihtilâflar diplomasi tari* kile — halledilemediği — takdirde hakem mahkemesine havale edi* lecektir. Recep Bay Halk Fırkası Umuümi Kaâtibi Recep B. dün İzimire hareket etmiştir. Yeni Nahiyeler Fatih, Eminönü, Beyoğlu ve Taksimde birer merkez nahiyesl | teşkil edilecektir. Şerirleri Takip Etmemişler Bünyanın Elbaşı nahiyesi müs dürü Hakkı Bey nahiye dahilinde soygun yapan bazı şerirleri ders dext için vaktinde tedabir almas dığından işten el çektirilmiştir. Takip vazifesini yapmıyan Pazarm viran jandarma kumandanı da tevkif edilmiştir. Amerika - Sefiri Amerika Sefiri Mister Growr dün öğleden sonra Cerrahpaşa | hastanesini ziyaret etmiş, gördü” gü intizamdan takdirini bildire miştir. Kahvede Eşrar Bulundu Tophanede Arabacı İsmail ile Abdurrahmanın kahvesin” de bir miktar esrar esrar ve | kabak bulunarak — musadere — edilmiştir. ! Soıı Posta'nın Resimli Hikâgesi: Pazar Ola Hasan B. Ve Dilenci I 4; Dilenci — Hasan Bey, ne yapayım, Bu sakatlık daha iyl! © zamanlar bana hep kalp para sürüyorlardı- I