20 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

20 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Sağik Paşanın - Hasisliğine - Bir Misal Olarak Abdülhamit Sadrazamına Paltosunu Hediye Ettiğini Anlatıyor NAKILİ : ZİYA ŞAKİR Her hakkı mahfazdur — 145 — — Bunu buraya kim koydu.. Sadrazam geçerken görürse ayıp olmaz mı?.. Diye söylenmiye başladım. O esnada orada bulunan mabe- yinci Osman Bey, gülerek: — Efendim; Sadrazam Paşa- nin paltosu, l;eıııcıııeı. mi?.. Hayrette kal- dım. Orada büyük bir şömine yanıyordu. — Açımız şunun kapağını. Dedim, açtılar. Maşa ile tutunuz da çu sobaya sokunuz. Dedim, soktular. — Getiriniz benim paltolarım- dan birini de buraya bırakınız. Dedim. Getirmişler, bırakmış- lar... Her sene terzimi gönderir, kendisine iki Üç kat elbise yap- tırırdım. Birçok defalar da yor- gancı başıyı evine gönderdim, eski döşemelerini değiştiritim... Bir gün, yine çok tuhaf bir vak'a oldu. Sait Paşanın (mazul) bu- hunduğu zamanlarda da mühim meselelerde çağırtır, fikrini 80- rardım. Yine böyle bir gün ken- disini - çağırtmışlım. — Gelmesini rolıliyordııııı. Oda kapısı açıldı. içeri eciş bücüş bir adam girdi. Sakalı kırpık, yüzü bakla kadar. Fes, kulaklarıma geçmiş. Ayak- kapları dört parmak uzun. — Ayol, sen kimsin? Ben Sait Paşayı bekliyorum. Dedim. Gelen adam erildi, büzüldü: — Kulumuzum, Efendim. Dedi. Bir de dikkatli baktım; hakikaten Sait Paşa. Katıla ka- tıla gülmekten kendimi alamadım. Hemen kolundan yakaladım. Bü- yük aynanın karşısına çektim: — Paşal.. Bu ne hal. Şu ay- naya bak. Kendini, sen bile tanı- yamazsın. Dedim. Sait Paşa, kendini böyle garip bir şekilde görünce dayanamadı. Elini ağzına koyarak o da kıyafetine katıla katıla gül- miye başladı. Ve başına geleni anlattı: — Efendimiz, af buyurumuz. İradei seniye tebliğ edilir edilmez, j çağırttım. Allah cezasımı ?ce::::laşzcşı: ile sakalımı fazlaca keşmiş... Huzuru Şahanenize çı- kabilecek derecede münasip bir Fesle ayakkabım yoktu. Hemen uşağı çarşıya gönderdim. Bir fesle bir ayakkabı ısmarladım. Uşak, ikisini de büyük almış. Dedi... Görüyorsunuz ya, bu şhî şeylere karşı ne ihmalkâr ir adamdı. Abdülhamit, gibi durduktan devam etti. — O da, epeyce aile Felâke- tine maruz kaldı.. Yine mazul tamanlarından birinde, Sarıyerde Oturüyordu. Kendisinden acele hi'ııtlgrıf aldım. Refikası doğur- mak üzere imiş. Fakat çok müş- kütar Yel—liy:mışuı. Ebe Cve dok- for göndermemi rica ediyordu. *“men (Ebe Aliye Hanım)la düşünür şözüne biraz sonra SON POSTA Beylerbeyinin meşhur Arslanlı havuzu doktor (... dis) |*Ji bir istimbotla | Sarıyere gönderdim. Aliye Hanımla | doktor, Sarıyere gitmişler. Halbuki gidinceye kadar onlar da orada bir Rum doktor tedarik etmişler. Bu doktor, çocuğu — (kıskaç)la almak istemiş. O esnada Aliye Hanımla doktor odadan içeri gir- mişler. Buna mâni olmak iste- | mişler. (Çocuğun tabil bir surette ğe!mesîni bekleyelim) demişler, ait Paşa da o Rum doktorun fikrini iltizam etmiş. Bu münaka- şa devam ederken, bereket ver- sin çocuk kendi kendine dünya- ya gelmiş, Fakat, bir türlü (son) gelmemiş. O Rum doktor, Ü ö Ran Gklerunun bemi anler gılamamıştır. Galatasaray Lisesi ruhte ederek ameliyat yaparken zavallı kadının barsağını kopar- mış. Kadıncağız yedi, sekiz saat sonra vefat etmiş... Haber aldı- ğim zaman, çok mütcessir ol- dum. Hemen Sarıyere adamlar koşturdum. larını — derhal saraya getirterek (barem) daire- sine aldırdım, Bir hafta orada alakoydum. O Rum doktorun sözüne uyarak müsaade ettiği için Sait Paşaya da ağzıma ge- leni söyledim... Paşa bu vaziyet- ten' çok Mmütcessir oldu. Uzun müddet bekâr kaldı. (con)an da- ameliyatla - alınmasını teklif etmiş. Her mesuliyeti de- (Arkası var) Müdürlüğünden: 1 — 1931 - 1932 ders yılına ait ikinci taksit tedris ücretlerinin tahsiline ikinci teşrinin 23 üncü pazartesi gününden itibaren başlanacak ve muamele birinci kânunun ilk haftası nihayetine kadar devam edecektir. 2 — Talebei asliye meyanında mukayyet olmaları hasebile kanuni tenzilâttan birinci t olan resmi vesail istifade etmiş olanlar tenzilâtın müstenidatı r taksitte ibraza mecburdurlar, 3 — Talebei asliyeden yüzde yirmi tenzilâta tâbi olanlarla kardeş olarak devam etmelerinden dolayı kardeş tenzi! andan istifade edenler ikinci taksit ücretlerini ta yin ve temdit edilen müddet zarfında vermiyecek olurlarsa yerlerine pansiyon talebeden bu mahi- yette olanların nakli suretile talebei asliye adetlerinin doldurulacağı ve kendilerinin kanuni tenzilâttan müste- fit olmıyan pansiyoner talebe meyanına alınacağı ilân olunur. -(3904) Sayfa ©N ISaklı Hayvân Bilmecemizi' Doğru Halledenler ( Dünkü nüshadan devam ) Birer Muhtara Kazananlar Zonguldak Ortamektebi - tale- besinden 164 Hilmi, Aydın Gazi Pş. mektebi dördüncü sınıfından 322 Niyazi, Ankara Erkek lisesi birinci sınıf talebesinden 242 Fik- ret, Zonguldak avukat Tevfik B. oğlu Naci, İzmir Sanatlar mek- tebi - talebesinden 243 — Muhlis, Kemal Pş. Armutlu köyünde Şnaor Ali baba kızı Yaşar, Âdana Erkek lisesi onuncu sınıfta 235 Sajt er. Adana Oortamektep birinti sınıf 109 Mehmet Fuat, Ankara erkek lisesi birinci sınıf 47 Ziya, İstanbul — Galatasaray — lisesinde 1148 Osman Naci, Adana orta mektep ikinci sınıf 310 Mustafa, Konya lisesi ikinci sımf 479 M. Cihat, Uzunköprü Şehsuvar- bey mahallesinde 27 N. Nerkis Gülzar, Ankara — orta — mek- tep birinci sınıf 156 Cahide Riza, Çorlu Askeri Hastanesi — ope- ratör Behçet Bey kızı İclâl, An- kara Erkek Lisösi ikinci şubede 115 Mustafa, İstanbul Kocamus- tapaşa 298 Adviye Fevzi, Malte- pe Askeri lise talebesinden Ali Behçet, Maltej Askeri Lisesi onuncu sınıfından 2662 Haşim Yılmaz, Adana Orta Mektep üçüncü sınıfından 329 Burhanet- tin, Adana Muhtelit Orta Mek- tebi ikinci smıfından 345 Musta- fa, Adana Orta Mektep ikinci sınıf talebesinden 354 Ali İhsan Bey ve Hanımlar. Birer Kart Kazananlar Adana Ortamektep beşinci sı- nıf” talebesinden 186 Halil, Anka- ra Gazi kız mektebi Üçüncü sı- nıftan 170 Vedia, İstanbul Yük- sek Ticaret mektebi birinci sınıf 1095 Vedat, Galata Senbenuva mektebi talebesinden B! Yani Markopulos, Konya Erkek lisesi talebesinden 129 Ali, İstanbul Son Poşta Kiüp azasından 179 Oguz, Ankara Erkek lisesi tale- besinden 443 Mümtaz, Konya erkek lisesi A. 636 Agâh, Konya Erkek lisesi 652 Habip Hüsnü, Arnavutköy yirmi beşinci ilkmek- tep talebesinden 86 Mitat, Ankara erkek lisesi ikinci simftan 49 Kenan, Edirme erkek lisesi beşinci sınıftan 47 Kâni, Bursa Leyli orta mektep altıncı sınıftan 168 M. Mümtaz, İstanbul Ellinci ilkmektep talebesinden 91 Tayyar Azmi, İstanbul Pertevniyal lisesi talebesinden — 190 — Sabahattin, Ankara Reşit Galip B. kerimesi İsmet, İstanbul Pertevniyal Tisesi talebesinden 74 A, Enver, İstan- bul Senbenova mektebi Nezih Fuat, Çemberlitaş orta mektebi 10 Turgut, Edirne Emniyet ma- ğazasında Salvator Geron, Sıvas Posta kutusu Hi Ali, İstanbul Yüksek Ticaret mektebi birinci sınıf talebesinden 1115 - İbrahim Etem, Adana Ticaret Mektebi birinci sınıf talebesinden 46 Ali İhsan, Adana Ticaret Mektebi son sınıf talebesinden 253 M. Kemal, Adana Orta mektep ikinci sınıf talebesinden 164 Fevzi, Adana Ticaret Meklebi son sınıf talebesinden Hikmet, Beyoğlu 19 uncu İlkmektep talebesinden 133 Faruk, Uzuoköprü Avukat Muammer Ali Bey kızı Mesat, Edirne Keresteci Salamon oğlu Rafail Behar, İstanbul Galatasaray lisesi 4-5 1283 Ali Tekln, Ankara Frkek lisesi birinci sınıf talebesinden 44 Musmmer, İzmir Zafer mektebi beşinci aınıf tale- besinden 103 A, Celâlettin, Edir- ne Lise talebesinden 168 Saduliah, Ankara Erkek lisesi birinci sınıf talebesinden 550 Rubhi, Salihli Avukat Hayri B. kerimesi Nerihe, Ankara Gazi Erkek mektebi 4 Klübümüze Aza Yazıldınız Mı? Klübümüzün Rozetini Yakanıza Taktınız Mı? “Son Posta Klübü,, gün- den yüne mektepliler arasın- da şöhret buluyor. Her mektepte klübe aza yazıl- mak için büyük bir heves görülüyor. Şimdiye kadar yazılmış olanlara klübümü- zün — rozetleri — verilmiştir. Şimden sonra da dört ku- pon toplayıp — getirenlerle bilmecemizi halledenlerden beş kişi klübe aza yazıla- cak ve rozetleri verilecektir. DARÜLBEDAYİ — Mukaddı —— rrmsesencesı Siz klübe aza yazıldınız mı? Rozetimizi alıp yaka- nıza taktımız mı? Almadı- nızsa, acele ediniz, aza ya- zılınız. ve rozetinizi alınır. Bu sene klüp azası için çok güzel bedava eğlence- ler hazırlıyoruz. Azalık şartları şunlardır : 1 — Dört kupon getirip kaydinizi icra ettirecek ve buna muhabil bir kart ala- 2 — Rozet almak için de kartınızla beraber dört adet kupon gelirmek kâ- fidir. 3 — İstanbuldaki karile- rimiz bizzat müracaat et- melidirler. Taşradaki aza- mıza gelince: Onlar da ayni şeraite tâ- bidirler. Yalnız kart için pullu ve adres yazılmış bir zarf; rozet için de 10 ku- ruşluk bir pul gönderilmesi lâzımdır. Klübümüze: Bilâ istisna ve yalnız mektep — talebesi aza olabilir. l Günün Takvimi BUGÜN — 20 teşrinisani 931, Cuma, Rumi 7 teşrinisani 1347, 9 Recep 1350. GÜNEŞ — Doğuşu 6,53 Batışı 16,47 NAMAZ VAKİTLERİ — Sa- bah 4,58, öğle 11,59, ikindi 14,33, akşam 16,48, yatsı 18,24. Müsamere— Cümhuriyet Genç- ler Birliği mahfelinde bugün öğ- leden sonra üçte iki temsil ve- rilecektir. ALKAZAR ALEMDAR ARTİSTİK ASRİ EKLER ELHAMRA ETUVAL FERAH GLORYA KEMAL B. MAJİK MELEK MİLLİ OPERA ŞIK — Hint Mezarı — Hâhtarın sevgilisi — Hayatını Kazan — Aşk Uğrunda Ölüm — Aşk hirsizi — Kuçük daktilo — Güzellik Kraliçes — Konser, varyete — Aşk bazretleri — Şalak — Şafak keşlf kolu — Yaşasın hakikat — Marseyyez — Fahişe — Operada Yangın Üsküdar HALE — Bonjur Hökim EL lev üncü sınıf talebesinden 10 İbra- bim, Ankara İlk Tekin mektebi beşinci sınıf. - talebesinden 144 İbrahim Adnan, Tekirdağı Süley- manpaşa mektebi dördüncü sınıf talebesinden 400 Abidin, Adana Ortamektep 2 ioci sın f talebesin- den 176 A, Cevdet, Anlalya İsmetpaya İlkmektebinde Muuf!v Ankara Erkek lisesi birinci sınıf teleberinden 36 Abmet Bey ve Hanıclar. | Örümcek ve sinak bömecemli! değra halledenlerin İeterini yarıe meşredereğn)