21 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

21 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HAÂLRIENGÖZÜ HALKİN KULAĞI HALKIN EDİLİ n işleri telelonu: İstanbul — 20203 —a ——— Sene 2 :îî4” —a Vez Dün Sipahi ocağında sivil ve zabit atlılar tarafından müsabakalara ( yam edildi. Havanın bozuk olmasına rağmen çok iyi neticeler alındı. Re» İnimiz müsabakalardan bir intibadır. Tafsilât #por sayfamızdadır. Ekmek Meselesinin Halline Doğru Mu?.. Ayni narha tâbi ekmeğin İs- tanbul gibi bir şebirde ayrı, ayrı Hiatlere Batılması cidden garip oluyor. Bu garabet, bazan biri- | birine bitişik iki fırında bile gö- ze çarpıyor, anlaşılması müşkül bir muadele şeklini alıyor. “Son Posta,bu garabete defa- atle işaret etti ve bu ısrar Dahi- liye Vekâletinin de dikkatini cel- | bederek — vaziyeti — belediyeden sormiya imecbur. oldu. Çünkü narh (6) kuruş (30) para iken beş, beş buçuk kuruşa | ekmek satılması aklın alacağı bir | şey değildi. (Devamı 10 üncü sayfada) Son Posta CUMARTESİ — 21 Teşrinisani 1931 İdare işleri telefonur İstanbul — 20203 Fiatı 5 kuruş İktısadî—ıh!üdafaa Ankara, 21 (Hususi) — Halk Fırkası grupunda | muhtemel ihtikâr ve kaçakçılığa karşı çok şiddetli Üç gün süren uzun ve münakaşalı müzakereler, tedbirler konacağı anlaşılmaktadır. bi vlen Ülbürem Millet Meclisine intikal et- Bu suretle Millet Meclisi, memleketin iktısadi mektedir, Yalnız iktişadi meselelerin tetkikına hasre- | müdafaasında yeni bir hareket hattı çizmiş olacaktır. dürcsköler vemütecakıpMeclis içtimalarında Yeni vergiye gelince; bugünkü içtimada müza- çok mühim kararlar verileceği anlaşılmaktadır. kere ve kabul edilecek olan lâyiahnin bu ay sonun- Vaziyeti yakından bilenler, Bu celselerde iktısadi — dan itibaren tatbik sahasına girmesi çok muhte- müdafaa vergisi ve ithalâtın tahdidi meselelerinden | meldir. Devamlı bir işi olmayıp iş buldukça çalışan başkâ çok mühim esaslara da temas edileceğini | işçilerle eski tekalit kanununa göre tekaüt edilen- söylemektedir. Bilhassa son vaziyet üzerine yapılması | lerden yeni vergi alınmıyacaktır. Bizzat Tüccar Bile, Bugün, Piyasada İhtikâr Yapıldığını Kabul Ediyor Tarifelerde Görülen Bazı Yanlışlıklardan Dolayı Komsiyoncular F in Ankaraya Bir Heyet Gönderdiler İthalâtı tahdit eden kararna meden sonra fiatı en ziyade ar- tan eşya manifaturadır. Bu mese- le hakkında kendisile görüştüğü- müz manifatura tüccarı İçmeli Zade Nuri Bey mahtumlarından Mahmut Bey şunları söylemek- tedir : —“Japon manifaturasında yüzde yirmi, Avrupa manifaturalarından da | yözde (5) Fiat yükselmesi vardır. Piyasadan çekilen mallar Japon mallarıdır. Japon malının piyasa- dan çekilmesi bazı kimselerin bu malı ileride daha fazlaya satmak istemelerinden olsa gerektir. Ma- amafih piyıııdı çok manifatura stoku vardır. Hükümet gümrük- | teki malların çıkarılmasına müsa- | Tavsadı İstanbul - İzmit yolu üzerinde Tavşancıl köyünde perşembe günü bütün Öylünün iştirakile samimi tezahürat yapılmış ve bu tezahürat ında P“'"- yeni yapılan mektebi küşat edilmiştir. Merasimde İzmit Valisi Eşref, 'Olla Müdürü Kerim ve Maarif Müdürü Zeki Doğan Beyler hazır bulunmuşlar, Mektebin kurdelesini bütün köylünün muvacehesinde Vali Eşref Bey kes- Miştir. Şurasını ehemmiyetle kaydedelim ki bu köy mektebinc (8000 ) lira Sarfodilmiş, fakat bunun ancak ( 1500 ) lirasını Vilâyet vermiş, geri kalan iarayı tamamen köylü temin etmiştir. Âyni zamanda bu çalışkan köylüler; Kaşat ssnasında bir amele gibi çalışıp resimde gördüğünüz bu güzel mektebi hediye etmişlerdir. ade eder etmez manifaturada ihtikâra meydan kalmıyacaktır. Manifaturada ( 1929 ) senesi fiatlarına nezaran yüzde kırk ka- dar bir fiat düşüklüğü . vardı. Lik Maçları | Yerli mallara rağbet ve sokakta çorap pazarlığı Manifatura — tüccarları — tahditten | Japon dampingi karşısında ser- | sonra yüzde yirmi fazlasile satar- | mayemizi kurtarmak için 2>7arına larsa bu ihtikâr değil, meşru bir | mal satıyorduk; diyebilirim - kârdır. Çünkü tahditten evvel (Devamı 8 inci sayfada) Dün havanın yağmurlu geç- mesine rağmen lik maçlarına de- vam edildi. Fakat nasıl? İki | maçtan yalnız bir tane yapıldı. Galatasaray, evvelki tahminler gibi sahaya çıkmadığı için Beşik- taş zrılip ilân edildi. l 'afallâtını bugünkü aper sayfamızda okuyunuz. | ——— MÜHİM BİR SIHHİ TEŞEBBÜS | On dört aydanberi Eyüp'te Baha- riye'de inşaat ve makine vaz'ına ça- hışılan ve umuüm mühendis kalfa, mobilyeci ve marangozlar tarafından sabırsızlikla küşadı. ve beklenilen kontr plâke tahta fabrikası yeni se- ne iptidasında nihayet faaliyete ge- "t;d:hı fabrikadan çıkacak kontr Avusturya'dan — celbedilen yalar sayesinde Avruya ma- | mdan hiçbir farkı olmıyacağı günkü piyasa satış Hiatlerin- akal yüzde 30 - 40 daha ucuz Ba ağından Avrapanın — yüksek | fiatli yeni elparişlerinden — tevakki etmeleri bususunda — alâkadaranın mazarı dikkatini celbederiz. Avrupa mah — Çinden ve Rusyadan soura bizi Türkiyeden de kapı dışari attılar. Bu gidişle dünya yüzünde bize barınacak yer kalmıyacak.