21 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

21 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

| Kari Mektupları | Telgra y İdaresinden Bir Sual Dün gece, canımdan fazla sevdiğim teyzemi (kaybederek, sabahı da kara topraklara gönr- düm. Bu ani vefat dolayısile ay- »i gece Kıriltopraktaki Hemşi- reme telgraf çekmek mecburiye- #inde kaldım bu kara haberi anlatabilmek için mezkür Postahane ile sant (19) dan son- ra muhabere etmenin mümkün olmıyacağı cevabile karşılaştım ve merkür telgrafın Kadiköy Postahanesine havalesi bu me- yanda kırk, elli kuruş sürücü Ücreti verildiği takdirde telgrafın bemen çekileceği de ilâve edildi. Rica ederim muharrir bey: Kadıköyile Kıziltoprak arasındaki mesafeyi artık O mararı ölilerine terkediyorum. Velev ki ehemmiyet- siz bir mesele içindebi olsa mez- kür telgrafhane ile saat (19) da | muhabere edemedikten sonr neye yarar? , Macit Ceyaplarımız 5. M. imzalı karilmize: Bir defa Ankara caddesinde İhsan kıraatanesi itisalinde Ope- rator M. Kemal Beye gidiniz. * Karilerimizden Cevat Beye: Mübadele vaziyelinizi anlamak #çin hemen Mübadele Komisyo- Buna müracaat etmeniz lâzımdır. » Hüseyin oğlu Mustafa Zeki B.: Bulunduğunuz mıntaka Maarif Müdüriyetine bir istida veriniz. Bu istidada ilkmektebi bitirdikten ortamekteplerden için gönderirler. Muvaffak olursa- mz ortamektep o şehadetnamesi Jabilirsini Garip Bir Cinayet Berutta Bir Hullondalı Gazeteci Daha Öldürüldü Berut (Hasat) — İki gün ev vel Zuhleye gelen ve bir otelde oturan Antuvan Baramel isminde Holandalı bir gazeteci dün otelin penceresi önünde ölü olarak bu- İunmuştur. Gazeteci bir müddet Lübnanda (bulunduktan sonra Mısıra geçecekti. Verem Cemiyeti Azayi vazife Başına Davet Ediyor İstanbul Verem Mücadele Ce- Senelik faaliyet raporu ve Di hulâsasının ikzarma başlanacaktır. raga. 1 Gla ödemiyen azayi İterememin, o taahhütlerini Cağaloğlu Hilâllahmer O binasında Cemiyet merkezine lütfen getir- meleri, 2 — Herhangi bir sebeple ken- kisine cemiyetin aylık mecmuası olan “Yaşamak Yolu, gitmiyen SIŞARK YIL emma ana mne ieinm allminiiie Sü Ml DIZI Holivuta Nasıl Ka çtım? zam Yıldızlar Arasına Nasıl Karıştım aksetti; — Aloool.. Titriye titriye mikrofonu ku- lağıma yerleştirdim ve, sesime tath bir ahenk vererek sordum: — Mis Valey.. Siz misiniz?.. — Evet, — Muhterem Mis Valey!.. En sevgili dostunuz (Mis Klark) ta- rafından size tavsiye ile gelen bir misafirinizin. Sizinle görüşmiye muvaffak olamıyarak (o sokakta kaldığından haberiniz var mı?.. — Ne münasebet?.. — Bira evvel, atelyenizin (Müracaat bürosu) na geldim. Fa- kat meşgul olduğunuzu söyliyerek beni savdılar. Size haber verme- diler. Sizinle derhal görüşmek mecburiyetindeyin. — Buyurunuz. Şimdi sizi bek- liyorum. Artık, sesim titriyor.. Gözle- rimin önünden pırıltılı birşeyler geçiyordu. Sözüme devam ettim: * — Fakat rica ederim Mis Valey, kapıcımza emir veriniz.. — İsminiz nedir? — Matmazel (Silva). — Bu ismişimdi kapıcıya söy- liyeceğim. Buyurunuz. Sizi bek- liyorum... İki dakika evvel, harap ve pe- rişan bir halde girdiğim odadan kalbimde yeni bir ümidin kuvve tiyle çıkdım. Hemen asansöre koş- tum. Şimdi, adeta birikbal sema- sına uçar gibi meşe ve süruriçin- de yükseliyordum. (Muracaat bü- rosu) nün kişesi önüde, yine bir kaç kişi vardı. Sıramı bekledim, Hissiz bir makine gibi ayni suali sormağa alışmış olan o #oguk herif tekrar sordu: — Sıra sizindir.. buyurunz... Kaşlarımı çatarak biraz dik ve hâkimane bir sesle cevap verdim: — Zannederim ki Mis Valey şu anda beni bekliyor. Herif, hemen önündeki not kartonuna iğildi. — İsminiz?... — Matmazel Silva... — Lütfen kapıdan giriniz... Mis Valeyin beklediği misafir karşısında derhal yunşıyan bu adamm parmağile işaret ettiği kapının önüne gittim. Sımsıkı kapalı olan kapı, birdenbire açıldı. Beni, genç bir kız karşı ladı. Kızın delâletile, © sessiz ve leş bir keridordan geçerek küçük bir salona girdim. Salonda iki kadın vardı. Şüphesiz onlar da Mis Valeyle görüşmek isti- yorlardı. İki saniye sonra yan kapılar dan biri açıldı. Açık havai mavi bir rop giymiş olan uzun boylu bir kadın göründü. Gözlerini he- nimizim (Üstünde (gezdirdikten Yazan: Selma Z. karak derbal cevap verdim: — Matmazel Silva!... — Oooo... Yes.. Tenk yu... Sizinle uzun görüşeceğim. Müsa- ade ederseniz, sizden evvel ge lenlerle işimi bitireyim. — Hay hay efendim.. Vaktim çok müsait.. Bekliyebilirim. Dedim. Mis Valey, dişlerini Oturduğumuz pansiyonun yanında da Doroti Yordanın şu gördüğünüz evi vardı sonra bana doğru ilerledi. Güler yüzle elini uzatarak : — Mis Valey... * Kuvvet ve hararetle ————-- elini sı- K id Alli Kanun Harici Madrit, 20 — Mes'uliyetler komisyonu, Sabık Kıral Alfonsun müebbet nefye mahküm edilmesi hakkındaki itlkamnamesini Kor- tesler © Meclisinde (o okumuştur. Koni Romamones kıralı müdafaa etmiş, fakat (diktatörlük (ilân etmenin de meşrotiyete bir darbe olduğuna kabul etmiştir. Bu mü- dafaaya M. Galanza cevap ver- miş, kanunları bizzat sabık kıra- ın tanzim ettiğini ve mütemadi surette meşrutiyeti baltalamakla vakit © geçirdiğini (söylemiştir. Müebbeden (o nefye (o mahkümi- yel kararı alkışlarla kabul edil miştir. Kararname, (13) üncü Alfonsu vazifesinin ifası sıraların- da valana ihanet, meşrutiyet ve âli inzbata biyanei cürümlerile itham etmekte ve kendisini ka- nun harici addeylemektedir. Bu süretiç sabık İıral emvali üzerindeki bütün haklarını kay- betmekte ve bunlar cümhuriyet İ hükümetine intikal etmektedir. Bu zat İspanya toprağına girdiği takdirde ber valandaş kendisini tevkif edebilecektir. Sırp Maliye Nazırının İstifası göstere göstere tebessüm ederek öteki kadınlara döndüğü zaman, benim de içim içime sığmıyordu. (Arkası var) De an Ve Mes'ulleri Paris 20 — Muhalefet mev- künde bulunan Radikal Sosyalist Fırkasının azasından M. do son buhran hakkında şayanı dikkat bam şeyler (söylemiştir. Bu zate göre, Fransa, bugünkü buhranda mes'uliyeti olmıyan mil letlere yardımda bulunmalıdır. Fa- kat vaziyeti ıslah etmiye çalışan- lara karşı diğer milletlerin memba- larım kullanarak hatalarında ısrar etmek istiyen milletlere karşı da münasip vaziyetin alınması zaru- retini ileri sürmüştür. Bundan maksat bilhassa Almanyadır. Ve Almanyann kendisine verilen kredileri Rusyaya borç para ver- mek suretile suüistimal ettiği de ayrıca kaydolunmuştur. Banka İflâsı Rekoru Nevyork 20 — Mevduatlarının mecmuu (566) milyon doları bu- laa (517) banka birinci Teşrin ayında tediyatlarımı tatil etmiş- lerdir. Bu listenin ilk onayı zarfında ise mevduat yekümları,bütün Ame- rika bankalarındaki o mevduatın yözde (14) ünü teşkil eden(1462) milyon dolara malik (1753) Bam ka da kapanmış ise de bunlardan (200) tanesi sonradan gişelerini açmışlardır. Son üç bafta zarfın- rünmektedir. —— Daktiloların Yaptıkları İnkılâp Ankara (Hususi) — İstanbul da dabil olduğu halde Türkiyenin | hiçbir tarafında Ankaradaki kadar çok daktilo yoktur. Bütün Ve | kâletlerin burada bulunuşu ve memur kadrosunun en icap ettiriyor. Bilhassa yeni harf- lerim kabulünden sonra daktilo işleri bir kat daba ehemmiyet kespetmiştir. Her ne ise bu bek luğun mutlaka mantıki sorette sebeplerini araştıracak değiliz ya. Bir kelime ile: Ankarada daktilo hanımlar çoktur vesselâm. Ben asıl, daktilo hammlarm çokluğundan Ove © bolluğundan değil, belki içtimai hayatımızda yaptıkları mühim inkılâptan bah- setmek istiyorum! | Daktilo hanımlar vekâletlerde erkek arkadaşlarile birlikte ayni sakaf altında çalışmıya başladık- tan sonra erkek memurlarda bö murlar traşlarına itina etmiye, temiz giyinmiye, biç değilse ek sık © pantalonların ( Ütületmiye, muntazam kıravat bağlamıya, te- Daktilo hanımlar bu suretle kr” göz önünde bulundurarak iş sr hiplerine daha mazik muamele yapıyorlar. Ba veiyak büy kazanç değil midir? Bizldiğidali öve” alnı zan çoğalması ve izdivaçlarn taammümü için bin bir türlü çareler düşünülmüştü. daktilo banınlar çoğaldıkça v6 ayni çatı altında o çalıştıkça, izdivaçların da sıklaştığı görülü” Miyor. Tek başlarına dı aylıkla geçinemiyen daktilo bel nım ve memur bey eleniverdilei mi mes'ut bir aile yuvası veriyorlar. Eskiden Ankarada siyah elbiseli bir erkek lği İnsanın gözünü tı ancak tek tük kadına ii İ l i daktilo hanımlarımızın la hanım kesafeti de var. inkılâp saymakla bitmez. | Sabahaddin RA Bir Ölüm Davas! | Ankarada Bir Dektof Muhakeme Ediliyor Ankara 21 (Huswsi) — Necdet Beyin refikastsın, digi gum esnasında ölümüne Me iduğu iddiasile mazmun Zekti Tahir Beyin mahe © ağır cezada başlandı. < Müşteriler > Yandı. ,, Ankara, 21 ( Hususi Hırsızlar o müşteriler tamir için bırakılan birlikte götürmüşlerdir. malların kıymeti (17) bi?