21 Kasım 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

21 Kasım 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

T.B. M. M. içtimalarına üç aydan “fasıla veremez VAKIT © Cumar esi 21 Teşrinsani Gl inci ay) 1931 Sayısı 5 Kuruş | 15 inci Yıl * Sayı : 4981. Fırkada konuşulan son meseleler bugünden itibaren Millet muvacehesinde açıkça münakaşa edilecek Ankara , 20 | Başmuharririmizden | — Bir kaç gündenberi C. H. F. grup içtimalarında müzakere edilmekte olan mali ve iktısadi meseleler yarından itibaren i B. M, Meclisine intikal edecektir. Bu meseleler millet muvacehesinde açıkça münakaşa olunacaktır. Bu münasebetle memleketin umumi hayatı noktasından çok mühim kararlar verilecektir.Mecliste görüşülecek şeyler maaşların indirilmesi ve ithalâtın tahdidi meselelerine münhasır değildir. Diğer bir takım hayati tedbirler de müzakere ve münakaşa olunacaktır ki bunlar iktisadi ve mali sahadâ bir milli müdafaa hareketi tabirile hulâsa olunabilir. Cihan buhranı, ingiltere başta olduğu halde bütün Avrupa devletlerini; en sıkı himaye usullerini tatbika sevketmektedir , hatta Fransa da son günlerde Türkiyeden gidecek yumurtaları tahdide tabi tutmuştur. Bu itibarla bizim müracaat ettiğimiz tahdit usulü zaruri bir müdafaa tedbirinden başka birşey değildir. Bu zaruri milli miidafaa tedbirinden bazı kimselerin ihtikâr veya kaçakçılık suretinde istifade hırsına kapıldıkları görülürse böyle bir harekete aslâ müsamaha edilmiyecektir. londra, 18 ( Gecikmiştir ) — ki istan konferansı federal teş- ia komitesinin dün akşamki manda Gandi şimdiye kadar lediği son fikirlerini nihayet iydana çıkarmıştır. o Kencisi ndistanda resmi salâhiyetlerin mes'uliyetlerin Hintlilere de- ve nakledilmesini ulu ört iş ve Hint kongresi namına m askeri kuvvetlerle harici “iz Yi Teme Gandinin son sözü Hint ordusu,Ingitizkontrolünedn çıkıp Hint kontrolü altına girmelidir! | işlerin Hint kontrolü altına vaz'- Tal, müteveffâ Primo dö Riveranın cürüm. ortağı olmak ını talep etmiş ve demiştir ki: “ingiltere hükümeti ve ingiliz milleti hakikaten Hintlilerin ha- yırhahı iseler Hint ordusunun Hint kontrolü altıma geçmesini tabii ve zaruri addetmek lâzım- dir. Maamafi bu talebim elyevm Hindistanda bulunan ingiliz kuv- vetlerinin geri alınmasını tazam- mun etmez., Alfons mahküm ! Ispanya, sabık "kral hakkındaki kararını nihayet verdi İ kiş ve Onu teşvik etmekle itham edildi p fotoğraf, Primo dö Riverayı Alfonsun resmi alunda düşünürken gösteriyor) i Ye irit, 20 (A.A.) — Mes'uli- iki ün komisyouunun sabık kıral İy, de Alfons'u müebbet ne- ok ng kim eden ithamnamesi ji Müt gı stur, Mösyö Romanones, i anabgenin hazır bulunmaması vi daş ab natemam bir tarz- i da etmiştir. kül, Salanza, cevap vererek zin, kanunları yalnız başına Rivera ettiğini ve Primo de Yapmak darbei © hükümeti teğvil, hususunda teşci ve Miş ye giniş olduğunu söyle- iadiyen üncü Alfons'un müte- İdve Meşrutiyeti baltaladığını ba ktmmiye st Müebbet nefye edil et kararı alkışlarla ka- Kararname, 13 üncü Alfons'u, vazifesini ifası sıralarında vatana ihanet, meşrutiyete ve adli in- zibata hiyanet cürümlerile itham eyliyerek mumaileyhi kanun ha- rici telâkki etmektedir. Sabık kral emlâk ve emvali üzerindeki bütün hukukunu kay- betmekte ve bu emval cümhuri- yetin tasarrufuna intikal eyle- mektedir. Sabık kral Ispanya toprağma tekrar girdiği takdirde, her bir vatandaş kendisini tevkif etmek- le mükelleftir. Madrid, 20 (A.A.) — Mebu- san meclisi, ispanyanın sabık kralı on üçüncü Alfons'un imah- kümiyetini tastik eylemiştir. Yukarıda tavassut eden, ortada kazan- dıran, aşağıda kazanan: Ali Naci, Emin, Ahmet Beyler Yeri gün dünkü nüshasında, sabık şehremini operatör Emin Beyin, kasaplar şirketi (reisi Ahmet Beye verdiği çok şiddetli bir cevabı neşreiyordu. Bu it- kamtar arasına bir de nankörlük hikâyesi vardı. Sabik (o şehremini, beye: “..Nankörlük babsine gelince - diyordu. « Çok tuhaftir, aceba ayda 400 - 500 lira maaşla ve senelerce garaj müdürü olarak istihdam ettiği zatı benim bira- derim mi farzediyor.? Veyahut bini namünimetiyle başaka bir surette perverde eylemiş te o yüzden mi nankör vaziyetine düş- Ahmet Vatani işlerde hiç bir zaman müsamaha bilmiyen B. M. Meclisi bu hususta son derece azim ve şiddetle hareket edilmesi kararını vermiştir. Ali Naci Bey cevap veriyor | ( Acaba operatör Emin Beyin bahsettiği bu 120,000 lira nasıl kazanılmış ve Emin bey bu serveti kazandırmıya neden lüzum görmüştür .. Efendim ? ) müş oluyoruz?,, Ve sonra cepheden hücuma geçiyordu: “Asil nankörlüğü yapan ken- disi değil midir? Soğuk hava mabzenleri M. Feltmana ihale edildikten sonra Ali Naci beyin tavassutu ile kendilerinede bir pay ayırtan ve bir senede 120000 lira kazanan adam kendisi de- ğil midir?,, Koskoca bir şehrin besleme ihtiyacını şiddetle alâ- kadar eden bu mesele ile acaba Ali Naci beyin nasıl bir müna- sebeti olabilirdi? Bu noktayı tenvir için, şimdi Sofyada Anadolu ajansını temsil eden Naci beyi geç vakit te- lefonla aradık, Sofya santralının 871 numaralı telefonunu kulla- nan Naci beyle aramızda şu muhavere cereyan etti: Et ibtikârı meselesinden çıkan münakaşada sizin de isminiz ge- çiyor. Ne dersiniz? Ali Nacinin Sofyadan gelen şak rak bir (o kahkahasmı işittik: — Ben artık memur oldum dedi, beyanatta bulunamam! — Fakat hadise, günün mühim bir meselesini teşkil ediyor. Si- zin Feltman namında birine iha- le edilen soğuk hava mahzenleri meselesinde bir omutavassıtlık yaparak kasaplar şirketi reişine 120,000lira kazandırdığınız söyle- niyor. Ali Naci Bey bir kaç kahkaha daha attı, nihayet şu cevabı verdi: —B. şüphli vaziyette kalama- yız. ismimin bu meseleye karış- mış olmasına merak etmeyiniz. Çok şükür bulanık ve fena işlere ismimiz hiç bir zaman karış” (Lütfen sayıfayı çeviriniz) Galatasaray kulübü de lik maçla- TR rından çekildi! ŞA Galatasarayın da lik maçlarından çekildiği dün bilfül gö- rüldü. Diğer maçların ve Sipahi ocağında yapılan binicilik mü- sabakalarının tafsilâtını 5 inci sayfamızda bulacaksınız. Resimle- rimiz binicilik müsabakalarında kazananlardan Nedret Yıldız ba- nımla Süreyya beyi gösteriyor!