21 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

tl Şi ye e me Şehir Dahilinde Ve Haricinde Şehir O hudutları barisinden şehir Odahiline et getirilip getirilemiyeceği son günlerde bir mesele oldu. Gerçi bele- diye buna kısmen müsaade ediyor. Fakat biz bir de fada halkla temas etmeyi faydalı butduk ve şu mütalealar aldık: Cemal Bey (Fatih Macar Küdeşter cadde 4) z — Kazanç azaldı. Hayat pa- kalı. Halk bilhassa gıda madde- lerini ucuz bulduğu yerdem almak ister. Kim me derse desin, Pen dikte, Mecidiye köyünde et ucuz- dur. Oralarda vilâyetin baytar teşkilâtı vardır. Ben her vakit Pendikten et alırım. Beni niçin oradan et aldm da İstanbuldan almiyorsun diye muahaze edecek bir kuvvet ta- savvur edemiyorum. Melikis Hamın rün İspanakçı sokak 16) — Belediye hududu haricinde kalan köyler ve kazalar bu vilâ- yetin hudutları dahilindedir. Ora- dan et almak istiyenlerin bum dan menedildiğini “ve etlerinin belediye tarafından çevrildiğini okudum. Ben bunu kanunsuz Eğer Pendikte satılan etler gayri- sıhhi ise oranın belediyesi de var, Buna bakması lâzımdır. Eğer İstanbüla gelen bu etlerden Mez- beha resmi alınıcaksa ona aklım Tren, vapur parası çıktıktan son- ra bile bu bana çok ucuz geliyor. Hem benim yiyecek, içeceği kim karışırl Nerede ucuz bulersam oradan alırım. Iktısat Vekâleti Müşavirliği Hereke fabrikası başmühendisi Kâmil İbrahim Bey İktisat Vekâ- leti Sanayi Müşavirliğine tayin olunmuştur. | Halkın Sesi ET MESELESİ (27 Çocuğu anıyınız | Şehir Haricinden Et Getirmel Yasak Deği Belediye hududu haricinde kalan Mecidiye köyünden şehre perakende olarak et getirenle- rin çevrildiği o yazılmıştı. Fakat tahkikatımıza nazaran halk be- lediye hududu haricindeki pazar- lardan ihtiyacı kadar et ularak şehre getirmekte tamamen ser- besttir. Esasen bu gibilerin çev- rildi haberinin doğru olmadığı da alâkadarlar tarafından o bildiril- mektedir, Belediye erkânından bir zat bu hususta şunları söylemektedir: —“Belediye hudutları haricinde baylar teşkilâtı bulunan ve mu- ayene edilerek kesilen etlerin halk tarafından birer, ikişer okka ahnarak şehre getirilmesinde bir mahzur yoktur. Yalnız bunların belediye hududu dahilinde satıl- ması İbususunda: bazi kayıtler vardır. İşten El Çektirildi Defterdarlık Muhasebe Mü- meyyizi Reşit Beye işten el çek- irilmiştir. Yerli Çubuklar Revaçtan Düşürmek İçin Yalan Uyduruyorlar mektedir. Vilâyet Ziraat Müdür- lüğü bu şayialar Üzerine tabkikat yapmış. Bu yalanların Bulgaris- i > Bunlar, bu suretle, yerli çubukla- nmızı revaçtan düşürmek ve ken- di çubuklarını sürmek istemekte- dirler. Ziraat Müdürü Tahsin B. bu a bir muharririmize şu malümatı vermiştir: Hükümet fidanlıklarında yetiştirilen çubuk- lar aşıya elverişli ve pişkindir. Birkaç senedenberi tevzi edilen çubuklardan çok mükemmel bağ- lar yapılınış ve iyi mahsul alın mıştır. Halbuki Bulgaristandan gelen çubuklar muhit ve iklime uymadıkları için iyi netice ver- memiştir. Yeniden bağ yapacak- ların topraklarını ziraat dairesin- de tahlil ettirerek oçubuklarını nereden alacaklarını tesbit ettir- meleri lâzımdır. Dee Resmini dercettiğimiz bu kü- çüğü annesi, babası veya bizzat kendisi, şüphesiz ki tanıyacaktır. Bu takdirde kendilerinden rica ediyoruz: Matbuamıza bu gazete ile müracaat olunursa büçüğe İş Bankasının kumbara bedeli hedi- ye edilecek. İşsiz Çocuklar Bunların Vaziyetlerine Bir Çare Bulunmalıdır İstanbuldaki şehir yatı mektep- lerinden her sene 100 - 120 kim- sesiz ta'ebe mezun olmaktadır. Bunların yaşları 11-17 arasındadır. Mektep idareleri bu talebeleri kendilerine bir iş verilmek üzere muhtelif esnaf cemwiyetlerine gön- dermektedirler. Fakar cemiyetler ekseriyetle hazırlıklı olmadıkları için bu talebeleri işe yerleşlire- memektedirler. Bu yüzden bu gençlerin bir kısmı işsiz, güçsüz dolaşmakta- dırlar. Bunlarm vaziyetlerine bir çare bulunması için bir teşebbüs yapılacağı haber verilmektedir. Bir Kaçakçı Mahküm Oldu Sanadinos isminde birisi ka- çakçılk cürmile Üçüncü Ceza Mahkemesine verilmiştir. Muha- keme neticesinde bu adamın evinde kaçak rakı bulunduğu sabit olmuş ve bir ay bapse, 25 lirada para cezasına mahküm edilmiştir. ÖLÜLER Adliyecilere Göre, Yakmak Doğru Değil Zahire Borsasının Kimyakeri Nurettin Münşi Bey ötedenberi ölülerin gömülmesi aleyhindedir. Bu zat bilâkis yakılarak külleri- nin saklanması taraftarıdır. Son zamanlarda bu bahsin tekrar münakaşa mevzuu olması müna- sebetile bir belediyecinin fikrini sorduk. Bu zat memlekette geniş mezarlıklar yapılabilecek kadar toprak bulunduğunu ileri sürerek yakılma fikrine taraftar olmadı- ğını söylemiştir. Diğer taraftan bir kısım adliyeciler de bu fikrin aleyhin- dedir. Bunlara göre ölülerin ya- kılmasında adli mahızurlar vardır. Meselâ, defnine müsaade verilen ölülerin, herhangi bir tahkikat münasebetile tekrar mezardan çıkarılması lüzumu hâsıl olmak- tadır. Fakat ceset yakıldığı tak- dirde bu tarzda tetkikat yap- mak “mümkün olamıyacak ve bu tetkiki icap ettiren hödise de delilsiz kalacaktır. Sahte İmza Bir Ticarethane Kâtibi Hapse Mahküm Oldu Musevi tacirlerden İliya İsak Efendinin kâtibi Piyer Albert Efendi, geçenlerde bir sahtekâr- hk cürmile mahkemeye verilmiş- tir. İddiaya göre Piyer EF. pat- ronuuun imzasını taklit etmiş, ve bankaya bu taklit imza ile dokuz bin liralık bir çek vermiş, sonrada paraları alarak kaçmak istemiştir. Fakat yapılan takibat neticesinde Piyer Ef. Uzunköprüde yakalanmış, buraya ( getirilerek Ağır Ceza mahkemesine veril miştir. Muhakeme neticesinde sahtekâr kâtip bir sene hapse mahküm edilmiştir. Gümrük Resmi Çokmuş Ziraat oCemiyeti tarafından İktisat Vekâletine müracaat edi- lerek Sakız baklasının memleke- timizde çok iyi yetiştiği bildiril miş, fakat bu baklanın hariçten getirilen tohumu için alınan gümrük resminin indirilmesi iste- | Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : Pazar Ola Hasan B. Ve Un im amm Tesrinisani 21 | Günün Tarihi Gümrüklerde Tes cil Mu-melesi Gümrüklerde bugünde (tes muamelesine devam edilecektir. M Mye müfettişleri muamelâtın intiz mını korumak için bugünden itib ren rükleri sıkı bir müraka altında bulunduracaklardır. Adil Gey Arkarada Maliye Teftiş Heyeti Reisi Borsa Komiseri Âdil Bey bu akşa trenile Bnkaraya gidecektir. Gazeteciler Birliğinde Ankaradaki Gazeteciler Birli dünkü içtimanda Aka Gündüz Bey Birliğe kabulüne muvafakat etmişti Bir Sena Hadsedilecek Geçenlerde 12 bin lira bir sene bapse ve paraları ta mine mahküm olmuştur. Teşril Masuniyet Ankara, 20 (Hususi)— (Du Ma e Çankırı meb'usu Tal in teşrik iyetini el teşrik masuniyetinin r Bulgar Eaşvekili Sofyadan son gelen haberle: göre Bulgar Başvekili gelece ayın üçünde Ankarada bulun. caktır. Berlin Ssfiri Mezun bulunan Berlin sefi miz Kemalettin Sami Paşa e — Se Ankaradaâ şehrimi; Iraklı Bir Talebe gk il Me yemi İsli Hariciye Vekiletimizin | timasile kabul edilmiştir. Fakir Çocuklar İçin İngiliz Sefiresi Leydi Klan fakir Türk çocukları için b müsamere daha verecektir. M. Grandi Avrupa Yolunda 20 (A.A) — M. Gran Vaşington, saat 1,58 de buradan omüfarak etmiştir. Bulgar Opereti mıştır. Şehirdeki İnşaat Haber verildiğine göre, İsta bul belediyesi, şehrin plânı yap ıncıya kadar inşaatın durduru ması hakkında bir teşebbüs bulunacaktır. 1: Hasan B. — Pazar ola bakkalba- gı... Bana şuradan on çuval un ayır, eve gönder. 2: Hasan Beyin karısı — Ayol... Bu ne böyle? Ben bu kadar unu ne yapa- yım? Hep unlu yemekler mi yiyeceğiz? 3: Hasan B. kın, yemeğe kullanma ! Hasan Beyin karısı — Ne alacak ya? — Hayır, bu unları sa- . sürmek için 4 > Hasan B. — Artık memlekete df'ye dan Hanımlar pah na un alacaklar. 4 lanmadan evde birkaç çuval bulunsa” . ği