23 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayf Kaçakçılık Müca- delesi Başlamalı Hükümetin, kaçakçılığa karşı şiddetli bir mücadele hare- ketine başlıyacağı, fevkalâde tedbirler —alınacağı — haber verilmektedir. Halk, bu müca- delenin — derhal başlamasını İstiyor ve şunları söylüyorı Setla Bey ( Beyoğlu Aynalı çeşme ead- desi 123) — Kaçakçılık, — tepelenmesi lâzımgelen amansız bir düşmanı- mızdır. Gizli bir sıtma gibi sinsi sinsi hudutlazımızdan girmek im- kânını bulan ve milli servetimizi, hazinemizi kemiren bu ejderin bir an evvel başının ezilmesi için ne yapmak İâzımsa yapılmalıdır. BKükümetin bu hususta alacağı ber türlü ve fevkalâde tedbirle- rin arkasında — bütün millet bir kütle gibi yürüyecektir. lrfan Bey llqh-' Yalıköy, çayır cad- deel 72) — Tediye muvazenemizi boza- cak kadar mühim olan kaçakçılıkla mücadele için alacak fevkalâde kararların hararetli bir taraftarı- yım. Çünkü kaçakçılık hem hazi- neyi zararlandırıyor, hem de ha- yatı - pahalılaştırdığı — için fakir halkı iz'aç ediyor. Kaçakçıyı bir casus ve hain telâkki eden ve ona göre cezalar veren yeni bir kanun — hazırlanmalı ve derhal faaliyete geçilmelidir. . * Lâtti B. (Sirkeci Velora ban 15) ——Memleketin, kaçakçılık sure tile, bir santimin bile, harice çıkmı ya, tahummülü yoktur. Bunda saçı bitmiyen yetimlerin, zavallı dulların bir lokma ekmek ve bir yudum sütü vardır. Memleketi kara ve korkunç istilâ — ordularından — temizliyen Türk kudreti, — hudutlarımızdan wzanan — ve — hazinemizin — milb- yonlarını — çalan bu - kolları da kırmalıdır. Dünyanın hiçbir yerinde bu kadar kaçakçılık ya- pilmaz. Eğer bir kaçakçılık yapıl- masaydı ne buhran kanunu yapı- lır, nede bütçe endişesi olurdu. x nNFİ B. (Sultanaham 79) ğ — Suriye — hududunda elli milyonluk kaçakçılık — oluyormuş. Bu para bütçemizin üçte biridir. Bu kaçakçılar hakkında bir mer- bamet hissi dumak bile bir iha- nettir, kaçakçılar kıpırdamıyacak bir hale getirilmelidir. Mücrim Adedinde Fazlalık İstanbul Tevkifhanesinin deftere leri üzerinde yapılan bir tetkik neticesinde mücrim adedinin ge- çen senelere nisbetle fazla oldu- ğu görülmüştür. İ Hülkin &]ll AĞIR CEZADA | Bir Mahkümiyet. Kararı Tefhim Edilirken.. de olmuştur: Agop isminde birini öldüren Bahçıvan Hüseyin Ağa muhake- me neticesinde beş sene hapse mahköm olmuş ve karar kendi- sine alenen tefhim edilmiştir. (65) yaşında bir ihtiyar olan maznun, arı dinleyince reise hitaben şöyle demiştir: *Ben beş sene yım? Çok ihtiyarım.,, iyarın ağzından bu sözler çıkar çıkmaz, salonda bulunan 12 yaşındaki kızı müthiş bir fer- at koparmış, sonra annesinin olları arasında dışarıya çıkarıl- mıştır. İhtiyar mahküm da tev- kifhaneye iade olunmuştur. Borç Verenler Teminat Göstermiyen İkraz Müesseseleri Kapatılıyor Geçenlerde yapılan bir nizam- name ile rehin üzerine borç ve- ren müesseseler murakabaya tâ- bi tutulmuştu. Yapılan resmi bir cetvele göre — İstanbulda ( 82 ) sarraf ve (91) ikraz müesse- sesi vardır. — Şimdiye kadar (18) mücssese müracaat ederek İktısat Vekâletinden ruhsat al- mıştır. — Nizamname — mucibince sermayesinin (5 ) de birini İkt- sat Vekâleti emrine nakit veya ipotekli borç — senedi şeklinde teminat göstermiyen bir müesse- se vilâyetçe kapatılmıştır. Ruh- sat alan müesseseler her sene asgari iki defa teftiş edilecektir. Bunlardan ödünç para defteri tutmuyanlar ve her üç ayda bir plânçolarını Ticaret müdürüyetle- rine vermiyenler kapatılacaktır. Ülüm Tahkıkatı Müddeiymumilik, bir çocuk düşüzme esnasında vefat eden Madam Mari tahkikatını henüz bitirmemiştir. DBün de Madamı tedavi eden doktorlardan Bahar ve İstavraki Efendilerin muayene defterleri tetkik edilmiştir. Türklüğe hakaret iddiası Haskel isminde bir musevi tacir Türklüğü tahkir cürmile mahkemeye sevkedilmiştir. ( Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Dün Ağırr Ceza Mahkemesin- de bir katil davasının nelicesi | | alınmış, fakat garip bir hâdise | | Bu Çocuk Kimindir ? z : İşte, bugün bir küçük çocuk resmi dercediyoruz. Annesi, ba- bası veya kendisi bunu elbette tanıyacaklardır. Bu takdirde Matbaamıza mü- racaat edilerek hediye verilecek olan İş Bankaâsı kumbara bede- linin aldırılmasını rica ederiz. . . Ahırkapı Cinayeti- nin Yeni İzleri Polis ve — Müddeiumumilik “Ahırkapıda bir mahzende boğul- muş olarak bulunan ceset hak- kında tahkikatına devam etmek- tedir. Şimdiye kadar yapılan tahkikatta kuvvetli deliller elde edilmiştir. Boğulan adamın Aha- doludan buraya gelmiş bir tacir olması ihtimali çok kuvvetli gö- rülmekte ve tahkikat bu cihetten ileriletilmektedir. (10) Lira Coza Verecek On iki buçuk senelik mahkü- miyetini birkaç ay evvel bitiren Celâl isminde bir sabıkalı, kaçak sigara satarken yakalanmış, ikinci cezada (10) liraya mahiküm edil- miştir. On Beş Esrarkeş Yakalandı Dün on beş esrarkeş Galatada topal Şükrünün kahvesinde esrar kabağı — çekiştirirlerken — cürmü meşhut halinde yakalanmışlardır. İçeride mühim miktarda esrar bulunmuştur. Yeni Bir Müşteri Hamburgta — bir — mücssese, Türkiyeden keten tohumu, kuş- yemi almak üzere Ticaret Ofisine müracaat etmiştir. KAÇAKÇILI Bir Mavnada Kaçak Eşya ' İYakalandı Dün Haliçte bir mavna kaçak kömür — yakalanmıştır. — Hâdise şudur : Hacı Hasan Kaptan ( Çakır ) ismindeki mavnasına Bulgaristan- dan mangal kömürü yüklemiş, İstanbula gelmiş ve Haliçte de- mirlemiştir. Fakat Rüsumat me- murları gerek Hasan Kaptanın, gerekse tayfaların vaziyetlerinden şüphelenmişler, sonra kayığı ara- mışlardır. Ancak bu araştırma neticesinde mavnada kaçak eşya bulunamamıştır. Fakat memurlar kömürleri — karıştırdıkları zaman dip tarafta (275) kilo kaçak Bulgar sigarası, (136) okka barut, (2) şişe kolonya ve bir şişe de kaçak konyak bulunmuştur. Kap- tan ve tayfalar yak'alanmışlardır. Ekmek Sarfiyatı İstanbulda Günde 177500 Kilo Ekmek Yeniyor İstanbulda dört, beş sene evvel günde 3500 le dört bin çuval arasında un istihlâk edilir- ken bugün bu miktar ( 2500 ) e kadar düşmütür. Bunun sebebi de İstanbul nüfusunun (1.200.000) den - (680,000) e. inmesidir. Her çuvalda (71) kilo un bulunduğuna göre İstanbul halkı her gün (177,500) kilo ekmek yemektedir. Çatalca Hükümet Konağı Vilâyet daimi encümeni Ça- talca hükümet konağının tamiri için tahsisat ayırmıştır.. Konak bu sene içinde tamir edilecektir. Henüz Bir Haber Yok Dünkü nüshamızda 15 yaşında -Mehmet isminde bir gencin Salacık iskelesinden bir sandalla denize açıldığını, iki gündür haber ahn- madığını yazmıştık. Dün de lâzım gelen yerlerden sorulmuş, fakat benüz hiçbir haber çıkmamıştır. Palavracı'ık Bukadar Olur (Jurnal dö Jenev) ismindeki ecnebi gazetesi kendisini vapurda öldüren suikastçılık maznunu Ca- mikyanı Türk polisinin öldürdüğü yalanını uydurmuş, bu arada da- ha bir takım yalanlar kıvırmıştır, Romanya Konsulosu bu yalanları sarih şekilde tektip etmiştir. K | Müsteşarı Geldi Pazar Ola Hasan B. Ve Plân | : İktısat Vekâleti İktısat Vekâleti Müsteşarı Hüsnü — B. dün şehrimize gelmiş ve İktısat Vekâletine merbut mücsseseler er- kânile temasa başlamıştır. Müsteşar B. dün Borsa Komiserl Âdil, Ticaret müdürü Muhsin Beylerle Rbalâtın tahdidi Üzerine hâsıl olan vaziyeti görüşmüştür; Hüsnü B. tet- kikatını birkaç güne kadar ikmal ederek Âdil Beyle beraber Ankarayâ gidecektir. Hazırlık Müsabakaları Yunan maçlarına bir. hazırlık olmak üzere dün Galatasaray ile Fenerbahçe takımları bir idman müsabakası yapmışlar, iki taraf karışık takımlar teşkil etmek su- retile ve oyuncular alışkın bulun- dukları mevkilere göre seçilmiş- kerdir. İdmana iştirak edenler Ulvi, Rıza, Natık, Burhan, Vahi, Nec- det, Kemal, Hâdi, Firuzan, Mu- zaffer, Zeki, Alâeddin, Lâtif, Niyazi Beylerdi. İdam GCezaları Ankara, 22 (Hususi) — Yap- tıkları cinayetlerden dolayı muh” telif mahkemelerce ölüm cezasına çarpılan Cemal, İbtahim ve kar” deşi İhsan, Ahmet Refik, Salih: Yaşar ismindeki mahkümlar hak- kındaki kararlar Meclis Adliye Encümenince tetkik edilerek He- yeti Umumiyeye sevkine karar Kaçakçılık Tedbirleri Diyarbekir 22 — Dahiliye Vekili Bey burada — bilhassa — kaçakçı hakkında alınacak tedbirleri görüştür — Yarın Süiride gidecek, iki gün kab dıktan sonra tekrar buraya dönt” cektir. ; Ağrı Maznunları Adanada Adana, 22 (Hususi) — Ağm e!" kıyalığı esnasında yakalanan mal” nunlar buraya getirildi. Muhakeme leri yakında başlıyacaklır. Hükümete Bir Teklif İstanbul pul tetkik memurlarındaf Ahmet Cevdet B. Vekülete şayâiif dikkat bir rapor vererek ikramiyt kazanan tayyâre biletlerinden yüzd? bir damga resmi alınmasını ve resmine tâbi —milyonlarca evrakf ikişer kuruş demga resmi daha ili7 vesini teklif etmiş, bu suretle sened? (100) bin Hira temin edileceğini ileP sürmüştür. Manisa Hastanesi İçin — Ankara, 22 ( Hususi ) — Sıhhiyt Vekili Refik Bey Manisa meb' 'Jâ Refik Şevket Bayın Manisa haztaneti hakkında — sorduğu eual tokrlti hazırladığı ceyabı meclise vermişti! — Cevapta hastanenin IIÜM V: Operatör Emin Bey — Gel, Hasan Bz:. seninle şu belediyenin mahzenine Hasan Bey — Haydi bakalım. 2: Operatör Emin Bunlar şehrin plânları... # bu yığınlarla kâğıdı görüyor musun ? Bey — Bütün bunlara yığıldı 3: Operatör Emin Bey — Vaktile binlerce lira verildi, buralarda Şimdi 250 bin liraya bir plân daha yaptırılacak... lira 4: Hasan Bey — Evet, değer alırız; metli kâğıtlarımızı da bedava WU', veririz. yüz binlOER kâğıt Boşzştaz n c Od ee EsoAaA,N e >-aszr -— cpi Ssı. . €» LA I AW EME K <— -a