23 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

23 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

inna - 2 | Siyaset Âlemi İrlânda Ve yer. Köy- herkes © meşguldür. u dedikodular ara bu — ne «derece alâkadar olduğunu gösterir. Bir kadıncağız bir bilet almış fakat ona birşey çıkmamış, onun biletine yakın bir bilete ise 150 bin lira çıkmış; bunun serrühi meti Şu suretle izah ediliyor : Meğer keşide günü kadıncağızın bahçesinden simsiyah bir kedi geçmiş talihini kedi bozmuş, çün- kü siyah kediler uğursuzdur. Diğer bir kadıncağız iyi bir ara kazanmış onun kazanması mantıkidir. Çünkü (o matbahanın tavanında bir İngiliz lirası kadar yusyuvarlak bir örümcek ağı vardır. Örümcek zaten para alâ- metidir. Çok zengin ve Zengin olduğu kadar unutkan olan. Lord Valerana (100) bin lira isabet etmiştir. İsabet etmiş amma bileti- »i bulamıyor. Çok cömert olduğu için biletini bulmak işini hizmet- ilerine (| bırakmıştır. £ Bunların adedi (30)a yakındır. Bileti bulana yirmi bin lira vadeyle miştir, Henüz) tabarriyattan hiç- bir şey çıkmamıştır. Piyangodan evvel parasızlıktan (dolayı bir törlü evlenmiye cesaret etmiyen birçok delikanlılar taliin lütfuna uğraymca (derhal nişanlanmış- lardır. z Korsikanın Temizliği Korsika — Adanın haydut- lardan temizliği ameliyesi şid- detle devam ediyor. Spada ile Bornea ismindeki haydutların izi bulunmştur. Dorsina nahiyesinde oturan bir çoban Spada ile karde- şinin kulübesine girerek tehditle yemek aldıklarını ve Spadanın yemek yeryemez bayıldığım söy- lemiştir. Spada beş gün aç kalmıştır. Spada yürüyemediği için kardeşi çobanın katırını alınış ve karde- şini ona bindirmiştir. Eski Avusturya İmparatoriçesi Ve Oğlu Viyana 21 — Sabık İmparato- riçe Zita ile oğlu Ottoya Hemşehri- lik verilmesi ve Tirolda yerleşme- lerine müsaade edilmesi hakkında (50) Belediyenin bir kararneşret- tikleri haber veriliyor. Hâdise çok mühim addedilmektedir. Havadan Milyoner Mantu 22 —Orese isminde bir duvarcı Avusturyada ölen bir ak- rabasından (18) milyon mirasa konmuştur. “SON POSTA, nın Milli Tefrikası : 28 Japonya 6Milyon Asker Çıkarabilirmiş. Almanya İflâs Ederse Netice Ne Olur? Çin Japonyaya Bir Nota Verdi Nankin, 22 — Kuo- Mintag'ın dördüncü milli kongresi (o vazi- fesini ikmal etmiştir. Ordu, do- Hsnma, tayyarecilik ve askeri talim ve terbiyenin tensiki hak- kındaki dört senelik plân kabul edilmiştir. Harbiye nazırı, Japon yanın kuvvetleri hakkında Cemi- yeti Akvama verdiği malümata dair bir rapor vermiştir. Muma- ileyh Japonyanın bir ayda altı milyon askeri seferber haline ko- yabileceğini söylemiştir. Mukden, 22 — Angançi ve Tsitsikar mıntakasında Japonların zayiatı (31) maktul, (104) mecruh, (13) kayptan ibarettir. Soğuktan pek ziyade müteessir olan (300) kişi de hastaneye kaldırılmıştır. Londra, 42 — Harbinden bildirildiğine göre burada çıkan bir Japon gazetesi, ufak bir hâ- dise çıkar çıkmaz Harbine Japon askerleri sevkedileceğini yazmak- tadır. Bu şehirde vaziyet gergin dir. Ceneral Ma- Çan - Çanın zayıf bir ordu kısmile Anda mev- künde olduğu bildiriliyor. Nonni 22 — Cumartesi günü Çin, Japon bükümetine bir nota vererek (o Mançuri (demiryolları mıntakasından Japon askerlerinin geri çekilmesi için doğrudan doğruya müzakere icrasını iste- miştir, Japonyanın Amerikaya Cevabı Vaşingion 22 — Japon sefiri, Amerika Hariciye Nazırı Stimsona Japon kıtaatının Tsitsi- kar mıntakasından pek yakında çekileceğini bildirmiştir. Bir kısım m vo hareket etmiştir. iğerleri de müsait yala ökariieali en Tokyo, 22 — Tsitsikar mın takasında sükün hüküm sürmek- tedir. Bu mntaknda Milli Çin Hükümeti teessüs eder etmez Japonlar çekilecektir. e Mareşal Çan-Su-Liyang kıtaatının Japon- lara taarruz için büyük bir ha- zırlık içinde oldukları bildiriliyor, Çinçen'de şimdiden (50) bin kişilik bir kuvvet toplanmıştır. Balık Yağmuru Bordo 22 — rin bir ma- hallesi üzerine su hortumu gelmiş ve 19 saniye devam el- miştir. Hâdiseden sonra sokaklar ra mara boyunda(Haranz) alıklarile dolmuştur. Bu suretle balk bedava balık yemiştir. AH, MİNEL AŞKI — Artık rahat mısınız ? diye sordum. — Tamamile iyileştim. — Hayır. Yani içiniz rahat etti mi? Çünki bugece, doğrusu, âmit etmediğim bir harikulâdelik yaptınız. — Ben bunu harikulâdelik olsun diye yapmadım. Ovakit biç tadı kalmaz, Sun'ı olur. İçimden zel yaptım. MUHARRİRİ : SERVER BEDİ O bunları söylerken, ben dü- şünüyordum ki, evlendikten sonra da acaba bu hayatına devam edecek mi? Aklımdan tuhaf şeyler geçtiğini hissetti: : — Söyleyiniz, söyleyiniz, dedi, saklamayınız. — Hiç, dedim, saklanacak bir şey “düşünmüyorum. Meselâ sizinle biri evlense... Haydi daha hoşuma giden bir misal, bulalım; Almangada Hitler taraftarları /Sivil zat M. Hügenbergdir ki Almanya İflâs Ederse?... Londra 22 — Birçok gazeteler, Yung plânının derpiş ettiği isti- şari komite hakkında birtalım mütalealar yazmaktadırlar. Bun- lardan Sandey Refere diyor ki: “Bu içtimada Fransanın evvelâ tamirat borçlarının (verilmesini, ngilterenin de hususi borçların tediyesini istiyecekleri söyleniyor. Vaziyet her türlü siyasi ve hususi maksatlara müstönit manevralar- dan kurtarılmak lâzımdır. Almanyanın iktısaden harabisi demek, Avrupayı elli sene geri gn ve her türlü ve i meselelerini mahvedebilir. Vazii Fransa da dahil oldu hale bitaraf bir hakikatçi sözle görmek lâzımdır. Almanyada Siyasi Ginayetler * Berlin 24 — Almanyada siyasi cinayetler listesi her gün bir par- ça daha kabarmaktadır. Bu cüm- İeden olarak dün akşam Eks- La » Şapel de müfrit milliyetper- verlerle komünistler arasında ar- bedeler olmuş, bir Hitler taraftarı öldürülmüştür. Bir Kimya Harikası Berlin 22 — 1931 kimya Nobel mükâfatını kazanan M. Berynis odunun hayvanlar için bir gıda olabileceğini beyan etmiştir. Odundan çıkarılan gıdai mahsuk ze üş patatese karıştırı- lacak ve bu suretle Almanya, hayvan beslemek için ecuebi memieketlerin o malına o muhtaç kalmıyacaktır. Sizinle ben evlensem, yine bu hayatınıza devam edecek misiniz? — Hangi hayat azizim? Ben bar kadını değilim, her akşam ara gelmiyorum. — Aklınıza estiği vakit gelir siniz ya? — İnsan bir kere yapılan şe- yi tekrar ederse onun harikulâ- deliği kalmaz ki, — Fakat siz buraya birkaç işsiniz. era ee im ki, bu, sondur. Zan. — Eh.. Siz de istibdada başladınız. — Müsaadenizle kendimi sizin şimdiden partinin milyoner azası diye tanınmaktadır J (Hindistanda Hareket Var Bombay 22 — Teşril Meclis, valii Oumuminin O teşebbüslerine rağmen, bütçe açığını kapatmak için ve müstaceliyet kaydile ken- disine verilen yeni vergi lâyihasını reddetmiştir. Bunun Üzerine umu- mi vali (Veto) hakkını kullanmış- tır. Bunun Üzerine bütün meb" uslar salonu terketmişlerdir. Bazı meb'uslar hemen Gandiye bir telgraf o çekerek (yeni kanunu esaside valinin veto hakkından mahrum edilmesini istemişlerdir. Kongre, köylüleri vergi verme- miye teşvik etmektedir. N Londradaki (o yuvarlak masa konferansı akim kalacağı için bu süretle yeni bir hareketin esası hazırlanmış olacaktır, Almanyanın Borçları Berlin, 22 — Yung plâni mucibince Bal'deki istişari komi- te Almanyanın iktisadi vaziyeti #e meşgul olurken Alman borç- hularını temsil eden banka grupu, | alacaklıları Berline davet ederek kısa vadeli kredilerin verilmeme- sine ait mühlet bittikten sonraki vaziyeti görüşmek istediğini bil- dirmiştir. Alacaklı milletler on bir tanedir ve bu daveti kabul etmişlerdir. Bunların listesi şudur: Fransa, Belçika, İngiltere, Ame- rika, Çekoslovakya, Danimarka, Felemenk, İtalya, Norveç, İsveç ve İsviçredir. a amma ——— zevciniz farzederek düşünüyorum. — İzdivaçtan sonra hayatım değişir, tabil... Birdenbire, içieden, gayet sıcak, samimi, bir rüzgâr esti. Kendimi Narine çok yakın bul dum, ona (sen) diye hitap etmek istedim: — Narin, dedim, biraz beni dinle. Sesimde çok muhabbet vardı. Bunu ben de hissediyordum. Narin, bu samimiyeti olayla de- gil, tabii karşıla: — Söyle, dedi. Memnuniyetle gülümsedim: — Haydi, dedim, seninle ciddi olarak ovlenecekmiş gibi konuşalım. Gönül İşleri Kız Aldatmanın Yeni Bir Yolu Bazı gençler, aşk macerası peşinde koşarken yolda birçok maktul bırakıp geçerler, Arka- .dan gözyaşı dökenlere, kalpleri kırılanlara bakmazlar. Sevdaya doydukları gün kızı bırakıp çe- kilirler. Onları bu hareketlerin den dolayı da mes'ul tutmak mümkün olmaz. Yalnız vicdanla” rında, arada sırada ıstırap veren bir sızı, ve bir istifham bırakır, işte o kadar. Bir genç bu sızıyı da ortadan kaldırmanın yolunu bulmuş, Mer- dut imzasile bana aşk hikâyesini yazan genç diyor ki: “Sevmek, sevilmek benim için her günlük bir macera, Bunlara okadar kanıksadım ki, bir kızı sevmek veya sevilmek benim için büyük bir zevk teşkil etmiyor. Fakat işte nihayet hakikaten sevdiğim ve bakikaten sevildiğim bir Ozamandayım. Yalnız onu kalben (o sevmek, (fakat bir taraftan da ayrılmak astırarın dayım. Bir müddet iyi ve fena mülâhazalara Odüştükten sonra bu sıkıntıdan! kurtulmıya karar verdim, Kızı ailesinden istediğim zaman reddedilemiyeceğimi kat'i olarak biliyordum. Şimdiye kadar kimseye kaptırmadığım kalbimi, mecruh olarak ta olsa, kurtarmak mümkündü. Düşündüğüm gibi yaptım. Kızı istedim, vermediler, Bu tarzıhal, sinemada gördüğmüz hal tarzlarından daha doğru de- ğil mi?,, Doğrusu hayret... bir kızı yarı yolda bırakmak için ne dahi- yane fikir. M. rumuzlu Hye Kocanızın bu hareketi bir has- talıktır. One bu hastalıktan kur- tarmak çok güçtür. Bir hastaya kızılamıyacağı için, onada kızıla- maz, sadece acınır. Bu yüzden evinizi bozmayınız, muztarip ok manizı da doğru bulmuyorum. Ta bil görünüz ve unutunuz. hanımteyze üngadla Kargaşalıklar Sevil, 22 — Dün şehirde bir- takım hâdiseler olmuştur. Bunu yapanlar, ellerindeki tabancalarla gelip geçenlere taarruz eden ve dok amelesini işe gitmekten meneyliyen komünistlerdir. 200 den fazla sivil muhafız şehirde asayişi (o muhafaza (© etmekledir. Hâdise, sendikalarla komünistlerin merhametsizce yaptıkları müca- deleden doğmuştur. Rıhtım yi alev imdir Ver — Evvelâ benimle evlenmeyi ni misin? — Şüphesiz, Ben senden nefret etmedim. “e — Teşekkür ederim. — Fakat sana şartlarımı oku- dum. Onları kabul edebilirsen... — Benim de birkaç şartımı sen kabul eder misin ? —Benim şartlerıma zat değilse, —Zat mı, değil mi, bilmiyorum, Fakat senin şartların içinde biri var ki bu, ona temas ediyor. Sen diyordun ki, iki taraftan birinin büyük bir'kusuru olursa o hu- susta öteki tarafa tâbi olacaktır, değil mi ? (Arkası var) ğ Kr