8 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

8 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALFIN,. GÖZÜ HALKIN KULAĞI HALKIN DİLİ Senc 2- No 5"4 Vd ı.ı.ıı telefonu: İstanbul — 20203 Şelzer Ve Kahve Fiatleri Mütemadiyen Yükseliyor Bilhassa Her Nevi Şeker Piyasası, Dün Ani Surette Fırlamıştır Bu yraişle şekerl kuyumca dükânında Buiabiteceğiz! Bunun sebebi şöyle gösteriliyor: Kahve ve şeker fiatleri, hiç be''enmediği bir anda aldı, yü- rüd”, Şeker fiati, cinsine göre çift sandık ve ton başına (3,5-4) lira fırlamıştır. 1 — Piyasaya muntazaman küp şekeri çıkaran Alpullu fab- rikasının iki gündenberi piyasaya şeker satmaması. (Devamı 11 inel sayfada) Futbolcularımızdan Son MaçTafsilâtını Dinleyiniz Hâkemin Haksızlığı Olmasa İdi, İkinci Maçı Kazanmıştık Atina maçlarından heyecanlı bir intiba Atinaya giden futbolcuları- mız, buçün Ege vapurile öğle üzeri şehrimize dönmüşlerdir. Ga- latasaray - Fenerbahçe futbolew- larını rıhtımda, akrabaları - ve klüp mensupları karşılamışlardır . Son Müsabaka Son maç hakkında bugün elde ettiğimiz en son tafsilât şudur: Maç günü stadyoma giderken bütün oyuncularımızda temiz bir müsabaka yararak Türk Futbolu hekkında Âtina ahalisine hakiki bir fikir vermek azmi vardı. Tatbik olunacak tabiye esaslı Süretle pörüşülmüş ve herkese sıkı talimat verilmişti. Geçen ma- çit verdiği neticelere göre takım- da tadilât ta vardı. Bu cümleden olarak Kemal Faruki haf hattından sağ insayte alınmış, Murzaffer sağ açığa geçirilmiş ve Suphi hıfğkongulmuştu. sağ Stadyom geçen maçtan daha kalabalık bir manzara gösteriyor- du. Gelenlerin miktarı her halde 20 binden fazla idi. Birinci Haftaym Ülk akını Yunanlılar yaptılar ve bir müddet Türk kalesini mkıştırdı- lar. Dördüncü dakikada aleyhimize olan Ük korneri Yunan sağ açığı çekti ve kale Sönünde husule gelen bir karışıklıktan sonra top uzaklaştı. Bunu müteakıp ikincl bir Yunan akını kalemiz önünde tekrar - tehli- keli vaziyet ihdas etti ve fakat yine sağ açığın İsabetstiz bir şütü ile top âvuta çıktı. Bua tehlike de atlatıldıktan sonra 'Türk takımı güzel kombinezonlarla Yunan kalesine indi ve Yunan ml- dafaası topu ancak koörnere atmakla akını kesebildi. Rebil tarafından çe« ( Devamı 3 ünü sayfada ) ) I CUMA —8 Klnuııuııni !932 Seyrisefainde Bir Kömür Suiistimali Mi? Seyrlınf-aın . İdaresinin kömür işlerile meşgul şubesi memurla- rından Üç kişiye, bir kömür alış- verişinden dolayı işten el çekti- rilmiştir. Bu üç memur arasında şubenin &miri olan zatle dahildir. Aldığımız. —malümata — göre memurlara işten el çektirilmekle beraber haklarında - tabkikata devam edilmektedir. Bu kararı icap ettiren hâdise, tahkikatın ilk safhasına göre teslim alınan bir kömür partisinin eksik olma- sına rağmen fazla gösterilmesidir. Bu vak'anın münferit bir hâ- dise mi, yoksa eskidenberi te- kerrür eden bu nevi bâdiselerin bir devamı mı, ayni zamanda işte ihmal mi, yoksa kasit mi olduğu da yapılan tahkikatın mevzuu cümlesindendir. ——— y Vahap Bey İzmir, 8 ( Husust ) — Altay klübünün maruf muhacimi Va- hap Bey İngilterenin profesyonel Arsenal takımına girmiştir. Bugün ( dün) Rodi vapurile Londraya hareket etmiştir. Adnan Son Posta: Arsenal İngilterenin bu seneki futbol şampiyonudur, — Suriye Krallığı Evvelce Verdiğimiz Bir Haber Teyit Ediliyor Geçenîeıde sabık Mısir. Hi- divi Abbas Hilmi Paşanın Suriye kırallığına namzet gösterileceğini haber vermiştik. Fakat bu haber Fransa hükümeti tarafından tek- zip olunmuştu. Ancak muhtelif membalardan son gelen haberler bizi teyit edecek mahiyette ve Abbas Hilmi Paşanın Suriye Kırallığına intiha- bının mubakkak olduğü merke- zindedir. lo.p. işleri telafonus İstanbul — 272_03 Fııh 5 Fransız Siyasetinin Mahıyetı Değişiyor Mu? Hariciye Nazırı M. Brıyanın Japonvaya Feda Edileceği Soylemyor Ajans telgrafları, beynelmilel siyaset Aleminde mühim akis yapacak bir haber getirdilerı Bu haber, Fransız Hariciye Nazırı M. Briyanın değişeceğini bildiriyor. M. Briyanın şahsiyetini tanımı- yanlar için bu haberin hiçbir kıiymeti yoktür. Fakat —onün beynelmilel siyaset hayatındaki mevki ve ehemmiyetini bilenler, bu tebeddülde büyük bir tahav- vül manası sezerler. M. Briyan, Cemiyeti Akvamın bugün fili reisidir. Senelerdenberi Fransız Hari- ciye nezaretini ifa ve takriben on bir defa başvekâlet makmını İişgal etmiştir. Sulhü seven bütün Fransız fırkaları Briyana büyük bir itimat beslerler. Onun değişmesi, son Çin - Japon ihtilâfında, Fransız menfaatile kabili telif olmıyan bir tarzı hareket takip ettiği iddiasının tahakkuku demektir, Cünki Bri- yan, Mançuri ihtilâfında — haklı gördüğü Çin tarafına temayül etmişti. Bu tarzı hareket, Japon- ya ile gizli bir anlaşma yaptığı iddia edilen Fransız hükümeti erkânını müşkül mevkie koymuş- tu. İlk fırsatta feda edildi, M. Briyan ve Harbiyeye getirile- ceği söylenen M. Pol Bonkur Fransız — kabinesinde — tadili icap eden bir sebepte Harbiye Nazırı M. Majinonun ölümüdür. Yerine eski Sosyalist Fırkasından M. Pol Bunkurun gelmesi çok mümkündür. (Bu tebeddül meselesine alt taf #ilât beşinci sayfamızdadır.| üyük Bir Ticarethane Tedıyatını Tatil Etti İstanbulda ( 36 ) ıenedenben faaliyette hulunan bir. buz ticaret. hanesinin sahibi, dün akşam geç vakit tediyatını tatil etmiştir. Bu tacirin adı Makopulostur. Bu zat Cümhuriyet buzhanesinin sahibi, Tabtakale ve Fener buzhanelerinin müsteciri idi. Bir milyon liralık bir sermaye kullanıyordu. ——— Maliyo Müsteşarını Teftiş Mi? Bu sabahki gazetelerden bi« rinde şöyle bir telgraf okuduk: Ankara, 7 — Maliye müste- şarı Ali Riza beyin muamelâtını maliye müfettişleri tetkik etmek- tedirler. Bir dükâna müşteri giriyor | İmha Edilen Kahveler Piye dö Janeyro, 7 — Millt kahve — enştitüsünün — hazırladığı plân mucibince hükümet, kâme- nuevvel sonuna kadar( 2,557,000) çuval kahve imha ettirmiştir. I Buhran Günlerinde ——l