8 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

8 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

“Son Posta, baftada sayıfan — yapar. en yeni #inema hayatı âlemindeki ve — sinema cereyanlarından ildi defa sinema Bu sayfalarda dünyanın haberleri, — artistlerin bahsedilir. SİNEMA Liİi_Damita Çıldırasıya Sevda Çekiyormuş! Diyor Ki : Ben Sever Veya Sevilirim. Aşkıma Müdahale İstemiyorum * Lili Damita Uşık olmuş. Ev- | lenecekmiş!,, Bu- —| nu biz söylemi- İ son gelen ir — Amerikan zetesinde oku- uk. Bu haberi büyük bir heye- canla veren bu Amerikan gaze- tesi, şayianın alt tarafını şöyle ta- mamlıyor : “Parisli güzel Lili Damita kaç kere sevildi. Onu bir zamanlar bir Rus prensi sev- di. Sonra bir Amerikan — mil- yarderi ona gö- nül bağladı. Fa- kat güzel Damita bunların sevdala- — rına, ilânı aşkla- rına dudak bük- mekle iktifa etti, * Fakat günün bi- rinde bir İngiliz Prensinin ona gö- | nti — bağladığını İişitince hiç hayret | etmedik ve: | — Artık, de- dik, Paris güzeli elbette ki İngiliz prensinin izdivaç talebini kabul edecektir. Dedik. Fakat bu tahmin de doğru çıkmadı ve güzel Damita- Bın bu talebi de reddettiği öğ- renildi. Halbuki şimdi vaziyet değiş- Mmiştir. Herkesin ağzında göyle | bir şayia var: — Damita seviyor! — Lili evlenecekmiş ! Fakat kimi seviyor ve kimin- le evlenecek? Derhal haber ve- relim: Bu sefer Lili Damitanın gön- lünü ve kalbini zapteden erkek Holivudun yeni ve genç artistle- rinden “Sidney Smit,, tir. Bu yeni aşkı keşfeden gazeteciler şimdi mütemadiyen bu işle uğraşmakta, iki artist arasındaki —alâkanın yakası — açılmamış hikâyelerini yazmaktadırlar. Fakat: — Acaba hakikaten evlene- sekler mi? İşte bu suale şimdilik hiç kimse “Evet,, veya “Hayır,, diye- miyor, Şunu da ilâve edelim ki bu yeni aşk macerasının çok esra- rengiz tarafları vardır. Rivayete göre bu macera, geçen yaz mev- siminde arlistler plâj eğlenceleri ide meşguloldukları sırada başla- mıştır. Evveik Lili bu genç erkeğe gönül bağlamış, fakat Sidney güzel Parisliye hiç yüz verme- miştir. Çünki Sidney güzel Da- mitanın kendisine karşı gösterdiği alâkanın ciddiyetine emin değil- miş, Hatta bu yeni alâkadan kendini kurtarmak istiyen Sidney bir aralık birden bire ortadan kaybolmuştur.Fakat Damita mutla- ka sevilmek ihtiyacında olduğu için gönül bağladığı erkeği terarla taki- be başlamıştır. Nihayet Damita- nn aşkına — inanmıya başlıyan Sidney, gönlünü yeni sevgilisine venmekte bir mahzur görmemiştir. l IT Lili Damita beyaz perdede Şimdi iki ili başbaşa ya- umı!dıdırlu. âili - Damitanın kendisile görüşen bir gazeteciye ilk sözü şu olmuştur: —“*Ben sevdim veya sevildim, Fakat bana ve kalbime ait olan bir meseleye başkalarının bu ka- dar alâka göstermesine hiç razi değilim. Lili Damita Plâjda Milyonlar Havada Uçuyor Holivutta müthiş bir buhran ve bunun neticesi olarak ta müt- hiş bir tasarruf hareketi var. Bütün kumpanyalar el birliğile harekete geçerek artistlerin ma- aşlarını makasla keser gibi indir- miye başladılar, Hemen her ar- tistin kazancı bugün yarı yarıya inmiştir, Fakat bu arada üç artist bu tasarruf. politikasının haricinde kalmıştır. Bunlar Rişar Bartetmes Rut Şatrton ve Vilyam Poveldir. Ba üç artist yeni bir filmde be- raber oynamak için mukavele yapmışlar, bu suretle tasarruf si- yasetinin kurbanı olmaktan kur- tulmuşlardır. Amerika gazeteleri bu tasarruftan bahsed ken “milb- yonlar havada uçuyor, diyorlar. Cici Annem! Mae Marş Tekrar Film Çevirmiye Başladı Sessiz filim zamanımda beyaz perdede birçok eserlerini alkış- ladığımız güzel “Mae Marş,, sesli filmin icadından gonra evine çe- kilmiş, artık film çevirmiyeceğini söylemişti. Bunun sebebini s0- ranlara da şu cevabı vermişti: “— Artık yoruldum. Şimdi biraz da çocuklarımla uğraşmıya, onları büyütmiye mecburum.,, Fakat son gelen haberlerden öğreniyoruz ki “Mae Marş,, tek- rar stüdyoya dönmüş ve ilk sesli filmini bitirmiştir. Bu yeni filmin ismi “ Cici annem , dir. Bütün Amerikan gazeteleri bu yeni filmin sinemada bir in- kılâp olduğunu söylemekte, tak- dir. etmektedirler. Bu filimde “ Salli Aylers ,, in de gözel ve mühim bir rolü vardır. İki Fransız Filimi Paristeki — stüdyolardan bi- rinde yeni bir filme başlanmıştır. Geçenlerde ölen meşhur Fransız muhbarriri Kurtlinin bir eserinden iktibas suretile Çevrilen bu yeni film “Süvari müfrezesinin neşesi,, ismini taşımaktadır. Filimde baş- hca rolü marüf Fransız artisti Moris Turnör oynamaktadır. Yine Pariste “Kocalar Mek- tebi, isminde yeni bir filme başlanmıştır. — Bir Adres Karilerimizden Neslihan " Re- eai Hanıma: Den Joze Mojika — elyevm Holivutta Foks stüdyosunda ça- lışmaktadır. Adresi şududur; Mr. Don Joze Mojika 1401N. Western Avc. Hallywvood fııüf. U. S. A. Beşiktaşta N. F. Hanıma: Sinema mecmualarında Lyt Hugesin yeni bir filim çevirdiği- ne dair biçbir malümat yoktur. Kendisi — Holivutta — oturuyor. Evinin adresi şudur: Mr. Llioyd Hughes 616 Taft Bldg. Hollyvvood, Calif. U. S A, "Son Posta, Holivutta hususi muhbiri bulunan yegâne Türk gazetesidir.. Ho- livut mubabirimiz, her bafta biz> mektup İçyüzünü gönderir ve sinema üleminin anlatır. Dolores Kastello Pahalı Kadın ve Sarışın yıldız “ Dolores Kostello ,, yu geçen sene “ Nuhun gemisi,, filminde çozl alkışlamıştık. Fakat o gündenberi Dolores beyıııreı— dede bir daha kmedi. Şimdi işitiyoruz ki, sarışın yıldız. Holi- vutta ( Pahalı Kadın) isminde yeni bir sesli film çevirmiştir. Fakat münakkitler bu filmin çok fena olduğunu, Dolores'in hiç muvaffak olamadığını yazıyorlar. Karı Koca Arasına Kara_ Kedi Girdî_ , rt) 7 üi WT ——— — Tabil biliyorsunuz: Resmini gördüğünüz “Con Barrimur,, sarişıin yıldız Dolores Kastellonun kocasıdır. Holivudun en mes'ut çifti olarak tanıdığımız bu karı kocanın arasına son günlerde kara kedi girmiştir. Buna da sebep Con Barimurun fazla ağır başlı ve kıskanç olmııulm.