11 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

11 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sene 2 — No: 527 Yııı işleri ı-u—-. Iıı—ııı m Cenup Yolile Suriyeye — Altın Akıyor Bu Akın Okadar Barizdir Ki Hudut Vilâyetlerinde Altın Bulunmuyor Osmaniye ( Hususi ) — Tür kiye ve Suriye hudut boylarında altın kaçakçılarının mühim mer- kezleri vardır. Bu kaçakçılar bir grup halinde çalışmakta, bank- notla aldıkları altınları gizli gizli Suriye hududuna aşırmaktadırlar, Kaçakçılar İstânbul, Konya ve Adana havalisinden topladık- ları altınları, Gazi Antep, Sürt, Urfa, Bireciğe posta ile sevket- mektedirler. Kaçaçıların buralar- daki adamları da altınları kolay- likla Suriyeye geçirmektedirler. Bu yüzden bir altın liranın fiati iç Anadoluda dokuz Jlira ise hudut vilâyetlerinde ( 19 ) liraya dahi almak imkânı yoktur. En çok altın lira giden vilâyetler Urfa ve Bireciktir, ULVİ Adanada Ağrı Maznunlannın Mu- hakemesine Başları'dı Adana, 10 ( Hususl )— Şehri- Mİze getirilmiş olan Ağrıdağı tekaveti maznunlarının muhake- mesine başlanılmıştır. Fakat üç saattan fazla süren ilk muhakeme ecisesinde ancak — maznunların hüviyetleri tespit edilmiştir. —a Meşhur Nor- veç edibi Knut Hamsun, bütün dünyaca — tanın- miş en büyük edebi — simalar- dan biridir. Ve PS 5l tarafından — ter- eüme edilen bu eser, hemen bü- tün medeni dil- lere geçmiştir. Muharririn biz- zat başından ge- hazin çen ve AÇLIK 1920 de büyük Nobel mükâfatımı kazanan “ Knut Hamsun ,, un Şaheseri i Altın kaçakçılığının geçit noktalarından Urfa Maarif Vekili Salı Günü Tetkik :S-yohatine Çıkacak - Ankara, 11 (î-lvıııusl)— Maarif Vekili Esat Bey, evvelce de bil- dirdiğim gibi, salı günü memle- ket dahilinde bir tetkik seyaha- tine çıkacaktır. Esat Bey Eskişe- hir, Konya ve Adana havalisi maarif vaziyetini tetkik edecek, on beş güü sonra Ankaraya dö- necektir. —e yürekler sızlatıcı açlık — vak'aları, sizi, hergün bu eserin cazip ve simsiyah derin- Tliklerine doğru çekecektir. “Son Posta,, bu kitap — kıtlı- ğgında millt kü- tüphanemize en büyük — şaheser- lerden tercümesini birinin de hediye etmiş ol- makla müftehir- dir. 5 inci Sayfamızda Bugün Başlıyoruz PAZARTESİ — 11 Kânunusani 1932 İ Gunun Meselelerın den Gazi Hz. Bugün Şehrimize Hareket Buyuracaklar Ankara, 11 ( Hususi ) — Re- isitumhur. Gazi Hazretleri bu- gün dört buçukta hususi bir trenle İılıııbulı hareket buyura- caklardır. Kendi'srine Dahbiliye Vekili Şükrü Kaya Beyin de re- fakat etmesi muhtemeldir. Hu- susi iren — yarın sabah dokuz buçukta Haydarpaşaya muvasa- lat edecektir. * Cümhur Riyaseti HBususi Kalem Mü- dürü Hasaa Riza Bey hu sabahki trenle şehrimize gelmiştir. Yeni Anketimiz —ülğü On beş Maarifçimize #soruyoruzı “Yeni harfler kabul e- dileli dört sene oldu. Gele- cek seneden itibaren orta- mekteplerde ve dört sene sonra da liselerde bulunan talebemiz eski harfleri bil- miyeceklerdir. Onlara mektep kitabından başka ne vereceğiz? Nı okuyacak- lar? Bu vaziyet karşısında ne yapmalıdır ?» Cevapları - Yakında Neşredeceğiz | ledilemiyen birçok hakikatler mey- ldare işleri telefonu: İstanbul — Fiatı 8 kuruş Eti Pahalı Yıyoruz NASIL Ucuz Yiyebiliriz ? Eti pahalı şüphe yok. Nasıl ucuz yiyebiliriz? Bu suale cevap vermek için de Belediye Meclisi bir heyet tayin etti. Bu heyet tetkikat- ta bulundu. Fakat kat'i bir neticeye varamadı. Çünki bu me- selenin bütün teferruatını tetkik edip anlamadan, makul bir karar vermek mümkün değildi. Son Posta, et meselesi mer- zuu bahsolduğu gündenberi, mu- harrirlerinden birini bu meselenin tetkikine memur etmişti. Bu mu- harririmiz iki ay bu tetkikat ile yiyoruz. Buna meşgul oldu. Bu teotkikat , orta- ya, şimdiye kadar bilinmiyen, bi- lindiği halde ehemmiyet verilmi- yen. chemmiyet verildiği halde,yan- lış istikamette gidildiği için, halb- dana çıkarmıştır. Bu hakikatle- rin en mühimmi, et meselesinin Bir-Ananın Cinayeti a. bir şehir meselesi olmaktan ziyade bir memleket meselesi oluşunun tahakkuk etmesidir. (Devamı 8 inci ııyfıdıı Katıl Kadın, Aldatılmış Bir Kızdır Ve Çocuğunulâğıma AtarakÖldürmüştür Dün sabah Göztepede bir facia cereyan etmiş, bir evin ev- latlığı şeklinde büyütülen yirmi yaşında bir kız, gayrimeşru su- rette kazandığı bir çocuğu do- ğgurduktan sonra diri diri boğa- rak bahçedeki aptesane lâğımına atmıştır. Fatma Andelip isminde olan bu kızı Göztepede İstasyon cadde- sinde dört numaralı evde oturan mütekait Nazmi Bey beş yaşında evlâtlık olorak almış on beş se- nedir yanında bir evlât gibi bakmıştır. Andelip bu faciayı yaptıktan sonra bayılmış, Müddeiumumilik tarafından- nezaret —altına alın- mıştır. Tıp Fakültesi hastanesin- de tedavi altında folan facia kahramanı Fatma Andelip, hâdi- seyi şu şekilde anlatmaktadır: — Nazmi Bey beni beş yaşımdanberi — öz evlâdı gibi büyüttü, Bir gün ilâç almak için eczaneye — gitmiştim — burada beni zorla eczanenin üstündeki aodaya çıkardılar, bayıldım, ne olduğunu bilmiyorum. Korkudan polise haber vermedim. Aradan c Bugünkü Tayyare Piyangosu ı Üçüncü tertip tayyare piyan- göosunun sonuncusunu teşkil eden altıncı keşide bugün öğleden | sonra başlıyacaktır. bir müddet geçtikten sonra ken- I dimde bir gayritabiilik — hisset- miye başladım. Vaziyeti anla- mıştım. Bir müdde)j evvel mide has- talığına tutulduğumdan midem şişmişti. Evdekiler karnımdaki şişkinliği bu hastalığa hamle- diyorlardı. Hatta komşular be- nim için “bu) kızın karnında bir ur vari,, diyorlardı.| Geçen perşembe gecesi sancı tuttu. Neyapacağımı şaşırmıştım. yemekten sonra ev halkı yatmak üzere evin (3) üncü katına çık- mışlardı. Gece yarısına doğrü sancım fazlalaştı. -Bağırmamak (Dovamı 8 ini sayfada ) — Yeşil Hilâlciler, halkın meyhanelerde değil, evlerinde gizli rakı içmesini istiyorlarmış. — Kendileri gibil