28 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

28 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Sayfa —— eee Esrarengiz Bir Otomobil AÂranıyor Berlin 27 — Kölnişe Çaytung. Frankfurt zabıtasının Almanyada | bulunduğu Cenera ber verilen esrarengiz bir otomo- bil aracığını yazmaktadır. Dresddeki — İtalva Menşei İtalya olan bu oto- mobilin siyasi bir suikast — icra- #ına mahsus (60) kiloluk — patla- yıcı bir maddeyi hamilen İsviçre ve İtalyaya doğru yol aldığı söy- leniyor. Almanyada Siyasi Bir Dava Berlin, 27 — Hitler fırkasın- dan ayrılan M. Sten aleyhine bu fırka tarafından ayni ismi kullan- dığı İçin açılan davayı Hitler Fırkası — kazanmıştır. M. — Sten, aksi harekette bulunacak olursa para ve (6) ay hapis cezasına mahküm edilecektir. Fransız Baş Vekilile Hava Nazırı Atıştı Paris 27 — Meb'usan Mecli- sinde, Fransız hava bütçesi mü- zakere edilirken M. Leyg ile Başvekil M. Laval arasında — oldukça şiddetli bir münakaşa olmuştur. M. Leygi * — Deniz tayyareciliğimizin hali şayanı merhamettir. — Hâlâ çalışan — tayyareler on sekizer aylıktır. O zamandanberi hiçbir şey yapılmamıştır. , Demiş, bu, Başvekilin itirazını ve protesto- Sunu davet eylemiştir. Bu mese- le cuma günü münakaşa edi- lecektir, San Salvador İsyanı Nevyork, 27 — San Salvador | Asker! hükümeti — aldığı çok şiddetli tedbirler neticesinde ve birçok kan döküldükten komünist kıyamını bastırmıştır. Bütün şehir ve kasabalar hükü- | met kuvvetleri tarafından istirdat edilmiştir. Kışlalarda bulunan 19 komünist uzun merasime İlzum kalmaksızın idam — edilmişlerdir. İngiliz Sefaretini ve İngilir me- mafini himaye ve muhafaza mak- sadile karaya İngiliz bahriye as- keri çıkarılması — teklifini Salvador hükümeti eddetmiştir M. Venizelosun Londrada Faaliyeti Londra 27 — M. Venizelos | Hariciye Nazırı M.Sir Con Simon lle — görüşmüş, Körüşmüştür. M. Venirzelos sonra Başvekil tarafından kabul edilmiş ve bera- berce 'çay içmişlerdir. sonra Maliye mazırinı görmüş ve birtakım — bangerlerle etmiştir. Yarın da, harp tamanından- beri tanıdığı M. Baldvini ziyaret edecektir. Bu mülâkatta Kıbrıs meselesi görüşülmemiş, sadece mall iktisadi — meseloler — konuşulma- mıştır. temas konsolosu tarafından ha- | Hava Nazırı | sonra | San | sonra Hariciye | mezaretinin Yunan işleri reislerile | daha | M. Makdonald | Daha | ve | SON POSTA Kânunusani 28 Türkiye Cümhuriyeti Merkez Bankası 21 - Kânunusani 1932 Vaziyeti AKTİF Ü Kasa . | Külçe safi kilagr Ühecten kargılığı edarüle çıkanlan Külçe sali kileşcam , Bauknot Ufaklık Dahildeki Muhabirter Döviz Mevcudu Altına tahvili kabil dövir | Serbesi dövizler Hazine tahvilleri: Derihde editen evrakı maktiye karpılığı Yanunun & ve 8 inci maddelerime tevfikaa vaki tediyat Cüzdan Altım üzerine avans Hissedarlar Muhtelif Nâzım hesaplar Kanunun & anci maddesine tevfikan tevdi — edilen kiymetler Mubtelif depo hesapları Dr. Celâl Tevfik Zührevi ve İdrar Yolu Hastalıkları Mütehassısı Sirkeci, Muradiye caddesi No 35. Saat. 2-8 Yeni Neşrigat Resimli Şark 14 numaralı şubat nüshası Üç renkli bir kapak içinde muh- telif mevzulara ait yazılarla inti- şar etmiştir. Bedavadan 15,000 tira Üszküdarda — İskele Roma bankasının deposile Rus Gaz — Şirketi arasındaki büyük kayıkbane ve gazino müteaddit odalarile yalmız enkazı parasına satılıyor. — 15,000 — liralık alana bedava kalıyor. 3 yubatta — Dördüecü İcrada civarında ararisi, En Kıymetli rton tedarlile çıkarılam bankaotlar kargılığı 590000 Türk altımı Esham ve Tekvilkt Çitibari kıymetle ) Yekün İskonto haddi & 8 Kr. | Lira | Lira Kr. 610816490 banknotlar 45814487 29,762 Meskük Türk ati safi Kileg'am 1,47,905 1554879 aKM | 6.558,728 — 2.201,77 15.958.009,07 4,916.119.19 | 6.266,317.97 | VI D6S9. | — ApOKGİ6.S6 VAS | Taurassı | 15196381T o 1334569 LAM3253,96 | 4425.000, | 12390740250 I 10.737ar | — TUM1S902 < ': YU AĞI TU? İstanbul Asliye Mahkemesi Gıncı Hukuk Dairesinden: Bah- çekapıda Hobyar mahallesinde Şeyhulislâm Hayri Ef. caddesin- de 8 mumaralı hanede Fatma Şahver H. tarafından Kocası olup halen ikametgâhı meçhul Ali Galip Efendi aleyhine ikame eylediği boşanma davası üzerine cari tahkikatta ilânen tebligat iera edildiği halde müddeialeyhi mumaileyh yevmü — muhakeme olan 24 - | - 32 pazar günü saat 14 buçukta ispatı vücut etmemiş olmasına binaen hakkında gıyap kararı ıstarına karar verilmiş olduğundan 5 gün zarfında itirar vukubulmadığı takdirde giyaben muhakemesinin rüyet edileceği ve yevmü tahkikatın 24 - 2 - 32 tarihine müsadif çarşamba saat l e talik kılındığı tebliğ maka- mına kaim olmak üzere keyfiyet ilân olunur. 4 Bayram Hediyeleri VENÜS esansı, kremi, sürmesi tırnak cilâsı, — briyanlini, Fvliya zade Nurettin- Zafiyeti umumiye, bi FO ŞARK gliserinli sabunudur İstanbul - Bahışekapı €cat ve urıyat deposu ik ve kuvvetsizlik halâtında büyük ve tesiri görülenı SFATLI MALT Hulâsası Kullanınız.. Her eczanede satılır Galatasaray Lisesi Müdürlüğünden 29 Kânunusani cuma günü Galatasaray Lisesi merasim solo- nunda saat 3 te verilecek olan müsamere saat 4 © tehir edilmiştir. ALİ VAHİT Doktor YALDIR ÇOCUK UNU Çok besler. Çünkü mndeni maddeleri, fosforu, vitamilı l çoktur. Meme- deki çocuklar içle yegâne bir gıdadır. İçindeki tarifayi dikkatle okuyunuz. Deposu: Hasan ecza deposudur. Sermaye Tedavüldeki banknotlar Derühde edilen evrakı naktiye Kananun — 6 ve 8 inci — madderletine torfikam vaki tediyat Deruhde edilen evrakı aatiye balıyesi Karşılığı tümamen altıa olarak tedavlle sacedilen tahvlli kabll dörür Karşılığı tamamea — altına olarak tedavile varedilen Vadesir tediyatı Hazine — hesabi carlal Diğer mevduat Döviz mevduatı Muhtelif Nâzun hesaplar Altın üzerine avans 46 VA .| Lira — Kr. n 1S0TARSES | D saesasa o | SHU | | AUSATL,SI 420700436 | 4.493,170,I9 3 604.175,87 LIYLIĞIM RADYOLİN DİŞ MAC , Kullanılacak VNDÜ en sıhhi diş macunudur. Istanbul dördüncü icra me- murluğundan; — Tamamına 2575 lira kıymet takdir edilen Aksa- rayda Kovacı Dede mahallesinin Hazinedar — sokağında ( elyevm pazar kurulan mahal ) 21 numa- ralı haricen kâgir hane ve ittisa- linde kepenksiz kömürcü dükkâ- mının — tamamı açık arttırmaya vazedilmiş — olup 4 şubat 932 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 25 şubat 932 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü — icra dairesinde açık arttırma satılacaktır. Arttırma ikincidir birinci arttır- mada en ziyade 700 liraya talip çıkmıştır. Bu kere en çok arttı- ranın — Üzerinde — bırakılacaktır. Arttırmaya — iştirak için yüzde suretile | yedi teminat akçası alınır, müte- rakim vergi belediye vakıf ica- resi müşteriye — aittir. Hakları tapu — sicillerile — sabit olmıyan ipotekli — alacaklılar ile diğer alâkadaranın — ve irtifak hakkı sahiplerinin. bu haklarını ve hususile faiz —ve — mastarife dair — olan — iddialarını ilân tarihinden — itibaren 20 — gün içinde kevrakı müsbitelerile bil- dirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile | sabit olmıyanlar satış bedelinin i i paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların İcra ve İflâs Kanununun 119 uncu maddesi hük: müne göre tevfiki hareket etme- leri ve daha Fazla malümat al- mak istiyenlerin 931211" dosye numarasile memuriyetimize mü- sacsatleri üdü olunur,