28 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

28 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

(SON POSTA)da Hanımteyze bütün gençlerin kalp ve aşk İşlerinde en samimi dert ortağı Allenlse, dostlarınıza söyliyemediğinir aşk lerinizi Hammteyteye yazımız. Hamımı- teyış ya her günkü sütunda veya hurus! tapla cevap verir. Hanimteyzenin fikirleri, birçok gençleri büyük müşküllerden kurtarıyor. (SON POTA) hkadınları ve genç kulan alkâkadar eden mevrulara — her yeydem İazla chemmiyet vermektedir. Şimden sonra heltada bir dela Kadım say- famsız olacak ve bu sayfada şunlar bulumacaktır Güzellik meseleleri, *0a medalar, çocuğu- suzun terbiyesi, evinliin — güselliği, ev İaleri, Dertlerinizi Hanımteyzeye Yazınız <« işleri ve saire... İı!ulbakla Madlen Çorbasını )- . . * Bilir Misiniz? Biraz baharlı ve acımtırak olan radikya İsmindeki — salata yapılar yeşil otu bilirsiniz. Bu etu ince ince kesiniz ve elyafımı ayırınız. Bir parça tereyağında kızartınız ve sararmıya vakit kal- madan içine kâfi miktarda su, toz, biber ve dövülmüş Hindis- fan cevizi ilâve ediniz sonra bir saat kadar — kaynatınız. Bir taraftanda birkaş yumurta sarısını, sütkaymağı ile çarptık- fan sonra ateşten indirdiğiniz tencereyi karıştırarak - boşaltınız. Kızarmış küçük ekmek parçaları Mâvesile nefis bir çorba pişirmiş olursunuz. Buna Madlen çorbası derler. Kesilmiş Mayonezi Atmayınız Birçok kimseler mayonez ya- pamazlar. Yapsalar bile çok defa mayonez — kesilir. ve emekleri başa gider. Sizi böyle bir akıbe- te uğramaktan kurtarmak - için ga noktaya dikkat etmenizi rica edeceğiz : Mayonez yaparken baktmız ki kesildi. Hemen bir çanağın içine bir kahve kaşığı su koyunuz ve kesilen mayonezi yavaş, yavaş ve eskisi gibi ya bir çatal ile veya, daha iyisi yumurta dövmiye mahsus küçük manivelâ ile ka- tıştırarak dökünüz. Kesilmiş ma- yonez mükemmel — bir şekilde tekrar katılaşır. Çukulatalı Yumurta Dört yumurta sarısı, ikl eri- tilmiş ve haşlanımış patates ve bir kaşık tereyağını yarım litre südün içine karıştırınız. ve bu mahluta vanilyalı iki büyük par- ça rendelenmiş çikolata — ilâve ediniz ve ateşe koyarak bir iki kaynatınız. Fakat tahta bir ka- şıkla — karıştırmayı unutmayınız. Kaynama başladıktan sonra ten- cereyi ocaktan indirip soğutunuz ve içine tekrar dört yumurta sarısı ile, iyi çarpılmış altı yu- murta beyazını ihtiyatlı bir suret- te ilâve ediniz. Sonra bu mayü alıp etrafı yağlanmış çukuür - bir tabağa boşaltınız. ve fırma ve- riniz. (45) dakika kâfidir. Taze taze sofraya — korsamız — iyidir. Çünki biraz durursa kabarıklığı zail olur, Paris terzileri, iktisadi buhrana rağmen her gün yeni bir moda ünüz resimler de görülüyor ki tuvalet modası bu sene çok d | derecede uzun yazılacak, fakat bele kadar olan kisım mümkün olduğu kadar dekolte olacaktır. Ayni kalmıyorlar. İşte burada gördü zamanda eldiven de şarttır. Modası Maruf sinema (Bessi Lov) yeni yaptırdığı pijamayı giymiş, —size şetaretle bakıyor. Bu pijamanın modelini bizzat l(endııı çxımışkır Kerevizli Patates Bu, lezzetli bir yemektir. Bir tencereye kâfi mıktar patates koyduktan birkaç tane de kere- dalhı ilâve — ettikten kapatınız. taratfan viz sonra bir tavaya tereyağı koyup unla ka- rıştırınız. ve gararınca, Diğer patatesleri ve kerevizi süzüp bu salçanın içine koyunuz. Yirmi dakika ka- dar kaynamıya bırakınız. Sofraya koyduğunuz zaman da bir limon Fakat parmaklarınıza sıkınız. yemek yerken dikkat — etmey anulmayınız. Artıstlerın Güzel Elbiseleri yıldızlarından | bir | 1 | | icap ettirdiği derecede mebzuldür. Bilhassa | usulü ekli icat edip beğendirmekten geri eni nümuneleridir. Bu resimler etekler, iskarpinler gözükmiyecek tedir. Okadar ki Kü;lerden Kurtulmanın Çareleri ganidi Eşyalarınızı küflenmekten ve bozulmaktan muhafaza — etmek isterseniz şu kolay ve ucuz tav- siyeye nazarı dikkatinizi celbete mek isteriz : Kütüphanenize veva eşyalare mızin — arasına — birkaç — damle terebentin ruhu damlatmak. Çünki züyutu asliye dedikleri rublar, herhangi bir maddenin içine ilâve edilir ve üzeri kapa- nırsa, 6 madde, nekadar zamaa kapali kalırsa kalsın, bozulmaz. Meselâ karanfil ruhundan birkaç damlayı bir mürekkep kutusuna damlatırsanız kat'iyyen küflen- dirmez. Meyvaları Nasıl Saklamalı Kışın en fazla hasret ğamız şey taze meyvedir. Üzüm- leri hevenk yapıp tavana asmak veya küle — gömmek muhafaza etmek — mümkündür, Fakat diğer meyvelerin mühafam 'İkindi Elbısesı Çay Tuvaleti kaldı- suretile zasını bilmediğimiz için meyve mevsimini hasretle bekleriz. Hak buki kışın en şiddetli zamanında bile tarif edeceğimiz usul ile daima taze armut buluudura- bilirsiniz. İstecifiniz kadar sağlam ar- mut seçimiz, saplarını. mümküz. mertebe açtan kesiniz ve bu noktayı İspanya mumu damlatıp örtünüz. Sonra sapa bir sicim bağlayınız. Sonra — kâğıtlardan külâblar yapınız. Bu ipi külâhas dibinden geçiriniz, külâhın ağzına yine mumla kapayınız ve Tutu- betsiz bir yere asınız. Her 12 man taze armut yiyebilirsiâiz ——— Temizliği Sevmiyen İnsanlar Sıhhatin temizlik'e kaim oi duğu muhakkaktır. Fakat dünya- da bir millet var ki temizliğe ancak küçük yaşta ve çocukkes riayet eder."Büyüklerinde temiz- likle biçbir. alâka yektur. Bu millet Eskimolardır. ve Şimal kutbunda otururlar. Eskimolar, yeni doğan Bbir çocuk haftasına bası kad dört defa yıkarlar: i kadar günde iki defa; altı olunciya kadar da defa, Fakat Eskimonun vücudu - ölünciye ka- dar suya basret kalır. Meşhur — filim yıldız. (Leyla Hiyams) bu elbiseyi 932 modeline göre yeni yaptırmıştır. Güzel, tarif bir ikindi elbisesidir. Nisbe- | ten sadelik |ucı|ı edılmıştır Yeni Evlerde Işık Ve Hava Boldur Artık — Avrupa ve Amerikada ye ni evleri kübik denilen asrl biçim- de — yaptırıyorlar. Eski oda ve salonlarını da bu tarzda döşemek ve tertlip etmek suretile mabrzurla- rını gidermiye ça- hşıyorlar. Asri evlerde bilhassa yâneş Burada gördüğünüz güzel ka- | din, Fransiz sinema yıldızlann- | dan (Kay Fransis ) dir. Arkasın- daki elbise ağır bir Çay tuvale- tidir. Krep ı_ıknden yapılmıştır. evlerin üçüncü günde aya aydikk bir bir günde hava, sıhhat kaidelerinin »da ve salonların tanzim koltuk, yatak gibi yaplırılmaktadır. ondan senra amem açlara bugün geyler hep galıbi değişmiştir. Kanepe, cevap verecek şekilde