12 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

12 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Lindb;rgı'n Çocuğundan Yine Haber Yok Newyork 11 Tayyareci Lindbergin çocuğu hâlâ buluna- mamıştır. Çocuğu kaçıraniarla münasebete girişerek fidyei ne- cat tediyesi suretile İadesi mese- lesini Lindberg namına müzakere ve intaç vazifesini üzerine alan maruf kaçakçılardan Spitale bir tehdit karşısında kalmıştır. Bu işle uğraştığı takdirde iki çocu- ğunun birden kaçırılacağı kendi- sine haber verilmiştir. Diğer taraftan hiç beklenme- yen bir zamanda bu iki adamın on dört arkadaşile beraber bir İspirto kaçakçılığında alâkaları bulunduğu iddiasile cümlesi mah- kemeye sevkedilmişlerdir. Mahkemenin bunları mevkufen muhakeme etmesi ihtimali vardır. Bu ihtimal tahahhuk — edecek olursa — |(Lindbergir — çocuğunun bulunması meselesi bir kat daha müşkülleşecektir. Çocuğun akıbe- H hakkında benüz kat'I malümat movcut değildir. Lehistan Romanya İttifakı Bükreş, 11 — Lehistan Har- biye Nazırı Mareşal Pilsudkinin Mısıra gitmek vesilesile Roman- yaya uğrıyarak Başvekil M. İyor- ga ile yaptığı mülâkatta mühim bazı müzakereler yapılmış ve bazı kararlar alınmıştır. Ba iki devletin Sovyet Rusyaya karşı olan vaziyeti ve müstakbel bir harp vukuunda her iki devletin müşterek askeri bir kuvvet vü- cude getirmesi ve bu kuvvetin başına kimin getirileceği mese- lelerinin bu mülâkatta mevzubahs olduğu haber veriliyor. Gönül İşleri ğ Karilerimin Lehistan - Romanya Askeri İttifakı. 2ellerine Lindbergin Çocuğundan Haber Yok Komünistlik Takibatı Viyana 11 — Zabıta İşsiz ve Şüpbeli bir adamın evinde yaptı- Bi taharriyat neticesinde, evin altında büyük —bir cephane deposu meydana çıkarmıştır. Bu deponun bir komünist teşkilâtına ait olduğu anlaşılmıştır. Birçok kimseler tevkif edilmiştir. Talni 11 — Estonyada komü- nist tahrikâtı —maznunu olarak 34 komünist 6 seneden 12 sene- ye kadar muhtelif cezalara mah- küm edilmiştir. Bunlardan yalnız 3 kişi beraat etmiştir. Buhran Ve Veresiye Nakliyat Nevyork, 11 — Amerika ile Avrupa arasında işliyen en büyük transatlantik — kumpanyalarından Künar kumpanyası veresiye müş- teri nakletmiye başlamıştır. Bu şekilde Avrupaya gidecek bir yolcu yol masrafının yüzde 25 ni verecek, diğer kısmını da ayda yüzde on vermek suretile ödeye- cektir. Bunun sebebi iktışadi bubrandır. — . Fransadaki Altın Miktarı Paris, 11 — Hali hazırda Fransada bulunan altın miktarı 75 milyar franlk kıymetinden fazladır. Gözlüklü Serbest Bırak:lan Bir Hint Lidari In ekler Bombay, (Hususi) — Mevkuf bulunan Hint Hderlerinden Bital- bay Patol serbes bırakılmıştır, Mumaileyh birkaç gün sonra Av- rupaya gidecektir. Yeni Usul Bir Piyango Londra, 11 — Burada yeni usul bir piyango tertip edilmiştir. Piyango hasılatile ameleler için ucuz evler İnşa edilecektir. EDEBI TEFRİKAMIZ : 55 Leningrat 11 — Şimalt Rus- yada ineklerin gözüne gözlük takma tecrübeleri yapılmış ve iyi neticeler almıştır. Bütün kış müzdetince kar ve fırtınaya sah- me olan bu mıntakada ineklerin gözleri hiç görmez bir hale geli- yordu. Gözlük takan ineklerin gözleri hastalanmamıstır. İnekler gözlüğe çabuk alışmıştır. AÇLIK ——— oldukları vakit, başkaları benim gibi ml hareket ediyorlardı ? Ben ona birkaç söz — söy- lemiş — ve işin mereye va- tacağını anlamak için kendisile birkaç adım yürümüştüm. Hem do benim adım filândı, filân pro- testan papazı. Geceniz hayrol- sun! Gidiniz ve günah işleme- yiniz ! Ben de yürüyüp gittim, Mükemmel buluşumdan mem- Bun olarak' ellerimi oğuşturdum. Yüksek sesle tek başıma konu- Müellifi: Knut Hamsun Müterciml: P. S. şuyordum. Böyle iyi bareketler yaparak başi boş gezmek ne hoştu! Bu düşkün mahlüku ben bütün hayatında yükselebileceği tarzda itivermiştim ve o, düşün- dükçe bana minnettar olacaktı, ölüm döşeğinde bile kalbi şük- ranla dolarak beni hatırlıyacaktı. Oh, benim için namuskâr olmak, namuskâr ve afif olmak fırsatı bâlâ — kaybolmamıştı. — Keyfim parlaktı, kendimi hakli ve cesur bissediyordum, ne olursa olsun; yalnız bir mumum olsaydı belki Ortada Cümhur Relel olduğu helde Franmz kabinesi erkâm, M. Briyanın cenazesinin evinden Hariciye nezaretine teşhir edilmek Üzere makline nezaret ediyorlar, Zeplin Balonunun Seferleri Fridrihsafen 11 — Graf Zep- lin 20 martta Avrupa-Cenub! Amerika arasında muazzam ha- va seferleri yapmıya başlıyacak- tır. Zeplin bu sene 10 sefer yapacaktır. Mayıs ve Haziran ayları çok yağmurla geçtiği için bu mevsimde sefer yapılmıya- caktır. Geçen seneki 9000 mark- hk GÜcretler 2000 marka - tenzil edilmiştir. Amerikada Tayyarecilerin Adeli Nevyork il — Amerikada 13,300 - diplomalı tayyareci vardır. Bunların 532 si kadındır., Rus Limanları Ve Yunan Vapurları Moskova 11 — Sovyet hükü- meti bazı Karadeniz limanlarına Yunan — vapurlarının — girmesini menetmiştir. -— TAKVIM —- ( CUMARTESİ ) S1 Gün 124 Mart - 932 — Kasımıze Arabi Reml 4& - Zillade » 1880 | 28 <Şubat- sanl - 1348 Vaht lîıın' !V_t! Vaktt JEzaat | V. tt ha, 8 6 a7| Akşam İine— fi8. 1 Güneş & NÇL WİYata X. SOLs. Ökle Tkindi |a Solis. 4x ) İoasak ı.:ıslı gi makalemi bitirirdim! Parmağımın ucunda yeni anahtarımı sallaya- rak, şarkılar mırıldanarak, islık çalarak yürüdüm ve ışık tedarik etmek için bir çare arıyordum. Başka çare yoktu, |Jtakımımı tak- lavatımı alarak havagazı feneri- nin altına İndirmek ve sokakta yazmak İâzımdı. Büyük kapıyı açtım ve kâğıtlarımı — aramıya çıktım, İnerken kapıyı dışardan kilitle- dim ve havagazı ışığının altına yerleştim. Her tarafta sükün, Tra- versiyer sokağınm altında bir me- murun ağır adımlarının çınlayışından başka hiçbir ses duymuyordum ve daha ötelerde bir köpek hav- layordu. Hiçbir. şey beni rahat- &Z etmiyordu, ceketimin yakasını kulaklarıma kadar kaldırdım ve IBir Hikâye Müsabakası Nevyork 11 — Bir mecmua, bir müsabaka tertip ederek en kısa ve en korkunç bikâye yazar na büyük bir mükâfat vadet- miştir. Mecmuaya binlerce bikâye gelmiş ve şu hikâye birinciliği kazanmıştır ; *Bir adam, korkunç bir rüya ve kâbustan uyandı. Masasının üstündeki kibriti almak üzere elini uzattı. Fakat kibriti, mat- madığı elinin içinde buldu | , İspanyada Grev Kurtebe 11 — Umumli grev başlırmıştır. Bu gereve ekmekçi- ler de iştirak ettiği için halkın ekmek ihtiyacını askeri kıtaat te- min etmektedi. Bir çok tevkifat yapılmıştır. Bazı arbedeler olmuş- sa da ehemmiyetsizdir. Yaşasın Troçki Berlin 11 — Geçen akşam Sovyet sefarethanesinin dıvarları- na meçhul şahıslar - tarafından büyük harflerle ve yağlı boya ile “ yaşasın Troçki ,, ibaraleri yazılmıştır. Zabıta tahkikat yap- maktadır. M, Briyanın Cenaze Merasimi Paris 11 — M. Briyanın ce- naze merasimi — yapılacağından Paris Borsası yamı (bugün) açık mayacaktır. büötün — kuvvetimle — düşünmiye başladım. Eğer bu küçük tetki- kimi bitirebilmek şansına malik olursam, bana gayet kıymetli bir yardımı dokunacaktı. Biraz güç bir mnokta üzerinde idim, yeni bir fikre geçebilmek için sezilmez bir dönüm noktası bul- mak Vâzımdı. Fakat kelimeler batırıma gel- miyordu. Başından itibaren bütün yazımı tekrar okudum. Her cüm- leyi yüksek sesle okuyordum ve fikirlerimi toplamak benim için kat'iyyen imkân hbaricinde idi. Orada ben çalışırken, polis me- muru, bana çok yakın bir. me- safede, sokağın ortasında durdu we bütün ilhamımı kaçırdı. Benim mükemmel bir. makale — yaz- mamdan ona ne ? Cevaplarım Necla imzalı kariime: Kızım, evvelce de sana cevap vermiştim. Demek o nüshayı gör- memişsiniz. doğrusu ben sizin müşkülünüzü halletmekte aciz izhar ediyorum. Sevmek hakkınız. Fakat bu hakkınızı fena bir sa- bada kullanıyorsunuz. Mümkünse işinizi terkediniz. Bu suretle on- dan uzaklaşmış olursunuz. İşinizi terkedemezseniz, —onunla temas ve münasebeti kesiniz. Görüşme- yiniz ve kendisini de görüşme- miye davet ediniz. Her balde güç iş. * M. Y. Rumuzile yazan kari: ime: Sizin davamız basit. Paranız yok. — Askerliğiniz — evlenmenize mani. O bhalde bir evli kadını fazla aldatmakta mana yok. Ma- demki yıkacağın yuvanın yerine yeni bir ev kuramıyacaksın, na- muslu bir adam gibi kadınla alâkanı keser ve uzaklaşırsın. * F. N. Rumuzlu genç kıza: Yavrum, seninle alay ediyor- lar. Seven bir adam sevgilisini arkadaşına tavsiye eder mi? Ve bir kız kendisine tavsiye ile tanı- tılan bir genci sever mi? Bu adamlar eğlencelerine seni vasıta ediyorlar. — Saflığından — istifade ediyorlar. Vakit geçmeden ric:' imkânı varken derhal bu alâka- lardan vazgeçiniz. * Terd Eşref Beye: Geçende“Kızımı okutayım mi, okutmıyayım mı?,, serlevhası al- tında neşrettiğim yazı, bu kariin nazarı dikkatini celbetmiş. Benim kızlarımızı — | Evlenmiye — değil hayata hazırlayınız. | — diyişime kızmış. Bir defa ben kızlarımızı evlen- dirmeyiniz, demedim. Yalmız kız- larınıza mefküre olarak evlenme- yi göstermeyiniz demek istedim ve okumuş bir kızın da evlene- bileceğini — söyliyerek, — anneleri kızlarını okutmıya teşvik ettim. * Bin Göl Beye: Altı yedi ay seviştikten som- ra evlendiğinize mazaran, tec- rübe — devresi — geçirmediğinizi iddia edemezsiniz. Kızı nisanlı- sından ayırtarak evlendikten son- ra, kıza karşı büyük bir namus borcunuz vardır. Mektubunuzda yazdığınız vâhi sebeplerle yu- yanızı bozmıya ve kızın bayatını kırmıya hakkınız yoktur. HANIMTEYZE Allahım, ne yaparsam yapa- yım, benim için müsait bir vazi- yette bulunmak nekadar imkân- sızdı! Orada bir saat kaldım, memur gitti, soğuk hareketsiz kalmıya mâni olacak derecede şiddetlenmiye başlıyordu. Bu x0- raki cehitten yorulmuş ve cesareti kırılmış bir halde kapıyı açtım ve odama çıktım. Üst katta soğuk vardı ve ko- yua karanlıkta penceremi güçlükle görüyordum. El yordamile yata- ğımı buldüm, kımduralarımı çı- kardım ve ellerimle ayaklarımı isıtmak için oturdum. Sonra - uzun zamandanberi yaptığım gibi - gi yinmiş olarak yattım.