12 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

12 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Gazetemiz şimden sonra perşembe ve cumar- tesi günleri elmak üÜsere haftada iki #por sayfan neşredecektir. Perşembe rüskü epor sayfasında dünya zpor hareketlerini, — memleket —spor — hüdiselerini ekuyacaksınız. Haftada İki Defa Spor SPOR l"uyeınb; ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... Amerika - Atletleri H_aîırlanıyor Atletler Hergün Yeni Bir Rekor Tesis Ediyorlar Yeni bir gülle derecesi yapan Leo Sekston Los Ancelos olimpiyatı hazır- hkları bilhassa Amerikada en hararetli safhasıma dahil olmuş- tur. Her hafta yeni bir rekordan, yeni bir dereceden bahseden telgraflar alınmaktadır. Amerikalıların gülleciler gru- Puna mensup olan Lea Sekston ismindeki şampiyon geçen gün Nevyorkta Medison — Gardende Dün İzmird alelâde ayakkabılarla ve hazırlık- sız bir şekilde yaptığı tecrübede gülleyi 16,1 atmıya muvaffak ok- müuştur. Bu şampiyondan daha iyi de- receler elde eden atlerin adedi bir düzineyi geçtiğine nazaran 932 olmpiyadında Amerikalıların elinden birincilikleri almanın ne kadar müşkül olacağı şimdiden görülmektedir. e Güzel Bir Müsabaka Yapıldı İzmir Muhtelit Takımı Manisalı Gençleri Mağlüp Etti İzmir, 11 (A.A) — Sabahleyin gelen Manisa muhteliti ile İzmir muhteliti Alsancak spor sahasın- da karşılaştılar. Havanın fevka- lâde güzel olması, beş binden fazla spor meraklısını stadyama toplamıştı. Mutat merasim yapıl- dıktan sonra, oyuna hakem Âl- taylı Hasan Beyin idaresinde başlandı. Manisahlar rüzgârı lehlerine talmışlardı. Buna rağmen güzel ve kombine bir akınla Manisa | kalesine inen İzmir muhteliti V inci dakikada ilk golü kay- detti. Bundan sonra yapılan mü- tekabil akın ve hücumlar netice- tiz kalmış ye birinci devre 1 -0 #mirlilerin lehine olarak bitmiştir. İkinci devrenin beşinci daki- asında — İzmirliler - yine — güzel bir akınla Manisa muhteliti ka- lesine indiler ve 'Sezainin ayağile ikinci ve 25 inci dakikada da üçüncü gollerini kayda muvaffak oldular. Baştan nihayete kadar İzmir muhtelitinin. bâkimiyeti — altmda cereyan eden ve çok heyecanlı olan müsabakayı neticede 3-0 İzmir muhteliti kazanmıştır. Manisalılar bu akşam avdet etmişlerdir. Bir Tebliğ İstanbul — Mıntakası Heyeti Reisliğinden: Fenerbahçe — Spor azasından İlhami Beye mukad- dema verilen muvakkat boykot cezasının, mumaileyhin vaki olan müracaatı Üzerine bakiyesinin affına 9-3-932 — tarihli içtimada karar verildiği tebliğ olunur. Merkerz Kulübü Almanlar İsviçreyi Yendileıf İki senedir inhitat manzarası gösteren Alman fubolü ilk bey- nelmilel galibiyetini geçen pazar günü tattı. Aylardanberi beynel- milel galibiyete susamış olan Alman — seyircilerini — sevinçten çilgin hale getiren İsviçre - Al- manya maçı Lâyipçigte 25,000 kişi karşısında oynanmıştır. Sene bidayetinde Fransız milli! takımı- na karşi yenildikten sonra muh- telif temsili maçlarda ağır mağ- lübiyetlere uğrıyan Alman fut- bolcüleri — nihayet — İaviçrelileri 2 - 0 yenmiye muvaffak oldular. Almanların. bu sene içinde ga yegâne galibiyetleri de doğ- rudan doğruya kendi kıymetleri- nin bir meticesi olmadığı için bazı mütehassısları pek memnun etmemiştir. Alman milli takımı İsviçreye karşı meşhur Ingiliz kulübü ( Ar- senal) n bir tabiyesini kullan- mıştır. Arsenalın antrenörü Mister Çapmanın büulduğu W sistemi sayesinde hücum tarzlarını çok değiştiren Alman — muhacimleri esasen biraz ağır olan İsviçre müdafaasını şaşırtmışlardır. Esasen Mister Çapman bu W sistemini, müdafaası çok sert, fakat biraz ağır- bir rakibe karşı bulmuştu. Bunu nazarı dikkate alan Amanlar kendi antrenörle- rinin şimdiye kadar hiçbir şeye yaramıyan nasihatlerini dinleme- mişler, hakiki bir mütehassısın muayyen bir tabiyesini tatbik et- meyi daha faideli bulmuşlardır. Diktatör Galatasaray Kaptanı Dün İntihap Edildi Dün Galatasaray kulübünde umumi heyet içtimaı yapıldı ve idare heyetile umumi kaptan İn- tihap edildi. İdare heyetine Fethi (reis), İsmail Müştak (ikinci reis) Naim Cemil (umumi kâtip), Ser- met (muhasip), Cevat (veznedar) Beyler seçildi. Bundan sonra Yusuf Ziya Bey diktatör — mabhiyetindeki umumt kaptanlığa seçildi. Fakat işleri- nin çokluğunu ileri sürdüğünden bu vazife Ziya Beyin tavsiyesile vekâletan Nihat Beye verildi Cumartesi — saylasında- Cuma günkü —maçlerın tafsilütmi bulmeaksmız. Dünkü Futbol Maçları Vefa Beykozu, Galata- saray Da Perayı Yendi Galatasuray - Pera maçından bir enstantane Dün Taksim Stadyomunda hem mıntaka lik maçları hem de Olimpiyat likinin Galatasaray - Pera müsabakası yapılmıştır. Haftalardanberi karlı ve bo- zuk giden havalardan sonra bir- denbire açılan güneş Taksim sabasının çamurlu ve berbat ha- lini düzeltmişti. ik maçlar mıntakanın ikinci devre müsabakalarıydı. Birinci müsabakada Kasımpa- şa Üçüncü takımı Süleymaniye Üçüncü takımı ile bire karşı bir sayı ile berabere kaldılar. İkinci müsabakada Eyüplüler Beylerbeyi birinci takımını 2- 1 mağlüp ettiler. Üçüncü müsabaka Süleyma- niye ile Anadolunun yarım kalan oyunları idi. Bu maça Anadolu gelmediğinden Süleymaniye galip addolundu.Resmt lik maçlarının en mühimmi Beykoz - Vefa Kumkapı maçı idi. Maç başlar başlamaz Vefalılar vaziyete d lar, Birbirini müteakıp lan bücumlar esnasındu — Vefa Kumkapı Beykoza 4 gol attı. Birinci devrenin sonuna doğru Beykozlular da bir gol kaydederek maçın yarısını 4 - | bitirdiler. İkinci devrede — Beykozlular açıldılar.Neticede Vefa Kumkapı yapır bir ğol farkla maçı 3-4 kazandılar. u maçtan sonra sahaya Pe- ralılarla oynamak Üüzere Galata- raylılar çıktılar. Bu maç Olimpiyat ligininin üç haftadır. muhalefeti havadan tebir edilen bir müsa- bakası idi. Galatasaraylılar hücum hatla- rını değiştirmişlerdi. İhtimal bu tebeddül Kemal Farukinin gel- memesi yüzünden, yahut ta yeni Dünkü Vefa - Beykoz maçından bir intiba birkaç oyuncuyu tecrübe İçin yapılmıştı. Galatasarayın dünkü hücum hattı şu şekilde tertip edilmişti. Celâl Şefik, Kemal Şefik, L. Mehmet, Lâtif, Rebii. Görülüyor ki, merkez muha- cim mevkiine sağ açık L. Meb- medi koyan Galatasaray sağ iç ve sağ açığa da uzun müddetten beri takımda — oynamıyan iki kardeşi koymuşlardı. Bu yeni hücum hattı henüz birbirlerine alışamadıkları için kâfi derecede müessir bir oyun 'gösteremediler. Oyuncuların biribirile irtibatı sağlam değildi. Maç başlar başlamaz iki ta- raflı sert bir gayret oyuna hâkim oldu. Perahların ve Galatasaray- hların mütemadi akınları bir ne- tice vermiyordu. Galatasaraylılar birçok fırsatlarden hakkile istifa- de edemedikleri için Pera kale- sine kadar müessir bir şekilde sokulamıyorlar ve ekseri hücum- ları kalenin uzaklarında - tevkif olunuyordu. Peralılar da Galatasaray mü- dafaasını söküp bir şey yapamı- yorlardı, Birinci devre bu suretle sıfır sıfıra nihayetlendi. İkinci devrede Galatasaray- hlar daha şuurlu oynamıya baş- ladılar. Muavin hatları da muha- cimleri iyi beslemiye heves etti. Muavin hattının kuvvetli istinadile ileri sürülen Galatasaray muha- cimleri Pera kalesinin yakınların- da paslaşmıya başladılar. Oyunun esas hâkimiyetini aldıkları belli olan Galatasaraylılar ilk gollerin Rebü ile yaptılar. Rebiinin golü olduktan sonra Galatasaray akınları daha intizam peyda etti.. Maçın bitmesine yakın merkez muhacim oynıyan L. Mehmet güzel bir vuruşla G. S. nin ikinci gölünü yaptı. Dünkü oyuna nazaran Galata- saraylıların Fenerbahçe ile gali- biyet ihtimali müsavi bir şekilde çarpışabilmeleri için çok sıkı ça- hışmaları lâzımgeldiği anlaşılmıştır. Şimdiye kadar idare heyetle- rinin intihabı yüzünden geç ka- lan — başkaptanlık — intihabı da dünkü Galatasaray 'kongresinde yapıldığı için Galatasaraylıların muntazam bir proğram tahtında çalışmıya başlıyacakları mubak- kaktır.