23 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

23 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN “GÖZÜ HAPKİN>KULAĞI HALKAN DİLi ——— —— Yazı işleri telefonui s—amear — Bekârlık Vergisi Komisyonu Vehip Pş. Mısırda Siyasi Yakında Faaliyete Geçiyor Ankara, 23 (Hususi) — Dün- kü kısa telgrafımda bekârlık vergisi bakkında Süleyman Sırrı Bey tarafından yapılan teklifin Halk Fırkasında görüşüleceğini haber vermiştim. Filhakika Halk Fırkasının dünkü — içtimamda Yozgat meb'usunun — bu- teklifi mevzu babsoldu. Ancak dünkü içtimada, bu teklifin hususi bir komisyon tarafından tetkik oluna- rak neticesinin fırka grupuna bil- dirilmesine karar verildi. Ko- misyon şu gönlerde toplanarak, etraflı tetkikat yapacak ve bir de rapor hazırlayacaktır. Bekârlardan vergi alınup alın- maması hakkında bu teklif bura- da alâkar zevat arasında ciddi münakaşalara mevzu olmaktadır. | Yozgat meb'usu, bekârlık vergi- sinin evlenmeyi teşvik ve nüfusu tezyit bususunda mühim faydası dokunacağını — teklifine — espabı mucibe olarak ilâve etmektedir. Teklifte vürgi nübeli, vergi- bekârlardan alınması bir işaret | nin hangi icap ettiği hakkında yoklur. Fakat vergiye taraftar — olan meb'uslarla — aleyhtar — olanların fikirleri başka başkadır. Bununla olarak — kabul vcrginin bir mutlak takdirde beraber adildigi h—u—m | Bekârlık vergisini teklif eden Süleyman Sırrı B. ( Yozgat ) nispet dahilinde alınması muva- fik olduğu ileri sürülmektedir. Meselâ öyle bekâr erkekler vardır ki bunlar aile geçindirmek hususunda evli erkeklerden la- mamen farksızdır. Memleketi- mizde anasını, babasını, muhtaç kardeşlerini ve yakım akrabala- rını deçindiren bekâr erkekler pek çoktur. Bir de yalnız başına yaşıyan bekâr erkekler vardır. Ayrıca ( Devamı 3 üncü sayfada ) Gızlı Bir İçkı Fabrıkası Daha Bulundu Fabrika Güçlükle Meydane Çıktı, Sahibi De Damdan Kaçb Yeraltı fabrikasının vaziyeti ve fabrikayı meydana çıkaran memurlar Taksimde, Tarlabaşı caddesin- ! de, Meşe sokağında gizli çalışan bir içki fabrikası bulunmuş, ev aranmış, mevcut malzemeye varzı- yet edilmiştir. Yeraltı kısmında gizli surette içki yapılan bına 10 numaralı evdir. Buradaki tertibat o kadar iyi alinmıştır ki evin Üst kısımları arandığı zaman hiçbir şey ele geçirilememiştir. Nihayet mutfak kısmına inilmiş, burada bir geçit olup olmadığı anlaşılmak için çini (Devamı 11 inci sayfada) Bir Alman Atinada Kayboldu Atina 22 ( Hususi Muhabiri- mizden ) — Birkaç gün evvel bir seyyah vapurundan Pireye çıkan bir Alman seyyahı ortadan kay- bolmuştur. — Alman — Sefareti seyyahı hükümetten istemektedir. Bu tagayyüp hâdisesi vapurun Pireden müfarekatinden 16 saat sonra hükümete haber verilmiştir. Polis hummalı bir faliyetle sey- yahı aramaktadır. Darülfünunda, dün merasim gapılırken Büyük Alman şairi ve edibi Götenin yüzüncü yıl dönümü dün Darülfünunda samim! bir şekilde tesit edilmiştir. llk sözü Edebiyat Fakültesi Reisi Ali Muzaffer Bey almış ve | Götenin Alman irfan ve hars âle- minde yaptığı tesirleri izah etmiş- | tir,. Muzaffer Beyden sonra mü- derrislerden Şerif ve felsefe tari- hi müderrisi Orhan Sadettin Bey- | ler büyük mütefekkir ve muhar- | rirden bahsetmişlerdir. Sadettin | Bey Götenin felseft telâkkilerini anlatmış ve alkışlanmıştır. Kananan “Türk Kolejine,, Dair Geçenlerde kapanan Cağaloğ- lundaki (Türk koleji) hakkında malümat verirken mektep Müdü- rünün Şerif Bey isminde bir zat olduğu yazılmıştı. Şerif Bey ken- disinin Müdür olmayıp sahibi im- tiyaz olduğunu, mektep kapan- | dıktan — sonra talebenin başka | mekteplere yerleştirildiğini, hiçbir | talebeden şahsen taksit parası almadığını söylemiştir. Mektebin ücretleri verilmiyen iki talebesi- | ninde diğer leyli bir mektebe yerleştirilmek istendikleri, fakat | bir başka yere gömmüştür. bunlar tarafından kabul edilme- diğini ayrıca bildirmiştir. son Posta — ÇARŞAMBA — 23 Mart 1932 İdare işleri telefonu — İstanbul — Fiatı 5 kuruş Fırka Kuracakmış İlk Faaliyetini Türk, Kuran, İslâm Mevzulu Bir Konferansla Gösteriyor İskenderiye 7 (Hususi) — Umu- mi harpta Kafkas ordusu kuman- danlığında bulunan ve elyevm burada görünen Vehip paşanın Müslüman cemiyetinde “ Türk, Kuran, İslâm,, mevruu etrafında bir konferans vereceğini öğren- dim . | Deveran eden şayialara göre bu vesile ile Vehip paşa bir fırka kurmayıda düşünmekte imiş. Başı sıkışınca milleti yüz üstü bırakarak Avrupayı boylıyan Ve- oe hip Paşanın bu tasavvuruna şaşıp hayret etmemek mümkün değildir, Hahı ticaretinden kazandığı paralarla Avrupada sucuk ticareti yapan ve sonra elinde avucunda- kini kaybeden (Vehip paşa şimdi ticaretten elini çekmiş bulunuyor. Bugün tekrar siyasi hayata dön- mek garipliğini mi gösterecektir? Bütün bu suallerin cevabı Vehip Osman Nuri - - - K - —— Vehip Paşanın eski bir resmi | Mektebi Harbiye Müdürü iken | paşanın vereceği — konferanstan anlaşılacaktır. Bu konferanstan bahsedeceğim. Silifke (Hususi) — Sılıfkcnin Taşucu mevkılne merbul Kocapınar köyünde bir cinayet işlenmiştir. Cinayetin kurbanı Cennet isminde ve henüz on yedi yaşına basmış bir genç kızdır. Cennet, Kırbas Hasan Ağanın kızıdır. Kaybolan bir deveyi ararken ormanlara dalmiş ve burada, feci bir surette boğularak öldürülmüştür. Kızın ölümü ve ölürken aldığı vaziyet şüpheli görüldüğünden ciddi bir tahkik yapılmış ve şu hazin netice tespit edilmiştir. Cenneti boğan eniştesi Kerimdir. Biçare yavrucuğun ismetini berbat etmiş, sonra bu rezaletin meydana çıkmasından korkarak kızcağızı öldürmüştür. Kerim, cürmünü itiraf etmiştir. A R. Bir Bekçi, Bir Kudni Parçaladı Tokat (Hususi) — Bir aydan fazla bir zamandanberi Kör Teslime isminde bir kadın ortadan yok oldu. Uzun zabıta tahkikatı neticesin: de bu kadının son defa bağ bekçisi Hüsamettinin nezdinde görüldüğü anlaşıldı. Teslime esasen hafif meşrepli bir kadındı. Ve yine anlaşıldı ki Hüsamettin bu kadını öldürmüş, cesedini parçalamış, her parçasını Bekçi, cürmünü itiraf etmiştir. Kanlı eşyası, saçları bir dere içinde gömülü olduğu görülmüştür. Ceset henüz çıkarılmamıştır. Katil cürmünü itiraf etmiştir. Bedri — Seni koyveririm amma, benim karım bütün rakı şişelerimi buraya saklar; sen bu dolabı nasıl açtın? Bana öğret te öyle git |