23 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

23 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Mart Lİ i Bir Ölünün Hatıra Defterinden : HAİNLERİN İÇ YÜZÜ Yüz Ellilikler Nasıl Gittiler, tiler, NeYaptılar SÜLEYMAN ŞEFİK HERÇEBADABAT ARKADAŞLARINDAN FİRAR ETMİŞTİ m an O sırada içlerinden biri hay- kırdı: — Yahu, Süleyman Şefik yok. Yarım saaltanberi onu göremi- yorum, Filbakika o, kurt ve tilki bi- köyesini dinledikten sonra yavaş- ça odadan çıkmıştı. Sababki is- tikbal merasimine (|) rağmen arkadaşlarının hâlâ vehmi teselli- ler içinde yüzdüklerini görmek, onun içine ürküntü getirmişti. Bu heriflerle Oberaber (o bulundukça daima taşlanacağını, daima küfür işiteceğini anlıyordu. Binaenaleyh sessizce sıvışmayı, ayrı bir yol tutmayı tasarlamıştı. Süleyman Şefiğin böyle bir karar almasında başka bir mülâ- bazanın da tesiri vardı. O, bir- kaç yüz lira taşıyordu. Halbuki yoldaşlarının çoğu parasızdı. Ne yolda, ne İskenderiyede bir dost- luk görmediklerine nazaran fira- riler için de müthiş bir maişet sıkımlisı da mukadder görünü- yordu. Bu sıkıntının başlamasile beraber hepsi onun parasına göz dikecekler ve bu para bitinceye kadar yakasından düş- miyeceklerdi. Süleyman Şefik, işte bu nokta- yı da düşünerek kararı firara çevirmeyi muvafık görmüştü ve bir aralık sessizce odadan, hatta otelden çıkip savuşmuştu. Ar- kadaşları bu ayrılışı sezdikleri vakit o, İskenderiye-Kahire tre- nine binmek üzere bulunuyordu. Yalnız kâğıt çuvalları otelde idi Firariler, bu cüzdanı oldukça dolgun arkadaşlarının yokluğunu ilkin mühimsemediler, lâkin gay- bubetinin uzaması üzerine telâş gösterdiler ve ilk hamlede de hükmü verdiler; — Kaçtı, teres kaçtı! Şimdi ekseriyet itibarile kötü- leşmişlerdi. Süleyman Şefigin pa- rasına için için göz koyan bu ekseriyet, onun kendilerinden akallı çıkmasına müteessir olu yorlardı. Lâkin bu teessürlerini açığa vurmuyorlardı. Herifi, yok daşlık bukukuna riayet etme mekle ittibam ediyorlardı. Artık ber bahsı bırakıp onun baca- ğına taktıkları ipi sürüyorlard.| Bu dedikodu, bu hararetli tel'inler, teşniler gece yarısına bir saat kalıncıya kadar devam etti. O vakte kadar yemek ye memişlerdi. (Yalnız (kadınların odasına çay ve simit göndermiş lerdi. Midelerin takazası başla ymca kendileri de bir şey ye- mek istediler, Kürt Zeynelâbicin- den rica ettiler: — Aşağıya inde bir şeyler tedarik et. Yiyelim, uyuyalım, Genç itilâfçı, bu ricayı kabul ile ayağa kalkmıştı ki otelin önünde bir velvele, ogün rhtım- da görülen görültüyü andıran bir velvele parladı ve müteakıben Onlar, arkadaşlarının yokluğunu ilk anlarda hissetmediler. Fakat bu kesesi dolgun arkadaşla- rının gelmekte geçiktiği- ni görünce endişeler art- mış ve ilk hamlede hük- mü vermişlerdi: — Teres kaçtı! otelcinin solgun yüzü eşik üstün- de göründü. Zavallı adam, müt- hiş bir telâş içinde idi, kelimeleri kekeliyerek firarilere yalvarıyordu: — Aman ışığı söndürün, se sinizi kesin, zinhar pencerede görünmeyin. Herifler azgın. Ote- limi yakmalarından korkulur ! Bu gece nümayişi sababkin- den daha mühimdi ve daha kor- kunçtu. Yüzlerce ağız taşıyan fevkattabiiye bir mahlük, sanki gecenin göğsünden fırlamıştı ve her ağzından ayrı bir nara, ayrı bir sayha, ayrı bir vaveylâ püs- kürüyordu. Arasıra © mahlükun sayısız ellerinden fiske taşları ve saire dökülerek otel camlarında yaralar açıyordu. Firariler, ampulleri söndürmüş- lerdi. Uğultular içinde'akıp giden coşkun bir dere gibi sokakta homurdanan küfür ırmağından endişe etmiyorlardı, Fakat o ır mağı doğuran kaynakların otele girmelerinden, merdivenleri tır- manmalarından ve nihayet ya- kalanına kadar yükselmelerinden çekiniyorlardı. Haysiyet sahipleri için sille değil, küfür değil, sitemli bir bakış bile ağırdır. Beşeri varlı- ğma kiymet verca, hayatın te- Muharriri: ** mizlikten ibaret olduğuna iman besliyen insanlar, yan bakıştaki tehekküme bile tahammül ede- mezler. Halbuki firariler, söğül- miye razı idiler. Yalnız döğük mekten korkuyorlardı. Eğer mü- muhtemel gördükleri dayak, kısa bir fasıl teşkil edecek olsa ona da eyvallah diyeceklerdi. Lâkin döğülürken öldürülmek ihtimali mevcut olduğu tiril titriyorlardı. Otelci, karyoladan yere in- miş, ve başbaşa vererek sessiz bir halecan içinde titremiye ko- yulmuş olan şerefsiz müşterilerini bir müddet seyretti ve sonra yan larına çömelerek sordu: — Ne diyorlar, anlıyormu su- nuz? Hepsi birden mırıldandılar : — Hayır. — Oteli yakacağız, diyorlar! Rıza Tevfik, mırıldandı: — Yaparlar mı dersin ? — Polis yetişmezse yaparlar, — Peki amma, bizden ne is- tiyorlar. Biz garip yolcularız, bu- raya misafir (o gelmişiz. (Böyle sabah, akşam toplamp Üzerimize saldırmalarının sebebi ne ? için tiril — Bunu ben anlatmak iste- mem. Fakat siz anlamah idiniz ve Mısıra gelmemeliydiniz. (Arkam var ) Şehrimizde Boru Fabrikası Şehrimizde ilk defa olarak bir demir boru fabrikası açıl mıştır. Fabrikanın makinesi ta- mamen Türk ustalar tarafından yapılmıştır. Fabrika hava gazı ve su borular yapacak ve boru fiatlarmı ucuzlatacaktır. Gizli Bir İçki Fabrikası Daha Bulundu Fabrika Güçlü ikle N Meydane Çıktı, Sahibi De Damdan Kaçtı (Baş tarahı 1 inci eğin Sa zemin yoklanmıştır. Bu yoklanma neticesinde bir kısım zeminin baş olduğu anlaşılmış, bu nokta kazma ile kazılmış ve sarnıçtan yapma bir oda, bu odadada ça- lışmıya hazır bir içki fabrikası, 250 kilo cibre, kazan, fıçılar, bunların içinde yine cibre, dere- celer meydana çıkmıştır. Bir se- nedenberi işliyen bu gizli farika- nın sahibi Şoför Tevfik isminde biridir ki evin dammdan atlıyarak kaçmıştır. Bir Ayda Beş Gizli Fabrika Son bir ay zarfında Bakırköy- de buna benzer beş gizli fabrika meydana çıkarılmıştır. ihtisas Mahkemesinde Iki Mahkümiyet Dün İhtisas o Mahkemesinde bir ciyara kâğıdı kaçakçısı mah- ivme edilmiştir. Muzaffar ismin- de henüz küçük bir çocuk olan bu kaçakçının üzerinde ci- gara bulunmuş, 3 ay hapse, 350 kuruş para cezasına mahküm olmuştur. Üsküdar fa, Harmanlıkta Nazlı ismindeki Hanımın evinde de gizli içki fabrikası bulunduğu tespit edilmiş, diğer kaçakçılar ve ya- taklar kaçmış, bu kadın ele geç- miştir. Dün buda 9 ay hapse 45 lira ağır para cezasına mahküm olmuştur. Arkadaşları da giyaben ayni cezaya mahküm olmuşlardır. Haydar Rıfat B.in eserlerinden Ayni haklar Aki lira Miras mes'eleleri Bir ,, Şehrli borçlar kanunu , İkbal Kitaphanesinde 23 Mart 932 Çarşamba Istanbul — (1200 metre, 5 kilovat) 18 gremefon, 19,5 Cennet Hamm Yesari Asım Bey, 20,5 gramo- fon ile opera, 21 Beduyi musiki beyeti, 22 cazbant. Heilsberg — (275 metre, 75 kilo. vat) 20 ikbahar, havaları, 21,10 kon- ser, Mühlaker — (359 19,55 hafif mus 21,40 keman “ko sonatlar, Bükreş — ( 994 metre 16 kilovat) 20,45 kemam solo, Scarlatte, Suber List, Belgrat — ( 429 metre 2,5 kilovat 20 Çek konseri, 21 Göthenin milli Sırp şürlerine ri, 21,59 Rus mu- sikisi, Prens Iyar Roma — (441 metre, 75 kilovat) 20,45 operadan nakil, Prag — (488 metre, 120 kilovat) 21 askeri bando. Viyana— (517 metre, 20 kilovat) 20 klasik operetler. wetre, 75 ki'ovat) 71 konferans, , A. Molden İ — Peşte — (550 metre, 23 kilovat ) 20/15 Haydenden parçalar, senfoni numara 28. Varşova—( 1411 metre, 158 kilovat) 19.15 Şopen konseri, 21,30 komedi. Berlin — (1635 metre, 75 kilovat) 20 klâsik operetlerden parçalar. Hindistan Müslümanları Lahur, 22 — Hint İttihadı Müs- lümanlar OKonferansı oTetkikat Komitesi bir karar sureti kabul etmiştir. Bunda, hükümet önü- müzdeki iki ay zarfında Müslü- manların metalibatını is'af etme- diği takdirde Müslümanlara kat'i tetbirler almaları tavsiye edil- mektedir. * Madras 22 — Trehinoplide müslümanlarla Mecusiler arasında bir arbede olmuştur. Yunanistanda Feragat İsteniyor Atina 22 — Tramvay amelesi grevi o bitmiştir, M. Venizelos beyanatta bulunarak ecnebi dain- Bu âlee ve Borda Dinliyeceksiniz İ 1940 gramolor, 29 koro k: Dercetmekte olduğumuz programların olan kısmı vasati Avrupa saatine göre tanzim edilmiştir. Istanbul saatine tatbiln için Avrupada saat (12) olduğu istanbulda Çi) e geldiği farzedilmelidi. keli 24 Mart 932 Perşenba Istanbul — (120 metre 5 £. lovat) 18 gramofon, 19,5 Hayriye “Hasımin işlirakile stüdy z heyeti, 20,5 konferans, 21 Belkin Hanım, 2 orkestra. Heilsberg — (276 metre 75 kilovat) 20 kiliseden nekten ilâhi ve org, 21, 15 hikâye: Passion, Mühlaker — (360 metre 75 kilo- vat) 11,35 darihi hikâyeler, 20,05 kıral o'say opereti, Bükreş — (393 metre 16 kilovat) nseri, (Veber) in eserleri Belgrat — (429 metre 35 ki'ovat) 20,35 keman konseri, 21 orkestra, 22,20 piyano kons Roma — (441 20,45 keman ko fice, Film planderei. Prag — (488 metre 120 kilovat ) 21,05 * Bethoven , den bir parça Christusan ölbera, 22,20 org konseri Hruska, Viyana -—- (517 metre 20 kilovat) 20,10 Marions piyesi 5 perde, 21,45 salon orkestrası ve şarkı, Peşte — (550 metre 23 kilovat) 19,40 operadan nakil, Varşova — (1411 metre 156 kile- vat) 20 Haydenden Şöpfüng. Berlin — (1933 metre 75 kilovat) 20 Kolonya katedralinden naklen kilise duaları, 21,15 Göthe hakkında konferans. etre 75 kilovat ) 1 senfoni, Re- Avrupaya ait Fotoğraf Tahlili Kupons Tabintinici öğrenmek istiyorsın: foloğrafınn Ö adet kuponile bir Bite gönderiniz. Fotoğrahuz mr ya Mabidir ve iade edil nes, Fetoğral imtiyaz siccek wi? Fotoğrafın klişesi J)kuruşlak 53 mukabilinde gönder edir. lerden fedakârlık istenildiği şu za- manda Yunan milletinin de feda- kârlık ve feragat (göstermesi icap eee epi Muayene Hastalıklar Cilt Hastalıkları Göz hastalıkları Pazar ; Dahili hastalıklar , — Hariciye hastahıkları Pazartesi : Sah Dahili hastalıkları Röntgen muayenesi Göz hastalıkları Cik hastalıkları Çarşamba: Hariciye hastalıkları Perşembe : Gülhane hastanesinde © meccani hazırlanmıştır. Listeyi aynen yazıyoruz! Akıl ve sinir hastalıkları Kulak boğaz burun has. Masaj ve tedavii mihaniki Kadın ve doğum hastalıkları İdrar yolu hastahkları Alal ve sinir hastalıklar Masaj ve tedavii mihanili Kadın ve doğum hastalıkları : Gi iade eni Meooni Günleri muayeneler için bir liste Muallimlerin İsimleri Meallim Talât O Bey Cumartesi: Kulak, boğaz, burun hastalıkları ieallim Sani Yaver Bey İdrar yolu hastalıklar Muallim Fuat Kâmil Bey Mualiim Niyazi İsmet Bey Muallim Abdülkadir Bey Muallim Nazım Şakir Bey Muallim Murat B. Muallim Sani Yaver B. Muallim Şemsettin B. Muallim Refik Münir Bey Muallim Süreyya Hidayet B Muallim Fuat Kâmil Bey Muallim Nazım Şakir B. « — Şükrü Emin B. Maallim Niyazi İsmet Muallim Talât B. 3. Muallim Şemsettin B. » OM Kemal Bip Refik Münir Bey