23 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

İzmit meb'usu Sırrı B. bekâr- Kardan vergi alınmasına dair bir proje verdi. Millet Meclisi bugünlerde bw projeyi tetkil ve manlıki bulursa kamua- laştıracak. Bu proje önünde ve halk arasında düşünülen- ler şunlardır. Ahmet B. (şofür Sultanahmet 23) — Ben bekârım. Bu bubhran böyle devam ederse evlenmiye niyetim yok. Esasen kendimin ve valdemin hayatını zor kazanıyo- rum. Bir de zavallhı bir kız alıp ta onu da mahrumiyet için- de — kıvrandıramam. — Evlenmek tabil ve tatlı bir ihtiyaçtır. Her erkek evlenmek ister. Eğer evlenenler azalmışsa bu parasızlıktan ve kazançsızlıktan- dır. İktisadi voziyet düzelsin her genç evlenir. Binaenaleyh bir bekârlık — vergisi — ahumasına 'iyen muhalifim. » Şemsettia Bey (Firurağa Hamam sokak111) —Hıyık çok basit ve ucuzken refikam ve validemi bin mah- rumiyet — içinde — yaşatıyorum. Evim de kira.. Keşki evlenme- seydim. Yalmız başım, azacık aşım der, nasıl olsa hayatı sü- rükler giderdim. Bu çocukları okutmak ve terbiye etmek te bir mesele.. Gerçi evlenmek nü- fus siyasetimizi alâkadar eder. Fakat ben kemiyetten ziyade keyfiyete ehemmiyet verenlerde- nim, doğurup sokağa bırakmak, tahsil ve terbiye verememektense az doğurup iyi yetiştirmek daha iyidir. Bekârlık vergisine taraf- tar değilim. Iınıı-ıııııı-ı:ıı gehzadebaşı — vela cacadesi 15) —Bekârlık vergisi belki bütçe- mize bir varidat temin edecektir. Fakat evlenmemeye karar veren- lerin bu vergiden korkarak evle- neceklerini zannetmem. Çünki se- nede üç beş lira vergi vermek bir hanımın bütün yüklerini üzerine almaktan çok kolaydır. Sonra mutlaka — vergi almacaksa bu, kızlara da teşmil edilmelidir. Ev- lenme biraz da sevgi ve gönül işidir. Bir genç bir kızı fevkalâ- de beyenir, o da izdivaç teklifini reddeder. Ve gönlüne uygun başkasını bulamaz ve beyene- mezse bu genç niçin vergi ver- miye mecbur olsun? Edremitten Domuz Getirilecek Şehrimize gelen malümata gö- re bu sene karların çok yağması Gzerine Edremit havalisinde mü- him miktarda domuz avlanmıştır. Bu yaban domuzları bilhassa Ed- remit kazasının Dereviran — na- hiyesi ormanlarında vurulmuştur. Edremit Kaymakamlığı tarafından İstanbul Vilâyetine müracaat edi- lerek bu domuzların İstanbul piyasasında satılıp satılamyacağı sorulmuştur. Ticaret Odası bu hususta tetkikat yapacak ve Ed- remide müspet veya menfi bir cevap gönderecektir. Hariçteki Talebemiz Paristeki talebelerimizi teftişe memur edilen Maarif Vekâleti Müfettişi Umumilerinden Kadri B. bugün Avrupaya gitmektedir. Gözlüklü Soförler Şoförler Cemiyeti Tarafın- dan Teşebbüse Girişiliyor SA Esa üü yakeliiklü < eef lerin ehliyetnamelerinin — istirdat edil. hakkında bir. haber vardı. r Cemiyeti reisle- rinden bir zat dı d “ Bugün en ağırbaşlı ve en tecrübeli şoförlerimizden mühim bir kısmı gözlük'üdür. Esasen gözlük gözlerdeki rü- yet naoksanın: tamamlıyan, mah- zuru izale eden bir alettir. Bilâ- kis gözlüklü gözler de sağlam- lardan tamamen farksızdır.,, Diğer taraftan Cemiyet bu hususta alâkadarlara — müracaat ._' " e Bulgaristana İhracat Ticaret Odasının yaptığı tet- kikata göre Türkiyeden Bulga- ristana sığır derisi ihraç edile- bileceği anlaşılmıştır. Oda tüc- carları teşvik edecektir. Tahrikât Meselesi Takrikât yaptığı hakkındaki ihbarlar üzerine Rüstemiye va- puru kaptamı Sabri Bey hakkın- da başlanılan tahkikata Dördüncü Müstantik Salih Bey tarafından devam edilmektedir. " SON POSTA Spor İhtilâfı Alevlendî İstanbul ı-ıııııı arasında daha evvel çıkan - bir ihtilâf üzerine büyük kulüpler lik maçlarından ayrıldılar ve (Olimpiyat) mecmu- asının vücude getirdiği like işti- rak ettiler. Geçen hafta da Be- şıktaş kulübü resmi likten çekildi. İstanbul Futbol Heyeti dün bir tebliğ neşrederek - ittifaka dahil olan kulüplerin ittifaka da- hil olmıyan kulüplerle müsabaka yaptıklarını, bunun nizama mu- vafık olmadığını, bu son ihtar- dan sonra tecziye muamelesine girişileceğini — ve — şehrimizdeki İtalyan Kulübünün idman ittifakı haricinde — kalan bir teşekkül olduğunu bildirmektedir. Bu teb- lig daha xziyade Galatasaray, Fener ve Beşiktaş kulüplerine bir ihtar mahiyetindedir. Cuma Müsabakaları Cuma günü Taksim stadyo- munda öyleden evvel Eyüp-Hilâl, Süleymaniye - Anadotu, İstanbul- spor - Beykoz çarpışacaktır. Kadıköy sahasında saat 11 de Altınordu - Topkapı karşılaşa- caktır. Ayni günde voleybol maçla- rı da yapılacaktır. Saat 17 te Eyüp kasımpaşa, 17,30 ta — Beşiktaş- Süleymaniye, 18 de Topkapı- Vefa Kumkapı karşılaşacaktır. Darülfünun Takım Dün Darülfünun Futbol Takı- mı ile diğer klöplerden teşekkül eden muhtelit bir takım arasında yapılan müsabakada Darülfünun Takımı (2-0) galip gelmiştir. Darölfünun takımı Rasim, Tevfik, Kemal, Muammer, Suphi Aziz, Cemil, Muslih, Leblebi Mehmet, Salâhattin ve Necati Beylerden mürekkepti. Kıbrıstıların Bir Müracaati Kıbrıs Ticaret odası, İstanbul Ticaret odasıma müracaat ede- rek Türkiyede, acele olmıyan telgrrf tarifesinin yüksekliğinden şikâyet etmişlir. Kibrıslilar başka memleketlerde — bu telgrafların tenzilâtla kabul edildiğini ileri sürmektedirler. Bir Baba Ve İki Oğul Üsküdarda — oturan — sabıkalı Arnavut Halit isminde birisi, oğlu Şaban ve diğer bir oğlu Hayri ile birlikte kızı Hamidenin dostu Celâli bi çıklı yunhnuthdu | FAĞİR Kazayı Yapan Motör Bulunamadı Dün Hdıçte bir deniz faciası oldu, iki zavallı boğuldu. Dün de yazdığımız gibi, faciaya kırmızı bovalı bir motör sebep olmuş, boğulanlarm — binmiş — oldukları sandal Unkapanı köprüsünün a- tından — geçerken — esrarengiz motör sandala çarpmış, parça- lamıştır. Kırmızı boayalı motör - bu işi yaptıktan sonra son süratle ile- rilemiş, ortadan kaybolmuştur. Zabıta son dakikaya kadar bu işle meşgul bulunuyordu. Fakat motörün ismi, numarası ve sahibi hakkında henüz bir iz elde edi- lememiştir. Boğulanlardan Karanfil Efen- dinin cesedi dün denizden çıka- rılmıştır. Ekalliyet Mekteplerınde Tarih Ve Cognfyı Dersleri Türkçe Okunacak Verilen malümata göre önü- müzdeki ders senesinden itibaren ecnebi ve ekalliyet mekteplerinde tarih ve coğrafya derslerinin ta- mamile Türk Hsanile tedris edil- mesi hakkında yeni bir tasavvar vardır.Butakdirde ecnebi ve ekalli- yet mekteplerinde Türkçe ile okutulan derslerin miktarı artmış olacak ve yeni muallimler tayini icap edecektir. Ancak Maarif Vekâletinin bu tasavvru alâkadar mektep idareleri tarafından ban itirazlarla karşılanmış, hükümet nezdinde teşebbüsler yapılmıya luğıılıı!ır Mulallışler Toplanıyor Şehrimizdeki İlk Tedrisat Mü- fettişleri önümüzdeki hafta zar- fiında bir toplantı yapuıklardu Bu toplantıda bu ders senesi zarfında mekteplerde takip edilen usüllerle muallimlerin vaziyetleri üzerinde görüşülecektir. Türklüğü Tahkir Davaları Türklüğü tahkir cürmile maz- nun olanlar hakkında B. M. M. takibat yaı karar verdi- ğginden Ar Ali ve Ahmet Efen- dilerle Madam ve Marikanın f Demımıhı Yeni İnhisarlar Kadrosu Inhisar idareleri için hazırlanan teşkilât — kadrosunun, — memurların sınıf ve derecelerine dair olan cet- velleri Tütün Inhizar Idaresinde tur- zim edilmektedir. bince, İmbisar İdarelerinde, tevbit edildikten sonra, 5400 - 5500 kadar memur bulunacaktır. İndisar Idarcle- zinde mevcut memurların —mikları vedi bin kadardır. Gazi Hz.nin Tebrikleri İran Şahı Rıza Hanın doğuüm yıl- dönümü münasebetile Gazi Hr. bir tebrik telgrah göndermişler, Rıza Han da teşekkür ve mütekabil te- imermi telgrafi göndermiştir. Habeş Elçisi Gitti Gazi Ha. ne Habeş İmparatorunun mektubunu takdim eden Habeş Fev- kalâde Etçisi M. Zellaka ve refiki dün şehrimizden Atinaya Hareket etmişlerdir. Bir İdam Kararı lamirde ihtiyar bir kadını parası için öldüren Hüseyin İdam ve ken- disine yardım eden Zebhra lemindeki destu da on seneye mahküm edik miştir. Bir İhtilâf Şebrimizdeki Sovyel Ticaret Mü- mesasilliğinin Ticaret Odasına kayde- dilip edilmiyeceği meselesinden bir ihtilâf çıkmıştır. Oda, Mümessilliğin bir ticaret müessesesi oldüğunu, mü- messillik ise vesmi bir müessese olduğunu ileri sürüyorlar, Otobüsler İmtiyazın Belediyeye Ve- rildiği Tebliğ Edildi Şehrimizde — otohüs — İrtiyazının belediyeye devredildiği hakkındaki karar Dahiliye Vekâletinden dün belediyeye tebliğ olunmuştur. Bele- diye derhal iaaliyete geçecektir. Bir - İnhidam Dün sabah Yemişte harap bir dükkân yıkılmış, fakat nüfus rayiatı olmamıştır. Şeker Davası Şeker ihtikârı davasına dün Sul- tanahmet Bizinci Sulh Ceza mahke- mesinde yine devam edilmiş, Alpullu Müdürü Hayri Bey de mahkemeye gelmiş ve tahriri bir ifade varakası We bir dorye vermiştir. Bu arada şahitler de dinlenilmiş ve muhakeme müdafaz için talik edilmiştir. Kıraat Kitapları lik ve Örtamekteplerde okuna- cak kıraat kitapları gelecek seneden itidaren Maarif Vekâleti tarafından hazırlanacaktır. Bu iş içim Celâl Sa- hir, Necmettin Sadık, Ruşen Eşref, Mitat Sadullah, Reşat Nuri Beylerden Inkh' bir komisyon teşkil edil- —— ! Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan Bey Ve Bekârlık Vergısı I 1: Hasan Bey — Hasan Bey? Bekârlık vergisi değil, asıl evlilik vergisi dehşet! — Evliök vergisi de var mı, hS U o A N İŞ— 2: Hasan Bey — A... O'maz o0'ur mu? Daha evlenirhen yüz görümlükleri, dü- ğün masrafları, türlü türlü hediyeleri. | l elbiseler, — iskarpinler, 3: Hasan Bey — Evlendikten sonr> ı ni 4: Hasan Bey — Hele verme de bak, Yuum gelir, eşyaya değil, vallahi sana haciz koyar, anladın mı komşu, sana ! Yeni kadro muci> -