9 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

9 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

—0 Na | Bir Ölünün Hatıra Defterinden : SON POSTA —TT - HAİNLERİN İÇ YÜZÜL Yüz Ellilikler Nasıl Gittiler, Ne Yaptılar ONLARIN KAPIDIŞARI EDİLMESİNDEN SONRA HÖCRELERİ TEMİZLEMİYE GELEN HİZMETÇİ- LER, İĞRENÇ ŞEYLERLE KARŞILAŞMIŞLARDI ğ Mısır hükümeti, bu kararı ver- mekle haylı ziyan görmüştür. Çün- ki o hükümet, siyasi mülteci (!) namını taşıyan bu haşaratın - bir iple bir külâha malik baldırı çıp- laklar olduğuna — vükıf — değildi, Siyasi denilince hatıra, baysiyetli, şerefli, bilğili ve biraz da paralı insanlar gelir, Mısırlılar da bu ka- naatla o kararı varmişter ve mü- nakaşa sonunda herifleri kolay- lıkla memleketlerinden çıkarabile- ceklerini ummuşlardı. Halbuki karantinaya girenler, daba sabah — ezamı okunmadan gardiyanları — uyandırmışlar — ve kahvaltı — istemişlerdi!... Alâka- memurlar, — horoz seslerine bile takaddüm eden bu midevi feryat — üzerine keyfiyeli tamik ettiler, siyaset düşkünlerinin ko- koz olduklarını anladılar, telâşe düştüler. — Onları beslemek te, beslememek te mesele idi. Maa- mafih — Mısır bükümeti, medeni düşüncelerle onları aç bırakma- mak ıztırarında kaldı ve tam on gün kendilerini karantina daire- sinde besledi. O müddet zarfım- da mahut münakaşa da - bitmiş, eni ğelznleriu de eskiler gibi asırda kalmalarına muvafakat edilmişti. Bu karar tebliğ, yani karam tina dairesinden çıkmakta arlık bür oldukları ihtar edildiği vakit kimse, tek kimse yerinden kı- mıldamadı ve Feyzi Efendi, 324 yılından, ilk meb'us olduğu gün- den, yani on dört senedenberi gırtında — taşıdığı eteklerini sallıya sallıya memur- lara arkadaşları namına verdi: — Biz yerimizden memm- nuz, burada yatıp kalkmak is- teriz. Yalmz ara sıra çıkmamıza, hava saade ederseniz kâfi! Misafirin — böyle — zorlusunu henüz görmemiş olan Mısır hü- kümeti, bir polis müfrezesi ma- rifetile karantina dairesini bo- şalttı, fuzuli ev veya dükkân iş- î&l eden küstahlar gibi Feyzi Efendi ile arkadaşları kollarından tatulup sokağa atıldılar. cevap Yevmi, Siyasi, Havadir ve Hala gazelesi . Islanbul: Eski Zaptiye İdare: Çatalçeşme sokağı 25 Telefon İstanbul - 20203 Posta kutusu: İstanbul - 741 Telgrak İstanbul - SONPOSTA ABONE FİATi TÜRKİYE ECNEBİ 1400 Kr. — 150 , 4100 , ıs0 , Gelen evrak geri verilmez İlânlardan mes'uliyet abanar Cevap için mektuplara 6 kuruşluk pul — ilâvesi Tüzımdır. Adres değiştirilmesi (20) kuraştur. redingotunun | sokağa | almamıza mü- | ı Mısır hükümeti bu siyasi |mültecilerin (!Jaç ve çıplal birer serseri olduklarını anlayınca onları mecbu- ren 10 gün besledi. Ve sonra da bir polis müf- rezesi vasıtasile cebren karantine binasından çı- kardı.. sonra höcreleri temizlemiye gelen hizmetçiler, — hakikaten — iğrenç şeylerle karşılaşmışlardı. Yüz y- kanacak musluklara — tebevvül ve hatta teegavvüt edilmişti. Yatak çarşaflarına herşey ve herşey silinmişti. Duvarlara resimler ya- pılip yazılar işlenmişti. Hulâsa enderiyenin en temiz müecsse- selerinden biri olan bu daire her manasile - telvis muşte. (1) güzel olun- () Bu, aynile vakidir. Tefrikamı- za mehaz olan delterde “ Leman , ismini taşıyan genç bir itilâfçının lavmanaları hâyasızca telviz etliği tafsilâtile mukayyettir, Bu adam, se- kiz on arkadaş önünde ba edeps'ı- Lği yapmaktan çekinmez imiş. Bu eğlence, mürettibinin olduğu kadar seyredenlerin de zevkindeki galizliği gösterdiği cihetle ibretle okunmıya | değer. çi Onların kapıdışarı edilmesinden | Hizmetçiler bu çirkin tahribat | ve telvisat önünde yüzlerini kırış- tırdılar, burunlarını kapadılar ve | lânet okudular. | Feyri Ef. ile arkadaşları, s0- kağa —dökülür dökülmez ilkin alıklaştılar, halka halka toplana- | bir müddet ler, Müteakıben vaziyetlerini dü- şündüler, nereye gidebileceklerini münakaşaya giriştiler. « Arkam var - İRTİHAL —İstanbulda 72 sene evvel Şark — Kitaphanesini tesis eden İstanbulun en eski kitapçısı Hacı Kasım Efendi dün vefat etmiş naşı Beyazıtta Tavşanta- şındaki evinden kaldırılarak Üs- küdarda aile mezarlığına - defne- dilmiştir. Yeni Kitaplar Etem İzzetin eserleri Beş Hasta Var Fiatı 175 ciltlisi 200 kuruş Yakılacak Kitap Fiatı 150 ciltlisi 175 kuruş İstirap Çocuğu Fiatı 150 ciltlisi 175 kuraş Satış yeri Sühulet kütüpha- hesidir. Kulanılacak en sıhhi diş mcunudur. (Baş tarahı 1 inci sayfada ) Çocuğu kaçıran haydutlardan son gelen haber şudur. Bu ha- ber bir kâğıt üzerine yazılmıştır: “Çocuğunuz sıhattedir. Merak | niz çocuğu derhal iade edeceğiz. Maamafih şimdi iade edemiyece- ğiz. Zira yakalanmamız ihtimali vardır. Maamafih yakında yine haber yollıyacağız.., Bu variyet, çocuğun annesini fena halde sarsınıştır. Denilebi- lir ki kadında sinir namına bir şey kalmamıştır. Amerikanın en maruf sinir mütehassısları tara- fından tedavi edilmektedir. Diğer taraftan kardeşini yeri- ne rehin bırakmak, ayrıca 250 bin dolar kefalet göstermek su- retile çocuğu Aaramıya talip olan ve elyevm hapishanede bulunan Kaçakçılık Kıralı Alkaponenin teklifine Amerika Hükümeti hiç- bir cevap vermemiştir. Halk, çocuğun bu adam tara- fından bulunabileceğine - emindir. Fakat gazeteler, polisin bulama- dığını bir şaki bulursa tuhaf olur diye yazılar yazmakta, bu da hü- etmeyiniz Bize 75 bin dolar verirse- (> TİCARETHANE « Ve Müessesatı Resmiyenin Nazarı Dikkatine: Hilâliahmer C, Merkezi Umumisinden: Bu sene Kurban bayramında dört gün neşrolunmiyacak Türkçe gazetelerin yerine Hilâliahmer gazetesi mükemmel ve renkli olarak zengin münderecatla intişar edecektir. İlân vermek surelile Hilâliahmer Cemiyetine muavenet arzusunda bulunan tüccaran ile müessesatın Babıâli - Ankara caddesinde | Lindbergin Çocuğunu Bulmak İçin... kümeti endişeye düşürmektedir. Alkapoanenin gazetelere izah et- tiği pilân şudur. Çocuğu — diğer haydutlardan aşırmak. Maamafih bir zamanlar efkârı imumiyeyi son derece işagal eden bu mesele şimdi eski hararetini kaybetmiştir. Haydutların, kerşey unutulduktan ve tehlikenin dere- cesi azaldıktan sonra çocuğu ia- deye teşebbüs edecekleri umu- miyetle ümit olunuyor. 100000 Lira Masraf Cocuğu bulmak için şimdiye kadar yapılan masraf 100 bin lirayı bulmuştur. Bir kısım Ame- rika sahil mubafaza gemileri de çocuğun saklandığı iddia edilen kaçakçı gemisini aramak için denize açılmışlerdır. TURAN Napoli 7 — Lindbergin ço- cuğunun — bulunmasına — yardım eden Norfolk - gemi mücehhizle- rinden birisi, çocuğu kaçıranlar- tesis ettiğini ve sıhhatte bulunduğunu la münasebet yavrunun söylemiştir. Sühulet kütüpbanesi ittisalinde “ İstanbul İlânat Odası ,, na müracaatleri. Beşinci ve altıncı sayfada beher santimi 40, yedinci ve sekizinci sayfada 30 kuruştur. Telefon 20085 riyetinden: | Kıymeti muhammenesi Lira K. 424 56 kuyu müracaatleri ilân olunur, İyi Usta Arayanlara Merd'venci ve küpeşteci müte- hasınsı Ardaş usta Ortaköy Uncu sokak No. 20 sütçü dükkânı Jemdarzada Mehmet Vapur KARADENİZE Bülent vapuru K Püzül Öünü akşamı saat )9 da Sir- keniden hareketle — | Zonguldak, İaebolu, Ayancık, Samsun, Ünye, Ordu, Gireson, Vakfikebir, Trabzon, Sürmene, Rize ve Mapavri | ye azimet ve avdet edecektir. Müracaat mahalli: Alâiye” Han 1 taci kat. Telefon 21307 İstanbul Evkaf Müdü- Tamamı (61) metro (50) santim terbiinde bulunan Gedikpaşada Mimarhayrettin mahallesinde Tatl- sokağında arsanın tamamı. Tamami (230) zira terbiinde bulunan Kasımpaşa- da Nalıncı Hacı Hasan mahallesinde Nalıncı yo- kuşunda kâin muhterik Nalıncıhasan camü şerifi arsasının tamamı. Yukarda semt, mahalle, sokak ve numaraları muharrer emlâk satılmak üzere (21) gün müddetle ilâna vazedilmiştir. Talip olmak istiyenler (25-Nisan-932) ,tarihine müsadif pazartesi günü saat on beşte kıymetlerinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile birlikte İstanbal Evkaf Müdiriyeti binasında Mahlülât kalemine eski (12) yeni (18) numaralı Fotoğraf Takhlili Kuponu Tabiatinizi Öğrenmek İatiyor sanız Fotoğrafınızı $ adet ku. pon İle birlikte — gönderiniz. Fotoğrafınız mıraya - tabidir. ve iade edişmez. Tem, meslek veya san'al ? Haaşi suallerin cevabı ? Fotoğraf intişar | edecek mi ? | Fotoğrafın klişesi 30 kuruşluk pal mukabilinde gönderi-bul