25 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

25 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

. Siyaset Âlemi Neticeyi Kim Kazanacak? Berlin, 24 — 35 milyon mün- tehip bugün Prusya, Bavyera, Votemberg, (o Anhalt, Hamburg diyetlerinin tecdidi için intihaba- ta Şürak edecektir. Bugünün, Almanya siyasetinin istikamet ve veçhesi üzerinde kat'i bir tesiri olacaktır. Hitler- cilerin Almanyada iktidar mevki- ini kanuni o vesaitle elde edip edemiyecekleri veya artık Gmit- lerine veda etmek lâzım ak duğu bu m anlaşılacaktır. Bugün lar ailesi Diyet Meclisinde, katolikleri, Sosyalist- leri ve Demokratları ihtira eden Vayman merkezi çok az fakat, 3 rey fazlalı bir ekseriyete malik bulunmaktadırlar, ayni zamanda Nazislerin Diyet Meclisinde mut- lak ekseriyeti temin edebilmeleri de muhakkaktır. Sokaklarda Tezahürat Berlin, 24 — Prusya Diyet Meclisinin intihabatından (evvel Berlin sokakları garip bir man- zara arzediyordu. Her sınıf kafi- lenin başında mızıkalar olduğu halde tezahürat ve nümayişler yapıyor, Nazislerle (O komünisler arasında arbedeler yapılıyordu. gârenk donanmiştı. İşçi mahalle- si üzerleri orak çekiç ye ku yraklarla baştan aşaj al Hitlerciler & kendi mahallelerini başka türlü tezyin etmişlerdi. Sosyal o demokratlar 3 renkli bayraklarla etrafı süs- 1smişlerdi. Hitlere Hücum ! Berlin, 24 — Prusya Başvekili M. Otto, Sosyal Demokratlarla Merkez fırkasının kendi adamla- rından emin olabileceklerini ik- sadi © vaziyetin O düzelmesinin Nazislerin (intihap ( kuvvetlerini hafiflettiğini, Hitlerin vaziyetinin meşkük olduğunu, komünistlerin reylerini kaybedeceklerinin mu- hakkak olduğunu, Riyaseticümhur intihabatının Hitlerin lehine ne ticelenmesinin de şayanı dikkat olduğunu söylemiştir. —z TAKVİME ( PAZARTI ESİJ m Gün -25- Nisan - 932 Kasım 170 Arabi Rumt Zilhlece 12-Nisam- sene Erant V. 0 | Vekt (Esasi | Vet | 134 Vakit Almanya, Avusturya Ve Fransada İnti- hap Münasebetile Çetin Mücadeleler Avusturyada : İntihap yo : , Nümayişleri Viyana 24 — Bütün siyasi fırkalar büyük kafileler teşkil et- mişlerdir. Şimdiye kadar Viyana- nm böyle bir propaganda şekli görmediği söylenmektedir. Zabıta bügün için istisnai tedbirler ak mışlar. Yarın gece yarısına kadar bötün meyhaneler kapanmıştır. Komünisitlerin Reklâmı Viyana, 24 — Bu sabah be- lediye binası önününe dikilen 25 metre irtifada şeffaf bir ilân bu- lunmuştur. Bunda “ameleler ko- münistlere rey veriniz!,, cümlesi yazılıdır. Zabıta, geceleyin kim- senin görmediği bir anda dikilen bu abideyi kaldırmışlardır. Bir komünist tevkif edilmiştir. Bir Suikast Viyana, 24 — Dün akşam komünistler tarafından, eski be- lediye reisi M. Hoştrasse'ye bir suikast yapılmıştır. Evinden çi karken atılan bir bomba, gerek mumaileyhi gerek tahkik komis- zonu azasından olan arkadaşını parça parça etmiştir. Sabık Kayser Hiçbir Şeyden Pişman Değilmiş! Londra 24 — Bir gazete mu- habiri, sabık Kayserle yaptığı bir mülâkatı neşretmektedir. Mu- habir, sabık imparatoru çok zayıf- lamış ve ihtiyarlamış bir halde bulmuştur. İmparator daha çok yaşıyamıyacak bir insan intiba bırakmaktadır. Sabık Kayser 1914 vakayiim den mes'ul olmadığını hararetle müdafaaya devam etmektedir. Demiştir ki: — Hiçbir şeyden pişman de- gilim. Hayatımı yeniden yaşa- maklığım icap etseydi. Memleke- timin menfaati namına yaptıkla rımı tekrar yapmak mecburiye- tnde kalacaktım, Hindistan Valisi G İE: 7 İ aman fiz — 1 ai sız 12 bi ar Ketta 24 — Hint Vali Umu- İlindi | . 02116. 1 İ İmsakl& 163 İĞ! misi tayyare ile Peşaverden bu- Abhiri sitti sevir , raya gelmiştir. EDEBI TEFRİKAMIZ: 95 --——— Müellifi: Knuf Hamsun Mütefgimie PS. Bu hareketin cezayı mucip | olduğunu bilmiyordum. Zannet- miyordum, fakat kim bilir, belki de öyleydi, ve kadın derhal fik- rini ve artık bir daha bana hitap etmedi. Hatta akşam yemeği için bana iki sandoviç bile verdi. Fakat kabul etmedim, sokakta o karnımı doyurduğumu söyledim. En nihayet yatağıma girmek için odanın o methaline çıktığım >. “an ev sahibi kadın arkamdan geldi ve karnını bana doğru şişire şişire yüksek sesle: —Fakat burada sonuucu defa olarak yatıyorsunuz, bunu güzelce aklınıza yerleştiriniz, dedi. — Evet, evet! cevabını verdim. Eğer cidden uğraşırsam bel- ki de yarın yatacak bir yer bu- bilirdim. Şimdiki halde geceyi sokakta geçirmek mecburiyetin- de kalmadığıma. seviniyordum. Sabahın saat beşine yahut altısına kadar uyudum, uyandığım xaman benüz aydınlık değildi, bu- | Bugün bütün Fransada çetin bir intihap mücadelesi başlamış bulunu- yor. Bütün fırka liderleri memleketin her tarafında propaganda nutukları irat ediyorlar, Bu resimde Başvekil M. Tardiyâ müntehiplerine, eğer disina rey verilirse neler yapacağını anlatıyor. Gazeteciler Bir Nazırı Dava Ettiler Berlin 24 — Milliyetperver Lokal Ançayger gazetesinin tah- rir heyeti, Prusya Maliye Nazırı Klepper aleyhine vazife ve selabiyeti | sujistimal davası aç- mışlardır. Dalgalar Arasında Berlin, 24 — Geçenlerde kü- çük bir yelkenli. ile Nevyor! gitmek üzere Hamburgtan ayrıl mış olan bahriyeli yüzbaşı Engler- den kadar haber alına- mamıştır. Bahriyelinin bir fırtına esnasında mahvolmasından endi- şe edilmektedir. Mançuride Muharebe Londra, 24 ( A.A ) — Man çuride gayri muntazam - kıyamıcı- lar kuvvetinin hali hazırda büyük bir faaliyet göstermekte olduk- ları söyleniyor. Alp Dağlarında Bir Facia Viyana 24—Pazar gününden- beri Alp dağlarında kaybolan 4 seyyah, taharriyata rağmen bulu- namamışlardır. . Bunların karlar altında kaldıkları Zannedilmektedir. Kavgalar, Gürültüler Judenburg, 24 — Bir içtima neticesinde Hitlercilerle, hasımları arasında bir arbede olmuş, bir- çok Nasyonalistler ağır surette yaralanmışlardır. nunla beraber derhal kalktım. So- ; bu ğuktan dolayı elbiselerimle yatmış» tım. Binaenaleyh Üzerime giyecek başka bir şeyim yoktu. Birax su içtikten sonra otel sahibi kadın ile yeni bir karşılaşmadan korkn- rak © sessizce kapıyı o açtım ve sokağa fırladım. Şurada burada bütün geceyi beklemekle geçirmiş bir polis.. Soğukta bütün gördüğüm bun- dan ibaret (kaldı, az sonra iki adam sokak o fenerlerini söndürmeğe (başladılar. o Hiç- bir sebep ve gaye olmadan dolaşmiya koyuldum. Kilise cad- desinde bulunuyordum ve kaleye doğru inen yolu tutmuştum. So- ğuktan elân da uykum vardi. Dizlerim ve sırtım i l Fransada ken- Şiddetli Mücadeleler Paris 24 — M. Herriyo, inti- babat dolayısile bir nutuk söyle- miştir. Nutkuna, ibtilâli kebir- de (Madam Rohan'ın idam edileceği anda (o söylediği : “ Ey bürryet, senin namına ne cinayetler yapılıyori,, Cümle- sini tanzir ederek: “Ey itimat, senin nawına ne suistimaller ya- pılıyor!,, Cümlesile başlamıştır. Radikallerin lideri, Kartelin avdetinin o memleketin O bara- bisi olacağını söyliyen, sağ ce- nah mensuplarını ithamını redde çalışmış, kendi fırkasının prog- ramının herşeyden evvel spekü- lasyona karşı ticaret, sanayi ve mesaiyi korumak ve hürriyetini temin etmek olduğunu söylemiş- tir. Mumaileyh, harptenberi iş- lerde, kredide ve amele mese- lesinde sun'i bir enflasyona se- bebiyet veren bir spekülasyon hummasının her tarafı istilâ etmiş olduğunu söylemiş ve bütün bir mesai ömrüne ibtiyaç gösteren san'atlerde birkaç sene çalış- makla servetler temin edilmek istenildiğini ilâve etmiştir. Dahilt ve harici itimada müteveccih olan bu hitap yerme M. Herriyodan sağ cenah leh ve eleyhinde va» ziyet alması bekleniyordu. Bir Tacirin Mahkümiyeti Breslav 24 — Dolandırıcılık» la karışık casusluk cürmünden tüccar Valter iki buçuk osene hapse mahküm olmuştur. uzun ogezintiden yorulmuş, karmm aç, bir sıranın üzerine oturdum ve uzun müddet uyuk- ladım. Üç hafta müddetle münha- sıran otel sahibi Kavlinin sabah akşam bana verdiği sanduvimlerle geçinmiştim. Son tokmamı yedi- ğim zamandan beri de aradan tamam yirmi dört saat geçmişti. Açlık tekrar içimi kemirmiye baştamıştı. Mümkün olduğu ka- dar çabuk bir çare bulmalıydım. Bu düşünce ile tahta kanepenin üzerinde tekrar uykuya daldim. * Yanımda konuşuldudunu işi- derek uyandım ve biraz kendimi topladıktan sonra ortalığın tama- men ağardığını ve herkesin ayak Gönül İşleri İki Arkadaş Ayni Kızı Severlerse ! Yalnız yiyip içtikleri ayrı den iki en Baar da — geldikleri güzel bir kıza gizliden gizliye âşık oluyorlar. Bir müd- det bu hislerini birbirlerinden gizliyorlar. Fakat birbirlerinden hiçbir sır saklamadıkları için nk bayet aşklarım itiraf etmişler ve bu suretle müthiş bir facia kar- şısında kaldıklarını anlamışlar. Şimdi ya birinin kızdan vaz- geçmesi, yahut arkadaşlığa niha- yet vermeleri lâzm.: Bu iki ibti- mali de kabul etmiyorlar. Ne biribirlerinden, ne de kızdan vazgeçebiliyorlar. Daha garibi şu kli genç kız her ikisi ile de ayni derecede samimi dosttur. İkisine de sevdi- ğini © söylemektedir. £ Nihayet gençler müştereken kıza müra- caat ediyorlar. Kız bu vaziyetin devamını tercih ettiğini söylüyor. İşte bence mesele burada halledilmiş oluyor. Çörkü bu işte son karar kıza aittir. Kız ikisim den birini tercih etmiş olsaydı, o vakit aşkında samimi olduğu anlaşılacak, sevilmiyen genç ar- kadaşımın batırı için fedakârlığa katlanacaktı. Kizm verdiği cevap, bu me ceradan hoşlandığını ve işin ala yında olduğunu gösteriyor. Böyle bir kız için ise fedakârlık dey- mez. Siz de işm alay tarafınk bakın ve arkadaşlığınızı bozma» yın. Ergeç İş tavsıyacak, ciddi sandığınız aşkın geçici bir ihti- rastan ibaret caksınız, 7 Bandırmada M. D, Beye: Benim kanaatimce kadının tekrar size avdet etmesi ve bu defa yalvarır vaziyete düşmesi sizin için daha iyi olmuştur. Ka- dın tecrübesini yapmış ve sizden ayrılamıyacağını anlamıştır. Bu anlayış, onu daha yumuşak, daha muti yapmıştır. Bu vaziyet evlilik hayatında onun itaat ve sadakatini temin eden bir garantidir. Sizin yerinizde olsam, mazinin Üzerine bir sünger çeker ve evlenirim, * Hisarlı Remziye Hanıma; Bahsettiğiniz genç sizi aldat- mıyor, sizi Otuzağa 0 çalışıyor. Sizin için yegâne hattı hareket derhal bu gençle müna- sebeti kesmek, bir daha yüzünü bile yörmemektedir. HANIMTEYZE üstünde bul Kalktım, yürümiye m me Güneş tepeler üzerinden yüksek di. o Gök solgun ve inceydi, ve bütün bu ka; haftalardan sonra bu sevinç içinde bütün kederlerimi unuttum: Bana öyle geeldiki evvelce birçok defalar bundan daha fena vaziyetlere düşmüştü. Göğsümü yokladım, kendi ken- dime bir şarkı kırıntısı mırıldandı. Sesim okadar fena, okadar 'yor- EA gi yaş geldi. Muht. gün, bu solgun, fakat ie e gökte üzerimde şiddet- tesir yapıyordu, yüksek hıçkırarak ağlamıya başladım. Bir erkek sesi — Neyiniz var? Diye sordu. (Arkasi var)