25 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

25 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

“Son Posta,, kaftada iki defa sayıfası en yeni yapar. haberleri, âlemindeki sinema kayatı ve sinema cereyanlarından Holivut Mektuğları sinema Bu sayfalarda dünyanın artistlerin bahsedilir. sanal Henüz Âşık Olmıyan Yegâne Yıldız: Anita Paj —a | Güzel Anitanın bizzat imraladığı son resmi Holivut (Hususi) — Bu ııek.- tubumda size, Holivudun — hiç fşık olmayan ve hayatı tam ma- nasile uslu geçen güzel yıldızlar rından bahsedeceğim. Hiç şüphe- siz Anita Pajı — tanıyorsunuz. Bu güzel kız Nevyorkta doğmuş ve orada tahsil etmiştir. Boyu (158) santimdir. Saçla- rmin rengi, burada pek nadir tesadüf edilen İspanya sarısıdır. Güzel Anitanın babası elektrik mühendisidir. Büyük babası vak- tile İspanyada Maliye nazırlığı yapmışlır. Anita ilk mühim rolünü mü- teveffa — Rudolf — Valantinonun (M. Baker) filminde oynamış ve derhal büyük bir şöhret ka- zanmıştır. Bu sebeple güzel kız Rudolfa karşı büyük bir muhab- bet ve hürmet hissetmiştir. Ölü- münden sonra bile mezarımı sık sık ziyaret etmiştir. Anita iyi bir ressamdır. Boş vakitlerinde elin- den — fırçası hiç eksik olmaz. Yağlı boya ıgsimleri çok güzel yapar. Golf oyununda ve diğer spor- larda da Anita ziyadesile muvaf- fak olmaktadır. Bilhassa yüzmek ve patinaj kaymak onun en bü- yük zevkidir. üzel yıldız, burada müstesna olarak şimdiye kadar hiç âşık olmamış, hiç sevmemiştir. Kak binde hiç bir erkeğe karşı aşk hissi uyanmamıştır. Hatta bugüne kadar hiç kimseye randevu ver- memiştir. Anita gizli kapaklı hareket- lerden hiç hoşlanmaz. Nereye gi- derse gitsin annesi kendisine da- ima refakat eder. Bu güzel yıldız. geçenlerde vefat eden meşhur artist Lon Şaneyi bir baba gibi severdi. Lon Şaney vaktile stüdyoda ona çok kıymetli nasihatler vermiş ve bugün sahip bulunduğu — şöhreti kazanmasında amil olmuştur. Anita yüzük, küpe, gerdanlık gibi mücevherat kullanmaktan hiç hoşlanmaz. Hususi hayatında kı- yafeti çok sadedir. Anitanın yedi yaşında Marino isminde güzel ve şirin bir kardeşi vardır. Yakında ikisi birdenyeni bir filim çevire- ceklerdir. Anita çay ve “kahveyi hiç sevmez. Şimdiye kadar bu iki maddeyi ağzına — koymamıştır. Yegüne — içtiği şey — portakal 'erbelidir. Şimdi Holivutta bütün dedi- kodu meraklıları Anitanın âşık olacağı günü bekliyorlar. Bunların — biribirine — sordukları suâl' şudur; — Acaba Anita gönlünü hangi erkeğe kaptıracak? Fakat anla- şıldığına göre Anita Pajın henüz gönlünü kaptırmıya niyeti yoktur. Böyle olsabile Anita ilk gönlünü kaptıracağı erkekle derhal evlen- miye karar vermiştir. Ayni za- manda bu erkekle evlenir evlen- mez de sinemadan çekilecektir, Anita Paj bana bizzat kendi elile imzaladığı güzel bir r verdi. Size buresmi ve güzel yık dızın selâmlarını gönderiyorum. TURAN *Son Posta,, bulunan livut muhabirimiz, gönderir. ve sinema âleminin Holivutta husust muhabiri Türk gazetesldir. Ho her hafta bize mektup yegânn içyüzünü anlatır. Sinema Haberleri Mari Dugan'ın muhakemesi ismindeki — meşhur eseri yazan Amerikan muharriri Edgar Vey- ler yeni bir senaryo lııurlımak: tadır. — Muharririn bu son eseri birinci eserinden daha güzel ola- cağı haber veriliyor. X4 Meşhur Alman yıldızların- dan Betti Aman geçenlerde Londrada ölmüştür. Güzel yıldız geçenlerde Afrikada bir filim çevirmişti. Orada — sarı — sit- maya tutulan güzel Betti, bu hastalığın tesirile Londrada uzun müddet yatmış, bütün ihtimamla- ra rağmen ölümden kurtulması mümkün olamamıştır. Meşhur Olmak Loretta Y;ng Bunun çin Çırpınıyor Loretta Yung beyaz perdenin yeni açan güllerinden biridir. Sesi de vücudu gibi ahenkli ve güzel olan Loretta hentiz bbînğ .erecede yıldızlar kadar meşhur olmamıştır. Bu güzel kızın bugün kalbini dolduran yegâne arzu meşhur olmaktır. Bunun içindi ki durmadan uğraşıyor, filimlerinde muvaffak olmıya çalışıyor. Dilber Loretta sinemada ilk rolünü Kolin Mur'un büyük bir filminde — oynamıştır. Buradaki resmini Florida plüjlarında çı- karmıştır. Gloryanın Çocuğu Meşhur yıldız. ( Glorya Svan- son ) un geçenlerde yeni bir çocuğu olm Bu çocuk Glor- yayı mütmiş bir sıkıntıya düşür- müştür: İsim meselesi, Evet Glor- ya çocuğuna ne isim koyacağını bir türlü keılicmi');'or. Gılibıl çaçuk isimsiz kalacal Mes'u; Bı;_ Tı;s;adüf Salli Ağlers Hayatını Bir Tesadüfe Borçludur (Hususi) — Sinema cazibesi ve güzelli- ği itibarile şöhret kazanmış olan yıldızlardan biri de Salli Aylers- Ür. Salli bilhassa sesindeki — bil- lür ahenk noktasından birinci derecede yıldızlar arasında müs- tesna bir mevkie malik bulun- maktadır. — Sallinin hayatı çok gariptir. Hiç ümit edilmiyen bir tesa- düf bu güzel yıldızı fakir kulü- besinden bugünkü mevkiine yük- seltmiştir. Salli vaktile bir tica- rethanede kâtiplik yapıyordu. Bu işten kazandığı para onun yevmi ve zaruri masraflarına ancak kâfi geliyordu. Güzel Salli bir gün ça- lıştığı yazıhanede âmirinden azar işitmiş, buna çak mütcessir olmuş- tu. Can sıkıntısı ona müthiş bir karar verdirdi. Salli başka bir iş bulmadığı halde işittiği azardan dolayı yazıhaneyi - terkedecekti, Ogün öğle yemeğini yemek üze- re lokantaya gitti.. Masaya ötur- du ve garsona bir çorba ısmarladı. Canı çok sıkılıyordu. Çorbaya he- nüz başlamıştı ki karşı masalardan birinde —oturan orta yaşlı bir adam Sallinin yanıma gelerek şun- ları söyledi: — Siz çok güzelsiniz. Mükem- mel bir sinema yıldızı olabilirsiniz. İlk gördüğü erkeğin kendisi- ne bu sözleri söylemesi Sallinin yüreğinde tuhaf bir arzu uyan- masına sebep oldu ve hiç çekin- meden cevap verdi: — Öyle bir şey olursa derhal kabul ederdim. Holivat, dünyasında Sallinin — karşısındaki erkek büyük kumpanyalardan - birinin rejisörü idi. Derhal teklif etti : — Sizi kumpanyam için anga- je edeceğim. Lütfen şartlarınızı söyleyiniz. Salli sevincinden çılgina döne müştü. Kulaklarına inanamıyon bunu bir lâtife zannediyordu, Fakat rejisör, teklifini ciddi bir tavırla tekrarladıktan sonra Salli önündeki çorbayı kaldırttı ve cevap verdi: — Hiçbir şartım yoktur. Ter tip edilecek mukaveleyi derhal imzalıyacağım. İşte dünki fakir Salli bugün tam manasile bir sinema yıldızı olmuştu. Güzel kız sinema stüd. yosundan içeriye ilk defa girdiği zaman büyük bir heyecan geçire mişti. Fakat ilk provalarda mus vaffak olduktan sonra kumpanya kendisile uzun müddetli bir mım kavele imzaladı. Gözel Salli filimlerinde büyüle bir muvaffakıyet gösterdi. 930 senesinin sonlarına doğru meşbuş artist Hot Jipson ile evlendi. Salli bugün Holivutun en çok müceve here malik olan yıldızıdır. Fakat haydutlardan çok kork« tuğu için bütün elmas ve pırlane talarını bankada saklamaktadır, Her ayın 13üncü günü dehşetli sinirlenmektedir. Çünkü © güd başına büyük bir felâket gelece. ğini zannetmektedir. Güzel yıldı. zn gazetemize hediye ettiği imzalı resmini gönderiyorum. Sallinin Son Posta İmzalı Hediyesi DS gç ai D GA HD ARE DA X e eee A MÜĞ e Y VOKD NYN