2 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

2 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

“kdere içleri telefonu — İstanbal — 20203 v — PAZARTESİ — 2 Mayıs 1902 — Tamam Altmış Saat Sonra Sene 2 — No: 634 Yam işleri telefonut - İstanbul — 20203 Masonlar Arasındaki Aîl rılığır Sebepleri Nedir ? | | + Eski M:;sonlar, Teşekkülüh Bir Yapamıyacağını Dün kısaca kay- detmiştik : Ma- sonlar arasında ihtilâf Çıkmış ve müstakil bir ma- son - teşekkülü vücude — getiri- mek üzere te- şebbüse girişil- miştir. Hâdise — etra- fında dün muh- telif — cepheden tahkikat yaptık wi biryola söyler Öğrendik. İstanbulda ve memlekel diğer bazı lerinde yirmiden fazla Mason locasi vardır. şehirler Samsun, İzmir, Ankara ve Gazianteptir. Locaların ekse- risi şehrimizdeair ve isimleri: şun- lardır; Resnc, Azim, Sebat, Vefa, Ziyayışark, Aydın, Etuvaldoryan, İstanbul, Gençlik, Cümburiyet yıl- dini, Akasya vesairedir.! Bu 10- Masonlar evenlar Türkiye Meşriki âzamına merbut — ve> Meşriki âzam da İskoç tarikatine mensuptur. aleyhinde ateş püsküren Mahmut Esat B, Bu | Türkiye Meş- riki Âzamı son zamanlarda bazı Masonlar — hak- kında bir takım kararlar — ittihaz etmiş, bunların hareketlerini Masonluk kaide- leri — haricinde görmüşlür. Bu sebeple bu gibi kimseler Mason mah fellerin den çıkarılmış lar dır. Fakat çıkarılan Masonlar, ken- dilerinin İyi bi- rer - Mason ok | duklarını — ileri İş Söylüyorlar sürmektedirler. Bunlar eski gümrük müdürle- rinden Nehri, mütekait zabitler- den Ziya, tarih muallimi Galip ve Emrazı Zühreviye Hastahanesi kâtiplerinden Emin Beylerle di- ğger birkaç kişidir. Kendilerinin kaidelere merbut | ve tam mason -olduğunu iddia eden bu kimseler vilâyete müra- (Devamı 11 inci sayfadadır) ——— e Futbol Şampiyo Yeni Bir Dedikodusu Gala asının asaray Yedinci, Fenerbahçe De Sekizinci Dereceye Düştüler 932 futbol şampiyonu İslanbulspor takımı Cuma üünü Taksim Stadyo- munda yapılan lik maçları 931 - 932 senesi şampiyona müsabaka- larına mühür vurmuş oldu. Cuma günü son şampiyona — maçını seyrederken — gayriihtiyari, bun- dan evvelki senelerin hararetli oyunları aklımıza geldi ve ne yalan söyliyelim içimiz hüzünleşti. Şehrin en kuvvetli takımlarından müstağni olarak yapılan şampi- | yona müsabakaları yalnız sönük geçmekle kalmıyor, futbol haya- tına bir orlızlık ta aşlıyo; Burada kabahatin kimin veya kimlerin sırtında olduğunu araştıracak de- ğiliz. Yalnız neticeyi tahlil et- ı | mekle vazifemizi yapmış olacağız. Geçen cüma yapılan Vefa- Süleymaniye — futbol — lik maçı Vefanin mağlübiyetile neticelen- mişti. Yapılan puvan hesabile bugün İstanbulspor takımı İstan- bul futbol şampiyonluğunu ka- zanmış oluyor. Filhakika şampi- yonaya giren takımlar arasında şampiyonluk en ziyade bu genç takımın bakkıdır. Bu ciheti tes- lim etmekle beraber Galatasaray- sız, Fenersiz ve Beşiktaşsız bir lik şampiyonasına aklımız - ermi- yor. Bu hususta İstanbul mıntaka-” ( Devamı V1 inci sayfada ) Hakikat M eydana Çıktı Bütün Karanlık Noktalar Aydınlandı Morg müessesesine cesedi teşhis için girip çıkanlar Bahçekapı — faclasının — esrar perdesinin yırtılmak üzere oldu- ğunu dünkü nüshamızda tafsilâtile yazmıştık. Zabıta nihayet dün bu esra- | rengir faciamın düğümlerini çöz- miye ve mel'un herifi teşhis etmiye muvaffak çidu. Şu anda herifin hakikt hüviyeti ve defnine ruhsat verildi. 60 Saat Sonra Bahçekapı faciasında — Polis tarafından takip edilen şerir ök müştü. Takip eden Polis ve Ko- miserde maalesef ölmüşlerdi. Bu | şerir kimdi? Ne yapmıştı, cürmü ne idi? Polis neden takip edi- yordu? Takip edenin ve takip edilenin bir anda ölüşü bu faciayı bir muamma baline sokuyordu . Zabıta — memurlarımızın hepsi, | perşembe — akşamından — itibaren | harekete gelmişti. Hepsinin ka- fasında bir istifham beliriyordu: — Bu herif kimdi? Türlü türlü —ihtimaller — düşünülüyor, çeşit çeşit yollardan — yürünü- yor, her çareye baş vuruluyordu. Bitlis 1 (Husüsi) — Şehrimiz halkı bahar geldi, her taraf ye- şillendi diye sevinirken bu sabah uyandıkları zaman, kar yağdığını görünce bayret ettiler, Kar bir parça sonra yağmur şeklinde yağ- mıya başladı. Niyazi Yılmaz Ağrı Şekaveti Maznunları Bitlis 1 (Hususi) — Buraya Ağrı maznunlarından on yedi kişi daha getirilmiştir. Bunların arasında bir de kadın - bulun- maktadır. Ercişten gelen bu maz- - nünlar, Adanaya - sevkedilecek- lerdir. Niyazi Yılmaz Dün muayene edilen şeririn başı Zabıta, ea küçük bir ip wcubile olmıyan bu çetin muadele ve muammanın karşısında — taman. altmış saat çalıştı ve düşündü. Polisteki bütün sabıkalıların sicilleri, büyük bir dikkalle birer birer elden geçti. Bütün kayiller tetkik edildi. Bir Pasaport Nihayet polis dördüncü şube- mahsus - olan aştırılıyor- sinin ecnebilere defteri karıştırılıyor, Şehrimizde 5,000 Bakkal Dükkânı Varmış du. Senelerdenberi birike birike büyük bir yığın teşkil eden def- terler ve dosyalar- arasında bir pasaport bulundu. Memur, pasa- portun fotoğrafına baktı, aradı. ğı defineye kavuşan bir adamın heyecan ve hayretile: — Buldum! Diye bağırmak- tan kendini alamadı. 4 Filhakika pasaportun kayit- leri de icanip defterinde duru- yordu. — Şeririn fotoğraflı pasa- portu, hemen Polis Müdürü Ali Riza Beye getirildi. Polis, herşeyden süphe eder Herşey — onun için — bir şüphe membaldır. Yine tereddüt edili- yordu. "Acaba?,,Deniliyordu. Dün saat tam iki buçkta Polis Müdürü Ali Riza Bey yanında polis şube müdürleri olduğu halde, şeririn fotoğraflı — pasaportunu, ikamet kâğıdınmı ve diğer vesikaları ala- rak morga geldi. Pasaporttaki fotoğraflar cesede tatbik edildi, Uzan uzadıya bu işin üzerinde uğraşıldı. Neticede pasaporitaki fotoğrafın, — herifin tam kendi fotoğrafı olduğu anlaşıldı. ; (Devamı HH inel kayfada) c7 — Göreteler — On sene sonra İstanbulun manzarası.