20 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

20 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

gö Faydalı Teşebbüs- ler Ve Şekilcilik Yunanlatana balık ihraç edil- mek maksadile gümrüğe geti- rilen buz depolu sandıklar, komtenjan İistesinde dahil ol- madığı için ithal edilmemiş. Halbuki bu sandıklar memle- ket ibracatında kullamlacağı için ithali hem zaruri, bem de faydalı olmak lTâzmgelir. Bu hususta halkan fikirlerini ya- ziyorur: Ahmet Bey ( Kumkapı caml sokak 5) — Bizi bugünkü — sıkıntıdan kurtaracak ve iktısadi refaba ulaştıracak tek bir çare vardır. Oda ihracatımızı artırmaktır. Kontenjan tedbirlerinden filân da maksat budur. Şimdi İstanbulun balık mevsimidir. Çirozun geçen sene bini (20) liraya satılırken bu sene (4 ) liraya kadar düştü. Çünki Yunanistan ve Romanya her sene balık çekmiyor. Bazı tacirler Yunanistanla uyuşmuşlar, taze balık ihracına başlamışlar. Fakat buz sandıklar kontenjana dahil değil diye verilmemiş. Eğer hdır. * Al Rıza Bey ( Galata Perşembopaza- n ızi) — Yunanistan balık — ihracı için getirtilen buz depolu san- halde çıkartmamış. İthalâtın tah- dide tâbi olduğunu biliyordum anmma ihracatiın da böyle manialar: maruz kalacağını hatırıma gelir- miyordum, Nurl Bey (ı(.ı.ı:.ıı.ı han 7) lerimizin — uyamk bulunması çok Tâzımdır. Kontem jan usulünü yeni tatbike başladı- ğamız için ulak tefek kusurları- mız olabilir. Bunlar görüldükçe derhal tashih edilmesi icap eder. Memleketin istifadesi mevzubahs olduğu zaman şekilciliği derhal terketmeliyiz. Bulgaristandan gelen tarihi evrak ta şekilcilik yüzünden hâlâ gümrük ambarlarında bekliyor. « Seyfi Bey- (Koska Hasanpaşa sokak , — Tahdit kararı ihracatımızı arltırmak — maksadile alınmıştır. Balık ihracını tevsi edecek buz sandıklarının — ithaline müsaade etmemek bu maksatla tezat teş- kiül eder. Eğer bu doğru ise derhal tashih edilmelidir. Bir Eve Taarruz Şakir ve Mehmet isminde iki şahış Beyoğlunda Leylâ Hanım isminde bir kadının evine taar- ruz etmişler, evin camlarını taş- lamışlardır. lkı'ıi de yakalanmıştır. on Postanın Resimli Hikâyesi: CENAZE PARASI Suriyeye Buğday Belediyede Bir Sandık Yapılıyor Belediye memurları her ay yirmişer kuruş vermek - suretile hususi bir sandık yapmıya karar vermişlerdir. Bu sandığın nizam- namesi hazırlanmaktadır. Sandık- ta toplanacak para ile belediye memurlarından vefat edenlerin refikalarına veyahut en yakın akrabalarına vefat — ettiği gün derhal (400) lira techiz ve tekfin masrafı verileceklir. Memurlar- dan her ay alınacak olan bu paranın adına — cenaze — parası denilmektedir. Sandıklar talimat- namesinde her sandığa ait para- nın bir bankada bulunması şart- tır. Yalnız cenaze paraları bun- dan müstesnadır. Nizamnamede, veraset hücceti vesairei -beklen- meden vefat eden — memurun ailesine derhal paranın verilmesi esas olarak kabul edilmiştir. Tavukçuluk Sergisi 26 Mayısta açılacak olan ta- vuk ve çiçek sergisinin hazırlık- ları bitirilmiştir. Sergide zirai eserler de teşhir edilecektir. Beyoğlunda Büyük Bir Trnzifat Ahırı Tesis edilecek TBalalişül Böyüğini Gdklnida bulunan bütün tanzifat araba, oto- mobil ve haycanları ıçin büyük bir tanzifat ahırı yapmıya karar vermiştir. Bunun için de eski Bah- riye nezaretinin şimdi boş duran fişekhanelerini istemiştir. Beyoğlu tarafında ayrıca bir de tanzifat dairesi yapılacaktır. Eğlence Tariteleri Belediye İktisat Müdürlüğü, büfün mesire ve sayfiyelerdeki amumi bahçe, gazino, birahane ve — kahvebanelerin — tarifelerini, kiraları ve semtlerine göre tespit ve tastik etmiye karar verdiğini yazmıştık. İktesat Müdürlüğü dün bütün Kaymakamlıklara müracaat ederek kendi mıntakalarındaki bu - gibi yerlerin - bir — Hstesini istemiştir. Kaçarken Yakalanmış Hatice iszminde bir kız Nikola isminde bir mektep talebesinin çan- tasını çalarak kaçarken yakalanmış- tır, Satabiliriz Fakat Ticaret Muahede- sine İhtiyaç Vardır Bu sene Suriyede zirasi is- tihsalât çok az olduğu için ta- cirlerimiz Suriye şehirlerine buğ- day sevketmek İistemişlerdir. İki devlet arasında — bir. — ticaret muahedesi için, Suriye Hükümeti buğdaylarımızdan fazla Gümrük resmi almaktadır. Bu vaziyet ihracatı durdurmaktadır. Tacirlerimiz iki memleket arasın- da bir ticaret muahedesi aktinin faideli olacağı kanaatindedirler, Buğday Geldi Dün şehimize 72 vagon buğ- day gelmiş ve dört kuruş otuz paradan altı kuruşa kadar satıl- miştir. Düyunu Umumiye Ve Vilâyet Eski Düyüunu Umumiye bina- sının Belediyeye verileceğinin ka- rarlaştırıldığı — yazılmıştı. — Bizim yaptığımız tahkikala göre, bu hususta henüz verilmiş bir karar yoktur. Maliye Vekâleti Vilâyetle Belediyenin birlikte Düyunu Umu- miyeye taşınması ve Belediyenin her sene muayyen bir miktar ve- rerek binanm bedelini ödemesi şartile Vilâyete bir teklif yap- mıştır. Belediye 932 senesi bütçesine böyle bir tahsisat koymadığı için binanın bu sene Belediyeye devri mevzu bahis değildir. Bununla beraber - Vilâyetle Maliye Vekâleti arasında muha- bere cereyan etmektedir. Otobüslere Vesika Belediye — otobüslerin — tayin edildikleri — mıntaka — haricinde çalışmalarına ve yolcu taşımala- rına müsaade etmemektedir. Yal- nız yaz dolayısile bazı ailelerin kiralıyacakları otobüslere bir gün evvel Belediyeden birer vesika verilmek şartile müsaade edile- cektir. On Beş Sene Mahküm İki sene evvel Çenborlilaşta Is- mâl) isminde birisini öldüren ve üç kişiyi yaralıyan Ibrahim İsminde biri dün Ağır Cezada ©u beş sene beş ay hapse ve 2070 lira tezminata mahküm olmuştur. — o ... Bir Zımpara Müşterisi Amerikalı mühim bir firma Türkiyeden zımpara madeni al- mak üzere Harici Ticaret Ofisine müracat etmiştir. Ka $ müracaat etmiştir. İHTİKÂR Bakkallar Ve Şekerciler Karşı Karşıya İhtikâr Tahkik Heyeti, üç kahve taciri hakkındaki tabkika» tını ikmal ederek raporunu Müd- deiumumiliğe vermiştir. Bakkallar Cemiyetinin Ticaret Müdüriyetine verdiği dokuz şeker taciri hak- kındaki evrak ta dün Tabkik Heyetine gelmiştir. Bakkallar, şeker tacirlerinden mühim bir kısmımı spekülâsyon — yapmakla ittiham etmektedir. Bakkalların iddiasına göre şeker tacirleri vagonda 500 - 600 liraya kadar kazanç temin etmektedirler. Kuru kahvecilere — gelince, bunlar da toptancı kahve tacir- lerinden müştekildirler. Toptancı şeker tacirleri ise şeker üzerinde kendilerinin de- ğil, bakalların spekülâsyon lgıklırı iddiııındıâır. ş:yhhk’;lı:ı yeti, bakkalların şeker toptancı- ları hakkındaki iddiasını doğru bulduğu takdirde tekrar bir şe- ker ihlikârı davası başlıyacakt r. Fiatlere gelince: Kesmeler (42) liraya satılmaktadır. Çekil- miş kahvede (180 - 200) kuruş arasındadır. Kuraklık Son Yağmurlar Tehlikenin nüne Geçti İstanbul Ziraat mıntakalarının bir kuraklık tehlikesi geçirmesin- den korku'luyordu. Geçen hafta ya- ğan * yağmurlar (44) milimetreyi bulmuş ve bu tehlike - atlatılrış: tır. Fakat şu gönlerde yine yağ- mura ihtiyaç bâsıl olmuştur. Maamafih - serpintilerin de ziraat vaziyetine çok faydası olmuştur. Verem Sanatoryomu Verem Mücadele Cemiyetinin Erenköyünde açacağı sanatoryo- muz — bütün — hazırlıkları — ikmal edilmiştir. Müessese (30) yataklı olacaktır. Her yatak (275) ku- ruştur. Şimdiden beş altı kişi Açılma resmi bügün yapılacakken bazı sebep- lerden dolayı tehir edilmiştir. Hayırlı Misafir Beyoğlunda — oturan — Muallâ Hanımın evine misafir olarak gelen Yusuf isminde biri banı eşyaları çalarak kaçarken yaka- lanmıştır. |Pazar öla Hasan Bey Bilmece Karşısında — - ğafıiali “Faciasının Muhakemesi Dün Ağır Ceza mahkemnesinde Babrali caddesinde geçen sene vuku- bulan otomobil faciasının muhake- mesine devam edili we maznun Emin Va! y istievap olunmuştur Maznun vekili hâdiso — mahallinde keşif yapılmasını istemiş, fakat mah keme evvelce yapılan keşfi kâfi gö- rerek bu talebi reddetmiştir. Maznun vekili evvelce Şşahilt olarak dinleni- Ten Müzalfer isminde bir şoförün bitaraf olmadığını, maznunun karde- şinden para istediğini, bu bususta maznunun — kardeşile müddeiumumi muavinlerinden — Necmettin — Beyia şabit olarak çağırılmasını istemiş, bu talep kabul edilmiştir. Mezarlık Davası Sürpağop © merzarlığının — taribt vaziyelini ve kime a't olduğunu tet- kik etmek üzere Aslhe Üçüncü Hu- kup mahkemesi tarafından ehli vu: kuf olarak tayin edilen mütahassız- lar dün Evkaf Idaresinde toplanarak kayit'er ve vakliyeler üzerinde tetkdie kat yapmışlardır. İzmir Turing Kulübü izmir 19 — Izmir Turinç kulübü senelik — kongresinde — İstanbuldaki Turing kulübile ittihada müttefikan karar vermiştir. Kuşadasında Para İçin Bir Köy İmamın Öldürdüler Kuşadasının Aziziye köyünde tüye ler ürpertici bir cinayet olmuştur. Köy imamı elli beş yaşlarında Al! Rıza Efendi; köy odasında yattığı sırada pencereden giren müsellâh dört şahıs tarafınan yaralanmak ve boğan İple sıkılmak süretile - öldüe ülmüştür, Katiller; Ali Rıza Efendinin —üze- rinde buldukları 10 Ura parayı almış« lar ve başka parast bulunmadığını anlayınca zavallıyı boğmuşlardır. Katillerin ydana — çıkarılmasi için çalışılmaktadır. Beykozda Spor Beykoz Zindeler Yurdunun kong- resinde beyeti idare intihabatı yapıl« mıştır. Riyasete Limaa Şirketi Umu- mi Kâtibi Reşat Yılmaz, ikinci rela- liğe Dr. Neri, Umuümi keâtipliğe hu- kuk mahkemesi memurlarından Ek- rem Beyler intihap ecilmiştir. Bugyünkü Maçlar Bugün Kacıköy Foner stadında şu maçlar yapıl: t l1 de Süleymeniye - Fenerbahçe 13,30 da Pera - Şişli, 15,30 da İstan« bulapor - Süleymaniye, 17 de Fenere Beyköz, Yunanistandan Alacaklılar Harici ticaret ofisi Ticaret Oda- larına müracaat ederek Yunanistan- — ——— Z ——— F ağoanın Resml Xöned: — Pa O B eli Gireci e a — Hasan Beyl Bil bakayım ben niçin gülüyorum? 5 — Ne bileyim? Belki hoşuna igiden bir haber almışsındır. — e— Meselâ bu sene kadın mo- , dasının değişmiyeceği haberini; | Ö- — Yahut bir miresa konup köşklerin apartımanların mı ola- cak...