3 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

3 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

£ HALKIN GOZÜ HALKIN. KULAĞI BALKIN “DlR1 -— —,eıe 2 — No 666 Son P Yazı ı.ıın telefonu ! İstanbul — —CUMA — 3 Haziran 1932 İtalya Ve Rusyanın Açtıgı Kredi 50 Milyondur Bu Para İle Uzu;ıilç/lruddetlı Bir Mesai Programı Tar Tanzim Edilecek Başvekil Paşa Bugün Ankaı'ayı Gidiyor — a Başvekil İsmet Paşa ve Hari- tiye Vekili Tevfik Rüştü Beyle refakatlerinde'ci İzevat dün İtalya ziyaretinden avdet ettiler. Saat dört buçukta Vali Mu- hiddin Bey, Kolordu ve Fırka kumandanları paşalar, Halk Fır- kası Reisi Cevdet Kerim, Vali muavini Ali Rıza, Polis Müdürü, Darülfünun — Reisi ve müder- risleri ve diğer hükümet erkânı bir motörle Yeşilköy açıklarına kadar giderek Pilsna vapurile rıen Bışvekıl Paşaya ilk istik- al resmini ifa ettiler. Pilsna vapuru — saat — yedi — buçukta limanımıza geldi ve - Başvekil Paşa ile Hariciye Vekili vapur- dan Galata rıhtımına çıktılar. Bu sırada kesif bir lıalk kütlesinin Başvekil Paşanın avdeti intibalarından tezahüratı arasında bir müfreze polia ve asker selâm resmini ifa —etti. Başvekil Paşa çok memnun ve mütebessim — gö- rünüyordu. İlk “ sefa geldiniz ,, temennilerinden sonra istikbale gelenler arasında bulunan Ame- rika Sefiri Mister Şeril Cenapları (Devamı 11 inci aayfada) ZYY TGONY Y İtalya Başvekilinin mühim beyanatını bu- gün 3 üncü sayfamızda okuyunuz. — gae — Rıhtım Antrepoları Gayya Kuyusu Gibi S00 Bin Liralık Eşyadan Sonra Bir Birçok Mal Daha Kayboldu Rıhtım Şirketi antrepolarından bin lira kıymetinde tahmin edilen eşyanın bedellerinden do- Ln ihtilâf şimdi mahkemeye inti- | etti. Fakat bu mühim hazine Zararının sebep — ve — âmilleri t'iyetle tesbit edilmeden ortaya ikinci bir mesele daha çıktı. , Malüm olduğu üzere 500 bin lralık zarar, Rıhtım Şirketi an- trepolarında kalan ve zamanla sahipleri çıkmadığı için satılarak Paraları hazineye irat kaydedil- Mek lâzımgelen eşyadır ki orta: yoktur. Bunun bir safhası olmak Üze- buı Gümrük Müfettişleri, bu 500 liralık kayıp maldan başka fine kiymetleri — 100 binlerce İrayı bulan bir takım — malların """eııolırda İmevcut — olmadığını Bör "lüşlevdır kı Bu ikinci safhaya ait tahki- tın ta ikmal edilmek üzeredir, Idlhk. yalnız bir aya ait kayıp arın tesbiti kalmıştır. da biterse, bu ikinci safha- sırra kadem basan malları- miktarı anlaşılacaktır. Gümrükler Teftiş Heyetl Rolsl Refik Bey Bu zıyadan da yine Rıhtım Şirketi — mes'ul — tutulmaktadır. Başmüdür Seyfi Bey, bu müna- sebetle birinci safhanın mahke- meye intikal ettiğini, ikinci saf- hanın da müfettişler -tarafından tesbit edildiğini bize söylemiştir. İngiltere Hükümetinin Gazi Hz. ne Hediye Ettiği Mühim Eseri Bugünden İtibaren Neşredıyoruz İngiltere Harbiye Nezareti ta- rafından neşredilip Gazi Hz. ne: “ Büyük bir kumandan, asil bir düşman ve âlicenap bir dost şerefine Türkiye Cümhu- riyeti Reisi Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine Haşmetlü İngiltere Kıralının. hükümeti tarafından takdim kılınmıştır. » İthafile hediye ettiği Çanak- kale harbine ait eser, Jeneral Aspınall Oglander isminde bir İngiliz Jeneralinin kitabıdır. Jeneral kitabının mukaddeme- sinde: “Cihan tarihinde, İngilizlerin boğazları zorlamak için yaptıkları ceht kadar kariler için heyecanlı ve meraklı, askerler ve devlet adamları için ibret bahş vak'aları ihtiva eden bir safha yoktur. Bu harp, silâh kavgasının en tarihi ve en asillerinden biridir. Muvaf- fakiyetle hneticelenseydi mühim ve kat'i faydalar temin edecekti. muvaffakiyetsizlikle neticelen- mesi daha ziyade ananevi harp kaidelerinin ihmssiaden yi karbe” İlak edenlerin hepsi - Türk, — İngiliz, | Avusturalyalı, Fransız veya Yeni Zelândalı bütün askerler - insan kudretinin en yüksek zirvesine varan kahramanlıklar göstermiş- lerdir. Deniz ve kara kuvvetleri- nin müştereken çarpıştıkları ye- gâne sahnedir. Tarihte de açık bir boğazın toplarla, ve tellerle müdafaasının yenâne misalidir. ,, | Türk ordusu için şerefli saf- haları ihtiva eden bu muazzam lemek her halde misli bulunmaz | zevklerden biridir.| Bugünden iti- i baren bu heyecanlı — melhameyi nakle başlıyoruz: * Asker Çıkarmadan Evvel ! “ İstanbulu kim alacak? ,, »Seyrisefainde Yeni Kadro! Seyrisefainin yeni bütçe ve yeni kadrosu tebliğ - edilmiştir. | Merkezde ehemmiyetli bir te- | beddül olmak — Üzere, evrak kaleminin — lâğvinden — dolayı, yirmi dört Ssenelik memuriyet hayatında müteaddit ikramiyeler, mükâfatlar alan ve bu müddet zarfında ancak bir günlük yev- miyesi kesilmiş olan kalem âmiri Mehmet Ali ve Güverte Müdürü Hüsnü Beyler açıkta kalmıştırlar. Daha evvelce idarece tekaüt edildikleri halde, son senelerde tekrar vazifeye alınmış olan kap- tanlardan Etem, İzzet, Murat Efendiler tekrar işlerinden çıka- rılmışlardır. Hademelerden de Cevahir ve Nefise isminde iki Hanımla, erkek — hademelerden Mehmet Ağa ve bekçi Mehmede yol verilmiştir. harbi bir düşmanın ağzından din- GERMANY'S “EASTERN - AMBITION, 1914 Dünya hırhınlı muharebe sahası Meselenin ruhunu daima bu “Ruslar boğarlara hâkim olur- sual teşkil eci 0:? larsa, Toulon, Napoli ve Korfo 1808 tarihinde Napoleon Pet- | kapılarına dayanacaklar,, diyordu. resburgdaki sefirine böyle yazı- Türk İmparatorluğunun zevale yordu. yüz tutması Avrupa — devlet Fransız donanması iki buçuk | adamlarını — daha yüz — sene sene daha evvel Trafalgarda im- | boğazların - hâkimiyeti — mese- ha edilmişti. Napoleon Rusların | lesile meşgul (olmıya — mecbur Akdenizdeki faaliyetlerinden si- | etmişti. Yavaş yavaş Avrupa nirleniyordu. (Devamı 9 uncu sayfada ) S — SNĞ PEEN GReS v Malatya, (Hususi) — Malatyadan Amasya hapishanesine nakledi- len on beş sene mahkümlarından Resul, jandarmalarımızın -şiddetli takibinden kurtulmak isterken garip bir tesadüf neticesi cezasını bulmuştur. Vak'a cidden gariptir: Resul Akçedağlıdır. O mmtakada şekavet yapıyordu. Fakat bü- tün gayretlere rağmen ele geçmiyordu. Çünki, mevcut şayialar, Resulün iki karısile beraber sarp dağlarda ve kuvuklarda yaşadığını bildiriyordu. Son zamanda Bekir iaminde bir şakı de Resule iltihak etmişti. Bu adam, Oruçki köyünden bir kız kaçırmiış ve takipten kurtulmak için Resulün yanına iltica etmişti. (Devamı 9 uncu ııyfıflı) aa I Niçin ? ı — Evleniyormuşsunuz, doğru mu Allah aşkına ? — Evet, — Öyle ise oh olsun.