3 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

3 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Hayatı Ucuzlatmak Mümkündür.. Diyorlar ki: Son bir sene içinde gida maddeleri çok ucuzladı. Yine diyorlar ki: Fakat bu ucuzluktan halk tamameh istis fade etmiyor. Bunun sebebi de teşkilâtsızlıktır. Bu — hususta temas ettiğimiz kimseler de şu mütalcaları yürütüyorlar * Mehmet Sabri Bey - Kıztaşı #lmitçi se- kak 4 - — Istanbulda — bazı şeyler, meselâ elbiselik kumaşlar, ayak- kabılar ev kiraları eski kıymet- lerini muhafaza ettikleri halde ekseri gıda' maddelerinde nisbi bir ucuzluk vardır. Fakat bu ucuzluk — mahalle bakkallarında değil, Eminönü piyasasından ve pazar — yerlerinden alınan gıda maddelerindendir. Bu da ispat ediyor ki, İstanbulda gıda madde- lerini çok ucuza tedarik etmek ve hayatı ucuzlatmak çok ,müm- kündür. * Murat B. (Doktor Sirkeci Şahinpaşa oteli İkatçın 29 — İstanbulda gıda maddeleri cidden ucuzdur. Fakat her şeyi yerinden almak şartile. Mutavas- sıtların eline geçenler de ateş pa- hasına çıkıyor. Halka toptancılar ve müstahsillerle temas etmek imkânını verdiğimiz gün İstan- bulda hayat pahalılığı mevzubahs değildir. Bu da Belediyenin en başlı vazifelerinden biridir. Bele- diye bütün mesaisini bu noktada teksif etmelidir. * Faxzıl B, - Kadırga Cinci meydamı 31 - İstanbul. çok dağınıktır. Bütün halk ihtiyaçlarım - piyasa- dan ve pazarlardan tedarik edo- medikleri için mutavassıtların ih- tikârından kurtulamıyorlar. İstan- bulda kurulan pazarlar pek azdır ve seyrektir. Pazarların adedini çoğaltmalı ver scmtte bhaftada iki pazar kurulmalıdır. Beledi- ye de bütün — zabıtai belediye memurlarını pazarlarda seferber hale sokmalı, noksan terazi ve kantarları ortadan kaldırmalıdır. Bu takdirde İstanbulda hayat yüzde kırk ucuzlatılabilir. Muayeneden Kaçanlar Belediye kanunumun ( 15 ) inci maddesi mucibince muayeneleri ve tescilleri icap eden kayıkçı, motörlü ve motörsüz küçük gemi kaptan ve çarkçılarından birçok- larının henüz müracaat etmedik- leri anlaşıldığından belediye ri- yaseti dün bültün şube müdür- lerine ve kaymakamlara bir ta- mim yaparak bunların birkaç gün içinde polis altmcı şube müdürlüğüne gönderilmelerini bil- dirmiştir. DAHİ SAHTE iŞ Belediyenin Varidatı WNiçin Azalıyor? Son zamanlarda İstanbulda, civar kasabalar belediye dairele- rinin plâkalarile çalışmıya — başlı- yan otomobiller çoğalmıştır. Hat- ta bunların içinde sahte plâka taşıyanlar da vardır. Bu vaziyet belediye varidatını azaltacağı için dün belediye bütün şubelere bir tamim yapmıştır. Bu tamime göre, vesaiti nak- liyede kurşun mühürsüz plâka bulunamıyacağı gibi sahte olsun olmasın sahjpleri tarafından yap- tırılmış pilâkalar da kullanılmıya- tır. Garajları İstanbulda ve ika- metgâhları Pendik, Şile, Maltepe Kemerburgaz gibi civar kazalar- da bulunanlar da İstanbuldan pilâka almıya mecburdurlar. 835 Mahküm İstanbul hap'shanesindeki mah- kümların adedi (835) i bulmuştur. | Bunun için bazı mabkümlar baş- ka hapishanelere nakledilmişlerdi. Dün de tekrar (15) mahküm Üs- küdar tevkifhanesine gönderil- miştir . Sanatoryomun Küşat Rersmi Verem Mücadele Cemiyetinin Erenköyünde — mutavassıt — halk için açtığı Verem Sanatoryomu- nun küşat resmi bugün saat üçte yapılacaktır. Takas İşleri Almanya İle Bir Mukavele Aktedilecek Takas mukaveleleri aktetmek ürzere Avrupada bulunan heyetin bügünlerde İstanbula gelmesine intizar edilmektedir. — Aldığımız malümata göre, Almanya ile bir takas mükavelesi akli hususunda mutabık — kalımmışlır. — Almanlar Türkiyeden tütün, pamuk ve sai- re alacaklardır. İktısat Vekâleti Londra ve Romaya da uğranması- nı heyete bildirmişse de heyet hernedense buralara uğramamıştır. 3 üncü Mektebin Müsameresi Ders yılının bitmesi münase- betile İstanbul üçüncü mektep talebesi tarafınden dün bir müsa- mere verilmiştir. Bir Keresta Hirsızı | Cihangirde oturan Hasan is- minde biri evvelki gece Unka- panında Degırıııencıyııı Ef. nin kereste nıı AZASI! irerek 25 lâtalık, direklik tahta çılmış. yıkılınarık tahki- kata başlınmışhr Lİ HABE Sokaklar RLER GUMA PARASI DelikDeşik Olmak-|Otelciler — tan Kurtarılacak Altı Sınıfa Gerek halk vefgerekıe şir- Ayrıldı ketler tarafından her ne maksat- la olursa olsun sokaklarda açıla- cak baca mahallerinin eski haline getirilmesi hakkında daimi encü- men bir talimataame ve Jliste yapmıştır. Bu talimatnameye göre Belediye, ücretleri sahipleri tara- fından verilmek şartile bu işleri yaptıracaktır. Bu şartnameye göre bir baca asgari bir metre murabbat olarak kabul edilmiştir. Bir baca açıla- cağı zaman belediyeye müracaat edilerek nekadar saha açılacağı ve nekadar zamanda ikmal edi- leceği bildirilecek ve iki misli miktarında belediyeye bir depo- zito parası verilerek ruhsatiye alınacaktır. Açılan — bacaların müddeti | müsaade bittikten sonra azami üç gün içinde Belediye tamire başlıyacaktır. Tamirden — sonra kat'i masraf hesap edilerek de- pozitodan alınacak ve mütebaki para bir hafta içinde sahiplerine iade olunacaktır. Beher metro murabbar için tamir tarifesi şöyledir: Âdi kaldırım (75), parke(130), katranlı parke (250), âdi şose (255), asfalt veya katranlı şose (555), beton çimento (1.10) kuruştur: Vhtısas Meselesi Adliye doktorları mesleğe gi- rebilmek için iki sene Adli Tıp müessesesinde — staja tâbidirler. Stajdan sonra mütehassıs sınıfına geçiyorlar. Sıhhiye Vekâletinin kabul ve tatbik ettiği bir karara göre mü- tehassısların (55) lira maaş alma- ları lâzım gelmektedir. Bütün mü- mütehassıs doktorlar elli beş lira maaş aldıkları halde - belediye müesseselerinde çalışanlarla Ad- liye doktorları şimdiye kadar bu karardan istifade edememişlerdir. Belediye bu kararı geçan se- nedenberi — tatbika bışlaıııquı Adliye Vekâletinden gelen bir cevapta Adliye dokturların mü- tehassıs maaşı vermesi İmkânsız bulunduğu bildirilmiştir. Afitap Hanımı Dövmüşler Fındıklıda aturan Fatma ve Makbule hanmımlar bir dedikodu yüzünden komşuları Afitap hamı- mı sokak ortasında fena halde dövmüşlerdir. baca Otelcilerden şimdiye kadar cuma ruhsatiyesi harcı gayrisafi varidatlarına göre senede beş Lradan elli liraya kadar alın- yordu. Fakat bu usul mucibince gayrisafi iradına göre senede 400 lira vermesi lâzımgelen bir otelden ancak azami derece olan elli lira tahsil ediliyordu. Otelci- ler Cemiyeti bu usulün tatbiki neticesinde birçok otelcilerin fena vaziyette — kaldığını belediyeye bildirmiştir. Belediye bu müraca- ati nazarı dikkate almış ve daimi encümen otelleri altı sınıfa ayır- mıştır. oteller birinci, 251 kuruştan 500 kuruşa kadar olanlar ikinci, 151 kuruştan 250 kuruşa — kadar olanlar üçüncü, 101 — kuruş- tan 150 kuruşa kadar olan- lar dördüncü, 51 kuruştan 100 kuruşa kadar olanlar beşinci ve 51 kuruşa kadar olanlar da ah tıncı sınıf addedilmişlerdir. Birin- ci sınıftan 50, ikincideu 40, üçün- cüden 30, dördüncüden 20, be- şinciden 10 ve altıncıdan 5 lira alınacaktır. Hikmet Bey Sabık Müstantik Davanın Birini Kazandı Bandırmada avukatlık eden sabık İstanbul Müstantiği Hikmet Bey, birkaç ay evvel Bandırmada fotoğrafçı Cevdet Bey tarafından bir tecavüze uğramış ve başından mühim bir surette yaralanmıştı. Hukuk — Mahkemesi Cevdet Beyi tazminata mahküm etmiş, ceza mahkemesi de Hikmet Be- yin tekrar Tıbbı Adlide muaye- nesine lüzum göstermiştir. Hikmet Bey dün Tıbbı Adliye müracaat ederek — muayenesini - istemiştir. Tecavüz hâdisesinden sonra Hik- met Bey İstanbulda oturmıya ka- rar vermiştir. Duvara Çarpan Otomobil Şoför Nurinin idaresinde 1886 numaralı — otomobil Beyoğlunda Kumbaracı — Yokuşundan inerken freni bozularak hızla De- mirciyan Apartmanının köşesine çarpmış ve hurdahaş — olmuştur. Otemobilde — bulunan — müşteri Matmazel Sofo hafifçe yaralan- mış, şoföre bir şey nlııınıçtır Günün Tarihi Türk - Yunan İktı- sadi Münasebatı Haber aldığımıza göre ankıye ile Yumanistan — arasındaki — ticari ve iktisadi — münasebetlerimizi — tanzim etmek, ithalât ve ihracat işlerini memleketlerimizin menfaatine en muvâ! fıik bir surette yürütmek için müşte- rek bir komsiyon teşkili karlaşmıştır. Çilek Rekabeti Alınan haberlere göre, Bu'garlar tanda da bu sene çilek bol o muş- tur. Bu suretle Türkiye ve Bulgaris- tan çileklerinin. Avrupada biribirle- ::: rekabet edecekleri anlaşılmak-« r. Çiçek Sergisi ek imi isdir Tei Bit gel Teşhir edilen çiçekler ucuz fiate sar tılacaktır. Hüsrev Bey Şehrimizde Peşte Sefiri Hüsrev Bey mezunen dıı ,Pilena vapurile şehrimize gel- M Venizelos Temmuz Nihayetinde Te: davi İçin Yalovaya Gelecel Sabık Yunan Başvekili M. Veni- zelos h-ıu l de — veyahut ağustos vi ve istirahat için Yılını ecektir. M. Venize- Yalovada g:.nkll Paşanın mi- olacaktır. Millat Meclisinde Ankara, 2 (A. A.) — Millet Mec- lisi ün icra ve iflâs kanı un m—d.."nııddıdıı kadar -Mıııuı". etmiştir. Muğlada Bir - İhtilâs la, 2 (ALA.) — Milâs Sandık Emini hazineye ait pullardan iki bin 600, Bodrum Sandık Emini 12 bia küsur lira ihti'âslarından dolayı tev- kif edilmişlerdir. İngiliz Sefaret Konağında İngiltere Kıralı Hz. nin ıeııel deve riyesi münasebetile hu::ı sefiri hııhndııı Ankarada bir gar- veri bi — şehrimiz İngiliz Imcııoîonı lıra’ııdın da t6e faret konağı bahçesinde bir garden- parti verilecaktir. İzimirde Bir Tevkif İzmir, 3 (Hususi ) — lzak Efendi isminde bir Musevi daktor, bekçi parası meselesinden bir polis ami tahkir cürmile tevkif edilmiştir. Içki Düşmanları Yeşil Hilâl Cemiyeti azaları bu- gün vapurla bir deniz tenezzühüne çıkmışlardır. Arpa Ihracatımız lstanbul Ticaret Odasının aldığı malümata göre bu sene Yunanistanın arpa mahsulâtı fazladır. Bu vaziyet Yunanistana yaptığımız arpa ihrar gatını biraz mütcessir edecektir. Muhafızgücü Bisikletçileri Sivrihisar, 2 (A. A.) — Muhafıs- gücü bisikletçileri bugün Sivrihisara vâsıl olmuşlardır. Yarın Bolvadine hareket edeceklerdir. Mütehassıslar Geldiler Rusyada tetkikatta buluna ımıııuıııııı- heyeti dün, fıııyıı (Bul, ııı vapurile şebrimize clını' :rdır :yıl szasından Sana) Şerif ve Ibrahim mil chlev lkl ay daha tetkikat yap" mak üzere Moskovada kalmışlardır. —— 1: Komşu — Hasan Bey! Tasarruf yapılırken memurların işlerinden çıkarılmıyacakları söy- henmişti... X risefalin, tütün ve sair inhisaflt dan, şirketlerden birçok adam ı 2: Komşu — Hdhukı Sey- 4 çıkarılıyor. Si L LKL A LT S L A GT DA Komşu — Buuıar bir | Yaramâz * değilse neden çıkarılıyorlar. ıdıyıle' niçin' alındıiîğı 4: Komşu — Hem İcabahat “onlarda mı:? Onları İüzumsuz yere alanlarda yok mu ? değilim Hacım. Bu iş Rüfai işine 5: Hasan Bey — Pek farkında l benziyor. Ben karışmam !