3 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

3 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Atina Mektubu Yunanistanın Ticari Vaziyeti Ne Halde? Atina (Hususi) — Son sene- ler zarfında Yunanistanda vuku- bulan iflâslar ve keşide edilen ticari protestoların miktarı: 1930 senesi: 514 iflâs 102.354 protesto. 1931 senesi: 618 iflâs 145.327 | protesto. 1931 senesi zarfında Yunanis- tanın koza ihracatı. Aşağıdaki cetvelden —müşahede edileceği veçhile, son seneler zarfında, Yunanistanın koza ihracatı mü- bim surette azalmaktadır: 1928 - senesi; — 348.000 kilo kıymeti: 42.691.756 drahmi, 1929 senesi: 192.578 kilo kıymeti: 19.593.519 drahmi, 1930 senesi : 116.893 kilo kıymeti: 4.543.301 drahmi, 1931 senesi: 78.622 kilo kıymeti: 2.133,114 drahmi. umanistan Gümrüklerinin Hasılatı Yunanistan gümrüklerinin son seneler zarfındaki hasılatı miktarı aşağıda gösterilmiştir: 1929 senesi zarfında 2,194,000,000 drahmi, 1930 senesi zarfında 2,657,466,000, drahmi, 1931 se- , mesi zarfında 2,740,471,000drahmi * Sabık İran Şahının Mirası Nevyork 3 ( Husust ) — 1930 senesinde vefat eden sakıt İran Şahı Ahmet Mirza hayatta iken #ervetinin kısmı azamını yemiş, öldükten sonra yalnız 80 milyon frank bir para bırakmıştır. Ahmet Mirza Han 1928 sene- sinde vasiyetnamesini yazmış ve vasi olarak ta ( Garanti - Tröst Kompani ) Bankasını tayin etmişti. Sakıt şahın ön karısı vardı. Va- siyetnamesinde bunlardan yalnız sekizine miras bırakmış, ikisi açık- ta kalmıştır. Ahmet Mirza öldük- ten sonra mirastan mahrum ka- lan iki karısı mahkemeye müra- caat ederek diğer ortaklar gibi miras istemişler ve davayı ka- zanmışlardır. Şimdi mirası taksim etmek bir mesele olmuştur, çün- kü mirasın kısmı azamını kıy- metli elmas ve pırlantalar teşkil etmektedir. Atlı Müsabakalar Sipahi ocağinın atlı müsaba- kalarının üçüncüsü bugün öğle- den sonra başlıyacak ve sekiz müsabaka yapılacaktır. Bu müsa- bakalardan yedisi geçen haftalar zarfında birinci, ikinci ve üçüncü gelenler arasında icra edilecektir. Hizmetçiler Belediyeye Kaydedilmi- yenler Ceza Görecek Otel, han, lokanta, yazıhane ve fabrikalarda çalışan işçiler kendilerini Belediyeye kaydettir- meğe mecbur' oldukları halde bir- çok hizmetçilerle müstahdemle- rin henüz kayıt için — müracaat etmedikleri anlaşılmıştır. Beledi- ye müdürlüğü bu gibiler hakkında takibat yapılmak üzere meseleyi kaymakamlara yazınıştır. Romanyada Bir Hâdise Bükreş Civarında Bir Dere Kenarında Parça, Parça Edilmiş Bir Kadın Cesedi Katil: Yaptığım Şey Cinayet Değil, Sadece Bir Ceza Vermekten İbarettir Diyor X > Bükreş, 28 ( Mart ) — Ro- manya gazeleleri Romanya halkı- nın pek alışkın olmadığı bir fa- cianın — tafsilâtı ile doludur. Vak'- ayı size de am Jatayım; Bir — balıkçı, (Bükreş) civarın- da — Damvitza nehrinden — san- dal ile geçerken sahilde, otlar arasında gizli bir ceset — görmüş. Bu ceset genç ve güzel bir ka- dının cesedidir. Balıkçı hemen zabıtaya haber vermiş, — zabıta tahkikat yapmış, kısa bir zaman içinde — cesedin hüviyetini lamış. Feci bir akı- bete kavuşmuş olan kadın, yirmi altı yaşındadır. Adı Sevastitza- dır. Evlere ek- mek tevzü ile meşgul — olmak- tadır. Kendisini tanıyanların söyle- dikleringöre bu kadına heyatında şen, neşeli bir kadınmış, erkek- lerle şakalaşmayı pek severmiş, hatta birçok dostu varmış, fakat bütün bu dosları arasında katili nasıl bulmalı? lik İpucu Zabıta cesedi tetkik ederken İki bıçak darbesile öldürüldüğünü, fakat — öldürüldükten sonra da Üçüncü bir bıçak darbesile kar- nının deşildiğini görmüş ve bük- metmiş ki, bu cinayet aklı muva- zenesi tamamen yerinde olan bir adamın eseri değildir. Meselede muhakkak cinnete yakin bir ah- lâk bozukluğunun, bir “Vis,, in dahli vardır. Zabıta bu kanaate vardıkktan soora kadının mühtelif zaman- larda münasebete girişmiş oldu- ğn erkekleri ahlâk ve seciye iti- barile gözden geçirmiş! Zabıtanin kanaatine göre: — “Katil cinnet derecesine varan bozuk ahlâklı, yani “Vis,, sahibi bir adamdır ve bu cina- yeti mutlaka bir — kıskançlığın tesiri ile yapmıştır! Zabıta bu kanaati göz önün- de tutarak kadının sabık dostla- rının listesini yapmış, bu İiste içinde en ahlâksızını araştırmış, Popesko isminde bir adamın üzerinde durmuş ve ilk olarak (l bu adamı İsticvaba karar vermiş. * Popeska Bükreşte şimal istasi- yonunun gerisinde bir apartı- manda oturuyormuş, taharri me- murlari bu apartımana giderek adamın odasına girmişler. Popeska arkasına koyun de- risinden mamul bir palto giymiş, başına da yine koyun pöstekisin- den bir kalpak geçirmiş, uzun boylu, zayıf, gözleri çukura kaç- mış, görenin üzerinde — derhal fena bir tesir yapan bir adam- SON POSTA Yevmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi — İatanbul: Eski Lıpu'g Çatalçeşme sokağı — İdare : 'Telefon — İstanbul - 20203 Posta kutusu: İstanbul - 741 Telgraf: İstanbul SÖN POSTA ABONE FİATİ TÜRKİYE EBenebi T TAD0 Er. 00 K Gelen evrak geri verilmez. Hânlardan — mes'uliyet —alınmaz gevap için moktuplara G kuruşluk Pul ilâvesi Tâzımdır. Adres değiştirilmesi (20) kuruştur. Fotoğraflarımız zabı- tanın dere (kenarında tetkikatını ve katilin kelepçe ile hapisha- neye gidişini köster- mektedir. mış. Fakat polis me- murlarını — tebessümle karşılamış. Polis memurlari a- dama: — Popeska sizin vaktile metresiniz olan Matmazel — Dambvitza ölü olarak bulunmuştur. Bu hususta size birkaç —sual sormak istiyoruz, demişler. Adam: — Nafile yorulma- yınız, cevabını vermiş. Çüuki Dambvitzayı ben öldürdüm. Kadın benim met- resimdi, fakat beni alda- tıyordu, başka erkek- | lerle de münasebette bu- lunuyordu, tahkik ettim, takip ettim, kanaat getirdim ve ceza- sını verdim. * Katil bu itirafı —müteakıp hayret ve nefretlerinden dona kalan polis memurlarına hikâyeyi anlatmış: — *“Kadına bir gece dere kenarında —randevu vermiştim. Şen ve mes'ut gelmişti. Kolkola, ay aydınlığında gezindik, sonra soyun bakalım, dedim, anlamadı, evimize gidebiliriz, dedi. Fakat ısrar ettim, ağlamıya başladı. İki tokat indirdim. Korktu, soyundu. Bıçağım hazırdı, sapladım,, de- miştir. Polia memurları sormuşlar: — Peki cesetten bazı parça- lar eksiktir, bunları ne yaptın? — Kestim, dereye attim. * Cinayet mahkemesi henüz ta- Hil devresine girmemişti. Bu iti- barla adamın muhakemesi çabuk görüldü. Fakat doktorlar adamın irsen yarı mecnun olduğuna ka- raı vermişlerdi. Bu itibarla idam- dan kurtuldu. Müebbet körek cezasına mahküm oldu ve Karpat dağlarında tuz madenlerine gön- derildi. Şimdi ölünciye kadar ©- rada bir mağarada çalışacak ve | hiçbir. zaman güneşin yüzünü | görmiyecektir, Lâmbasız Ve Pis Bir Sokak Ayakkapıda Yenikapı Çukurs mesçit sokağında oturanlar yece- leri zifiri karanlık içinde evleri- mizi bulamınoruz. Haftada bir defa çöpçü geliyor. Sokağımızda kaldırım namma birşey - yok. Bunların yapılmasını belediyeden rica ederim. Susuz Bir Mahalle Daha Yaz geldi. Sıcaklar başladı. Yine terkos suyuna hasret çek- miye başladık. Bizim mahallede su bir gün akarsa beş gün akmaz. Şu terkostan çektiklerimiz yetti artık.. Belediye bu işi bir hallet« se de dertten kurtulsak. Seneler- den aylardanberi hep bu ümitle yaşayıp duruyoruz. İnşallah sonu hayırlı olur. Nurucsmaniye: İBRAHİM ETEM Bir Dilenciden Şikâyet Herkesi iz'aç eden bir dilenci hergün Çarşıkapıda dilenmekte- dir. Bu adam dilenciliği kendi- sine doğrudan doğruya san'at ittihaz etmiştir. Kendisinin iki bin liradan faza parası varmış. Hatta bazı esnafa faizle para vermekte imiş.. Bu hususta bele- diyenin nazarı dikkatini celbet- menizi rica ederim. Istanbul Üzümhan — çarşıbaşında Kilithan hapısında kahvecl: SABRİ Bir İcra İşi Adananın Yarbaşı mahallesin- de valdemden intikal eden bir evim vardı. Sabık tapu kâtiple- rinden birisi beni ölmüş göstere- rek evimi kale kapısında berber Mustafa Efendiye satmıştır. Bilâhare * Adana Mahkemel Asliyesinden tahliye kararı aldım. Fakat türlü sebeplerle Cümhuri- yet Mahkemes'nin hükmü bugüne kadar infaz edilmedi. Çoluk ço- cuğumla senelerdenberi süründü- ğgüm yetmiyormuş gibi hâlâ mi sürüneyim! Bu muamele hakkın- da merciinin mnazarı dikkatini celbetmenizi rica ederim. Adanstın Yerbeşi mahallcslede: teliti Muslufa oğlu dondurmacı Cums Otomobil Yarışı Yakında bir otomobil yarışt yapılacağını gazetelerde okudum. Bunun bir faidesi olmıyacağını zannediyorum, Çünki otomobiller arasında bir Türk markası yok- tur, ecnebi fabrikalar namına reklâm yapacağız. Benzin — yakacağız, — masraf edeceğiz, bir miktar paramız da“ ha harice gidecek.. Memleket hesabına bu gibi zararlı - işleri menetmelidir. Ahmet İdrle Cevaplarım!z Amasyada fotoğrafçı Cemal Beye : < Şikâyetinizde haklısınız. Eğerf mesleki bir endişe ile yapılma” dıysa müdahale manasızdır. Mev” zuu bahsettiğiniz Vekâlete — bif istida ile şikâyet edebilirsiniz. * “Sonsuz hürmet besliyen me” raklı karilerinizden M. Zeki im” zalı mektup sahibine : Hikâyenizi okuduk. Bu vadidt daha çok çalışmanız lâzımdir: Maalesef dercedemiyeceğiz. MüM” kün olduğu kadar fazla ve katli okumanızı taysize © ge Bilhassa lisan, tahkiye tarzı üslüba çok dikkat ve itina gÖ” termeniz lâzımdır.