5 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

5 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

$ Haziran SON POSTA İşten El Çek_mı'ş Bir Hırsızın Hatıraları: Edgar Pip Dir Muharriri : Arnold ea AA a Parasız Bir Araba Seyahati - Gece Yarısı Bir Hâdise - Hangarda Bir Otel Safası - Geçmiş Zamanların Hatırası - Şimdi Ne Yapacağız ? ünüyordum. Ara- Kararsız dü bacı : ö — Belki diye sordu. Bu suale bizzat Manzana: — Hayır, yoktur, diye cevap Verdi. Arabacı sabırsızlanıyordu. Ni- hyd : — Bana bakınız, ben oyuna dostunuzda vardır? , Belmem! diye bağırdı. Bana bah- $iş hariç olmak üzere on sekiz ik borcunuz vardır, ya parayı Verirsiniz, yahut ta karakola gi- deriz. Ben: Pekâlâ, dedim, haydi kara- kola gidelim. Buraya uzak mıdır? — Hayır, beş dakika sürmez! Manzana ile ben tekrar ara- baya bindik ve araba da hareket etti. Manzana me yapacağımı bil- Mmiyordu. Kulağıma eğilerek. — Hakikaten üzerinizde beş yüz franklık bir bankanot var mı? diye sordu. — Ne gezer? Herifi avutmak istediğimi anlamadınız m? Elimde beş yüz Frank diye -tuttuğum kâğıt bir gazete parçasından İbarettir. Değil beş yüz franga, beş yüz paraya bile sahip deği- lim... Dostlarımız sizden elmas aşırdıkları gibi benden de cüzda- nımt araklamışlar! — Nasıl? O halde karakolda e yapacağız? — Deli misiniz? Karakola ne diye gidelim. Yavaşça sağımızdaki piyi açınız, ben de solumdakini fçacağım. —Araba yavaş gidi- yor. Gürültü etmeden atlıyabi- Yriz. Dikkat hazır mısınız ? Bu esnada karanlık bir soka- ğm köşesini dönüyorduk. Her âikimiz birden arabayı terkettik. O kadar yavaş ve o kadar ça- buk atladık ki arabacının ruhu bile duymadı, Bittabi yere indik- ften sonra arkamıza dönerek ara- kapılarını kapamamıştık. Arabacı bizim tüydüğümüzü mut- laka kapıların yürüyüş esnasında îll(ırdığı gürültüden anlamış, ve bilir ne kadar şiddetli bir Ür savurmuştur. Maamafih ne olursa olsun bir iki dakika içinde karanlık sokağa sapmış, izimizi kay- tmiş bulunuyordak. Fakat —maalesef bu sırada Şiddetli bir yağmmur — başladı, daktan boşamırcasına yağıyor- Bereket versin bu dakikada tımın civarında bulunuyorduk. Bir hangara kapağı attık. Yalnız 'urada yan gelmek nasip olmadı. gümrükçü bizi görmüş, arka- Mızdan gelerek köpek — kovar koydu. Oradan çıkınca az — ötede Yığın halinde duran balyaların Arasına sığındık. Fakat maalesef Otada da bekçi — tarafından Lhrıı ük, yine kovulduk. Ni- yet, dolaşa dolaşa, — çatısı- yarısı — sökülmüş, — met- bir vagon bulduk. İçine Bidik. Burada sabahı nesd ettiği- Bgözlerinizin ününe gelirebilir- :;;"Manzmyı hatırıma gelen leri bol bol ibzal etlik- Lb—_ köşemde düşünmiye l Bilmeci dikkat citibiz mi? İns | | san belbahi olduğu vakit hep hayatının mesut geçen zamanla- rını hatırlar. Bu gece ben de ayni zâfa düştüm. Ramsgat sayfiyesinin plâjlarında cebim muvaffakiyetle neticelen- miş bir işin semeresi olan para- larla dolu iken Edith ile masıl tanıştığımı düşündüm. Fakat işte şimdi ortada ne Edith vardı, ne- de Rejan elması! Her ikisinide Öğleden sonra saat iki idi. Daha ziyade dolaşmıya mecalim kalmamıştı. Manzananın revolve- rini satıp karnımızı doyuracak kadar para tedarik etmeyi düşünüyor- düum ki, öuümde |(yürüyen bir adam nazarı dikkatimi celbetti. Ben bu yapıda bir adamı bir yerde görmüşlüm amma, nere- de? Bir türlü bulup çıkarama- dim. Merakımı — gidermek - için elimde yalnız bir çare vardı. Adım- ayni zamanda kaybetmiştim, Tarımı — sıklaştırarak — yürümiye Manzana beni kara düşünce- | başladım, herifin önüne geçecek lere dalmış görünce teselliye | sonra arkama — dönerek — yü- kalkıştı. Fakat adamı okadar | Züne bakacaktım. Fakat bu haşin kelimelerle haşladım ki | sırada adam bir kuyumcu dük- nihayet susınayı tercih etti. kânına girdi. Kapıyı geçerken yan dönmüştü. Yüzünü tamamen gördüm ve derhal tanıdım. Bu, n.:idiîlıtiyu efendiden bir - tane- içe Ab, şüphe yok, bu defa da taliin Jütfuna mazhar olmuştuk. Muhakkak herif buraya elması göıt= bakiki olup - olmadı- gını a gelmişti. plııun'ı'yı:": Bi — Çabuk, dedim. Kaybedile- cek vaktimiz yok. Beni taklit ediniz, şapkanızı kaşlarınızın üze- l rine kadar indiriniz. Eğer adam * Sabah olup ta ortalık ağar- mıya başladığı zaman iki arka- daş bir meşveret meclisi kurduk. ! Şimdi ne yapacaktık? Haltırıma ! gelen ilk tedbir şehre giderek büyük otellerin etrafında dulır mak oldu. Belki bu "yedı sızlarla karşılaşabilirdik. Ayni zamanda sür'at katar- larının hareket saatlarinde istas- yon cıvarlarında da dalaşacaktık. Flâmı derhal tatbik ettik. Yor- gun, bitkin, fazla olarak da mi- demizin boş olmasına rağmen şu sokak senin, bu sokak benim bizi tanırsa fırsatı elimizden ka- çırmış oluruz, saatlerce taban tentik. (Arkası var) Büyük Tayyare PİYANGOSU 12 inci Tertip 5. inci keşide 11 Haziran 1932 dedir. üyük ikramiye: 50.000 Liradır. Ayrıca: 15.000, 10.000 Liralık büyük ikramiyeler ve 20.000 Liralık bir mükâfat vardır. Askeri Liseler İçin Muallim Aranıyor Aşağıda yazılı asrkeri lise ve orta mektepleri için hizalarm'da gösterilen muallimlere ihtiyaç vardır. A) — Bu mekteplerde muallim olmak, ya Maarifin aynı dere- cedeki mektepler için müseccel muallimi olmak ve yahut branşına nazaran salâhiyeti haiz olmak lâzımdır. B) — Haftada asgari 15, azami 20 saat ders okutmak. C) — Telip olanların muvazzah adreslerini havi istidalarile Fiş - Tercümei hallerini haziran 932 nmihayetine kadar Askeri Liseler Müfettişliğine göndermeleri. D ) — Kabul edileceklerden bilâhare ders senesi zarfında istifa et- miyeceklerine dair Noterden musaddak bir taahhüt senedi alınacaktır. Münhal Muallimlikler Kuleli Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, fizik, Fransızca, Almanca. Ücret: 84.98 lira. Bursa Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, kimya Fransırca, Almnanca. Ücret: 98.108 Jir. Maltepe Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, Almanca, icret : 84.98 lira. Erzincan Ortamektebi için: Türkçe, tarih, coğrafya, fizik' Fransızca. Üceret : Doktor Orfanidis Zührevi ve cilt hastalıkları mütebassısı Beyoğlu, Tokatlıyom İzayın! No 251. Tel B O. 3734 aa riyaziye, 108 İlira, | Sayfa 11 —— Çiçek Ve Bahçe Müsabakası Pariste Cazı Bir Mü- sabaka Tertıp Edıldı Evvelce gerek şehrimizde ge- rekse diğer şehirlerimizde halkın bahçeye çiçeğe karşı gösterdiği merak çok büyüktü. O zaman şimdiki gibi bahçesiz apartımanlar yoktu. Her evin, karınca kara- rınca — dedikleri gibi, kendine göre ufak veya büyük bir bah- çesi vardı, O bahçeler her zaman mev- simin icap ettiği rengârenk çiçek- lerle bezenirdi. Fakat şimdi git- tikçe bahçe ve çiçekten mahrum kalıyoruz. Arsa fiatlerinin pa- halılığı, apartıman — inşaatınmı intaç ettiği içindir. ki İstan- bul belki bir müddet sonra bahçesiz bir şehir manzarası ala- caktır. Avrupa şehirlerinde bu mahzurun izalesi için umumi bah- çelere ehemmiyet verilmektedir. Bununla beraber oralarda hu- susi bahçeler de yok değildir. Çi- çek ipltilâsı ecnebilerin başlıca hususiyetlerinden — biri - olduğu malümdur. Avrupa şehirlerinde geniş arsaya malik olan bususf evlerin hemen hepsinde o büyük arsalar birer çiçek — meşheridir. Bu münasebetle şunu da kayde- delelim: Geçenlerde Pariste bir bahçe müsabakası tertip edilmiştir. Bu müsabakada bahçesini fenni ve bedü bir şekilde hazırlıyan zat (100) bin franklık bir mükâfat le. Buradaki resimde gördüğünüz bahçe müsabakada ikinciliği ka- zanmış ve sahibine (60) bin fran hediye edilmiştir. Bu bahçe, iddiaya göre, ziraat fennine en uygüun ve bedil ka- ideleri en ziyade haiz bir şekilde hazırlanımıştır! Gülhana Müsamereleri Bu seneki Gülhane Tıbbi mü- samerelerinin sonuncusu bugün saat 17de Gülhane konferans salonunda yapılacağından —mes- lekdaşların teşrifleri rica olunur. SELANIK BANKASI Tesis — tarihi 1888 l Sermayesi Tamamen tediye edilmiş 30,000,000 Frank Idare Merkezi: Istanbul Türkiyedeki şubeleri: GALATA, İSTANBUL, İZMİR SAMSUN, ADANA. — MERSİN Yunanistandaki Şubeleri: S8FLÂNİK, ATİNA, KAYALA, PİRE Bilömum banka muamelâtı. Kredi mektapları. — Her cins nakit üzerine besap küşadı. Hususi kasalar icarı. TKulak, Boğaz, Burun Mütehassısı — Dr. Ekrem Behçet Beyoğlu, Mektep sokak 1 Tel: 2496 Sünnetçi Başı Zade SÜNNETÇİ Ahmet Mahmut Sirkecb Beşle Kemal - M. Cevat ecşahanesi karşısvada T. 21486. Kadıküy 6 yol ağıı T.19 Çocuk hastalıkları — mütahassıı Dr. SEMİRAMİŞ EkREMmH. chogln me-tep sokağı Tek 2 Dr. Hafız Cemal Dahiliye mütehassısı Cumadan maada hergün (2,30- 5) İstanbul Divanyolunda No. 118 Tel : 22308 Ankarada satılık veya kirahk lokanta Arzu edenlere maa mobilya vayahut mobilyasız dört sene müddetle verilecektir. Çankırı caddesi maliye bahçesi karşı- sında Yeni Hilâl lokantasına müracaat. İklimler Müellifi: Andre Moruva Mütercimi : Haydar Rifat , Kitabın aslı bir senede 340 defa basılmıştır. Sayfiye Arıyanlar ! İstanbulun münasip bir sem- inde yazlık bir ev istiyorsanız; Ev sahipleri! Siz de evinizi mevsimlik olarak kiraya verecekseniz SON POSTA ya hemen bir ilân veriniz. Müşteri bulaca- gınızdan emin olabilirsiniz Fotoğraf Yahlili Kuponu 'Tabiatinisi öğrenmek — istiyorsanız fotoğrafınızı $ adet kupon ile bir: likte günderiniz. Fotoğrafınız sıraya tabidir. ve iade edilmez. İslm, meslok veya san'at? sunllerin cevabı ? Fotoğral intişar edecek ml ? Fotoğrafin kliyesi 90 kuruşlük pal mükabilinde gönderilebilir