5 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

5 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Yeni Fransız Kabinesi Teşekkül Etti Paris 4 — M. Heriyo — yeni klhiuyi teşkil etmiştir. Gazete- ler, yeni hükümetin hayret edi- lecek hiçbir. tarafı — olmadığını Ve süratle teşkil edildiğini yaz- Maktadırlar. Milli müdafaa mev- lerini, M. Penlöve, M. Pol Bonkur ve Leg'in — gelmeleri fmumun tasvibine mazhar olmuş- tur. Lö jurnal gazetesi, yeni ka- binenin — salâhiyet ve vukufları Bayrikabili inkâr olan güzideler- den mürekkep — olduğunu yaz- Maktadır. Gazeteler, meb'usan, üyan ve hükümet — reisliklerinin — hiçbir Mürancata uğramadan ehillerinin tline tevdi edildiğini yazmakta- dırlar, Yeni Kabinede Kimler Var Paris 4 — Yeni Fransız ka- binssi şu şekilde teşekkül etmiş- tir. Başvekâlet ve Hariciyeye M. Heriyo, maliyeye M. Jermen marten, Nafıaya, M. Daladiye, dahiliyeye M. Şotan, harbiyeye Bonkur, Havaya M. Pcu öve, Babriyeye M. Leg, Ziraata M. Gardey, —tekaüde M. Bertold, Adliyeye M. Reus, Bütçeye -M. Palmad, Maarife M. Domonzi, Müstemlikâta M. Alber Saro, lesaiye M. Dalimiye, Ticareti g:ı:ı'i”" M. Mayer, sıhhate M. lar, ticarete M. Dürand, Pos- ta Telgraf ve Telefona M. Köy Rgelmiştir. Almanya İktısaden Vahim Vaziyette Berlin 4 — Resmi istatistikler Almanyanın iktısadi — vaziyetinin ton aylarda vehamet kespettiğini göstermektedir. İşsizlik artmakta, kstihsalât, fiatler ve piyasa faali- yeti mütemadiyen azalmaktadır. Almanyanın İstikrazı Nevyork, 4 — Federal Re- zerv Bank, Almanyaya yapılan 100 milyon dolarlık istikrazın kendine ait bulunan hissesini yüzde 5 faizle tecdit etmiştir. "llnyal Meb'usu Bakalorsa İmtihanında Muvaffak Oldu Lugo 4 — Parlâmentodaki is grupu meb'uslarndan M. bakolorea imtihanının ilk fmtihanlarını muvaffakıyetle ge- Çirmiştir. | bilmektedir. sÖN POSTA Yeni Fransız Kabinesi Teşkil Edildi Rayihştag Meclisi Feshediliyor Hitlercilerin Tethiş Siyaseti Breslav 4 — Hitlerciler bura- da bir tethiş siyaseti takip et- mektedir. Dün Hitlerci grupları şehrin caddelerinde dolaşmışlar yoldan geçenleri bilhassa Yehu- dilerle yahudi zannettikleri şahıs- karı dövmüşlerdir. Her iki taraf- tan da yaralı vardir. Birçok kimseler tevkif edilmiştir. Hitlercilerle Sosyal Demakratlar Mücadele İçindeler Viyana 4 — Yukarı Avustur- yanım merkezi olan Linçs şehrin- de çok korkulu ve tehlikeli bir vaziyet hâsıl olmuştur. Hitlerci- lerin kongresini protesto etmek istiyen Sosyal demokrat fırkasin- dan olan Belediye reisi, fırkası mensuplarından 14 - bin kişiyi istasyon — holünde — toplamıştır. Bitlerciler de 10 bin kişi ile koöngreye iştirak edeceklerdir. Bu vahim vaziyet karşısında askeri kıtaat her an harekete hazır bir vaziyette bulunmaktadır. Viyana 4 — Federal ordu mevcudunun yüzde 17 sini Hit- lerci askerler teşkil etmektedir. Alman Kanunu Esasisi Nasıl Tadil Edilir ? Berlin 4 — Alman hükümet mehafili kanunu essside derin ta- dilât yapılması taraftarıdır. Vay- mar kanunu esasisi bir mücssec- san meclisinin içtimaa davetine müsait değildir, buna nazaren kanunu esasi, ancak Rayhştak'ın Üçte iki ekseriyetile tadil edile- Hukukçular, Rayhş- tağın reyi olmadan hükümet ta- rafından — müessesan — meclisinin içtimaa davet edilmesini kanunu esasiye muhalif bulmaktadır. Rayihştag Feshediliyor Berlin 4 — Hükümet, Rayhş- tağın feshi bakkındaki teklifi Keisicümhura vermiştir. Yeni intahabat, 15 hazirandan sonra yapılacaktır. Belçika Kıralının Ziyareti Bruksel 4 — Kıral Albert İngiltere Kıralını ziyaret etmek Üzere 8 temmuzda mütenekkiren Londraya gidecektir. Resmimizde yeni teşekkül eden Fransız kabinesinin mühim unsurları görünmektedir. Yukarda sağda Başvekil ve Hariciye Nazırı M. Heriyo, solda M. Ponlöve, altta sağda M. Leg, solda M. Pol Bonkur, ortada M. Alber Saro bulunmaktadır. Londranın Meksikada En Kibar Kadını |Müthiş Katil Oldu? Londra, 4 — 26 yaşında bir kadın kasten katil yapmakla maznun olarak tevkif edilmiştir. Londra Borsasının en mühim şahsiyetlerinden birinin kızı olan Mistres Barney, Londrannm en muhteşem apartımanlarından bi- rinde oturmaktadır. Zevci Mister Barneyin Amerikada bulunduğu bir gece bu genç kadın evinde bir *“Kokteyl gecesi, tertip etmiştir. Sabahin beşine kadar devam eden neşeli gece bir cinayetle nihayet bulmuştur. Londranın en kibar ailelerinden birine mensup olan Mister Stefan Mizael ismin- deki genç göğsü delik deşik bir halde bulunmuştur. Cesedin yanı başında durmakta olan Mistres Barney, cinayet hakkında hiçbir şey söylememiştir. Katil genç kadın ve mıklu! genç Londranın hovardalık âlenine mensup bu- lunmakta idiler. N Bir Zelzele Meksika, 4 — Bütün Meksi- kayı saran şiddetli bir zelzelede 60'tan fazla insan ölmüş 100 kişi yaralanmıştır. Birçok küçük şe- hirler mahvolmuştur. Gadalajara- da 30, Kolina sahilinde 10 kişl ölmüştür. Roma, 4 — Rasathane şiddetli bir zelzele kaydetmiştir. Bu zel- zelenin merkezi muhitinin Malez- yada, Sond adalarında olduğu zannedilmektedir. Kadın Tayyareci Pariste Hararetle Karşılandı Şerburg 4 — Amerikalı ka- din tayyareci Mis Erhart ve zevci Putman dün limanda bu- luşmuşlardır. — Cür'etkâr kadın tayyareci — Pariste hararetli bir surette karşılanmıştır. Bir hafta sonra Amerikaya hareket ede- cektir. Gönül İşleri Aşktan Ve Kadından Korkan Erkek Bir karimden aldığım şu şa- yanı dikkat mektubu genç kızla: rımızın dikkatle okumalarını tav« siye ederim: Hanımteyze! *“Ben onu bir sene sevdikten sonra aldım. Tertemiz bir aşkın ulvi hisleri, tatlı heyecanları için de geçirdiğimiz hayatla cennetin meleklerini bile kıskandırdığımızı eminim.. Bu aşk öyle “şiddetli, marazi,, kelimelerle tasvir edile. bilecek gibi değildir! Sevdiğim ve evlendiğim kız otuzunu geçkindi. Hilkatin çok bassas yarattığı “merdümgiriz, karım, daha dört yaşında iken talünin ağır bir darbesine uğramış, bu darba ruhi hassasiyetini daha fazla yükseltmiştir! Onu şimdi sevmi- orum. — Yalnız — düşünüyorum; ütün unutmak için aşkımı aşkın silâhile öldürmiye tasarla- dim ve sevimli karımdan yüz kere daha güzellerini de buk dum... Aşk yaratmak — insanın elinde olmadığını kat'iyetle öğren- dimi.. Ben onu artık sevmiyor, yalnız düşünüyorum... Tam sekiz ay elim bir azap içinde yanıyor kalbinin meraretinl teskin edemiyordum; Kimsyi seve memiye ve evlenmemiye karar verdim.. Çünki Hanımteyze çünki © gül kokulu nefesi — bulamı: yorum. kimin yanma gitsem aşk bahçesinin bayıltıcı rayi- hası yerine ismi halis cismi mahlüt halep yağının bulantı ve- ren kokuları geliyorl.. Maamafih aşkım ölmüştür; kalbimde taşıdı- ğım o mezarda| ne bir çiçek, ne de bir yeşil ağaç vardır! Yalnız iki şey mevcut. Göz yaşımdan akan bir çeşme ve daima yana« cak olan iki mum... Sizi hürmetle selâmlarken huzurunuzda şu ye- mini ediyorum: (Aşka da, evlen- miye de tövbe) , Bu adamın hâlâ Aşık olduğun- dan şüphe edebilir misiniz? HANIMTEYZE -— TAKVİM —— PAZAR 30 Gün « & HAZİRAN - 932 husır 31 Arabi Rumt 23 Muharrem - 1361| 23-Mayis-seme- 1348 Vakit |Ezant |vasati| Vakit (Ezant |vasatt Güneş | 8 52|4 09 ÇAkşam (lZ — Öğle | 4 36|IZ 12 | Yatan İkindi | 8. 39116. 12)| İmsak 2 Ol|21 37 6. 36|2 13 EDEBIİ TEFRİKAMIZ : 30 VİKT SŞ Muharriri: Knut Hamsun -— ' yohan, vaktile, gölün kıyısın- daki bu hazaran fidanını kesip Ondan bir olta yapmayı düşün- Müştü. Şimdi, birçok — seneler Yonra, o narin fidan bir bilek "'dl! kalınlaşmıştı. Bu tebeddüle :Ğfotlo bakıp yoluna devam '.uDefı boyunca, içerisine nü- edilemiyecek kadar sık fun- d.Nîııll yeniden — yeşermişli. B.""_" şimdi, koyunların ="7ırık birtakım —— pati- Yü vücuda — getirdikleri ve '_."'-klıri rüzgârların — tesirile hı—.l.mn bir ormanı andırı- Çocukluğunda — yaptığı “Yordu, Tbi, ha karmakarışık ve yüksok ü Hi ai ORYA Nakleden: H. Ş. dalları ellerile aralıyarak, böcek- leri ve yerlerde sürünen zahife- leri ürkütüp kaçırarak ve basa- cağı yeri ihtimamla araştırarak ilerliyordu. Yukarda, taş ocağında, henüz yeni çiçek açan, şakayikler, me- nekşeler — gözüne ilişti. Onlardan bir demet yaptı. Bu aşina koku- lar ona eski günleri hatırlattı. Uzakta koyu mavi renge bürünmüş dağlar görünüyor, “ Puhu ,, kuşu- nun daima ayni yeknasak nakarati tekrarlıyordu.. oturdu. Bir müd- det düşünceye daldı, sonra sev- diği bir şarkıyı mırıldandı. İlerdeki dağ yolundan — bir ayak sesinin yaklaştığını duydu. Gün sonuna irişiyordu. Güneş batmak üzere İdi. Bununla bera- ber günün sıcaklığı — nihayetsiz bir süküna bürünen dağlara, su- lara ve ormana sinmiş, havada sanki muallâk kalmıştı. Bir kadın bulunduğu — yere doğru tırmanıyordu. Elinde bir sepetle gelen, Viktorya idi. Yohan, kalkıp selâm verdi, ve oradan uzaklaşmayı düşündü. Viktorya: — Sizi rahatsız edeceğimi zannetmiyordum, dedi. Buralarda çiçek toplamıya geldim. Delikanlı cevap vermedi. Şato- nun bahçesinde dünyada mevcut bütün çiçekleri bulabileceğini söy- mek istemedi. — Çiçekleri koymak - için bir sepet te aldım. Sofrayı süslemek için çiçeğe ihtiyacımız var, yakın- | da bir ziyafet veriyoruz. —İşte burada — şakayıklar, menekşeler var. Daha yukarda yaktile leylâklar vardı. Fakat | onların hentiz çiçek açma Zama- nı gelmemiştir. Kız dikkatle şa- ire bakarak : — Yüzünüz bu sefer geçen seferkinden daha solgun, dedi; iki sene oldu, değil mi? Sizin tIıı'ıı'ıdı olmadığınızı İsöyledilerdi.. Fakat kitaplarınızı. muntazaman okuyordum. Yohan cevap vermedi. Ora- dan uzaklaşmak, kızı. selâmlayıp gitmek arzusuna düştü. Araların- da ancak bir iki adımlık bir mesafe — vardı.. Viktorya yolun ortasında — durüyordu. Üzerinde sarı renk bir elbise, başında kır- mizi renkl! v- iri kanarlı bir şap- ka vardı. Genç kız hayret edile- cek derecede — güzeldi, ensesi çıplaktı. Yohan aşağıya doğru inerek: — Yolunuzu kesmiyeyim, de- di. Sesindeki heyecanı sezdirme- k için cebri — nefsediyordu. Şimdi her ikisi yüzyüze gelmiş bulunuyorlardı. Viktorya, onun serbest geçebilmesi için, yerinden kımıldanmamıştı. Nazarları biri- birlerile karşılaştı. O anda kızın rengi pembeleşti, yüzünün hat- ları takallüs etti. Zoraki bir tebessümle bir adım geriye çe- kildi. Yohan tam kızın önünde durdu. Onun bu hazin gülüm- seyişi nazarı dikkatini celbetmiş- ti. Kalbinde gayrühtiyari olarak ç kıza doğru atılmak ister gibi bir tehalük hissetmiş, genç kıza hitap etmekten — kendini alamamıştı: — Son defa görüştüğümlüz- denberi birçon defalar — şehri gittiniz değil mi? Aradığınız çiçel lerin bulunduğu yeri hatırlıyorum Şatonuzun parkında onlardan i tedidğiniz kadar var. Arkanı var