9 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

9 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

B ÇANAKKALE İngiliz Ve Fransız Donanması İlk Bom- bardımanı 3 Teşrinievvelde Yapmıştıı Çanakkale muharebesine ait o zaman İngiliz gaze Boğazın dar kısımlarında bu- | iş yapılmış bulunuyordu. *İunan — dahili müdafaa teşkilâtı, boğazların üçüncü ve son muka- vemet hattını teşkil ediyordu. Bütün ağır toplar buraya tahşit edilmişti. Bir miktar sahra ve cebel topu da yerleştirilmişti. Avrupa sahilinde beş, Anado- lu sahilinde 6 istihkâm ve ceman 72 top mevcuttu. Bunların çoğu eski toplardı. İşe yarıyanlar 14 pusluk beş toptu. Diğerleri uzak mesafeye endaht — yapabilecek kabiliyette değillerdi. Hulâsa harbin başlangıcında boğarzlara yerleştirilen ağır veya hafif toplardan yalnız on dört tane yeni ve uzun çaplı top vardı. Ötekiler hiçbir işe yara- mozdı. Topçuları iyi yetiştirilmiş değillerdi. Mühimmat kıttı. Bi- hassa büyük toplarm mühimma- &ı yoktu bakların — tedariki hayli güçtü, bütün sahayı tenvir için biri methalinde, diğeri ge- çitte olmak üzere iki projektör mevcuttu. — İstihkâmlar — uzaktan görünecek şekilde meydanda bu- lunuyordu. Ayni baltaryaya muh- telif çapta toplar konmuştu. Kürkler de 1914 te boğazların müdafaa kabiliyetinden mahrum olduğunu resmen kabul - etmiş ve lerdi. Bu vaziyet, boğazın kuvvetli bir düşman donanması tarafından tehdit edildiği zaman, İstanbu- ken tehlikede olduğunu gösteri- yordu. Bu sebeple Almanlar der- hal boğazların takviyesine teşeb- büs ettiler, İlk tedbir. olmak üzere Jeneral Veber, boğar- lar hakkında — istihkâm — ku- mandanına yardım etmek üzere karargâhı umumiye tayin edildi. Arkasından, 'Almanyadan 500 kişilik bir müfreze ve zabit- ler gönderildi. Bunların başın- da bulunan — Jeneral Usedom sahil muhafaza umumi müfettişi tayin edildi. O tarihten itiba- ren boğazların. müdafaa — ter- tibatı salâha yüz tuttu. Eylül ip- tidasında boğazların müdafaaya kabiliyeti — olmadığımı — söyliyen Almanlar, bir ay sonra bir hü- cumu karşılamıya hazır oldukla- rımı bildiriyorlardı. Binaenaleyh Türkiyenin har- be duhulü zamanlarında boğazla- rın kuvvetini arttırmak için hayli 3 Teşrinisanide İtilâf sefirleri İstanbulu — terkettikleri — zaman, itilâf donanması hariç istihkâm- ları bombardıman etti. Bu bom- bardıman onları ikaza ve istih- kâmları bir an evvel tahkime sevketti, — yalnız. -bombardıman faydasız da olmadı. İki mermi Seddülbahre isabet ederek istih- kâmı mahvetti. Bir mühimmat de- posu berhava edildi. Almanlar Türkler bembardımandan sonra —dış, müdafaa — hatlar- nın, ne kadar olsun, kâfi — gelmediği kana- atine — varmışlardır. İstihkâmlar tamir edildi. Fakat takviyesi- ne teşebbüs edilmedi. Daha z'ya- de dahili müdafaa — hatlarına ehemmiyet verildi. Bu bombardımandan Adalar denizinde bulunan itilâf donanması beş hafta kadar hiç- bir faaliyet göstermediler. Birinci bombardı tevlit ettiği asa- biyet geçmek Üüzere iken, bu ve kuvvetli sonra a defa hiç beklemedikleri bir nok- | tadan yeni bir darbe vuruldu. 13 kânunuevvelde bir İngiliz tah- telbahiri, boğazdaki beş sıra tor- pillerin altından geçerek Sarısığ- lar koyunda eski bir harp gemisini batırdı. Bu darbe Türklere payi- olursa | SON POSTA İngiltere Hükümeti tarafından Gasl Hz. ne hodiyo edilen eserin teretimesi. Yazan : Ceneral Oglander * zi erinde çıkan tarihi bir resim tahtın maruz bulunduğu ikinci tehlikeyi göstermiş oldu. Bu se- beple müdafaa vesaitini takvi- yede sür'at gösterilmiye başlandı. Bununla beraber s#ene sonunda ! bataryaların ancak bir kısmı faa- | liyete geçebilecek bir halde Idi. 1914 senesi kânunuevvelinin sonunda — Amiral Fon Usedom Türk toplarının hayli ıslah edil- miş olduğunu bildirdi. Haamafih beş altı gemi Feda etmek şartile bağazların zorlanabileceğini ka- bul ediyordu. Kânunusani, şu- bat ve mart aylarında — top kuvvetleri bir misli daba tak- viye — edildi. — Fakat martın ortasına kadar gerek Türkler, gerek Almanlar itilâf devletleri- kuvvetile boğazları - geçebileceğine — kani bulunuyorlardı. Liman Fon San- dersin payitahtt muhafaza - için aldığı tedbirlere rağmen, 19 şu- batta Boğazlara karşı başlıyan taarruz İstanbulda büyük — bir telâş endişe — uyandırmıştı. Türk vesaiki resmiyesi, karadan bir hücumu def, için alınmış olan tedbirler hakkında sakittir. Za- ten seferberlikten henüz altı ay geçmişti. Ciddi bir şey yapmıya da imkân yoktu. nin yalnız donanma ve ( Arkası var) Caddebostanı Plâj Ve Gazinoları Açılmıştır İstanbulun en güzel bir yerindedir. Perşembe, cuma, pazar gün- leri varyete numaraları ve ucuzdur. Bir defa görmek kâfi İktisadi ve Sınal Tesisat her, n cazbant vardır. Fiatler çok ve İşletma Türk Anonim Şirketi İSTANBUL - Milli çivi ASLAN M Avrupadaki ş Ucuz ve ır dayanıklıdır. AYVANSARAY fabrikasının ARKA ÇiVİLERİ markaların — ferkindedir. Milli sanayiimizi Himaya için tercihan her yerden isteyiniz. Telefon: Beyoğlu - 342 Hııirın 3 A Ademi iktidar ve Zâfiı umumiye Karşı Alman Profesörü Dr. Richard Weiss'in ViRiLiNE (Uzviyete göre erkekler için ) FERTİLİNE (Uzviyete göre kudınlar için ) Beynelmilel gazetelerin muhtelif neşriyatından bir hulâaa: Bu alelâde bir üç değildir, bilükis genç ve dinç bayvanların taze hormonlarile elektrolitlerinden mürekkep bir şaheserdir. Vücutlarda seyalel hayatiyeyi Ihya ve gençlik kuvvetlerini iade eder. Resimli kitabımı İstanbul Posta kutusu 745 ten arayınız. AEEaeae! Bandırma icra memurluğundan: n Dönümü Cinsl ve mevkli Dönümün Hati 20 Hira 20 20 20 20 20 10 Kiymeti mu* bammenesi 4000 lira 2000 » 1920 1080 1920 1200 1320 13440 Çayır, tarla Çayır, tarla Mezarlık altında eski pirinçlik İncirli bayırı Parmak çayırı Merzarlık altında eski pirinçlik Mercimek - bayırı Incirli tarla bayırı kulak bayırı Yekün: Fatma ve Lebibe Hanıma alt müfrez arazl Çayır tarla Çayır tarla Eski pirinçlik Eaki pirinçlik Mercimek bayırt lacirli bayırı parmak çayırı İnelrli bayırı kulak baytrı Yekünt Semiha Hanım kerimesi Hacer Ha- nıma ait müfrez arazi Çayır tarla Çayır tarla Eski pirinçlik mezar altı Eski pirinçlik mezar altı Mercimeklik Incirli bayırı Parmak çayımı lacirli bayırı Kulak bayirı — 2000 1000 960 960 600 270 660 “6450 20 20 20 20 20 10 10 FELİLL ai G Rdü d0 | 4000 s8 8 BESBEBE e.r.ruz SİRZEEZ Yekünı Hatice Hanıma ait müfrez arazl Çayır tarla Çayır tarla Eski pirinçlik Eski pirinçlik Mercimek - bayırı Incirli bayırı Parmak çayırı Incirli bayırı Kulak bayırı Yekün: Ayşe Sıdak Hanım evlâtları Celâl Beyle Zehra ve Refika Hanımlara ait müfrer arari Medyunlara ait olup şayian tasarruf olunan 8 Bey baıyırı nam arazi Şayian casarruf olunan değirmenin otuz hisse itibarile medyunlara alt olan yirmi altı bissesi kıymeti (Mezkür değirmen üç taşlı, demir takımlı şu değirmenldir. Taşların iki çifti değişmiye ve demir aksamı İse tamire muhtaç bir haldedir. Değirmenin ebniyesi zemin katında kârgir bir binadan ibarettir. İçerisinde tahta bölme ile yapılmış ocaklı bir odası varır. Değdirmenin müştemilâtından olan bahçede bir kattan ibaret zemini toprak kısmen kârgir iki odalı bir bina ve binanın ittisalinde altı hayvan bağlamıya müsait bir al ve 170 adet dut ağacı vardır, Işbu emlâkin senevi 1200 lira irat getirmiye tahammülü zardır Gurafa altı ağaçlar Yıldız tepe Kilise bayırı Taşlı bayırı Pirinçlik Yalak gölcük Kiremitlik Çiftlik önü gifllik önü ağlarda Çiftlik arkası Bahçe arkası Bahçe arkası ÖLSRsB5z SBEBEBE aa ğ | yapılarak en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Tellâliye pul vi | masarifi icraiye müşteriye aittir. Talip olanlardan yüyde on temin t | Azmak kıyısı bahçe arkasi Kelebek pınarı Çiftlik arkası Gurafa çayırı Yekün: Şayian tasarruf edilen işbu tarla- ların 30 hisse itibarile medyunlara ait olan 21 hissesi 4 Bir borçtan dolayı satılması takarrür eden Manyasın Dümbe karyesindt kâin merhum Behçet Paşa vereselerine ait ve Dümbe çiftliği mamile mar'| balâda cinsi ve mevkileri ve dönüm miktarile kıymeti muhammen€ 5; yazılı 47 parçadan ibaret kısmen müfrez ve kısmen hissci şayialı ı bi dönüm arari İle 26 hisseden ibaret ovsafı yazılı su değirmenine ehlivukü takdir. ve beyanatile ceman 251,328 lira kiymet takdir. edilmiş olup IH" arttırmada 6716 lirada talibi üzerindedir. Z Tektif olunan İşbu meblâğ kıymeti muhammeneye nazaran pek dün K binaenaleyh haddi lâyıkında görülmemiş olduğundan son bir defa ';:,:.ıı üzere bir ay müddetle tekrar arttırmıya çıkarılmıştır. 9 temmuz 932 tar ma cumartesi günü saat 14 ten 17 ye kadar Bandırma İcra Dıluıln'd: ;;;':';' akçali kilde ürda BEEBESEESE alınır. Bu baptaki şartnamesi tanzim edilerek herkesi görebileceği ’:lı divanhaneye talik edilmiş olduğundan taliplerin ona göre yeymi vl-l müzayedeye iştirak eylemeleri ve daha malümat almak istiyenlerin * dosya numarasile jeraya müracaatları lüzumu ilân olunur.