9 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

9 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

“Son Poesta,, haftada iki defa sayıfası — yapar. en yeni sinema haberleri, ve sinema — âlemindek! cereyanlarından hayatı Güzel Yıldızlar Tehlikede .. Marlen Ditrihin Çocuğunu Çalacaklar Lindbergin çocuğu hikâyesi kapandıktan sonra, Amerika şa- kileri çocuk kaçırmayı kârlı bir ticaret haline getirdiler. Şimdi de sinema artistlerini, çocukla- rını kaçırmakla tehdit ediyorlar. Ş Bu yüzden Holivutta sinema artistleri arasında dehşetli bir korku başlamıştır. Her posta ile yıldızlara —muhtelif tehdit mek- tupları gelmektedir. Bu meyanda Marlen Ditrihe de bir mektup göndermişler 90 bin dolâr verme- diği —takdirde yedi yaşındaki çocuğunu kaçıracaklarını - bildir- mişlerdir. Sinema artistleri — arasında çocuk sahibi — olanlar himaye tedbirleri almaktadırlar. Şoförlere tabancalar dağıtılmıştır. Evlerin elgilina elektrik telleri germiş- lerdir. Tehdit edilenlerin — başında Vallas Berri de vardır. Tehdit mektubunu alır almaz evinin et- rafına yüksek ve çıkılması İm- kânsız bir duvar çevirtmiştir. Marlen Ditrihin kızını silâhlı bir şoför beklemektedir. Hanri Nrigt çocuğunun yanın- dan hiç ayrılmamaktadır. Hatta çocuğile İkoyunkoyuna — yatmıya başlamıştır. Lilyan Harvey Evleniyor Son zamanlarda maruf yıldız Lilyan Herveyin bir artistle ev- lenmek üzere olduğu söylendi, birçok dedikodular yapıldı. ve nihayet Lilyan ağzından baklayı çıkardı. Bir mecliste bu mesele etrafında görüşülürken şu sözleri söyledi: “ Bu dedikodular ne için yapılıyor, anlamıyorum. Evlenmek ayıp ve günah ise bunu yapmı- yan yer yüzünde hemen hemen kimse yoktur. Evet ben beraber filim çevirdiğim Alman artisti Villi Friç ile evlenmiye karar verdim ,Sevişiyoruz. Ve teşrinisanin ilk günlerinde düğünümüz yapı- lacaktır. Şimdilik nişanlıma İngi- Tizceyi öğretmekle meşgulüm. ,, bahsedilir. sinema Bu sayfalarda dünyanın artistlerin sanat aei Cici Elbisem! Joan Kravfort Terzileri Zengin Ediyor H, K Burada güzel Joan Kravfordu yeni yaptırdığı elbisesile görlü- yorsunuz. Güzel yıldız bu elbise- ye kucak dolusu para vermiştir. Bu elbise ile bir müsabakaya iştirak eden güzel yıldız. birinci- liği “azanmıştır. Bunun Üzerine yen sişesine * Cici elbisem ,, ismi — vermiştir. Filhakika son moda olan bu tuvalet müsabaka heyetinin gözlerini kamaştırmıştır. Komik Bir Cevap Meşhur rejsör İ. Şteynberg ile Paramunt şirketinin arası açılmış- tır. Rejisör Paramant şirketinden zarar ziyan olarak yüz bin do- lâr istiyen bir mektobu alınca L Şteynberg gülerek şöyle demiş- tir: “ Çok tuhaf bw adamlar! Bu kadar az para istemekle hbeni küçültmek istiyorlar! ,, | Ş Yıldızlardan Korkan Bir Polis! Maruf sinema yıldını Persi Marmont İrlândanın Dublin şeh- rinde otomobil ile geçerken bir meydanlıkta ( Burada yalnız taksi etomobilleri durabilir ) lâvhasını göremiyerek otomobilini bu mey- danlıkta — durdurmuştur. — Bunu gören ihtiyar bir polis hemen cebinden ceza yazmak için not —e defterini çıkararak artistin yanına yaklasmış ve sert bir sesle: * Ve- sikanızı veriniz ,, demiştir. Polis, artistin — uzatlığı vesikaya gezdirdikten sonra: “ Ha, siz, şu sinema artisti Mister Marmont değil misiniz? » demiştir. Arti: “ Ta kendisi ,, cevabını ver'nze, polis her tarafa bakındıktan son- ra: * Mister, çabuk buradan uzak- laşınız size ceza yazıp karımdan papara yemiye vaktim yok.,, de- miştir. Otomobil hareket eder- ken polis kendi kendine yüksek sesle: “ Bu efendiler ne gibi bir meziyete sahiptirler ki genç ve ihtiyar bütün kadınların başlarını döndürüyorlar?,, diye söylenerek ceza yazmak İçin çıkardığı not defteri ile kalemini cebine koy- muştur. "Son bulunan Posta,, Holivutta Türk gazetesidir. hususi mu yegâns Kivut muhabirimiz, her hafta bize m gönderir IKoİ(ıı Sürme Çevirdiği Filim Büyük. Çok Mühim Bir İştir Lupe Velez Bir Rağbet Kazandı Lupe Velez ( Basübadelmevt ) | isminde bir filim çevirdi. Bu filim pek yeni olmamakla beraber Avrupa. ve Amerikanın hemen her sinemasında Üüstüste göste- rildi. Sinema münekkitleri Lupenin | bu filmini “ Ölmez eser ,, diyo | tavsif ediyorlar. | Aşağıda — gördüğünüz resim (Lizet Lanvaz ) ;İşmindeki genç ” ve güzel bir Fransız yıaizıdır. “ Talebe yurdu ,, isimli filmi çok beğenilmiştir. Bir Sinema muharriri bu kü- çük Fransız yıldızla şayanı dikkat bir mülâkat yapmıştır. Muharrir bu genç yıldızın istikbalinden çok Üümitvardır. Dyorki: “ Gü- zel Lizet billâr gibi bir sese ve çok ahenkli bir vilcude maliktir. Bu gidişle çok geçmeden ikinci bir Lili Damita gözebileceğimiz- den emin olmalıyız.,, ve sinema âleminin anlatır. aa N Ses, yüz ve vücut güzel bir arada birleştirmiye muv' olan Doroti Jordan Holivutif ğer yıldızlar arasında levatli esans kullanmak hususunda ” ciliği kazanmıştır. Güzel D bu münasebetle kadınlara # sihati veriyor: “Genç kızlar ve kadınltf vanta ve esans kullanmak buriyetindedir. Fakat bu iş * dar mühimdir ki her kadın da muvafiak — <lamaz, İ vücuütlere göre ayrılır. Her her vücude gitmez. Bazı zel ve nefis kokular bir kısım kadınlar üzerinde hal değişir ve kerih bir ku haline inkılâp eder, K lar - vücutlerine, daha do kendi tenlerinin kokularınâ levantaları kullanmak met yetindedirler. Her kadının kendisine sus bir esansı vardır. Asıl / fet vücudüne yakışan ko* bulmak ve yalnız önu kullı tır. Esasen moda ve şıklık bU Rastgele esansları kullanan dınların şıklık ve moda - ile kaları yoktur. Onlar istedi kadar zengin — olsunlar, esans kullanmasını — bilmez!” kibar meclislerinde mevki €€ mezler..,, ğ Filhakika güzel” Dorotinim sözleri yalan değildir. Esi onun yalnız kendisine mü” bir levantası vardır. Bu Dorotiye meşhur bir kim' yapmıştır. Güzel yıldız bu K? ya (ruh çiçezi) ismini verm Siz cici Dorotinin aşağıdaki simde yeni bir pozunu $ yorsunuz. Çocuk Filimleri Mühim rolleri çocuklar " fından oynanan filimler AM kada çok rağbet kazandığ! filim kumpanyaları şimdi rü çocuk filmi çevirmekted'i Büyük kumpanyalardan 400 çocuğun iştirak — ettiği (h| filmi çevirmektedir. Baş rolü Kuper oynamaktadır. Böyle limler çevirmek filim kumpî, larının çok işine gelm:klcdif'j ki çocuk figüranların aldıği # ile büyük figüranların aldığ! |) ret arasında dağlar kadar vardır.