10 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

10 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

| isi Defa Evleneyim Mi? Hindenburg Brüningi Cebren İstifa Ettirmiş .Hindenburg, Usulsüz Olarak M. Je ver Berlin 9 — Dortmurder meral Arzeyger gazetesinin diği malümata göre sabık Baş- vekil M. Brüning kanun ve usule muhalif olarak ani bir surette istifaya icbar edilmiş ve hâdise Şöyle ceryan etmiştir: M. Brüning Hindenburga ilk mülâki olduğu zaman mülâkat çok kısa sürmütür. Hindenburg, başvekilin kararnameler hakkında Verdiği izahatı hemen keserek Şu cevabı vermiştir: — Bu kararnamelerin Bolşe- vik temayülâtile meşbu birtakım dahili istismar plânlarını ihtiva etmekte olduğunu işittim! M. Brüning izahatına devam €tmek istemişse de Hindenbürg Yine sözünü keserek demiştir ki: — Kararnamede mali bir ta- kım meseler de var. Halbuki ben Bolşevizmden başka bir şeyle meşgul (o olunmadığını ozannedi- Yorum. Reisicümhurun Oo mütecavizkâ- Yane ve müstebziyane hareketle- rine karşı başvekil süküt edi- Yordu. Hindenburg sözlerine şöy- le devam ediyerdu: — Bu hal böyle devam ede- mez. Kabinede iki sendikalist var, Biri siz, biri de Mesai Na- Zir Stogervald.. Her ikiniz de ineden uzaklaşmalısınız. Maa- mafih siz müstakbel kabinede ariciye o Nazırlığını o muhafaza *debilirsiniz! M. Brüning, başka bir kabi- Beye iştirak edemiyeceğini, 80s- Yi demokratların kendisini Re ictimhurluğa getirmeleri için ka- İnenin siyasetini değiştiremiye- €eğini vadettiğini söylemiştir. Hindenburg, bir teşekkür ke- limesi bile söylemeden hafif eğil Miş ve Brüninge yol göstermiştir. esi sabah ta Brüning istifasını vermiştir. Reisicümhur bir şey Söylemeden istifanameyi imzala- Muştar. Başvekilin bundan sonra Yaseticümhur Kâtibi Umumisi- te giderek teamül veçhile bütün Müstakil nazırlara gönderilmekte “lan teşekkür mektuplarının ken- ine günderilmesini rica etmiş- * de üç gün sonra mektup ken ine de gelmiştir. Hitlerin nutku Berlin, 9 — Hitler ayın on dünde, telsiz telefonla mühim nutuk söyliyecektir. Prusya Hükümeti, Alman Başvekilini ProtestO Etti Berlin 9 — Alman Beşvekili O ş$ Papenin Prusya Diyetinin a : ait mektubunu Diyetin EBI TEFRİKAMIZ : 35 l | Kalkacacak | meclisine gelmiştir. eman Bruningi İstifa Kırala Sadakat Yemini Mutlaka Londra 9 — İrlândanın kırala sadakat yeminini ilga etmesi me- selesi hakkında M. Makdonalta İrlanda mazırları arasında müza- kerat yapılacaktır. İçtimaa, Mak- donald riyaset edecektir. Dublin 3— Sadakat yeminini ilga eden kanun lâyihası âyan Buradaki İngiliz nazırlarının İgniltere İrlanda arasında dostane omünasebat için tesir yaptıkları söylenmektedir. M. Dö Valera (o beyanatta (bulunarak, kırala sadakat yemininin ilgası bususunda İrlandanın noktai na- zarının hiç değişmemiş olduğu- | nu söylemiştir. Dö Valeranın Muvaffakıyetsizliği | Dublin, 9 — Âyan meclisi İrlanda Kanunu Esasinin 2 inci kısmının. ilgasın reddetmiştir. Âyan Meclisi bu suretle ye- min formülünün ilgasını kabul etmek niyetinde olduğunu gösler- miştir. Fakat bütün projeyi tas- dik ve kabul etmemiş, bu suret- le serbest İrlanda hükümetinin Dominyon sıfatından vazgeçme- sinden imtina etmiştir. M. Dumerin Katili Hakkındaki Karar Yakında Verilecek Paris, 9 — Heyeti ittikamiye M. Dumerin katili Gorgulof mes- | elesini o tetkik etmiştir. İddia makamı, davanın cinayet mahke- mesine sevkini istemişi tin kat'i kararını hafta zarfında meldir. l ile Heye- önümüzdeki vermesi muhte- | İFilipar Felâketinden Kurtulanlar Napoli 9 — Avustralyadan gelen Sefe vapuru Filipar felâke- tinden kurtulanlardan 38 kişiyi getirmiştir. (o Bunların (arasında tayyareci yüzbaşı (o Devermeyik vardır. Felemenkte İşsizler Guda, 9 — İşsizlerle (| palis arasında bir arbede olmuştur. İki kişi ölmüş 25 kişi yarlanmıştır. nazırlardan olan reisine gönder- mesi üzerine Prusya Fen Papen arasınd çıkmıştır. Prusya hükümeti, Fon Papenin hükümeti hiçe sayan bu hareketini protesto etmiştir. Fon Papen bu protestoyu makul bul- muştur. VİKTORYA a MA Muharriri: Knut Hamsun Oh! Bakınız ne derin ta- ere dalmışsınız. Mütemadiyen > Müyorsunuz. Viktorya bu söz- *Şitmekle söze karıştı: My O. bu akşam yalnızlığı Me Biraz evvel benim de #rimi cevapsız bırakmıştı. ta, © birden Yohana yaklaşa- Wetanetle; May “ anda eminim ki siz ba- yü çe coğiniz tarziyenin şeklini iyiyi yorsunuz, dedi. Fakat kem bunun için üzmeyiniz. Bilâ- davet mektubunu çok geç . un l Nakleden: H. $. gönderdiğim için sizden özür di- lemek bana düşer. Bu, benim tarafımdan yapılmış affedilmez bir ihmaldir. Sizi son dakikaya kadar unutmuştum, Hatta büsbü- tün unutmak üzere idim, Fakat ümit ederim ki beni affedeceksi- niz. Bugün zihnimi işgal eden o kadar çok şeyler vardı ki.. Delikanlı, omütehayyir, kıza baktı, Kamilâ şaşkın nazarlarını kâh birine kâh ötekine gezdiri- yordu. Viktorya, o karşılarında, yüzü solgun ve soğuk, intikamını ya Mecbur Etmiş sa Ti Yeni açılan Fransa Meb'usan Meclisinde gürültüler kopmıya başladı. Eski Başvekil Tardiyâ yeni kabineye şiddetle hücum etmektedir. Bu resim, eski başvekilin yenisine muamelâtı devir ve teslim etmesinden sonra Sağdan: Yeni Başvekil M. Heryo, eski Başvekil M. Tardiyö. Bulgaristanda Bir Haydut Çetesi Yakalandı Belgrad 3 — Bir haydut çe- tesine mensup 60 kişi tevkif edilmiştir. Bunlar Tisza nehri ci- varında birçok köyleri yakmışlar vs 86 kişiyi öldürmüşlerdir. Çekoslovakya Komünistleri Prağ, 8— Çekoslovakyada komüstler bir nümayiş esnasında 6 jandarmayı taşlarlarla yara- lamışlardır. Jandarmalar ateş aç- mak mecburiyetinde kalmış ve iki komünist yaralanmıştır, Tahdidi Teslihat Konferansında Cenevre 9 — Tahdit teslihat konferansı hava encümeni mesai- sini ikmal etmiştir. Kadın Tayyareci İtalyada Roma 3 — Kadın Tayyareci Mis Erbart dün Milânodan ha- reket etmiştir. Mis Erhart Ro- madaki Liktör tiyyare meyda- mwna vâsıl olmuştar. -—- TAKVİM—E- CUMA 30 Gün“ 10 HAZİRAN * D3Z hazır 36 Arabi Rumi 4 - Sefer - 1851 23 Mayıs-sans- 1348 Yakit (Ezmat jvasatf Vakit Jp vasati (4.28 JAkşaml'ız — | 19,39 Öğle | 4. 3il12 i3ğ Yat 2 022142 Tkindi | & 3alığ. Hİ İmsak | 6 2317 09 TapomMea ana Güneş 8 494 aldığından memnun, duruyordü. Evet deminki hakaretin intikamını adamakıllı almıştı. Sonra, Kami- lâya dönerek: — Bizim kavalyelerimizi gö- rüyorsunuz ya, dedi. Onlardan bize karşı büyük bir alâka, bir ihtimam beklemek doğru bir şey değil. Baksanıza, ötede nişan- im olurmuş, harıl harıl avcılık- tan konuşuyor; beri de şairimiz tefekküratına dalmış, bizi mühim- semiyor bile. Şair Bey, bari bize bir şeyler söyleseniz! Yohanın o şakaklarındaki da- marlar fırlamıştı, asabiyetle: — Pekâlâ, mutlaka bir şey söylemekliğimi istiyorsunuz, öyle mi? dedi, Genç kız: — Oh! Yok, bunun için ken- Kanadada Bir Orman Yanıyor Amas 9 — Kanadada Kelek vilâyetinin şimalinde müthiş bir orman yangını çıkmıştır. Yangın- dan dehşete düşen halk göller ve nehirler mıntakasına kaçmak- tadır, yangın şiddetle devam etmektedir. Yeni Bir Deniz Faciası Barselon 9— ! ayı babri- sefit kumpanyaâsının Tayde gemi- si Puntawegra denilen mahalde karaya oturmuştur. Süvarileri ge- minin mahvolduğunu bildirmiş- lerdir. Gemide 30kişilik tayfadan başka 500 zenci ve Avrupalı O yolcu vardı. Yolcular bir İngiliz vapuru tarafından kurtarılmışlardır. alınmıştır. | İ bana bir hayat arkadaşı seçti. İki | ze bir tahsisat verir, sizler yedi sene evvel Altı oldukça yetişmiş tek erkek evlâdim! Kaybettim, Gzelmesine isikân bulünmi yan refikam, bana bir arkadaş ok maktan uzaklaştı. Fakat ; herşeyden #İyado beni üzen şey anne olam masidır. Bu vaziyet beni düşündürü- yor. Kanun ikinei bir karı almama mâni. Ben de çocuksuz yapamıyorüm. Oldukça gencim. Bu müşkül vaziyet ten kurtalmak için bir bal çaresi bu- labilir misiniz? >» B.S. Ben size karınızın üzerine ikinci defa evlenmeği tavsiye edemem. Siz hastalansaydınız da çocuk sahibi olmak için karınız böyle bir şey düşünseydi ne ya- pardınız? Siz nasıl buna muvafa- kat etmiyecekseniz, karınızın da böyle bir harekete göz yumması- na imkân yoktur. Refikanız buna muvafakat etse bile, gönlü razı olmaz. Nihayet iş onun tatliki ile neticelenir. Baba olmak istiyor- | sanız bir evlâtlık alıp büyütünüz. * “Bir sene kadar evvel ailem tarafın da muvafakatile görüştük, tanıştık, seviştik, Fakat sonra- dan kızm babası oevlenmemize muhalif olduğunu söyledi. Sebe- bini bilmiyorum. Yalnız üvey annemin bir mâni teşkil ettiğine kani olduğunu (zannediyorum. Babası kızı başkasına vermek istemişse de, kız ret cevabı ver- miştir, ne yapalım ?,, MAN Eğer mâni üvey anneden iba- retse mesele yoktur. Evlenirken üvey anne değil, anne bile dü- şünülmez. Nihayet üvey anneni- ayrı bir eve çıkarsınız. Bu suretle İmânii ortadan kaldırımış olursunuz * Nahit Kaya Beye: “İzinizi kaybetmekten başka çare yok galiba. Bunun için de mensup olduğunuz daireden baş- ka bir yere naklinizi temin et- miye çalışınız. Buda olmazsa Hikâyeyi açıkça nişanlınıza aç nız ve birlikte tedbir alınız. HANIMTEYZE Bedava Bir Otomobil VEYA Bunun bedelini nakten Kazanmak isterseniz hemen en yakın FORD acentasına giderek > tafsilât isteyiniz. dinizi zorlamay dedi. o Ve gitmek ister gibi bir adım attı, Yohan mütebessimane ve ağır ağır, fakat sesinde hafif bir ihtizazla söze başladı: — Bu sefer söze mukadde- mesiz başlamak, mevzua tam ortasından girmek arzusundayım: Matmazel Viktorya, siz epey bir zamandanberi birini nuz, değil mi? Birkaç saniye, üzücü bir sü- küt oldu. Âdeta kalplerinin çar- duymak mümkün ola- seviyorsu- pıntısını caktı. Sonra Kamilâ, mahçup, söze karışmak istedi: — Viktoryanın kendi nişan- ısını sevmesi pek tabii değil mi? Siz onun nişanlandığını bilmiyor muydunuz? Bu esnada yemek salonunun kapıları arkalarına kadar açık mıştı.. Sofrada Yoha (Kendisine tahsis edilen yerin önünde, ayakta bekledi. Başı dönüyor, önündeki masa âdeta sallanıyordu. Salon, bir ses girdabına dal- mış gibi, ouğultulu ve karma- karışık bir halde görünüyordu. Şato sahibesi sevimli bir eda ile: herkes kendisine ait olan yere oturmak lütfunda bulunsun, dedi. Tam bu esnada Viktorya Yo- hanın arkasından seslendi: — Biraz müsaade buyurunuz. Yohan yan tarafa çekildi. arkam vaz KM e Buyurunuz mösyöler,