23 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

23 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

(SON POSTA)da Hanımteyze bütün gençlerin kalp ve aşk işlerinde en gamim? dert | ortuğıdır. Allenize, dostlarınıza söyliyemediğiniz aşk dertlerinizi Hammleyzeye yazınız. Hanım- Veyze ya her günkü sütunda veya husust mek- Yupla cevap verir. Hanimteyrenin Hikirleri, birçok gençleri büyük müşküllerden kurtarıyor. ESON POTA) kadinlari ve genç kar' ni alâkadar eden mevzulara — her şeyden fala ehemmiyet vermektedir. Şimden sonra haftada bir defa Kadım say- famız olacak ve bu sayfada şunlar bulunacaktır Güzellik meseleleri, soa modalar, çocuğur Buzun terbiyosi, evinizin — güselliği, ev isleri, Dertlerinizi Hantmteyzeye Yazınız Her Ev Kadını Neler Bılmelıdır Sepzeyi Taze Tutmak İçin Sebzeyi solmaktan kurtarmak için, içine karbonat atılmış soğuk suda tutunuz. Su ısınırsa değişti- riniz, * Meşin Eşyayı Temizlemek İçin Çanta, koltuk gibi meşin veya deriden yapılmış eşyayı temiız- lemek için süt ve zeytinyağı ba- tırılmış bir bezle siliniz. Sonra kuru bir halı parçasile kurulu- nuz. * Yağı l Muhafaza İçin Sabah yağını sıcaklarda bozul- l maktan — muhafaza — için şunu yapınız. Derince bir kabın içine su koyunuz ve içine bolca tuz almız. Sonra yağı parşömen bir kâğıda sarıp suyun içine oturtu- nuz. Kabı serin bir yerde muha- faza ediniz, * Rengini Kaybetmiş Elbiseler İçin Asıl rengini kaybeden elbise- leri beyaz yapmak için, içine pek az miktarda tartar kremi ilâve edilmiş su içinde yıkayınız. 20 dakika kadar suda kaldıktan sonra çıkarıp sıkınız. ve açık havada kurutunuz. * Soğuk Etle Yemek İçin Yaz sıcaklarında en iyi yemek soğuk ettir. Hem hafif, hem lezzetli olur. Soğuk etla birlikte şu salçayı yaparsanız, İezzetine doyum olmaz; bir kaşık kuru hardal, o kadar tuz, yine o kadar şeker ve okadar biberi karıştırı- nız. Sonra buna sirke ilâve edip iyice karıştırınız. Salça olarak kullamınız pek nefis olur, * Sayfiyeye Giderken Safiyeye giderken evinizdeki yataklarınızı yayılmış olarak — bi- rakınız. Üzerlerine büyük örtüler açınız. Bu suretle — rütübetten mütcessir olmalarına mâni olur- sunuz. * Çiçekleri Taze Muhafaza için Evden birkaç gün başka yere misafirliğe gideceğiniz zaman, saksı — çiçeklerinin — kurumasına mâni olmak istiyorsanız şunu ya- pınız. Ortaya su dolu bir kova koyunuz, saksıları etrafına diziniz. Sonra saksılardan kovaya birer bez uzatınız. Bu bez suyu tedri- cen kovadan alıp saksılara gö- | türür ve çiçeklerin kurumalarına | müâni olur. | akşam yatarken yüzünüzü yıka- -:v € işleri ve aalre.., “,ondrada Moda Salonlannın İç Yüz İngilterede ( Askot at yarışları ) namile bu mevsimde yapılan müsabakalar vardır. Bu müsabakalar bir nevi moda meşheridir. Kadınlar bu yarışlara sırf tuvaletlerini teşhir maksadile giderler. Bunun için de aylarca hazırlanırlar. Yarışlara giden yollar seyircilerle dolar. Bunlar, kadınların son tuvaletlerini seyrederler. Yukardaki resim bu yarışlar için kadınlara elbise hazırlıyan bir Londra moda salonunun içini gös- teriyor. Burada elbiselerin nasıl prova edildiğini, nasıl hazırlandığını görüyoruz. —— Güzellik Dersleri Çiçeklerden İstıfade Etmesini Biliniz Vaktile ninelerimiz çiçek su- yundan bin türlü şekillerde i: fade etmesini bilirlerdi. Bunlardan şurup yapar, koku yapar, ilâç çıkarırlardı. Fakat bizim için en ziyade dikkate alınacak şey güzel- liklerini arttırmak için çiçek su- larını kullanmalarıdır. Çiçek sularının başında gül- suyu gılır Meselâ kırınızı gül yi rengini ve nescini gü- Akşam yatarken ya- naklarınıza gül suyu sürünüz, sabah kalktığınız zaman cildini- zin taravet kesbettiğini görecek- üııı. Bu suyu çıkarmak için dört limonun suyunu çıkarınız. İçıno birar da likör dökünüz. Gül yapraklarını bu su içinde iki gün tutunuz, sonra bir tülbentten süzünüz, bu suyu her dıktan sonra cildinize sürünüz. Yahut bahçenizden muhtelif içekleri toplayınız, bir su içine biraz da nişadır katarak bu çiçek yapraklarinı içine atmız. Suları çıkıncaya kadar öylece bırakınız, bu suya bir miktar gülsuyu katınız. Bu su ile her akşam gözlerinize banyo yıpııııı. Kir« nılılemuı büyür, gözleriniz güzel- di Yıhıı!ıııım:lıe suyuna biraz ıöl katınız. Cildinize sürünüz. Teninizin tazeleştiğini göreceksiniz. Moda Garibelerinden Yeni tarz bir kirpik modası Güneşten K Cildinizi Koruyunuz Banyo yaptıktan sonra deniz kena- rında güneş banyosu yapanlar, ciltlerinin bozulmamasına dikkat etmelidirler. Bu- nun için de en kestirme yol krem sür- mektir. Yukardaki resimde sinoma ar- Yatlerinden birinin vücudüne süt sürdü- ğünü gürüyoruz. Bu da koru- ıııık için iyi bir ııdlıırdır Ne Yemek Yapsam? Enginarlı Yumurta İki, üç veya daha ziyade en- ginarı güzelce ayıkladıktan sonra göbeklerini çıkarıp 1lık oluncıya kadar suda haşlayınız. Sonra su- dan çıkarıp göbeklerini iyice ezi- niz. Koyu bulamaç haline getir- dikten sonra tuz katınız. Bu bulamacı tavada kızarmış yağın içine atıp yayınız. Orta- sında yumurta için delikler ya- pıniz. - Yurgğrtaları bu deliklere kırıp pişirin pek lezzetli bir yemek olur. * Enginar - Bastısı Enginarın kabuklarını ve içini güzelca ayıklayıp göbeğini lokma lokma, enginarın cesametine gö- re dört veya sekiz parça doğra, tuzlu ve limonlu suya at, sapla- rının körpe yerlerini de soyup içini parmak kadar parçalara bö- üp onları da suya koy. Sonra bunları tuz ve limon ile doğrayıp bol suda yıka. Kuşbaşı doğranmış yağlı eti çentilmiş soğan ile nar gibi olun- aya kadar kavur, lüzumu kadar dcıeutuııı ince doğrayıp - ilâve ederek bir iki defa karıştır. Sonra tencereye enginarları koy, üstüne eti dökerek, varsa miktarı kâfi et suyu veya âdi su ilâve et, tuzunu serperek engi- narlar ilik gibi oluncuya kadar pişir, tabaklara alıp tenavül bu- ur. z Büyük konaklarda, ziyafetler- de erkek aşçılar kuşhanenin al- tına enginar parçalarını munta- Zam surette istif edip eti ortasına koyar ve kalan enginarı da üs- tüne dizip suyunu koyarak pişirir ve kuşhaneyi sahan veya tabağa çevirerek takımı ile, yarım küre şeklinde sofraya koyarlar. Bunun görünüşü hoş olur ise de lezzetinde biçbir fark yoktur. Cevahım İstanbulda A, B. Beye: 13 - 14 yaşında bir çocuk sevilmez. Henüz dünyadan biha- ber bir masum kız aşktan anla- maz. Yaptığı çocukluktan ibaret- tir. Sizi de sevmesine imkân yok- tur. Kızı rahat birakınız, sevda- nıza başka bir mevzu arayınız. ( bent örtmelidir. ı Çocuk Annesi Neler Bilmelidir ” Sineklerle Mücadele Ediniz Çocukların sıcak — havalardı en büyük düşmanı sinekler v sivrisineklerdir. Onları bu düş manlardan korumak her an nenin en büyük vazifesidir. Temizlik, sinekleri ve sivrisi nekleri korkutan en büyük kuv- vettir. İyi temizlenmiş, duvarla- rının tozü alınmış, köşelerde örümcek ağı bırakılmamış temiz bir odada sinek güç barnır. Fakat bu kâfi gelmez, evin her tarafı tertemiz olmak lâzımdır. Perde araları toz yuvasıdır. Bu toz yuvalarını temizlemek lâzım- dır. Evde toz namına hiçbir şey bulunmamalıdır. Bütün bu temizliğe rağmen sinekler eve girmiye başlarlarsa, onlara karşı evce bir harp aç- malıdır. Bunun için de ilk yapr- lacak şey sineklerin yumurtala- rını nerelere bıraktıklarını bularak onları imha etmektir. Mutfak çöplerinin bulunduğu yerler, sinek yuvalarının en büyük merkerzidir. Çöpleri daima kapalı bir kova içinde tutmak, ve kovanın içine asitborik atmak lâzımdır. Asitbo- rik sinek yumurtalarını öldürür. Yemek kapları tertemiz tutu- lacak, mutfakta yaş, kirli hiçbir şey bırakılmıyacaktır. Yemekleri serin, fakat sinek- lerin giremiyeceği teldolaplarda muhafaza — etmelidir. Dolaptan çıkarılan yemeklerin üzerine tül- Bilhassa — süt, yağ, et, balık gibi çabuk bozulan yemeklere fazla itina göstermek lâzımdır. Çöpleri kapı yanına bırakıp açıkta — terketmemelidir. Burada 12 saat içinde yumurtalar patlar ve ortalığı sinek kaplar. Bir si- nek bir defada 150 yumurta bırakır. Sinekler pislik ve hastalık taşıyan birer hastalık âmilidirler. Onun için ev içlerinde sinek yaşatmamıya çalışmalıdı- Yall" Cocuklarımıza Nasıl Bakalım? Yazın çocukların giyeceğine ayrıca ehemmiyet vermek lâzım- dır. Çocuğa geniş ve havadar elbir se giydirmek lâzımdır, demek kâfi değildir. Bazan geniş elbise ço" cuğu çirkin yapar, aptal gösterir. Çocuklara kemer takmamalı” dır. Sıkı bağlanmış bir kemer çocuğun büyümemesine ve hazım cihazlarını altüst etmesine sebeP olabilir. Fakat dar bir askı da çocu” ga baş ağrısı verebilir. Çocuğun askıları biraz gevşek olmak X© rektir. Elbisenin dar, sıkı olması ço” cuğu rahatsız eder. Binaenaley' çocuğunuzun yaz elbiselerine Ço dikkat ediniz.