23 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

23 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Eğlenceli Bir Oyun Kâsıttan Bir Merdiven H3 —ü Hİ Z Kİ Z Hİ K Z Ü Ü |) ) Ü y Ü Ü E E H E 5 Resme . bakıp ta bu cyunun olduğunu zannetmeyiniz. Bi- is gayet basit ve kolay bir ndur. Bakınız yapılacak şey nedir: Bir gazete alınız. İki sahifesi- | ıçınıı. S-ı bir makasla beş ! n bir. parçayı | ylu boyuna kesiniz. Bir nevi it halini alan bu uzun kâğıdı üküp katlayınız. Yalnız çok sıkı n. Katladıktan sonra ma- la ortasından bir numaralı “Tatikde 'Ne Yapacaksmız ? Size Faydalı Bir Yaz Veriyoruz Programı Yazınızı faydalı ve eğlenceli tarzda geçirmek için geçen a size bir program yapmanı- söylemiştim. Bu hafta ilkmektep ikinci f talebesine mahsus program- tı neşrediyoruz. Bu programı uyunuz ve yapımnız. Yaz sonun- yaptıklarınızı mektebe götü- hnüz. 1 — Hergün yaptıklarınızı deftere yazınız. 2 — Yazın yaptığınız gezin- e ait aldığınız veya başkala- n aldığı fotoğrafları toplayıp kolleksiyon yapınız. 3—Evinizde — bahçenizin bir Öyesini kendinize ayırınız ve ora- | çiçek, sebze ekerek büyütünüz. | 4 — Bahçenizin, — kedinizin köpeğinizin resmini yapınız. resmi — odanızın — duvarına hız. 5 — Yazm işittiğiniz — yeni | imeleri bir deftere yazıp ez- leyiniz. 6 — Bir sual defteri tutunuz * bu süalleri büyüklerinize so- 7 — Arkadaşlarınızla aldığınız cevapları -deftere sinız, , birle- resimde görüldüğü Üüzere kesiniz. Sonra sağ ve soldaki kısımları (2) numaralı resimde oldugu' gibi kırınız. Ortasından kâğıdı çekip açınız. Derhal (3) numaralı cesimde — gördüğünüz — merdi- elde etmiş olacaksınız. Yabut kâğıdı büktükten sonra (5) numaradaki resimde olduğu gibi ortasından — kesiniz. Yine i veni Oyuncaklar Kibrit Oyunu Size 16 kibrit veriyoruz. kibritlerle dört tana dört bö *li yoet a kül —tare Daxal Ü. de CC 4 a ritle beş tane dört köşeli wesin , yapmaktır. Bu size evvelâ garip görünür amma, ş: bakar- resme sanız, onun da mümkün olduğu- nu anlarsınız. sağ ve soldaki kısımları oturtup | kâğıdı ortasından çekiniz, o va- | kit te (l) numaralı merdiveni | eldıe etmiş olacaksınız. şip günün birkaç saatini bera- ber aynıyarak geçiriniz. | 8 — Köpek yeya kediniz var- | sa hergün onun yaptıklarını bir deftere — yazınız. 9 — Evinizin yanında bakkal varsa, annenizin aldırdığı şeylerin fiatlerini öğreniniz, 10 — Ağaçlarda tırtılları, ka- rıncaları, örümcekleri takip edi- niz, ne yaptıklarına dikkat ediniz. N1 — Bir kuşun yuva yapışına dikkat ederek hergün gördükle- rinizi bir deftere yazınız. 12 — Bu yaz deniz kenarım- da, kırlarda bulacağınız taş, ka- buk, çiçek gibi şeylerin bir kol- leksiyonunu yapınız. 13 — Tatilde göreceğiniz şey- lerin bir defterini yapınız. 14 — Bahçenizde yaşıyan kuş, böcek, çiçek, ağaç, meyva ve saireyi tetkik ediniz. Gördükleri- nizi defterinize yazınız. Çocuklar Yemeği iyi çiğneyiniz. Lok- maları yavaş yavaş yutunuz. Kar- nanızı fazla şişirmeyiniz. * Büyüdüğünüz zaman şişman olmak istemezseniz yemekten | daima iştahlı kalkınız. — KMOEALZERER Yüzük Oyunu Bu oyun da hem bilmeceli, hem eğlencelidir. Bir ip alımz. Bu ipin bir ucu- nu kolunuza bağlatm, bir ucunu | da arkadaşlarımıza verin. Sonra *“şimdi ipe ben bir yüzük geçire- bilirim, deyin, Herkes size güle- cek. Bunun Üzerine yüzüğü alın. İpi ortasından (C) harfile göste- rildiği şekilde yüzüğün içine ge- çirin. Sonra bu halkayı tekrar yüzüğün içine geçirin. Sonra bu halkayı tekrar yüzüğün üzerinden geçirin. Sonra (A) ve (B) uçların- dan çekin. Yüzük ipte bağlı kala- A . | caktır. Yüzüğü çıkarmak için düğü- mü açmak kâfidir. Alinin Cevabi Ali, annesi ve babasi sofra başına geçtiler, akşam yemeğine başladılar. Anmesi dedi ki: — Camm bu çorba ne kadar tuzlu olmuş. Babası tasdik etti: — Bizim aşçı bugünlerde yi- Ö ne şaşırmış. Biraz sonra küçük Ali şöyle cevap verdi: — Amneciğim, aşçı çorbaya fazla tuz attığını galibu anlamış. Yemeklerin lezzeli denk gelsin diye bu sefer de pilâva hiç tuz koymamış. Bu Kesimleri Boyayınız — ÇOCUK SAYFASI — Bu Haftaki Bilmecemiz Denize Düşeni Bulunuz Dört ahbap çavuşlar gölde seyahate çıkmışlar. Fakat bindikleri tekne dar gelmiş, içlerinden biri suya düşmüş. Aramışlar, taramışlar, | destlarımı bulamamışlar. Siz yerdım edip şu adamı bulunuz. Bu adamı bulup boyayınız ve resmi kesip bilmece memurumuza gönderiniz. Doğru bulanlardan yüz kişiye güzel hediyeler vereceğiz. Geçen Bilmecemizi Doğru Halledenler 9 haziran 932 tarihli nuıhımııdı neşrolunan — bulmacamiızdaki — bahçe aletlerinin noksanlarını tamam bu- lanlardan hediye alacakların isimle- rini aşağıya yarıyoruz. Hediye alacaklardan — İstanbulda bulunan karilermizin pazartesi, per- şembe günleri öğleden sonra bizzat idarehanemize gelerek hediyelerini almaları lâzumdır. Yalnız taşra kari- lerimizin hediyeleri posta ile acres- lerine gönderilir. Birer albüm alacaklar: Salihli Altmordu İlkmektebi talebe- Binde 417 Cemil, Çorlu Tapu memuru kızı Melâhat, Bandırma Duva vekili Atiz Bey oğlu Enver, Şişli Abidel- hürriyet caddesi 147 numara Bahtiyar, İstanbul Kız lisesi ikinci sınıftan 72 Suzt, Beşiktaş Hasfırın - cuddesinde İhsun İfot, Adana Dibaftrade — Ragıp Boy, Adana Su işleri dairesi Fen me- muru Behçet Bey oğlu Suha, İstanbul Kız Ortamektebi talobesinden 287 Zü- beyda Rıza, Şehremini Tatlıkuyu Gu- raba caddesi 161 Muammer Salâhattin Bey ve Hanımlar. İstanbul Birinci İlkmektep üçüncü sıniftan İ Muallâ, Cerrahpaşa Cami sokak mumara $ Recsi, Beyoğlu 11 in- ci mektep — talebesinden 84 Muazzez Mustala, — İstanbul — Asampsion — koleji dördüncü sınıftan 72 Semih, Gelenbeyi Örtümektebi son sınıltan 208 İhsan, İstabul Kız. Örtamektebi talebesinden 558 Saadet Hanım ve Beyler. Birer ütıp alacaklar : Pulatlıda Kahygci İslâm Çavuş va- sıtasile Lütfi, İstanbul Kız Ortamekte- bi talebesinden 117 Hülide, Adana Posta kutusu 32 Tahsin Fahir, Sam- sun Karagülla xade Mehmet Şükrü Efetdi oğlu Yaşar, Balıkesir Hacı İshak mahallesi Muxta .r.m" sokak 8 Firdeva, İzmir Bornova Havuzhaşı, Yıkık mina- re munara S1 Mediha, Çorla Tapu memuru oğlu Nürettin, Adana Za Boraası Kömiseti Mahinut Bey Vodat Celâl, İstanbul Eminönti Şehir Yutı mektebi dördüncü sınıftan 14 Orban, Burasa Gazipaşa caddesi 104 Hasan Basri, Galatararay — lisesinden 1148 Osman Naci, Ankara İştasyon Bgişe memuru Tahir Geylân Muzaffer, Davutpaşa Örtamektebi - talebesinden 278 İbrahim, Edirne Gazi Paşa Yatı mektebi dördüncü sınıftan 185 Perihan, İstanbul Erkek lisesi birinci sınıftan 658 M. Ertuğrul Bey ve Hanımlar. Muhtıra defteri alacaklar: İzmir Bornova Asımbey sokak nu- mara Ğ Mustalfa Hasan, Adana 'Tütün İnhisarında Veznedar Hüseyin Bey vasıtasile Şevki Suat, Çenborlitaş Or- tamektebi talebesinden 81 M. Seyfi, Adana Cümhuriyet fabrikasında Ziya Böyden Haydar, Adana Ziraat Bağ- müdürü oğlu Tekin, İstanbul Erkek Kaosl üçüncü sınıftan 1316 Muhterom, Salibli Altınordu İlkmektebi dördüncü sınıftan 50T Melâhat, Adana Conup mıntaka Mücadele Reoisi Fuat Bey oğlu Muzmmer, Uzünköprü Tayyare Cemi- yeti kâtibi Ahmot Elendi kerimesi Mesude Yıldız Hanımı ve Beyler. Birer kutu boya kalemi ala- caklar ; Galata Müsevi mektebi gekizinel sınıltan Jak Behmo Arası, İstanbul xe- kizinci mektep Üçüncü sısıftan X18 Müzeyyen, Gelenbevi Ortamektebi bi- rinci sınıftan GÖ Kemal, İstanbul 42 inci meklep İkinci sınıftan 488 İsa, Üzküdar Muallim Haşimcan Bey kızı Güzin Hanım ve Beyler. (Arkası var)